Dat beloof ik 1.017 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) Op 14-6-2025 om 16:06 zei sjako: “Blijf mij dus verwachten,” verklaart Jehovah, “tot de dag dat ik opsta om buit te halen, want het is mijn rechterlijke beslissing om volken te verzamelen, om koninkrijken bijeen te brengen, om mijn verontwaardiging over ze uit te storten, heel mijn brandende woede. Het vuur van mijn ijver zal de hele aarde verteren. 9 Dan zal ik de taal van de volken veranderen in een zuivere taal, zodat ze allemaal de naam van Jehovah aanroepen en hem schouder aan schouder dienen.” Dus aan het eind van het tijdperk komt Jehovah via Jezus Zijn koninkrijk opeisen. Alle andere koninkrijken worden inderdaad verbrijzeld (Zie ook Daniel 2) Er staat niet dat de aarde vergaat, maar alle regeringen zullen vergaan. En dat blijkt ook wel uit het volgende vers waarin Jehovah zegt dat taal wordt veranderd in een zuivere taal, dus de zuivere leer. En iedereen die de naam van Jehovah aanroept zal dan worden gered. Die gaan door naar het Duizend Jarig Koninkrijk. Het Messiaanse Koninkrijk van God onder leiding van Jezus. Er staat הָאָֽרֶץ׃ , ha-a-retz, de aarde. En dus is er dan niemand meer over om hem aan te roepen. Zoals ik al zei: de tekst klopt dus niet en je moet hem vooral niet letterlijk nemen. Dat doe jij wel en daarmee ga je de mist in. Kom alsjeblieft niet zomaar met een 'nietes', maar onderbouw het gewoon. We zitten hier niet in een bijeenkomst waar van iedereen wordt verwacht dat alles wat over de Bijbel wordt gezegd, klakkeloos moet worden aangenomen. 11 uur geleden bewerkt door Dat beloof ik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 725 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 7 uur geleden zei Dat beloof ik: Er staat הָאָֽרֶץ׃ , ha-a-retz, de aarde In dit soort teksten worden meestal de regeringen bedoelt. In Psalm 37:29 staat bijv De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten en ze zullen er eeuwig leven. Dus de aarde vergaat niet. Dat zie je ook in Openbaring waar je duidelijk ziet dat de aarde hersteld zal worden. Vergeet niet dat het gaat om en eeuwenoude tekst. Daar worden zaken anders gezegd. Dus het gaat om het samenstel dat vergaat, niet de aarde. Die aarde is perfect, zeer goed. Het gaat over de mensen die erop leven. Als de aarde zou vergaan, dan was er ook geen opstanding van de rechtvaardigen en de onrechtvaardigen. Soms gebruikt de Bijbel dus overdrachtelijk bijv Psalm 96:1 Zing voor Jehovah een nieuw lied. Zing voor Jehovah, heel de aarde. (De planeet zingt niet, maar de mensen die erop leven) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten