Hopper 841 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 2 minuten geleden zei najjreb86: Ieder mens heeft een ego. Jij ook. Anders zou je al zijn omgekomen van de honger. Of zou je in je broek gescheten hebben. Of wat dan ook. Ontkennen dat je een ego hebt is gewoon dom. Vooral als je zo hoogmoedige teksten uitslaat als jij, met je iedere keer (bij ieder nieuw topic op dit forum zelf!) "geestelijke mens vs natuurlijke mens".. Heb je soms last van onzekerheid, dat je bevestiging nodig hebt? Mocht je het niet weten, dit forum gaat over het geloof. Dus dan komen zaken als de geestelijke mens ter sprake. De geestelijke mens onderscheidt zich van niemand. Het ego onderscheidt zich wel van anderen. Het gaat dus niet om het ontkennen van het ego, maar over de overgave aan God. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 5 minuten geleden zei Hopper: Mocht je het niet weten, dit forum gaat over het geloof. Dus dan komen zaken als de geestelijke mens ter sprake. De geestelijke mens onderscheidt zich van niemand. Het ego onderscheidt zich wel van anderen. Het gaat dus niet om het ontkennen van het ego, maar over de overgave aan God. Dan hoef je toch niet iedere keer jouw stokpaardje van geestelijk mens vs natuurlijk mens te berijden? En wie op dit forum onderscheidt zich altijd en overal van anderen? O ja, dat ben jij met je "geestelijk mens vs natuurlijk mens".. Voor mij zijn alle mensen gelijk. Echt waar zelfkennis is erg moeilijk, dat laat jij iedere dag hier zien. Het is lachwekkend en tegelijkertijd ook enorm sneu. O parodontax! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst Rapport Share Geplaatst (bewerkt) Zojuist zei najjreb86: Echt waar zelfkennis is erg moeilijk, dat laat jij iedere dag hier zien. Het is lachwekkend en tegelijkertijd ook enorm sneu. O parodontax! Wat een bevrijding om te beseffen dat ik niet mijn brein ben. Wie ben ik dan? Diegene die dat ziet. bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 1 minuut geleden zei Hopper: Wat een bevrijding om te beseffen dat ik niet mijn brein ben. Wie ben ik dan? Diegene die dat ziet. En je beseft het met je brein.. Of besef jij dit met je grote teen? Of met je dikke duim? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst Rapport Share Geplaatst Zojuist zei najjreb86: En je beseft het met je brein.. Of besef jij dit met je grote teen? Of met je dikke duim? Met de geest uiteraard. Niemand kiest voor disfunctie, conflicten, pijn. Niemand kiest voor waanzin. Ze gebeuren omdat er niet genoeg aanwezigheid in je is om het verleden op te lossen, niet genoeg licht om de duisternis te verdrijven. Je bent er niet helemaal. Je bent nog niet helemaal wakker geworden. Ondertussen beheerst je geconditioneerde brein je leven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 1 minuut geleden zei Hopper: Met de geest uiteraard. Niemand kiest voor disfunctie, conflicten, pijn. Niemand kiest voor waanzin. Ze gebeuren omdat er niet genoeg aanwezigheid in je is om het verleden op te lossen, niet genoeg licht om de duisternis te verdrijven. Je bent er niet helemaal. Je bent nog niet helemaal wakker geworden. Ondertussen beheerst je geconditioneerde brein je leven. Ik weet niet waar te beginnen.. Als je pijn hebt, ervaar je dit met je geest of met je brein? Volgens mijn laatste informanten gebeurt het gewaar zijn van pijn door je hersenen. Dus waarom zou je dan "denken dat je niet je brein bent" door je geest gebeuren? Voor de rest gebeurt weer hetzelfde als altijd. Je negeert de kritieken op jou, namelijk de paradox van de spirituele hoogmoed "ik ben wakker, jij niet" "ik ben de geesteljke mens, jij de natuurlijke". Voor de rest ben jij mijn energie niet meer waard, ik heb net slecht nieuws gehad (ontslag, en niet uit het ziekenhuis) dus ga me met jouw hoogmoedswaanzin niet meer bemoeien. Mensen mogen hun hemel fantaseren van mij, en jij jouw goddelijkheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden zei najjreb86: Voor de rest ben jij mijn energie niet meer waard, ik heb net slecht nieuws gehad (ontslag, en niet uit het ziekenhuis) dus ga me met jouw hoogmoedswaanzin niet meer bemoeien. Mensen mogen hun hemel fantaseren van mij, en jij jouw goddelijkheid. Een leeg gemoed is aan te bevelen bij ontslag, dan onderga je gelaten een ontslag. Dan krijgen de conditioneringen in je brein geen kans. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 23 uur geleden Rapport Share Geplaatst 23 uur geleden Op 29-6-2026 om 20:29 zei Hopper: Een leeg gemoed is aan te bevelen bij ontslag, dan onderga je gelaten een ontslag. Dan krijgen de conditioneringen in je brein geen kans. Dat weet ik, maar ik ben een mens. En mensen zijn geen robots, zoals jouw leer graag wil dat mensen zijn/worden.. waar woon je precies? Dan haal ik jouw huis leeg, en dan kijken of je daad bij woord voegt en ook gelaten blijft.. Of als een familielid van je ziek is of zo.. Mensen hebben emoties, en hen die emoties "afpakken" omdat dit "van de natuurlijke mens" is is dom en kwaadaardig. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden 1 uur geleden zei najjreb86: Dat weet ik, maar ik ben een mens. En mensen zijn geen robots, zoals jouw leer graag wil dat mensen zijn/worden.. waar woon je precies? Dan haal ik jouw huis leeg, en dan kijken of je daad bij woord voegt en ook gelaten blijft.. Of als een familielid van je ziek is of zo.. Mensen hebben emoties, en hen die emoties "afpakken" omdat dit "van de natuurlijke mens" is is dom en kwaadaardig. Mensen hebben hun emoties en die emoties beïnvloeden hun gedachten. Paulus heeft daar een zinnige opmerking over gemaakt in Galaten 6:3. Maar laat Paulus maar kletsen, dompel je maar fijn onder in negatieve emoties. Wat zou zo'n Paulus nou weten van het leven, nietwaar? Je zou zomaar gaan beseffen dat wat in de Bijbel staat waar is. En dat kun je niet hebben natuurlijk in je status van ongelovige. Wel eens van Karma gehoord? Om het eens over een boeddhistische boeg te gooien? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 18 uur geleden zei Hopper: Mensen hebben hun emoties en die emoties beïnvloeden hun gedachten. Paulus heeft daar een zinnige opmerking over gemaakt in Galaten 6:3. Maar laat Paulus maar kletsen, dompel je maar fijn onder in negatieve emoties. Wat zou zo'n Paulus nou weten van het leven, nietwaar? Je zou zomaar gaan beseffen dat wat in de Bijbel staat waar is. En dat kun je niet hebben natuurlijk in je status van ongelovige. Wel eens van Karma gehoord? Om het eens over een boeddhistische boeg te gooien? Paulus wist inderdaad heel weinig. De man dacht dat overleden gelovigen zouden opstaan en dat Jezus tegemoet zouden komen die via de wolkeren naar de Aarde kwam.. Totaal geen idee inderdaad. Citaat 14 Want indien wij geloven, dat Jezus gestorven is en opgestaan, alzo zal ook God degenen, die ontslapen zijn in Jezus, weder brengen met Hem. 15 Want dat zeggen wij u door het Woord des Heeren, dat wij, die levend overblijven zullen tot de toekomst des Heeren, niet zullen voorkomen degenen, die ontslapen zijn. 16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem des archangels, en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel; en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan; 17 Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen. 18 Zo dan, vertroost elkander met deze woorden. Hier geloof jij toch ook niet in? Dus waarom neem je Paulus op andere punten dan zo serieus? Je laat Paulus iedere keer buikspreken zodat Paulus zou bedoelen wat jij gelooft. Wanneer hou je daar eens mee op? En over karma: dat is bedacht door de Elite om de volgelingen klein te houden. Met karma komt vaak het geloof in reincarnatie. En het idee dat "als je nu maar braaf doet wat er gezegd word dan krijg je het in een volgend leven veel beter". Terwijl de feiten voor zich spreken. Aardige en bescheiden mensen leven een armzalig leventje, criminelen leven in weelde. Dus nee, volgens mijn idee bestaat karma niet. Weer een idee wat ik ooit geloofde maar door scherp nadenken ervan af ben. Dat is ook veel eerlijker dan mensen die een bepaald idee hebben en daar hun feiten bij pakken. Zoals gelovigen doen, zoals jij doet, zoals ikbenanders doet. eerlijker en rauwer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 16 minuten geleden zei najjreb86: En over karma: dat is bedacht door de Elite om de volgelingen klein te houden. Met karma komt vaak het geloof in reincarnatie. En het idee dat "als je nu maar braaf doet wat er gezegd word dan krijg je het in een volgend leven veel beter". Terwijl de feiten voor zich spreken. Aardige en bescheiden mensen leven een armzalig leventje, criminelen leven in weelde. Dus nee, volgens mijn idee bestaat karma niet. Weer een idee wat ik ooit geloofde maar door scherp nadenken ervan af ben. Dat is ook veel eerlijker dan mensen die een bepaald idee hebben en daar hun feiten bij pakken. Zoals gelovigen doen, zoals jij doet, zoals ikbenanders doet. eerlijker en rauwer. Karma is niets anders dan oorzaak en gevolg. Het stelt dat al je bewuste handelingen en gedachten – zowel goed als slecht – consequenties hebben voor je huidige leven. Dat jij denkt dat het niet bestaat geeft juist aan dat je nog onderworpen ben aan karma. Karma heeft ook niks met reïncarnatie van doen, indien de mens ontsnapt aan karma ziet hij juist in dat reïncarnatie een leugen is... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 16 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 3 minuten geleden zei Hopper: Karma is niets anders dan oorzaak en gevolg. Het stelt dat al je bewuste handelingen en gedachten – zowel goed als slecht – consequenties hebben voor je huidige leven. Dat jij denkt dat het niet bestaat geeft juist aan dat je nog onderworpen ben aan karma. Karma heeft ook niks met reïncarnatie van doen, indien de mens ontsnapt aan karma ziet hij juist in dat reïncarnatie een leugen is... Rechtzetting: karma is juist het begrip van oorzaak en gevolg dat zich uitspreidt over vorige/volgende levens. Ik ben het nooit in een ander verband tegengekomen. 3 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 8 minuten geleden zei Hopper: Karma is niets anders dan oorzaak en gevolg. Het stelt dat al je bewuste handelingen en gedachten – zowel goed als slecht – consequenties hebben voor je huidige leven. Dat jij denkt dat het niet bestaat geeft juist aan dat je nog onderworpen ben aan karma. Karma heeft ook niks met reïncarnatie van doen, indien de mens ontsnapt aan karma ziet hij juist in dat reïncarnatie een leugen is... Ach je hebt er echt geen verstand van man.. Zoals Ikbenanders al zegt, karma en vorige levens heeft alles met elkaar van doen. babies die doodgaan aan kanker, hoe kan je dit anders zien (in het licht van karma) dan "iets uit een vorig leven".. Of hebben die babies in de baarmoeder vreselijke gedachten gehad? En dat je oorzaak en gevolg hebt in dit leven is zelfs al niet aantoonbaar. Een crimineel kan in weelde leven en 80-90 jaar oud worden. Een eerlijk mens kan in armoede sterven op zijn 50e. Karma is gewoon bedacht door mensen die al rijk zijn, zodat arme mensen niet proberen ook rijk te worden of een goed (in de zin van mooi) leven te leiden. Beetje zoals het idee van "wie voor een dubbeltje geboren is kan nooit een kwartje worden". Of het kastestelsel uit India. Karma is tevens bedacht door mensen die dachten dat het universum eerlijk was. Dus als er vreselijke dingen gebeurden dan moest idt op een gegeven moment recht gezet worden. De een bedenkt daar God voor, en het Einde der Tijden (waarin alles rechtgezet word, zoals in Openbaring) en de ander bedenkt daar karma voor. En "in een volgend leven krijg ik het beter". De worst die de mens word voorgehouden. Totdat men beseft dat het universum niet cared voor eerlijk en oprecht, maar gewoon een "machine" is. En niet geeft om individuen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 196 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Proof of God... Filmpje duurt maar 2 minuten (in het Engels)... https://www.uitdeschriften.com/files/proofofGod.mp4 1 uur geleden bewerkt door Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 19 minuten geleden zei Aristarkos: Proof of God... Filmpje duurt maar 2 minuten (in het Engels)... https://www.uitdeschriften.com/files/proofofGod.mp4 🤣 Wat een dom filmpje.. Het gaat volgens die wetenschapper om een God die buiten Tijd, SPACE en Matter staat. De man vergeet wel dat de Bijbelse God op aarde rond liep. Dat hij sprak met mensen. Voor de Israelieten uitging toen ze uit Egypte vluchtten etc. Hoe kan die God een God zijn die buiten het heelal staat? Plus, waar is een God die erbuiten staat? En hoe zou die God invloed hebben op space, time en matter? Volgens mij is die wetenschapper Kent Hovind en dat is een gewezen oplichter. Die wetenschap misbruikt om God te bewijzen, maar dit doet voor een niet geleerd publiek dat zijn woorden slikt als zoete koek. Dat in de Bijbel staat "In het begin maakte God Hemel en Aarde" laat niet zien dat de Bijbel Time, Space en Matter snapte. Maar dat het gewoon een scheppingsverhaal was. Hemel was ook niet het universum zoals wij dit kennen, maar de lucht boven de Aarde waar volgens de ouden de Hemel was. Ze hadden geen idee van ons mooie universum. En de Aarde is gewoon onze planeet en niet MATTER zoals wij dit kennen. Zoals gewoonlijk word de wetenschap weer voor het karretje van religie gespannen. En dat de wetenschappers "sprakeloos waren" zoals de titel van het filmpje suggereert is meer van verbazing over zulke domme redenaties. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 42 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 42 minuten geleden 2 uur geleden zei IKBENANDERS: Rechtzetting: karma is juist het begrip van oorzaak en gevolg dat zich uitspreidt over vorige/volgende levens. Ik ben het nooit in een ander verband tegengekomen. Er zijn geen vorige/volgende levens betreffende Karma. Er kan het besef zijn dat je oorzakelijk bent aan jezelf. Dan begrijp je ook waarom Christus zegt weer te zijn zoals de kinderen zijn. De kleine kinderen zijn nog niet oorzakelijk aan zichzelf, ze zijn nog maagdelijk. Als je uit gaat van vorige/volgende levens dan zijn de kleine kinderen niet maagdelijk, maar beschreven in een vorig leven. Dan verkracht je de gezegdes van Christus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 19 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 19 minuten geleden (bewerkt) https://boeddhistischdagblad.nl/boeddhisme/956368-guy-dhammazaadjes-wedergeboorte/ Hier omschrijft een kenner van het boeddhisme waarom wedergeboorte een leugen is. Citaat Wedergeboorte is een metafoor die in de sutta’s gebruikt wordt om aan te geven dat alle manifestaties, verschijnselen, dingen, fenomenen… ontstaan en vergaan op élk moment. Zodat niets ook maar één ogenblik identiek blijft. Wedergeboorte is niet dat je opnieuw in het vlees komt, het geeft aan dat alles wat manifest is ontstaat en vergaat op élk moment. Christus beaamt dit Marcus 8:35 : Want wie zijn leven wil behouden, zal het verliezen. Maar wie zijn leven vanwege Mij en voor Gods plan verliest, zal het behouden. Je kunt niet én Christus promoten én reïncarnatie promoten. In de natuurlijke mens is niet zoiets aanwezig als een 'zelf'. Alleen in Christus is er redding mogelijk. Het "andere verband" is hiermede dan ook weer gegeven aan IBA. 18 minuten geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten