Skippy 0 Geplaatst 25 maart 2005 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2005 Tip: In het najaar zal een jongerenbijbel verschijnen. Deze Bijbel is tot stand gekomen uit een samenwerking tussen de EO en de NBG. Het is een NBV-vertaling, maar met veel meer uitleg dan de normale NBV (zo staat er bij sommige teksten hoe we deze tekst kunnen gebruiken in onze levens, wat soms best onduidelijk is in de Bijbel). Er staan ook veel verduidelijkende platen in (bijvoorbeeld van de tempel in Jeruzalem) en nog veel meer. Er is nu alvast een uitgave verschenen van het boek Johannes dat later in de jongerenbijbel te vinden zal zijn. Je kunt hem gratis krijgen op het onderstaande adres: http://www.eo.nl/home/html/eoshop_product.jsp?prd=5577304 Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 10 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2005 ik heb m net besteld! en zoek nog veel meer dingen die gratis te bestellen zijn (jeugdgroep met geen geld en geen inspitatie) iemand nog iedeen??? Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 10 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2005 Beetje jammer dat het een NBV is Link naar bericht Deel via andere websites
FreakSis 0 Geplaatst 10 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2005 Kheb um idd ook.. dat Johannes-deel. op Winter Wonder Rock gekregen (maar eerlijk gezegt nog steeds niet echt bekeken ) Link naar bericht Deel via andere websites
Troel 0 Geplaatst 10 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2005 Ik heb hem besteld en heb meteen de jeugdouderlingen een seintje gegeven. Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 10 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2005 verder nog gratis bijbel dingen.... er zijn zoveel dingen maar weet niet of je er echt wat aan hebt Link naar bericht Deel via andere websites
Marcoooooo 0 Geplaatst 10 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2005 Quote: Op dinsdag 10 mei 2005 11:22:10 schreef Michie23 het volgende: Beetje jammer dat het een NBV is wat is er mis met de NBV? Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 10 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2005 Quote: Op dinsdag 10 mei 2005 11:38:06 schreef Marcoooooo het volgende: [...] wat is er mis met de NBV? Daar is vast al een topic over Link naar bericht Deel via andere websites
Troel 0 Geplaatst 10 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2005 Quote: Op dinsdag 10 mei 2005 11:22:10 schreef Michie23 het volgende: Beetje jammer dat het een NBV is Wat let je om dat met de statenvertaling te doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 12 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2005 Johannes Jongeren Bijbel Product-omschrijving: EO-RONDUIT EN NEDERLANDS BIJBELGENOOTSCHAP KOMEN MET JONGERENBIJBEL Als voorproefje op de Jongerenbijbel, die in het najaar van 2005 verschijnt, is vandaag het evangelie volgens Johannes in de stijl van de Jongerenbijbel in De Nieuwe Bijbelvertaling verschenen. Deze uitgave is tot stand gekomen in een unieke samenwerking tussen EO-Ronduit en het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG). Met de Jongerenbijbel willen EO-Ronduit en het NBG het bijbellezen onder (christelijke) jongeren stimuleren. Met de pilot van het evangelie volgens Johannes kunnen jongeren alvast kennismaken met de Jongerenbijbel. De Jongerenbijbel zelf krijgt een verwisselbare omslag, zodat jongeren hun favoriete voor- en achterkant kunnen kiezen of maken. Ook de vormgeving sluit aan bij de belevingswereld van jongeren. In de Jongerenbijbel staan tussen de bijbeltekst diverse rubrieken met uitleg, inleidingen op de bijbelboeken, themapagina’s per bijbelboek, een uitgebreide woordenlijst en meer achtergrondinformatie over bijvoorbeeld Joodse tijden en feesten. Deze toevoegingen helpen jongeren verder op weg bij het ontdekken van de Bijbel. Kaarten en plattegronden bieden extra visuele informatie. Diverse christelijke jongerenorganisaties, kerkelijke organisaties en jeugdkerken, een aantal theologen en een groep jongeren zijn betrokken bij dit project. Zij denken mee over de inhoud en vormgeving. Naast de geprinte versie van de Jongerenbijbel komen er achtergronden, beeldmateriaal en studies te staan op de interactieve site www.jongerenbijbel.nl. Door middel van een nieuwsbrief kunnen jongeren op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van dit project. Wim Grandia (EO-Ronduit) en Bert de Jong (NBG) hebben de projectleiding op zich genomen. Frank van der Velde (EO-Ronduit) en Joyce van de Veen (NBG) vormen de hoofdredactie. Auteurs met feeling voor jongeren, een vlotte pen en een grote bevlogenheid met de Bijbel gaan zich toeleggen op de overige 65 bijbelboeken. 1 - 10 ex. --> gratis 11 - 25 ex. --> 2,- per stuk meer dan 25 ex. --> 1,- per stuk Er worden geen verzend- en administratiekosten in rekening gebracht! bron Hij is echt super, ik heb er 4 besteld voor onze jeugdgroep, maar ga er zeker meer bestellen(als dat kan op mijn adres) voor onze andere jeugdgroepen! Van de binnenkant ziet het er uit als een gewone bijbel in de nbv naar dan met schrijfruimte langs de kanten, er worden stukjes uitgelicht die wat belangrijker zijn.... en dat voor een gratis voorproefje.... ik ben benieuwd hoe die jongerenbijbel er dan uit gaat zien! echt een aanrader!!!!!!!!! Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 12 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2005 zo ziet hij er uit van de binnenkant...zonder al die rode lijnen natuurlijk Link naar bericht Deel via andere websites
nomoskar 0 Geplaatst 12 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2005 Goed Anna vind hem super, zijn er nog andere meningen. Ik heb inmiddels Johannes besteld, lijkt me goed voor m'n werk. Nu even kijken hoe ik het vind maar als er meer meningen zijn ik hoor ze graag. Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 12 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2005 ik bestelde m dinsdag, t zou 5 werkdagen duren, en hij lag net bij de post! ik hoop dat de bijbel zelf niet al te duur word! Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 13 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2005 Quote: Op dinsdag 10 mei 2005 13:21:28 schreef Troel het volgende: Wat let je om dat met de statenvertaling te doen. Amèn,..vin'k idd ook veel beter,..en 't komt ook veel grootser over,..maar natuurlijk bij lange na niet bijna zò groots,... Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 23 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2005 quote presentator eojdag Vandaag ben ik verder aan de slag gegaan met de Jongerenbijbel. In 2006 komt die uit en ik ben een van de twee hoofdredacteuren (samen met Joyce van de Veen van het NBG). We gaan op de Jongerendag een proefuitgave uitdelen van het boek Jozua en de Efezebrief. Alle teksten zijn binnen en dus moet ik hard aan de slag om de puntjes op de i te zetten. Over twee weken moet het naar de vormgever en dan gaat ie de drukpers op. Link naar bericht Deel via andere websites
aaron 0 Geplaatst 24 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2005 Ben ik blij dat ik de NBV nog niet heb gekocht! Ik wacht nu mooi op de JongerenBijbel!! Ik heb de Johannes Bijbel net besteld en ook 1 voor mn vriendin. Ik ben zeer benieuwd! Groeten, Aaron Link naar bericht Deel via andere websites
krokeledokus 0 Geplaatst 24 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2005 Ik had hem al, ook al gelezen. Het is een mooie bijbel, maar persoonlijk vind ik het niets. Ik vind het zelf heel onrustig lezen met al die vakjes met teksten tussendoor. .. maar misschien behoor ik wel niet tot de doelgroep .. Link naar bericht Deel via andere websites
Troel 0 Geplaatst 24 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2005 Ik heb hem ook thuis en hij is al meteen ingepikt door mijn ouders. Ik had zelf liever een kolom tekst gezien en dan daarnaast een kolom met toelichtingen enzo. Nu vind ik het te onoverzichtelijk en wat krokeledokus zegt, erg onrustig! Link naar bericht Deel via andere websites
aaron 0 Geplaatst 24 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2005 Ik hoop dat ie snel komt. Ik ben echt onwijs benieuwd.. Link naar bericht Deel via andere websites
D-girly 0 Geplaatst 24 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2005 Zo iets bestaat toch al? Alleen dan van "Het Boek". De bijbel met uitleg van "het boek" heet "het leven" Link naar bericht Deel via andere websites
Troel 0 Geplaatst 24 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2005 Quote: Op dinsdag 24 mei 2005 18:24:38 schreef D-girly het volgende: Zo iets bestaat toch al? Alleen dan van "Het Boek". De bijbel met uitleg van "het boek" heet "het leven" Ja, maar ik ben niet een Het Boek fan. Link naar bericht Deel via andere websites
D-girly 0 Geplaatst 24 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2005 Quote: Op dinsdag 24 mei 2005 18:26:34 schreef Troel het volgende: [...] Ja, maar ik ben niet een Het Boek fan. Ik ook niet hoor daar niet van.. Link naar bericht Deel via andere websites
krokeledokus 0 Geplaatst 5 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2006 Ik heb hem vorige week gekregen!!! Link naar bericht Deel via andere websites
Joost 0 Geplaatst 5 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2006 Ik gebruik hem nu een week en vind hem best lekker lezen. Af en toe vind ik die bijgeschreven rubrieken een beetje vergezocht, maar er staat ook wel heel veel nuttigs in. Ik vind hem alleen veel te zwaar Link naar bericht Deel via andere websites
Saskia Marloes 0 Geplaatst 18 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2006 Ik heb 'm, vindt 'm tof! Wat Joost hierboven zegt vindt ik ook: Hij is zwaar, leest soms wat lastig. Maar ben blij dat ik deze bijbel heb, in combinatie met m'n andere bijbels is het leuk om te vergelijken als ik sommige teksten niet goed begrijp. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten