najjreb86 6 Geplaatst 4 juli Rapport Share Geplaatst 4 juli 2 minuten geleden zei Hopper: Binnen Christus is er wel een onveranderlijk zelf. Johannes 14:20 : "In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u." Christus is Zelf de waarheid en de redding. Maar dat is reeds 20 eeuwen bekend. Dit lees ik er niet uit. Maar goed, jij leest wel vaker dingen die er niet staan. Of je leest 1 zinnetje en denkt daar een hele theologie omheen te kunnen bouwen. Lezen wat andere mensen hiervan zeggen komt blijkbaar niet in jou op? Of leren? En dat Christus zelf ZEGT de waarheid te zijn, en het leven en de weg etc zou ik als hoogmoedig wegzetten en op zijn minst verdacht vinden. Arrogantie ten top. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 4 juli Rapport Share Geplaatst 4 juli Zojuist zei najjreb86: Dit lees ik er niet uit. Maar goed, jij leest wel vaker dingen die er niet staan. Of je leest 1 zinnetje en denkt daar een hele theologie omheen te kunnen bouwen. Lezen wat andere mensen hiervan zeggen komt blijkbaar niet in jou op? Of leren? En dat Christus zelf ZEGT de waarheid te zijn, en het leven en de weg etc zou ik als hoogmoedig wegzetten en op zijn minst verdacht vinden. Arrogantie ten top. Het Evangelie is opgebouwd in lagen, door de smalle weg gaan begrijpt de mens de lagen. In de kerk gaan ze je heus niet Johannes 14:20 uitleggen. Maar er staat wel "In dien dag" , dus dat betekent dat er een dag in jou leven is dat je Christus als de waarheid verstaat. Het Evangelie gaat niet over het hiernamaals, maar over het hiernumaals. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 4 juli Rapport Share Geplaatst 4 juli 7 minuten geleden zei Hopper: Het Evangelie is opgebouwd in lagen, door de smalle weg gaan begrijpt de mens de lagen. In de kerk gaan ze je heus niet Johannes 14:20 uitleggen. Maar er staat wel "In dien dag" , dus dat betekent dat er een dag in jou leven is dat je Christus als de waarheid verstaat. Het Evangelie gaat niet over het hiernamaals, maar over het hiernumaals. Dit is Jezus in gesprek met zijn leerlingen. Dit is niet Jezus in gesprek met mij of met jou.. Tevens gaat het over de tijd dat Jezus weg was van de Aarde. Dan zal Jezus een trooster sturen, en dat is volgens de Kerk de HG.. dus zij leggen Joh 14:20 WEL uit. Maar dan in de context van hoe het moet. Namelijk een heel hoofdstuk lezen.. Lees je de krant ook zo slecht? Dat je steeds maar 1 zinnetje van een krantenartikel leest en daar je mening op baseert? Of lees je enkel de strips? Het evangelie gaat ook over het hiernamaals, als Jezus terugkomt op de wolkeren en zal oordelen de levenden en de doden. In jouw Bijbeltje staat Openbaring blijkbaar niet. Of je neemt Openbaring niet serieus? Je leest niet de brieven van Paulus want ook Paulus spreekt over de terugkeer van Jezus. En over het oordelen van de ongelovigen en slechte mensen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 729 Geplaatst 15 uur geleden Rapport Share Geplaatst 15 uur geleden Op 16-6-2026 om 18:27 zei najjreb86: Als je logisch nadenkt dan was het juist de slang niet die loog. Want men ging inderdaad niet dood toen Eva van de vrucht at. Pas toen God Adam en Eva uit het paradijs trapte stierf men. Als ze het niet gedaan zouden hebben zouden ze eeuwig leven. Nu zijn ze wel degelijk dood gegaan, en wat nog erger is, al hun nakomelingen ook. Daarom moeten we ook verlost worden van de erfzonde. Op 14-6-2026 om 12:29 zei Hopper: Overigens is 'geest' niet hetzelfde als de levensadem. Levensadem is dat wat het natuurlijk lichaam doet leven. Ja, dat klopt, de levensvonk die je met je ademhaling in stand houdt. Geest is in de meeste gevallen wel degelijk hetzelfde als levensadem. Dieren en mensen hebben dezelfde levensadem, alles wat leeft. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 15 uur geleden Rapport Share Geplaatst 15 uur geleden 16 minuten geleden zei sjako: Als ze het niet gedaan zouden hebben zouden ze eeuwig leven. Nu zijn ze wel degelijk dood gegaan, en wat nog erger is, al hun nakomelingen ook. Daarom moeten we ook verlost worden van de erfzonde. Dus loog de Joodse en christelijke God. Precies wat ik al schreef.. Het is alsof je zegt "als je deze rode auto kiest ga je dood, en als je de blauwe auto kiest dan blijf je leven". En vervolgens kiest de ander de rode auto en je schiet hem zelf dood.. Dan is de keuze voor de auto niet wat tot de dood leidde maar wat je daarna doet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 729 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 46 minuten geleden zei najjreb86: Dus loog de Joodse en christelijke God. Precies wat ik al schreef.. Ik zie Adam en Eva niet meer rondlopen, jij wel dan? Op die dag dat ze van de boom zouden eten verloren ze hun onsterfelijkheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 1 minuut geleden zei sjako: Ik zie Adam en Eva niet meer rondlopen, jij wel dan? Op die dag dat ze van de boom zouden eten verloren ze hun onsterfelijkheid. Onzin, en je hebt het net zelf gezegd.. Echt, wat voor "logica" heb jij? Of wil je graag dat jouw Godsbeeld de waarheid zegt? Als God de mensen niet uit het paradijs had gekickt dan konden ze nog eten van de boom des levens en eeuwig leven. Staat ook gewoon in Genesis. Citaat 22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid. 23 Zo verzond hem de HEERE God uit den hof van Eden, om den aardbodem te bouwen, waaruit hij genomen was. Dus jouw idee dat ze voor de zondeval/eten van de vrucht onsterfelijk waren klopt ook niet.. Zo klopt er wel meer niet aan het verhaal, maar gelovigen kijken en lezen daar gewoon overheen. Dankzij propaganda en brainwashing. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 729 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Op 4-7-2026 om 13:25 zei najjreb86: Het evangelie gaat ook over het hiernamaals, als Jezus terugkomt op de wolkeren en zal oordelen de levenden en de doden Evangelie betekent goed nieuws en gaat over het hier en nu en over de toekomst. Wat is het goede nieuws? Dat we bevrijdt worden van de vloek van de erfzonde zodat we weer in goede verhouding met God kunnen komen. De Israëlieten moesten jaarlijks een heleboel rituelen uitvoeren om enigszins in een goede verhouding met God te kunnen komen. Jezus heeft deze rituelen onnodig gemaakt. Eén offer was genoeg om de balans weer te herstellen. Hij betaalde eigenlijk het offer dat Adam had moeten brengen. Een volmaakt mens had gezondigd tegen God. Maar toen was Adam niet meer volmaakt en kon hij geen geliijkwaardig offer meer brengen. Dat was een van de redenen waarom Jezus als (volmaakt) mens naar de aarde moest komen. Als volmaakt mens kon hij het offer vrijwillig brengen wat nodig was om de balans weer te herstellen. Doordat we weer in goede verhouding met God zijn kunnen we straks een eeuwig leven op aarde krijgen wat al die tijd al de bedoeling was. 5 minuten geleden zei najjreb86: Dus jouw idee dat ze voor de zondeval/eten van de vrucht onsterfelijk waren klopt ook niet. De mens was niet op eenzelfde manier onsterfelijk als bijv God. Ze konden die verliezen. Het moest in stand worden gehouden, symbolisch afgebeeld als de boom van leven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 2 minuten geleden zei sjako: Evangelie betekent goed nieuws en gaat over het hier en nu en over de toekomst. Wat is het goede nieuws? Dat we bevrijdt worden van de vloek van de erfzonde zodat we weer in goede verhouding met God kunnen komen. De Israëlieten moesten jaarlijks een heleboel rituelen uitvoeren om enigszins in een goede verhouding met God te kunnen komen. Jezus heeft deze rituelen onnodig gemaakt. Eén offer was genoeg om de balans weer te herstellen. Hij betaalde eigenlijk het offer dat Adam had moeten brengen. Een volmaakt mens had gezondigd tegen God. Maar toen was Adam niet meer volmaakt en kon hij geen geliijkwaardig offer meer brengen. Dat was een van de redenen waarom Jezus als (volmaakt) mens naar de aarde moest komen. Als volmaakt mens kon hij het offer vrijwillig brengen wat nodig was om de balans weer te herstellen. Doordat we weer in goede verhouding met God zijn kunnen we straks een eeuwig leven op aarde krijgen wat al die tijd al de bedoeling was. Je moet mij de les niet lezen hoor, qua geloof/christendom. Ik ben 30 jaar christen geweest.. Ik kan alleen niks meer met "er heeft een volmaakt mens een zonde begaan DUS er moest een volmaakt offer komen om het goed te maken".. Jezus leert op Aarde dat de mens om NIET moet vergeven. Maar dan zou Zijn Vader dit niet doen? Die moet perse bloedvergieten zien om de mens te kunnen vergeven? En het was voor de zondeval al volmaakt, welke argumenten heb je dat het straks niet nog een keer fout gaat? En dat alles weer opnieuw moet beginnen? Weer Jezus die als zijn Vader naar de Aarde komt om te sterven voor onze zonden? Evangelie hebben ze overigens van de Romeinen. Iedere keer als er een keizertje geboren was brachten boodschappers het goede nieuws van deur naar deur. Citaat Het woord 'evangelie' (euangelion) komt oorspronkelijk inderdaad uit de wereld van de Romeinse keizer. [1, 2] Voordat het een christelijke betekenis kreeg, gebruikten de Romeinen de term voor officiële proclamaties van de keizer. Omdat de keizer werd gezien als een goddelijke redder, werd belangrijk nieuws over zijn leven als een 'heilsfeit' gebracht. [1, 2] De Romeinse context van het woord In het Romeinse Rijk werd de term gebruikt voor drie specifieke keizerlijke gebeurtenissen: [1] De geboorte van een keizer. De troonsbestijging van de nieuwe machtshebber. De komst (parousia) van de keizer aan een specifieke stad. [1] Al deze gebeurtenissen werden aangekondigd als 'goed nieuws' dat vrede en redding voor het rijk zou brengen. [1, 2] Waarom de vroege christenen dit woord overnamen Toen de vroege christenen de boodschap van Jezus gingen verspreiden, namen zij deze bekende term bewust over. Dit was een directe, politiek geladen statement. Door te zeggen dat de boodschap van Jezus het ware 'evangelie' was, zeiden zij eigenlijk: Niet de keizer in Rome is de redder van de wereld en de hoogste Heer, maar Jezus Christus. [1] Die christenen hebben zo weinig creativiteit, alles moeten ze jatten van anderen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten