Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei najjreb86:

Ieder mens heeft een ego. Jij ook. Anders zou je al zijn omgekomen van de honger. Of zou je in je broek gescheten hebben. Of wat dan ook. Ontkennen dat je een ego hebt is gewoon dom.

Vooral als je zo hoogmoedige teksten uitslaat als jij, met je iedere keer (bij ieder nieuw topic op dit forum zelf!) "geestelijke mens vs natuurlijke mens".. Heb je soms last van onzekerheid, dat je bevestiging nodig hebt?

Mocht je het niet weten, dit forum gaat over het geloof.   Dus dan komen zaken als de geestelijke mens ter sprake.  De geestelijke mens onderscheidt zich van niemand.   Het ego onderscheidt zich wel van anderen.   Het gaat dus niet om het ontkennen van het ego, maar over de overgave aan God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

5 minuten geleden zei Hopper:

Mocht je het niet weten, dit forum gaat over het geloof.   Dus dan komen zaken als de geestelijke mens ter sprake.  De geestelijke mens onderscheidt zich van niemand.   Het ego onderscheidt zich wel van anderen.   Het gaat dus niet om het ontkennen van het ego, maar over de overgave aan God.

Dan hoef je toch niet iedere keer jouw stokpaardje van geestelijk mens vs natuurlijk mens te berijden? 

En wie op dit forum onderscheidt zich altijd en overal van anderen? O ja, dat ben jij met je "geestelijk mens vs natuurlijk mens".. Voor mij zijn alle mensen gelijk. 

Echt waar zelfkennis is erg moeilijk, dat laat jij iedere dag hier zien. Het is lachwekkend en tegelijkertijd ook enorm sneu. O parodontax! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zojuist zei najjreb86:

Echt waar zelfkennis is erg moeilijk, dat laat jij iedere dag hier zien. Het is lachwekkend en tegelijkertijd ook enorm sneu. O parodontax! 

Wat een bevrijding om te beseffen dat ik niet mijn brein ben. Wie ben ik dan? Diegene die dat ziet.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei najjreb86:

En je beseft het met je brein.. Of besef jij dit met je grote teen? Of met je dikke duim?

Met de geest uiteraard.  Niemand kiest voor disfunctie, conflicten, pijn. Niemand kiest voor waanzin. Ze gebeuren omdat er niet genoeg aanwezigheid in je is om het verleden op te lossen, niet genoeg licht om de duisternis te verdrijven. Je bent er niet helemaal. Je bent nog niet helemaal wakker geworden. Ondertussen beheerst je geconditioneerde brein je leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Met de geest uiteraard.  Niemand kiest voor disfunctie, conflicten, pijn. Niemand kiest voor waanzin. Ze gebeuren omdat er niet genoeg aanwezigheid in je is om het verleden op te lossen, niet genoeg licht om de duisternis te verdrijven. Je bent er niet helemaal. Je bent nog niet helemaal wakker geworden. Ondertussen beheerst je geconditioneerde brein je leven.

Ik weet niet waar te beginnen.. Als je pijn hebt, ervaar je dit met je geest of met je brein? Volgens mijn laatste informanten gebeurt het gewaar zijn van pijn door je hersenen. Dus waarom zou je dan "denken dat je niet je brein bent" door je geest gebeuren? 

Voor de rest gebeurt weer hetzelfde als altijd. Je negeert de kritieken op jou, namelijk de paradox van de spirituele hoogmoed "ik ben wakker, jij niet" "ik ben de geesteljke mens, jij de natuurlijke".

Voor de rest ben jij mijn energie niet meer waard, ik heb net slecht nieuws gehad (ontslag, en niet uit het ziekenhuis) dus ga me met jouw hoogmoedswaanzin niet meer bemoeien. Mensen mogen hun hemel fantaseren van mij, en jij jouw goddelijkheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei najjreb86:

Voor de rest ben jij mijn energie niet meer waard, ik heb net slecht nieuws gehad (ontslag, en niet uit het ziekenhuis) dus ga me met jouw hoogmoedswaanzin niet meer bemoeien. Mensen mogen hun hemel fantaseren van mij, en jij jouw goddelijkheid. 

Een leeg gemoed is aan te bevelen bij ontslag, dan onderga je gelaten een ontslag.     Dan krijgen de conditioneringen in je brein geen kans.

Link naar bericht
Deel via andere websites