najjreb86 1 Geplaatst 7 mei Rapport Share Geplaatst 7 mei Op 3-5-2026 om 15:36 zei Dannyr: Drie-eenheid staat idd niet in de bijbel maar is wel een dooddoener als argument, “monotheïsme” staat ook niet letterlijk als term in de bijbel. Er staat honderd keer "ik de Heere God ben EEN"... Maar monotheimse staat niet letterlijk in de Bijbel 🤣 Op 3-5-2026 om 18:17 zei Barnabas: Met het woord vernietigd wordt niet bedoeld dat God niet meer bestaat maar nietig is geworden in de zin van onbetekenend, klein. Zo was Christus God en schepper maar is een "nietig" mens geworden. En hoe zat het in die 33 jaar met de rest van het universum? Dat draaide rond toen God mens was geworden? Echt, ik denk dat jullie jullie wereldbeeld en universumbeeld eens moeten updaten naar de 2026 versie. Waar de schrijvers van de Bijbel nog geen idee van hadden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 179 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 7-5-2026 om 18:27 zei najjreb86: Er staat honderd keer "ik de Heere God ben EEN"... Maar monotheimse staat niet letterlijk in de Bijbel 🤣 En hoe zat het in die 33 jaar met de rest van het universum? Dat draaide rond toen God mens was geworden? Echt, ik denk dat jullie jullie wereldbeeld en universumbeeld eens moeten updaten naar de 2026 versie. Waar de schrijvers van de Bijbel nog geen idee van hadden. Wat is het probleem? Het universum is vanaf de schepping wat het geweest is, was zo toen Christus op aarde was en bleef zo nadat Hij weer opgenomen werd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 1 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 50 minuten geleden zei Barnabas: Wat is het probleem? Het universum is vanaf de schepping wat het geweest is, was zo toen Christus op aarde was en bleef zo nadat Hij weer opgenomen werd. De schrijvers vd bijbel wisten dit niet, vandaar de hemelvaart v jezus. ging hij bij mars linksaf? Of rechtsaf? En dan verder vragen als je de bevolking van planeet x ziet? Heel de bijbel heeft een verouderd wereldbeeld, dus updaten die handel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 179 Geplaatst gisteren om 15:09 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:09 21 uur geleden zei najjreb86: De schrijvers vd bijbel wisten dit niet, vandaar de hemelvaart v jezus. ging hij bij mars linksaf? Of rechtsaf? En dan verder vragen als je de bevolking van planeet x ziet? Heel de bijbel heeft een verouderd wereldbeeld, dus updaten die handel Geloof je dan niet in een geestelijke hemel? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 1 Geplaatst gisteren om 20:14 Rapport Share Geplaatst gisteren om 20:14 5 uur geleden zei Barnabas: Geloof je dan niet in een geestelijke hemel? Volgens de bijbel voer jezus ten hemel en werd hij bedekt door een wolk. Lijkt me weinig geestelijk aan. Ook paulus dacht dat. En hij had contact met van Boven Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 6 Geplaatst 32 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 32 minuten geleden Op 18-5-2026 om 22:14 zei najjreb86: Volgens de bijbel voer jezus ten hemel en werd hij bedekt door een wolk. Een dominee – in een kerk die ik op hemelvaart bezocht – bracht tijdens deze dienst een visualisatie aan. Daarin ontbraken wat mij betreft de volgende woorden: gas en kleur. Hij liet ons voorstellen hoe de discipelen op een heuvel stonden en afscheid namen van de Christus en hoe Hij daarna tussen/achter een wolk/de wolken verdween. Omdat de verschijningen ná de opstanding in mijn geloofsaannames alleen helderziend te beleven waren (en ‘helderziend’ dien je hier op te vatten als belevingen die zo reëel waren, dat ook Thomas zich liet overtuiging van de Opgestane) mochten de woorden gas en kleur niet ontbreken in de visualisatie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten