najjreb86 6 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei Hopper: Binnen Christus is er wel een onveranderlijk zelf. Johannes 14:20 : "In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u." Christus is Zelf de waarheid en de redding. Maar dat is reeds 20 eeuwen bekend. Dit lees ik er niet uit. Maar goed, jij leest wel vaker dingen die er niet staan. Of je leest 1 zinnetje en denkt daar een hele theologie omheen te kunnen bouwen. Lezen wat andere mensen hiervan zeggen komt blijkbaar niet in jou op? Of leren? En dat Christus zelf ZEGT de waarheid te zijn, en het leven en de weg etc zou ik als hoogmoedig wegzetten en op zijn minst verdacht vinden. Arrogantie ten top. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei najjreb86: Dit lees ik er niet uit. Maar goed, jij leest wel vaker dingen die er niet staan. Of je leest 1 zinnetje en denkt daar een hele theologie omheen te kunnen bouwen. Lezen wat andere mensen hiervan zeggen komt blijkbaar niet in jou op? Of leren? En dat Christus zelf ZEGT de waarheid te zijn, en het leven en de weg etc zou ik als hoogmoedig wegzetten en op zijn minst verdacht vinden. Arrogantie ten top. Het Evangelie is opgebouwd in lagen, door de smalle weg gaan begrijpt de mens de lagen. In de kerk gaan ze je heus niet Johannes 14:20 uitleggen. Maar er staat wel "In dien dag" , dus dat betekent dat er een dag in jou leven is dat je Christus als de waarheid verstaat. Het Evangelie gaat niet over het hiernamaals, maar over het hiernumaals. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 7 minuten geleden zei Hopper: Het Evangelie is opgebouwd in lagen, door de smalle weg gaan begrijpt de mens de lagen. In de kerk gaan ze je heus niet Johannes 14:20 uitleggen. Maar er staat wel "In dien dag" , dus dat betekent dat er een dag in jou leven is dat je Christus als de waarheid verstaat. Het Evangelie gaat niet over het hiernamaals, maar over het hiernumaals. Dit is Jezus in gesprek met zijn leerlingen. Dit is niet Jezus in gesprek met mij of met jou.. Tevens gaat het over de tijd dat Jezus weg was van de Aarde. Dan zal Jezus een trooster sturen, en dat is volgens de Kerk de HG.. dus zij leggen Joh 14:20 WEL uit. Maar dan in de context van hoe het moet. Namelijk een heel hoofdstuk lezen.. Lees je de krant ook zo slecht? Dat je steeds maar 1 zinnetje van een krantenartikel leest en daar je mening op baseert? Of lees je enkel de strips? Het evangelie gaat ook over het hiernamaals, als Jezus terugkomt op de wolkeren en zal oordelen de levenden en de doden. In jouw Bijbeltje staat Openbaring blijkbaar niet. Of je neemt Openbaring niet serieus? Je leest niet de brieven van Paulus want ook Paulus spreekt over de terugkeer van Jezus. En over het oordelen van de ongelovigen en slechte mensen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten