Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

49 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je stelt je op als moreel geweten, maar draait ondertussen in morele pirouettes waar elke nuance uit glijdt. Je roept ‘genocide’ alsof het een toverwoord is dat je eigen gebrek aan feitenkennis moet maskeren. Je verdraait, je herhaalt, je haalt er kinderen bij als het je uitkomt, niet uit empathie, maar als retorische munitie. En zodra het over slachtoffers aan de andere kant gaat, zwijg je of schuif je de schuld door. Dat is geen compassie, dat is selectieve verontwaardiging. Geen analyse, maar agitatie. Geen gesprek, maar moreel narcisme. Je beweert de menselijkheid te verdedigen, maar wat je werkelijk verdedigt is je eigen gelijk. Zonder verantwoordelijkheid, zonder zelfkritiek, zonder diepgang.

Een staakt-het-vuren klinkt humanitair, maar als het Hamas de ademruimte geeft om zich te hergroeperen, dan is het geen oplossing maar uitstel van geweld, geen beëindiging ervan. Wie echt vrede wil, moet eerst zorgen dat de agressor geen militaire vuist meer heeft.

“Wij, de ondertekenaars...”, wie is die "wij" precies? Ik heb nergens een mandaat gegeven om namens mij te spreken, laat staan om mijn morele positie mee te annexeren.

Dat politici en diplomaten spreken in collectieve termen alsof ze namens een hele bevolking spreken, is niet alleen vervelend, het is politiek misleidend. Zeker als het gaat over een kwestie waar de publieke opinie verdeeld over is, en waar de zogenaamde ‘wij’ eerder een echo is van een luidruchtige minderheid dan van een democratische meerderheid.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat betekent genocide dan voor u? Mensen naar 1 locatie forceren, elektriciteit, water en voedsel afsnijden? Vrouw, kind en man afknallen zonder wapens in de hand? De hele regio platbombarderen? 

Het begrip genocide is niet zomaar een label voor gruwelijk oorlogsgeweld of disproportioneel optreden. Het is een juridisch begrip met een duidelijke definitie: de intentie om een volk, geheel of ged

Ik weet niet in welk universum jij leeft, maar in de mijne staat het de Palestijnen momenteel niet vrij om te vluchten. Ik heb maps gezien door de IDF zelf uitgegeven waar ze de Palestijnen naartoe ge

Op 18-7-2025 om 05:09 zei Fundamenteel:

Dus het Israël vandaag is de christelijke gemeenschap? 😛

Ja, en daar hadden eigenlijk ook alle Joden bij gemoeten. Maar niet alle Joden accepteerden Jezus. Het echte Israël zijn dus de Joden die dat wel deden aangevuld met ‘heidense’ niet Joodse christenen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

Je stelt je op als moreel geweten, maar draait ondertussen in morele pirouettes waar elke nuance uit glijdt. Je roept ‘genocide’ alsof het een toverwoord is dat je eigen gebrek aan feitenkennis moet maskeren. Je verdraait, je herhaalt, je haalt er kinderen bij als het je uitkomt, niet uit empathie, maar als retorische munitie. En zodra het over slachtoffers aan de andere kant gaat, zwijg je of schuif je de schuld door. Dat is geen compassie, dat is selectieve verontwaardiging. Geen analyse, maar agitatie. Geen gesprek, maar moreel narcisme. Je beweert de menselijkheid te verdedigen, maar wat je werkelijk verdedigt is je eigen gelijk. Zonder verantwoordelijkheid, zonder zelfkritiek, zonder diepgang.

Een staakt-het-vuren klinkt humanitair, maar als het Hamas de ademruimte geeft om zich te hergroeperen, dan is het geen oplossing maar uitstel van geweld, geen beëindiging ervan. Wie echt vrede wil, moet eerst zorgen dat de agressor geen militaire vuist meer heeft.

“Wij, de ondertekenaars...”, wie is die "wij" precies? Ik heb nergens een mandaat gegeven om namens mij te spreken, laat staan om mijn morele positie mee te annexeren.

Dat politici en diplomaten spreken in collectieve termen alsof ze namens een hele bevolking spreken, is niet alleen vervelend, het is politiek misleidend. Zeker als het gaat over een kwestie waar de publieke opinie verdeeld over is, en waar de zogenaamde ‘wij’ eerder een echo is van een luidruchtige minderheid dan van een democratische meerderheid.

Wat betekent genocide dan voor u? Mensen naar 1 locatie forceren, elektriciteit, water en voedsel afsnijden? Vrouw, kind en man afknallen zonder wapens in de hand? De hele regio platbombarderen? 

Hoe is dit geen genocide? 

12 minuten geleden zei sjako:

Ja, en daar hadden eigenlijk ook alle Joden bij gemoeten. Maar niet alle Joden accepteerden Jezus. Het echte Israël zijn dus de Joden die dat wel deden aangevuld met ‘heidense’ niet Joodse christenen. 

Wel volgens velen is dit anti semitisme :D maar het is zo af te lezen... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoe is dit geen genocide?

Het begrip genocide is niet zomaar een label voor gruwelijk oorlogsgeweld of disproportioneel optreden. Het is een juridisch begrip met een duidelijke definitie: de intentie om een volk, geheel of gedeeltelijk, uit te roeien als zodanig. Als Israël werkelijk genocide zou willen plegen, dan beschikte het over de militaire middelen om dat binnen één dag af te ronden. Dat is niet het geval. Wat er gebeurt is vreselijk, maar vrees, woede of verontwaardiging zijn geen rechtvaardiging om definities geweld aan te doen. Wie genocide roept bij elke massale militaire operatie, banaliseert het woord, en dat is een klap in het gezicht van echte genocide-slachtoffers wereldwijd.

Wat mij stoort is dat sommige mensen niet zozeer rouwen om het leed van onschuldige slachtoffers, maar het gebruiken als morele stok om mee te slaan. Dat is geen mededogen, dat is leuren met andermans ellende om hun eigen gelijk mee te halen. Het slachtofferschap van anderen wordt dan opeens een wapen in een morele strijd die vooral draait om zichzelf goed voelen. En dat is misschien nog wel cynischer dan de politieke keuzes waar ze zogenaamd tegen ageren.

Huilie huilie met je emotionele gelul
Alsof de wereld stopt door jouw gevoel
Tranen als wapens, een toneelstuk vol pathos
Maar de feiten verdrinken niet in jouw chaos

Je roept om recht, maar meet met twee maten
Verontwaardiging, zorgvuldig geëtaleerde staten
Een kind in je zinnen, een bom in je toon
Maar moraal zonder ruggengraat blijft gewoon schoon

Huilie huilie, weer een klaagzang gereed
Terwijl jij paradeert op andermans leed
De oorlog is vuil, ja dat weet ik ook
Maar ik brand geen vlag op andermans rook

Dus droog je tranen, pak feiten erbij
Of zwijg gewoon, en laat het oordeel vrij
Want huilen om gelijk is een zwaktebod
En geen pad naar vrede, recht of God

Jankerd

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Figulus:

Het begrip genocide is niet zomaar een label voor gruwelijk oorlogsgeweld of disproportioneel optreden. Het is een juridisch begrip met een duidelijke definitie: de intentie om een volk, geheel of gedeeltelijk, uit te roeien als zodanig. Als Israël werkelijk genocide zou willen plegen, dan beschikte het over de militaire middelen om dat binnen één dag af te ronden. Dat is niet het geval. Wat er gebeurt is vreselijk, maar vrees, woede of verontwaardiging zijn geen rechtvaardiging om definities geweld aan te doen. Wie genocide roept bij elke massale militaire operatie, banaliseert het woord, en dat is een klap in het gezicht van echte genocide-slachtoffers wereldwijd.

Wat mij stoort is dat sommige mensen niet zozeer rouwen om het leed van onschuldige slachtoffers, maar het gebruiken als morele stok om mee te slaan. Dat is geen mededogen, dat is leuren met andermans ellende om hun eigen gelijk mee te halen. Het slachtofferschap van anderen wordt dan opeens een wapen in een morele strijd die vooral draait om zichzelf goed voelen. En dat is misschien nog wel cynischer dan de politieke keuzes waar ze zogenaamd tegen ageren.

Huilie huilie met je emotionele gelul
Alsof de wereld stopt door jouw gevoel
Tranen als wapens, een toneelstuk vol pathos
Maar de feiten verdrinken niet in jouw chaos

Je roept om recht, maar meet met twee maten
Verontwaardiging, zorgvuldig geëtaleerde staten
Een kind in je zinnen, een bom in je toon
Maar moraal zonder ruggengraat blijft gewoon schoon

Huilie huilie, weer een klaagzang gereed
Terwijl jij paradeert op andermans leed
De oorlog is vuil, ja dat weet ik ook
Maar ik brand geen vlag op andermans rook

Dus droog je tranen, pak feiten erbij
Of zwijg gewoon, en laat het oordeel vrij
Want huilen om gelijk is een zwaktebod
En geen pad naar vrede, recht of God

Jankerd

Ik vroeg hoe dat geen genocide is. 

Als jij het woord liever in haar oorspronkelijke betekenis verwaarloost, tot daar aan toe, maar doe dan niet belachelijk omdat uw vocabulaire tekort schiet he. 

Overigens ben je blind voor de slachtofferrol van anderen om hier schuldgevoel op te wekken en de aandacht van deze genocide af te leiden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik vroeg hoe dat geen genocide is. 

Als jij het woord liever in haar oorspronkelijke betekenis verwaarloost, tot daar aan toe, maar doe dan niet belachelijk omdat uw vocabulaire tekort schiet he. 

Overigens ben je blind voor de slachtofferrol van anderen om hier schuldgevoel op te wekken en de aandacht van deze genocide af te leiden. 

Je interpretatie blijft opvallend selectief. Misschien toch maar even oefenen met begrijpend lezen, voor je weer een pirouetje draait en door het ijs zakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Lol zien zij dat ook zo? 

Wat maakt het precies uit of zij het ook zo zien?

Is het OT niet propaganda van Joden, en het NT propaganda van christenen? Vandaar dat in het OT de Joden Gods volk zijn en in het NT de christenen Gods volk zijn?

Paulus snapte wel dat hij geen religie kon starten met heidenen maar dan wel blijven zeggen "enkel de Joden zijn uitverkoren door God! Of jullie als heidenen door God aangenomen worden is nog maar de vraag"..

Daarom vind ik dat politiek en religie gescheiden moeten worden. Want we zien in de Zionistische oorlogen die er nu zijn hoe ver mensen kunnen gaan als ze menen God aan hun zijde te hebben. Andersom overigens ook, je ziet hoe veel Palestijnen baat hebben bij hun geloof in Allah. Ik denk dat atheisten zich allang hadden overgegeven aan de Zionisten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-7-2025 om 21:21 zei Figulus:

Je interpretatie blijft opvallend selectief. Misschien toch maar even oefenen met begrijpend lezen, voor je weer een pirouetje draait en door het ijs zakt.

volgens mij moet jij eens kijken naar wat genocide werkelijk inhoudt.. Je lijkt te denken dat het gaat om hele groepen volledig of bijna volledig uitroeien. En nee, dat is het niet.

De Zionisten lijken de Palestijnen in een concentratiekamp op te willen sluiten. En dan mag niemand eruit, of het moet om "vrijwillige"deportatie naar een ander land gaan. Wat een domheid.. Het lijkt erop dat de Zionisten gekeken hebben naar de Nazi's hoe zij met de Joden omgingen. Om dit dan dunnetjes over te doen.

Als je ook ziet hoe men de honger als wapen gebruikt. En dan een of ander vreemde hulporganisatie (gefinancieerd door de Mossad en gerund door huurlingen die onbekend zijn met hulpverlening) welke maar 4 uitvoerpunten heeft terwijl een professionele instelling als de VN 400 punten had. Met nul in het N, 1 in het M en 3 in het Z. Dan weet je al wat het plan is van Israel. Namelijk de volledige "opschoning" van Gaza. Zodat de Zionisten Gaza in kunnen nemen voor zichzelf..

Je hebt het over "als ze genocide wilden plegen dan hadden ze dit allang gedaan".. Maar je lijkt daar echt van alles te missen. Ten eerste: Stel dat Israel dit binnen no time had gedaan dan waren hun bondgenoten in opstand gekomen. Ten tweede: Door het nu te doen zoals ze het doen kunnen ze het legitiem maken. Door de Palestijnen steeds meer uit te knijpen. Kijken hoe ver ze kunnen gaan zonder dat het Westen iets doet of zegt. En momenteel weet de Elite van het Westen dat ze zelf mede verantwoordelijk zijn. 

Ten derde: Door het leven van de Palestijnen onmogelijk te maken kunnen ze hen een oplossing aanbieden.. "jullie kunnen vrijwillig naar een ander land".. En de mensheid trapt erin.. Vooral de domoren die de Nazi's niet bestudeerd hebben (welke dezelfde methodes gebruikten).

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Najrebii:

Wat maakt het precies uit of zij het ook zo zien?

Is het OT niet propaganda van Joden, en het NT propaganda van christenen? Vandaar dat in het OT de Joden Gods volk zijn en in het NT de christenen Gods volk zijn?

Paulus snapte wel dat hij geen religie kon starten met heidenen maar dan wel blijven zeggen "enkel de Joden zijn uitverkoren door God! Of jullie als heidenen door God aangenomen worden is nog maar de vraag"..

Daarom vind ik dat politiek en religie gescheiden moeten worden. Want we zien in de Zionistische oorlogen die er nu zijn hoe ver mensen kunnen gaan als ze menen God aan hun zijde te hebben. Andersom overigens ook, je ziet hoe veel Palestijnen baat hebben bij hun geloof in Allah. Ik denk dat atheisten zich allang hadden overgegeven aan de Zionisten. 

Je beschuldigt de Joodse religie ervan oorlog te veroorzaken, maar presenteert de islamitische religie als een zegen voor Palestijnen. Daarmee weeg je religie niet op één schaal, maar projecteer je goed en kwaad afhankelijk van wie je sympathiek vindt. Dat is geen analyse, dat is retoriek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Je beschuldigt de Joodse religie ervan oorlog te veroorzaken, maar presenteert de islamitische religie als een zegen voor Palestijnen. Daarmee weeg je religie niet op één schaal, maar projecteer je goed en kwaad afhankelijk van wie je sympathiek vindt. Dat is geen analyse, dat is retoriek.

ik beschuldig niemand.

Maar het klopt, ik had ook een negatieve inkijk voor de Islam voor ogen, maar kwam erachter dat het ook iets positiefs kan zijn.

Negatief van de moslims is dat zij ook denken dat Allah hen steunt en dat niet moslims minder dan zij zijn. Zo heb je ISIS, welke graag een gevecht wilde uitlokken met het Westen omdat ze dachten dat de 12e Imam dan kwam. Maar die kwam niet, wel vliegtuigen en bommen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Najrebii:

De Zionisten lijken de Palestijnen in een concentratiekamp op te willen sluiten.

Als je de situatie van de Palestijnen vergelijkt met die van Joden in concentratiekampen, doe je de Holocaust ernstig geweld aan. Palestijnen worden niet massaal vergast, verhongerd of systematisch uitgeroeid, en velen zijn de afgelopen decennia geëmigreerd. Het staat ze vrij om te vluchten voor mogelijk geweld. Je mag Israël stevig bekritiseren, maar zulke vergelijkingen zijn historisch misplaatst en moreel verwerpelijk.

Volgens mij hoor ik weer eens een palestijn huilen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Figulus:

Als je de situatie van de Palestijnen vergelijkt met die van Joden in concentratiekampen, doe je de Holocaust ernstig geweld aan. Palestijnen worden niet massaal vergast, verhongerd of systematisch uitgeroeid, en velen zijn de afgelopen decennia geëmigreerd. Het staat ze vrij om te vluchten voor mogelijk geweld. Je mag Israël stevig bekritiseren, maar zulke vergelijkingen zijn historisch misplaatst en moreel verwerpelijk.

Ik weet niet in welk universum jij leeft, maar in de mijne staat het de Palestijnen momenteel niet vrij om te vluchten. Ik heb maps gezien door de IDF zelf uitgegeven waar ze de Palestijnen naartoe gedwongen hebben.

En wat maakt het uit of je vergast word of dat je platgebombardeert word? Dood ga je.

Ik heb het niet over voor 7 oktober, maar erna. En Israel is steeds extremer gaan reageren. Omdat ze niet door anderen teruggefloten worden. Dit kan je wel degelijk vergelijken met de nazi's. Als de Nazi's in 1933 al Joden gingen vergassen dan zou het vrije Westen hen teruggefloten hebben. Dus ze deden alles heel beheerst. Ook zij deporteerden mensen "vrijwillig"..Eerst pesten en vervolgen en dan in kampen opsluiten en daarna pas vergassen. 

En ja, als je eens bij de extreme figuren in de Knesset langsgaat of YT filmpjes van knesset vergaderingen bijwoont (met vertaling uiteraard, want daar praten ze in het Hebreeuws) dan weet je wat die extreme figuren met de Palestijnen willen doen. Maar helaas, de Zionisten lovers in het Westen laten zich bijpraten door woordvoerders die in het Engels perfect vertellen wat het Westen wil horen. En dat geloven jullie.. Totdat het te laat is.

Ik kan me nog beelden van Netanyahu herinnen van 2001. Waar hij dus precies zei wat men met de Palestijnen moest doen om hen te laten verdwijnen. En die dingen doet hij nu precies. Toen werd er aan hem gevraagd "maar wat zullen de Amerikanen dan zeggen en doen?" en toen antwoordde hij "die heb ik in mijn zak"..

Precies wat de man nu aan het uitvoeren is dus..

Tevens weet iedereen dat de aanval van Israel op Iran een oorlogsmisdaad is. Amerika en Iran zouden nog gaan onderhandelen (over een overeenkomst die in de eerste periode van Trump eenzijdig door Trump is vernietigd waardoor Iran zich nergens aan hoefde te houden!) en dan bombarderen de Israeliers Iran. Vermoorden gewone burgers en wetenschappers (stel dat men in Europa ineens allemaal wetenschappers die helpen met een raketprogramma zou vermoorden, hoe zouden wij reageren). Israel heeft overigens wel vaker sinds 7 oktober mensen waarmee men in onderhandeling is vermoord. Normaal en moreel is het onjuist en pure slechtheid.

Israel heeft zelf ook WMD, maar de IEIA mocht daar nooit komen. 

Dan vraag ik me af waarom Israel zo hypocriet is?

P.S: en dan vergeet is nog het masterplan van Trump, waar hij Gaza Palestijnvrij wil maken en er een riviera aan de zee van wil maken. Dat is etnic cleansing van Gaza! Als mensen daar niet tegen in protest komen dan mogen ze het predikaat mens niet dragen van mij. Maar goed, ik ga daar niet over. Daar gaat Israel over

bewerkt door Najrebii
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Figulus:

Bij de holocaust vielen meer doden, maar de methoden zijn bijna hetzelfde. 
Het vergassen is vervangen door het aanwijzen van safe places, om die vervolgens te bombarderen.
En ja, ze worden verhongerd en ja, ze worden systematisch uitgeroeid.
En ja, hun woonplaatsen worden afgepakt en ingenomen door Joden.
Het SS embleem is vervangen door het IDF logo, maar de mentaliteit is hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Najrebii:

Ik weet niet in welk universum jij leeft, maar in de mijne staat het de Palestijnen momenteel niet vrij om te vluchten. Ik heb maps gezien door de IDF zelf uitgegeven waar ze de Palestijnen naartoe gedwongen hebben.

En wat maakt het uit of je vergast word of dat je platgebombardeert word? Dood ga je.

Ik heb het niet over voor 7 oktober, maar erna. En Israel is steeds extremer gaan reageren. Omdat ze niet door anderen teruggefloten worden. Dit kan je wel degelijk vergelijken met de nazi's. Als de Nazi's in 1933 al Joden gingen vergassen dan zou het vrije Westen hen teruggefloten hebben. Dus ze deden alles heel beheerst. Ook zij deporteerden mensen "vrijwillig"..Eerst pesten en vervolgen en dan in kampen opsluiten en daarna pas vergassen. 

En ja, als je eens bij de extreme figuren in de Knesset langsgaat of YT filmpjes van knesset vergaderingen bijwoont (met vertaling uiteraard, want daar praten ze in het Hebreeuws) dan weet je wat die extreme figuren met de Palestijnen willen doen. Maar helaas, de Zionisten lovers in het Westen laten zich bijpraten door woordvoerders die in het Engels perfect vertellen wat het Westen wil horen. En dat geloven jullie.. Totdat het te laat is.

Ik kan me nog beelden van Netanyahu herinnen van 2001. Waar hij dus precies zei wat men met de Palestijnen moest doen om hen te laten verdwijnen. En die dingen doet hij nu precies. Toen werd er aan hem gevraagd "maar wat zullen de Amerikanen dan zeggen en doen?" en toen antwoordde hij "die heb ik in mijn zak"..

Precies wat de man nu aan het uitvoeren is dus..

Tevens weet iedereen dat de aanval van Israel op Iran een oorlogsmisdaad is. Amerika en Iran zouden nog gaan onderhandelen (over een overeenkomst die in de eerste periode van Trump eenzijdig door Trump is vernietigd waardoor Iran zich nergens aan hoefde te houden!) en dan bombarderen de Israeliers Iran. Vermoorden gewone burgers en wetenschappers (stel dat men in Europa ineens allemaal wetenschappers die helpen met een raketprogramma zou vermoorden, hoe zouden wij reageren). Israel heeft overigens wel vaker sinds 7 oktober mensen waarmee men in onderhandeling is vermoord. Normaal en moreel is het onjuist en pure slechtheid.

Israel heeft zelf ook WMD, maar de IEIA mocht daar nooit komen. 

Dan vraag ik me af waarom Israel zo hypocriet is?

P.S: en dan vergeet is nog het masterplan van Trump, waar hij Gaza Palestijnvrij wil maken en er een riviera aan de zee van wil maken. Dat is etnic cleansing van Gaza! Als mensen daar niet tegen in protest komen dan mogen ze het predikaat mens niet dragen van mij. Maar goed, ik ga daar niet over. Daar gaat Israel over

Dan graaf maar een weg uit, In plaats van naar Israel toe...

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Bij de holocaust vielen meer doden, maar de methoden zijn bijna hetzelfde. 
Het vergassen is vervangen door het aanwijzen van safe places, om die vervolgens te bombarderen.
En ja, ze worden verhongerd en ja, ze worden systematisch uitgeroeid.
En ja, hun woonplaatsen worden afgepakt en ingenomen door Joden.
Het SS embleem is vervangen door het IDF logo, maar de mentaliteit is hetzelfde.

ik vind vergassen ook wel iets erger dan hoe het er nu aan toe gaat. Maar dat komt omdat de Nazi's alle macht in handen hadden. Daarom werd het ook gedaan in Oost Europa, daar viel het minder op. En pas in 1942 en niet al in 1935.

De Zionsten weten ook wel dat als zij niet kunnen zeggen "Hamas is de schuld!" het Westen ooit eens in opstand komt. Vandaar ook dat de Zionisten net na 7 oktober een miljard meer overhadden voor Hashbara (Hebreeuwse term voor propaganda). Zodat ze via Engels sprekende woordvoerders precies konden zeggen wat het Westen nog net normaal zou vinden.

En nu ze al 1,5 jaar geen duimbreed in de weg is gelegd plegen ze hun dingen openlijker. Zoals het onthouden van voedsel en water (al ontkennen ze dit en doen ze alsof Hamas alle voedsel steelt), het ondersteunen van een jihadistische groepering welke moet vechten tegen Hamas (ik dacht dat Hamas zo slecht was omdat zij de Joden wilden vernietigen?), het bombarderen van mensen in kampen.

Het is zelf bekend dat de IDF drones gebruikt met luidsprekers met babygehuil eruit om mensen uit hun huizen te jagen. En dan een bom erop te gooien.

https://www.ndtv.com/world-news/israeli-quadcopters-emit-baby-cries-and-screams-of-women-to-lure-out-palestinians-in-gaza-7169067

Dus inderdaad, het gaat om de mentaliteit. En die mentaliteit is na 7 oktober ten volle naar buiten gekomen. Zo ken ik mensen die voor 7 oktober atheistische Joden waren. En die meteen na 7 oktober verworden zijn tot volbloeds Zionisten en er nog trots op zijn ook. Als het goed gaat dan is ieder mens een zesje, maar bij tegenslag komt de ware aard naar buiten. En blijkbaar bij veel Joden komt er dan een 1tje uit. Ik kan me nog de aanval op de MH-17 herinneren. Geen NL'er die om wraak schreeuwde. We hadden gezamenlijk verdriet en kwamen er gezamenlijk uit. De Israeliers kennen enkel nog de emotie WOEDE en WRAAK. Verdriet, daar zijn ze nog niet aan toe, laat staan de rest van de rouw verwerking. En dan heb je nog 300.000 reservisten waarvan veel PTSS ontwikkelen. Word een mooie samenleving daar!

9 minuten geleden zei Figulus:

In het universum waar jij oorlog mee hebt.

Ik heb je van repliek gegeven. Waarom jouw idee van genocide niet klopt, en jouw manier van kijken naar de IDF en Israel. Dan zou ik het respecteren als je op een volwassen manier antwoord geeft. In plaats van in oneliners.

Zou lijkt het erop dat je weet dat je ongelijk hebt maar dat je dit voor jezelf wil ontkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

En Hamas dan? Die kennen enkel nog de emotie HAAT en OPGEHOOPTE WRAAKLUST. Wat dacht je dat 7 oktober was, een serenade? Je komt er wel achter wat existentiële woede betekent. Stil maar, wacht maar...

ik dacht dat de Zionisten "maar Hamas dan!!" al sinds 2024 niet meer uitspraken. Hier blijkbaar nog wel?

Als dit echt zo was he, dan was nu geen een gijzelaar meer in leven. Dan zou men die allemaal met een nekschot afmaken. Maar dat doet men niet, men wil deze mensen graag ruilen met de eigen gevangenen/gijzelaars die nu in Israel vastzitten en verkracht worden.

7 Oktober was een poging van Hamas om zoveel mogelijk gijzelaars mee terug te nemen, om die te ruilen voor de eigen gevangengenomen Palestijnse broeders en zusters. Helaas gingen ook veel andere Palestijnen mee de grens over en die gingen de grens over. Maar zij zijn al sinds 1920 kapot gemaakt door de Joden en daarna door Israel, dus vanuit menselijk oogpunt is het te begrijpen dat het geweld zo overweldigend was. Het is alsof je een gekooide leeuw hebt die zich vrij maakt. Die zou dan ook zich te buiten gaan aan geweld.

Wat bedoel je overigens met de laatste twee zinnen? Ben jij een van die figuren die denkt dat als Israel Hamas niet zou tegenhouden Hamas heel de Wereld wil veroveren? En dat wij dan allemaal hun woede voelen?

Of is de dreiging iets anders, iets dat ik niet snap?

Want geloof me, Hamas heeft geen enkele behoefte om de Wereld om te vormen tot de islam. Dat zijn andere groeperingen, zoals ISIS en Al Qaeda. Hamas is een vrijheidsstrijdersgroep die zich op de bezetting richt. Dus zolang jij Gaza en de Westbank niet bezet is er niks aan de hand. Heb je al dat filmpje gezien waarin twee IDF soldaten met bulldozers huizen sloopten? En de gerichte woede van de Hamas strijders? Ze maakten de bulldozers kapot en doden de IDF-ers die het deden. De IDF had er nog een mooi statement van gemaakt dat "na een heroische strijd, de Hamas terroristen de IDF-soldaat doodden" maar we hebben het betreffende filmpje kunnen zien en de IDF-er vluchtte als een klein kind. Zo worden de IDF woorden vaak gelogenstraft als er beelden van zijn (ambulance medewerkers die zogenaamd zonder lichten reden) (het kindje dat gedood werd door een tank samen met familie van haar) (de honderden doden bij de voedsel "ophaalpunten")..  

p.s: Ik vind mensen die moedwillig huizen slopen met behulp van bulldozers (geleverd door Amerika!) en zelf met mijnen meer terrorist dan mensen die die bulldozers en tanks te lijf gaan. Dat zijn mensen die opkomen voor hun buurt en huizen.. 

Hoe zouden wij reageren als de Nazi's hele straten vernietigden van Rotterdam of Amsterdam? Omdat er een aantal "terroristen" rondliepen?

Oorlogsmisdaden! Faksisme!

bewerkt door Najrebii
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wacht maar. Dat smoeltje gaat ongelooflijk op zijn donder krijgen. Geen traan zal ik er om laten. Met je hypocriete leeuwenverhaaltje dat uit de bek komt van Scar.

Meer dan een alternatieve herdenking zal er niet plaats vinden. En ik zal een feestje vieren op die verdoemde gedenkdag van criminelen.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites