TTC 1.564 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 4 minuten geleden zei Fundamenteel: Dat is al overcompliceren...De simpele eenvoud. En dan denken dat niets voorspelbaar is, hou het maar bij Hij en vrouwen aan de haard. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: En dan denken dat niets voorspelbaar is, hou het maar bij Hij en vrouwen aan de haard. haha geen vrouwen meer gozer. Gewoon God, simpele vrede en goed en lekker eten. "Ik ben 1 met de overvloed, alles wat ik onderneem vermenigvuldigt zich en iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God." Simpel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 2 minuten geleden zei Fundamenteel: haha geen vrouwen meer gozer. Gewoon God, simpele vrede en goed en lekker eten. "Ik ben 1 met de overvloed, alles wat ik onderneem vermenigvuldigt zich en iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God." Simpel. Maurits Cornelis was de 13 jaar jongere broer van de geoloog Berend George Escher, wiens belangstelling vooral lag bij de kristallografie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 3 uur geleden zei Fundamenteel: "Ik ben 1 met de overvloed, alles wat ik onderneem vermenigvuldigt zich en iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God." De 3-6-9-theorie stelt dat de getallen 3, 6 en 9 een fundamentele rol spelen in het universum. Het idee is gebaseerd op getaltheorie en patronen in de wiskunde, vooral hoe getallen zich gedragen wanneer ze herhaaldelijk worden verdubbeld en hun cijfers middels een cijfersom steeds worden opgeteld tot één enkel cijfer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei TTC: De 3-6-9-theorie stelt dat de getallen 3, 6 en 9 een fundamentele rol spelen in het universum. Het idee is gebaseerd op getaltheorie en patronen in de wiskunde, vooral hoe getallen zich gedragen wanneer ze herhaaldelijk worden verdubbeld en hun cijfers middels een cijfersom steeds worden opgeteld tot één enkel cijfer. Als we dan toch van den hak op den tak springen. Turkije is bereid grondtroepen naar nazi Israel te sturen. Quasi het hele oosten is bereid dat nazi tuig te ontdoen van hun bestaansrecht. Joden zijn als kakkerlakken die verspreiden op plaatsen waar ze ongewenst zijn. En dit is niet anti semiet, want de ware Semieten zijn de moslims en christenen aldaar. Het is ook niet anders dan goy tot dieren te degraderen zoals in hun talmoed want de kakkerlak is ook een dier. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 6 minuten geleden zei Fundamenteel: Als we dan toch van den hak op den tak springen. Turkije is bereid grondtroepen naar nazi Israel te sturen. Quasi het hele oosten is bereid dat nazi tuig te ontdoen van hun bestaansrecht. Joden zijn als kakkerlakken die verspreiden op plaatsen waar ze ongewenst zijn. En dit is niet anti semiet, want de ware Semieten zijn de moslims en christenen aldaar. Het is ook niet anders dan goy tot dieren te degraderen zoals in hun talmoed want de kakkerlak is ook een dier. Het zou best wel eens kunnen dat je meer geneigd bent tot kinderboeken nadat je zo'n Sokal-affaire in het Chinees hebt proberen te volgen. Je medemens dat ook aanraden doe je misschien maar beter niet, tureluursheid is immers verzekerd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 3 minuten geleden zei TTC: Het zou best wel eens kunnen dat je meer geneigd bent tot kinderboeken nadat je zo'n Sokal-affaire in het Chinees hebt proberen te volgen. Je medemens dat ook aanraden doe je misschien maar beter niet, tureluursheid is immers verzekerd. Ik herinner mijn eerste kinderboek nog als gisteren. En als ik zou herhalen wat er in stond, zou ik bepaalde culturen beledigen. Dat wil ik absoluut niet doen. En al die boeken zijn uit de geschiedenis verdwenen alsof ze nooit bestonden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Ik herinner mijn eerste kinderboek nog als gisteren. En als ik zou herhalen wat er in stond, zou ik bepaalde culturen beledigen. Dat wil ik absoluut niet doen. En al die boeken zijn uit de geschiedenis verdwenen alsof ze nooit bestonden. Gaan de statistieken goed, of stond er iets anders in die kinderboeken? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 2 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei TTC: De 3-6-9-theorie stelt dat de getallen 3, 6 en 9 een fundamentele rol spelen in het universum. Het idee is gebaseerd op getaltheorie en patronen in de wiskunde, vooral hoe getallen zich gedragen wanneer ze herhaaldelijk worden verdubbeld en hun cijfers middels een cijfersom steeds worden opgeteld tot één enkel cijfer. Denk dat de getallen 333, 666 en de 33-jaren-wet veel belangrijker zijn. Een beetje lastig te volgen is het onderstaande citaat omdat je hiervoor eigenlijk beter het hele boekje zou moeten lezen. Toch maakt het miss. wel al een beetje duidelijk waarom deze getallen belangrijk zijn. J. von Halle, Paaszaterdag (Cichorei, 2016): Citaat ‘… Maar ook de antichrist schijnt zich vanaf een bepaald punt met de tijd verbonden te hebben, met de aardse tijdstroom en wel zodanig dat zijn werkingen voor ons af te lezen zijn in het uiterlijke verloop van de geschiedenis. Denk alleen maar aan wat er met de begrippen ‘Gondishapur’ of het ‘concilie van Constantinopel’ in het jaar 869 in verband kan worden gebracht. Het opduiken van bijzondere inslagen van de macht van de antichrist verbinden wij direct met het getal 666 in onze tijdstroom. … Het dier wilde zichzelf in het jaar 666 ‘tot god maken’. Zo bleef er maar een uitweg om dit te verhinderen: het Christuswezen daalde vervroegd af naar de aarde en vormde zo een balans tussen het jaar 333 en het jaar 666. Hij kwam zogezegd in het jaar 333 ‘min’ 333 op aarde, in het jaar nul, om twee even grote weegschaalarmen te scheppen, om iets tegen de soratische impuls in te brengen: het wekte de mensen al 333 jaar voor het midden van de vierde cultuurperiode in hun ikken op, dus 666 jaar voor de inslag van het dier; want ‘de mens kan in het tijdperk van de bewustzijnsziel alleen daardoor mens worden, dat hij het bewust wordt’. … Dit duivelse plan kon de antichrist niet uitvoeren, want het mysterie van Golgotha vond – zoals we weten – in feite plaats in het jaar nul van onze tijdrekening, dus 333 jaar voor het oorspronkelijke hoogtepunt van de ontwikkeling van de verstands- of gemoedsziel en bracht de reddende weegschaal voort. En toch zijn de werkingen van het ‘dier’ in onze geschiedenis duidelijk voelbaar. Waarom? … Dit ‘vastklampen’ aan Christus bij zijn afdaling in de aardediepten, dat pas gebeurt op het moment van de dood van Jezus opdat de antichrist niet het offer hoeft te brengen om door de menselijke dood heen te gaan, veroorzaakt uiteraard een echo ook in de structuur van het tijdritme van de 33-jaren-wet, die Christus aan de mensheid geeft. Ook in het getal 666, dat het getal van het dier is geworden, is dit af te lezen. … Deze echo waarvan sprake was stelt natuurlijk een corrumpering voor van de eigenlijke impuls – zowel van het ritme van 333, dat ontstond met het scheppen van de evenwichtbrengende arm van de weegschaal, alsook van het ritme van de 33-jaren-wet. Door het immorele ‘vastklampen’ treedt de sindsdien optredende werking van Sorat in het historische verloop van de mensheidsontwikkeling niet in een ritme van 33 jaar, respectievelijk in de grote balansachtige samenhang van de 333 op, maar in een vervorming in de tijd van zowel het ritme van 33 als van 333 jaar. Deze vervorming in de tijd weerspiegelt duidelijk de bedoelingen en de trekken van het soratische wezen. Zodra er een impuls van het Christuswezen in de tijdstroom optreedt, slaat de soratische impuls in als een tijdvervormend antwoord van verstoring. De antichrist kan het principe van de 33 niet opnemen zoals het door Christus in de wereld kwam, maar het is in zijn wezen besloten om alles te versplinteren, in onmin te brengen. In het getal 333 is op een prachtige manier de drie-enigheid van de Triniteit uitgedrukt. In de eerste drie kun je de Triniteit zien onder het voorteken van de werking van de Vadergod; in de tweede drie kun je de Triniteit zien onder het voorteken van de Zoongod en in de derde drie onder het voorteken van de werking van de Geestgod. … De antichrist wil datgene wat het Christuswezen de mens als verlossing brengt, namelijk de eenwording met het goddelijke, met datgene wat zich uitspreekt in de 333, vernietigen. Hij wil de eenwording verhinderen, hij wil juist een splijting. De soratische impuls is het verhinderen van de terugkeer, het opgaan van de mens in de Vadergod, de verhindering van de vereniging van het mensenwezen met de Triniteit tot een goddelijke eenheid. In de splijting van de eenheid wil de soratische impuls de mens gevangen zetten. Deze impuls slaat zelfs neer in een vorm die tijdgebonden is: uit het principe van de 33, waarin het drievuldige tot uitdrukking komt, komt het principe van de 66 – uitdrukking van de splitsing, het in tweeën splitsen van het principe van de 33; en op een ‘hoger’ vlak wordt dan uit het principe van de 333 het principe van de 666. … In het verloop van de geschiedenis is het optreden van dit principe te zien. Rudolf Steiner wees op de inslag van de school van Gondishapur rond het jaar 666 en later op de weerspiegeling hiervan in de vernietiging van de orde van de tempeliers rond het jaar 1332 (2 x 666). De aanval op het weer verschijnen van Christus in het etherische volgde rond het jaar 1998 (3 x 666) en duurt nog voort. Ook op andere plaatsen is herhaaldelijk gewezen op het verschijnen van deze tegenmacht na afloop van 666 jaar, alsook op de ’66-jaren-wet’. Juist aan de hand van de Duitse geschiedenis van de laatste eeuw is dat op schokkende wijze na te gaan.’ 1 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei TTC: Gaan de statistieken goed, of stond er iets anders in die kinderboeken? Zoiets kunt ge niet leren in boekskes. Je leert door de pijn heen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 30 minuten geleden zei Fundamenteel: Zoiets kunt ge niet leren in boekskes. Je leert door de pijn heen. De voorspelbaarheidsfactor is evident, we wachten wel even. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 39 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 39 minuten geleden 21 minuten geleden zei TTC: De voorspelbaarheidsfactor is evident, we wachten wel even. Ja wachten op godot enzo. Don't hold your breath. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten