Mister_L 0 Geplaatst 6 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2009 ja je mag me mailen Samengevoegd: Al mag je het hier ook wel posten natuurlijk, hebben meer mensen er misschien nog wat aan Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Help! Ik moet dus vrijdag een presentatie houden t.o.v. zo'n 40 andere mensen (Van een aantal andere locaties) en gaan vertellen over de locatie waar ik werk. Als ik ergens slecht in ben en zenuwachtig van wordt dan is dat het wel... en als ik zenuwachtig wordt ga ik mega stotteren... Gosh... ik ga mezelf vast onwijs voor l.. aap zetten! Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Spannend... Oefen je zulke presentaties eigenlijk vooraf voor "publiek"? Misschien helpt dat wel, vraag dan gewoon even een viend of familielid om te luisteren. Nuja, misschien helpt dat niet he, ik weet zelf niet hoe het is om te stotteren, maar ik kan me voorstellen dat het misschien wel te proberen valt. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Quote: Op dinsdag 13 oktober 2009 12:14:30 schreef Mister_L het volgende: Help! Ik moet dus vrijdag een presentatie houden t.o.v. zo'n 40 andere mensen (Van een aantal andere locaties) en gaan vertellen over de locatie waar ik werk. Als ik ergens slecht in ben en zenuwachtig van wordt dan is dat het wel... en als ik zenuwachtig wordt ga ik mega stotteren... Gosh... ik ga mezelf vast onwijs voor l.. aap zetten! Dat hoeft niet hoor! Thuis hardop oefenen, kijken hoe je met je tijd uitkomt zodat je niet hoeft te vertragen of versnellen. Spiekpapiertje gebruiken of als je iets van Powerpoint gebruikt, notities maken en van te voren afdrukken. En je realiseren dat als zij iets moeten presenteren zij net zo zenuwachtig zijn als jij. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Admod note: Topicnaam veranderd op vraag van TS. Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Ik heb er begrip voor, en zal mensen gewoon de tijd geven om uit te spreken. Omdat ik wel wat meer mensen ken die stotteren heb ik ook begrip voor vreemde mensen die stotteren. Mensen moeten maar wat meer begrip tonen voor mensen die bepaalde problemen hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Quote: Op dinsdag 13 oktober 2009 12:26:53 schreef dingo het volgende: En je realiseren dat als zij iets moeten presenteren zij net zo zenuwachtig zijn als jij. Alleen gaan zij er niet nog meer van stotteren. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Quote: Op dinsdag 13 oktober 2009 12:55:30 schreef Mister_L het volgende: [...] Alleen gaan zij er niet nog meer van stotteren. Nee? Is je wel eens opgevallen dat mensen tijdens hun presentatie regelmatig halverwege een zin ehhhh zeggen? Daarmee voorkomen ze dat ze gaan stotteren, kun je zelf ook doen trouwens. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Zo werkt dat helaas niet... Er zijn gewoon bepaalde woorden waar ik moeite mee heb en die ik gewoon niet uit kan spreken als ik zo zenuwachtig ben. Zelfs niet als ik even ehhhh zeg. Dat is wel iets anders. Aan de andere kant heb ik er zelf mee ingestemd. Het leek me wel een uitdaging en goed voor mezelf als ik dit zou doen. Ik sta er nog steeds achter hoor, maar het is gewoon reuze eng Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Kan ik me voorstellen hoor dat dat eng is maar probeer dan die woorden in je voorbereiding te mijden. Ik ken zelfs een dominee die stotterde maar als hij eenmaal op gang was ging het weer beter, misschien werkt het bij jou ook zo. Sterkte in ieder geval. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Ik ben een kei in het verzinnen van andere woorden... alleen soms is dat gewoon niet mogelijk Dankje in ieder geval Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten