Spring naar bijdragen

De drie eenheid is een terechte afleiding uit de bijbel

Aanbevolen berichten

“Als het westen dus IsraĂ«l nooit had erkend en dat als een verstoten volk bleef zien, was de wereld er veel beter aan toe.“

typische farao uitspraak. Alsof ‘het westen’ of ‘de wereld’ iets te willen heeft. Zaken gaan hoe het boven besloten is. Als je vanuit NT bekijkt was het al 2000 jaar geleden besloten. Ik kan alleen tot conclusie komen je er geen bal van snapt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 421
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is toch malle praat, vind je ook niet Breuk?  Toen de Geest van God boven het water zweefde, denk je dat God Zelf toen thuis bleef?  Waar dat ook moge zijn?  Het is een wijze van uitdrukken.   Als

Ja hoor, alle niet JG bijbelvertalers zien het fout 😀 Kolossenzen 1:15 zegt: “Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping.” Deze tekst wordt vaak aan

In dit subforum wordt gediscussieerd vanuit de legitimiteit van het christelijk geloof en de Bijbel als Gods woord. In de subfora van Levensbeschouwing is er meer ruimte voor dit soort opmerkingen. Vr

7 uur geleden zei IKBENANDERS:

Ok. Daar kan ik niet in meegaan, maar wat ik me dan wel weer afvraag is of er nog meer mensen deze/jouw mening zijn toegedaan (op en buiten dit forum).

Diverse manifestaties van memeplexen zijn te vinden in onze dagelijkse omgeving en hebben doorgaans een diepgaande invloed op het vormgeven van individueel en maatschappelijk gedrag. In geloofssystemen en ideologieën verwijst dit naar een breed scala aan concepten, zoals religies, filosofieën, politieke stromingen en algemene wereldbeelden. Al deze systemen zijn opgebouwd uit meerdere onderling verbonden memes die samen een samenhangend geloofssysteem vormen. Het ene of het andere, de variaties ontelbaar, goedschiks, kwaadschiks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei IKBENANDERS:

Ok. Daar kan ik niet in meegaan, maar wat ik me dan wel weer afvraag is of er nog meer mensen deze/jouw mening zijn toegedaan (op en buiten dit forum).

Dat begrijp ik dat jij er niet in mee kan gaan.   Het Johannes Evangelie (en ook de andere Evangeliën uiteraard) kan geestelijk worden verstaan.   En volgens R.S. (en volgens jou) heeft R.S. het ook geestelijk begrepen.    Wat mij op de volgende kwestie brengt: wie het Johannes Evangelie daadwerkelijk geestelijk begrijpt, die kan niet tegelijkertijd in reïncarnatie geloven.    Reïncarnatie is strijdig met het Johannes Evangelie.....

Zowel R.S. als jij geloven in reïncarnatie.  Prima, geen enkel probleem.   Alleen komt reïncarnatie in het Evangelie niet voor....wat dus betekent dat R.S. de (geestelijke) essentie van het Evangelie nooit gekend heeft.

De vraag of er nog meer mensen zijn die deze mening zijn toegedaan is lastig te beantwoorden.   De meeste gelovigen bewandelen nu eenmaal de brede weg welke tot de ondergang leidt.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei leren_schoen:

“Als het westen dus IsraĂ«l nooit had erkend en dat als een verstoten volk bleef zien, was de wereld er veel beter aan toe.“

typische farao uitspraak. Alsof ‘het westen’ of ‘de wereld’ iets te willen heeft. Zaken gaan hoe het boven besloten is. Als je vanuit NT bekijkt was het al 2000 jaar geleden besloten. Ik kan alleen tot conclusie komen je er geen bal van snapt. 

Ik begrijp dat zonder het westen er geen Israël was geweest. 

Het zou ons sieren in te zien dat ze geen uitverkorenen zijn en er aan landroof wordt gedaan onder religiote drogredenen.

Zoveel ageren tegen kruistochten van eeuwen geleden maar sluiten de ogen voor religieuze oorlogen in het heden.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hopper:

Dat begrijp ik dat jij er niet in mee kan gaan.   Het Johannes Evangelie (en ook de andere Evangeliën uiteraard) kan geestelijk worden verstaan.   En volgens R.S. (en volgens jou) heeft R.S. het ook geestelijk begrepen.    Wat mij op de volgende kwestie brengt: wie het Johannes Evangelie daadwerkelijk geestelijk begrijpt, die kan niet tegelijkertijd in reïncarnatie geloven.    Reïncarnatie is strijdig met het Johannes Evangelie..... Zowel R.S. als jij geloven in reïncarnatie.  Prima, geen enkel probleem.   Alleen komt reïncarnatie in het Evangelie niet voor....wat dus betekent dat R.S. de (geestelijke) essentie van het Evangelie nooit gekend heeft. De vraag of er nog meer mensen zijn die deze mening zijn toegedaan is lastig te beantwoorden.   De meeste gelovigen bewandelen nu eenmaal de brede weg welke tot de ondergang leidt.

Ja, daar zeg je wat, voor ons als gewone stervelingen is het dan ook een hele uitdaging om in een relatieve nanoseconde miljarden sterrenstelsels door te slikken. En dan hebben we het nog niet over subtiele nuances zoals eigen aan het menszijn, soms dermate hypergevoelig dat het des levens makkelijk aan onze aandacht kan ontsnappen, met alle gevolgen van dien. Keep it simple. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Alleen komt reĂŻncarnatie in het Evangelie niet voor....wat dus betekent dat R.S. de (geestelijke) essentie van het Evangelie nooit gekend heeft.

Bizar eigenlijk, hoe zijn we dan ooit in het vlees gekomen? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei leren_schoen:

Ik zie sjako het opgegeven heeft ik ga ook geen discussie met je voeren of deze draad bemoeien maar je zit toch met problemen want OT, NT en (zelfs ook) QR beamen alle drie de heropbouw van Israël. En ja ook met negatieve connotatie (in het OT zelf, zoals de mengelmoes en 1/3e etc) 

Dus ja dan zit je toch alsnog met een hoop problemen. Helaas is het antwoord niet zo

makkelijk, je dacht lekker makkelijk. 

Jezus zei dat den tempel compleet verwoest ging worden. Nergens staat er dat deze opnieuw opgebouwd zou worden of dat het volk daarna zou terugkeren.

Nieuwe wijn in oude zakken barst uit haar voegen.

Het oude is compleet vervuld en voorbij door Zijn komst.

Geef eens concreet aan waar in het NT dat staat? Er staat om het Evangelie over de hele wereld te verspreiden en dat er geen Koninkrijk op aarde meer te winnen is. We zijn geboden de wereld op de volgende voor te bereiden en niet terug naar het oude te keren.

Er is geen jood of Griek meer in Christus. Er is geen uitverkoren volk anders dan degene die tot Christus keren en dat is niet door geboorte bepaald.

luister: 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Interessant, door wat dan wel? 

De doop en wedergeboorte in Christus. En dat kan nu dus iedereen zijn.

Het is toch absurd te geloven dat vandaag anno 2026 de aardse geboorte meerwaarde zou geven in de ogen van God.

Het is xenofoob tot het bot. Uw geboorte bepaalt uw relatie tot God niet. Uw bekering doet dat. En christenen zouden beter Zijn leer vasthouden dan een aards rijk de hemel in te prijzen omdat ze daar nog aan het oude vasthouden. Het is antichristelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

De doop en wedergeboorte in Christus. En dat kan nu dus iedereen zijn. Het is toch absurd te geloven dat vandaag anno 2026 de aardse geboorte meerwaarde zou geven in de ogen van God. Het is xenofoob tot het bot. Uw geboorte bepaalt uw relatie tot God niet. Uw bekering doet dat. En christenen zouden beter Zijn leer vasthouden dan een aards rijk de hemel in te prijzen omdat ze daar nog aan het oude vasthouden. Het is antichristelijk.

Ervaring leert dat wanneer je twee getallen honderd keer vermenigvuldigt, het risico op dezelfde uitkomst redelijk vergroot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Ervaring leert dat wanneer je twee getallen honderd keer vermenigvuldigt, het risico op dezelfde uitkomst redelijk vergroot.

Wie is het verdorven geslacht volgens Hem?

## MattheĂŒs 21:43
**43** Daarom zeg Ik u: Het koninkrijk van God zal van u weggenomen worden en aan een volk gegeven worden dat de vrucht ervan zal brengen.

### Context van MattheĂŒs 21:43
Dit vers komt voort uit een parabel die Jezus vertelt:

- **Inleiding van de Parabel**: In de voorgaande verzen (MattheĂŒs 21:33-40) vertelt Jezus de parabel van de onrechte eigenaren van de wijngaard. In deze parabel wordt een wijngaard beschreven die door een eigenaar is geplant, maar de pachters (de Joden) weigeren de vruchten aan de eigenaar te geven. Wanneer de eigenaar zijn dienaren (de profeten) verstuurt om vruchten te verzamelen, worden ze mishandeld en gedood.

- **De climax**: In de parabel stuurt de eigenaar uiteindelijk zijn zoon, in de hoop dat ze hem zullen respecteren, maar ook hij wordt gedood.

- **Jezus' boodschap**: Jezus gebruikt deze parabel om de leiders van het volk Israël te veroordelen voor hun ontrouw en afwijzing van Gods boodschap. Met vers 43 maakt Hij duidelijk dat het koninkrijk van God niet de exclusieve eigendom van het Joodse volk zal zijn, maar zal worden gegeven aan een volk dat het zal omarmen en vrucht zal dragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wie is het verdorven geslacht volgens Hem?

## MattheĂŒs 21:43
**43** Daarom zeg Ik u: Het koninkrijk van God zal van u weggenomen worden en aan een volk gegeven worden dat de vrucht ervan zal brengen.

### Context van MattheĂŒs 21:43
Dit vers komt voort uit een parabel die Jezus vertelt:

- **Inleiding van de Parabel**: In de voorgaande verzen (MattheĂŒs 21:33-40) vertelt Jezus de parabel van de onrechte eigenaren van de wijngaard. In deze parabel wordt een wijngaard beschreven die door een eigenaar is geplant, maar de pachters (de Joden) weigeren de vruchten aan de eigenaar te geven. Wanneer de eigenaar zijn dienaren (de profeten) verstuurt om vruchten te verzamelen, worden ze mishandeld en gedood.

- **De climax**: In de parabel stuurt de eigenaar uiteindelijk zijn zoon, in de hoop dat ze hem zullen respecteren, maar ook hij wordt gedood.

- **Jezus' boodschap**: Jezus gebruikt deze parabel om de leiders van het volk Israël te veroordelen voor hun ontrouw en afwijzing van Gods boodschap. Met vers 43 maakt Hij duidelijk dat het koninkrijk van God niet de exclusieve eigendom van het Joodse volk zal zijn, maar zal worden gegeven aan een volk dat het zal omarmen en vrucht zal dragen.

Met dat verhaal van die landmeter kom je al een heel eind, tot ze het hebben opgedeeld in uurhokken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die man is niet serieus hoe bedoel je concreet. Hoe kan je Israel beoordelen en op een troon zitten, als je heel Israël voor eeuwigheid van de aarde haalt? Uh hoeveel voorbeelden wil je?

Jezus zegt zelfs “ik weet niet, maar de Vader gaat het doen” (IsraĂ«l herbouwen)

Youtube chef, die ga ik niet bekijken. Leuke muziekje of zo wil ik nog wel checken.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei leren_schoen:

Die man is niet serieus hoe bedoel je concreet. Hoe kan je Israel beoordelen en op een troon zitten, als je heel Israël voor eeuwigheid van de aarde haalt? Uh hoeveel voorbeelden wil je?

Jezus zegt zelfs “ik weet niet, maar de Vader gaat het doen” (IsraĂ«l herbouwen)

Youtube chef, die ga ik niet bekijken. Leuke muziekje of zo wil ik nog wel checken.

Bron? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

Jezus zegt zelfs “ik weet niet, maar de Vader gaat het doen”

Ik vraag gewoon waar in het NT staat dat de joden zouden terugkeren naar hun land?Er staat enkel dat het hen afgepakt wordt. Die profetieën van het oude zijn allemaal reeds vervuld. Die terugkeer naar Israel uit Jesaja en Ezechiël bv zijn oude vervulde profetieën.

Een christen gelooft dat het oude vervuld is. Ik zet mij niet op een troon om anderen te genocideren en land te roven in nazistijl, dat is de jood anno 2026. Dat niet benoemen zou laf en hypocriet zijn.

Wir haben das nicht gewusst zal deze keer niet opgaan.

Israel in de spirituele zin is een volk en geen staat. Die staat is een imitatie van de duivel, een aards rijk. Er is maar 1 beloofde land en dat komt pas met de terugkeer van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-4-2026 om 15:58 zei Fundamenteel:

Neen christenen denken niet dat ze joden zijn. Want in Christus is geen jood of Griek. Het punt daarvan is dat iedereen nu uitverkoren kan zijn. Dat is niet meer door geboorte bepaald.

Het gaat niet over volledig zuiver DNA. Maar doe een DNA test en je zal zien dat Palestijnen dichterbij Abraham staan dan de "joden" die het land opeisen. Als je dat hypocriet vindt is dat uw probleem. Maar de genocide en landroof om te domineren is ieders probleem. We merken het al in onze rekeningen.

In Romeinen staat wel degelijk dat de tak van de joden er is afgesneden. In Mattheus zegt Jezus zelfs dat het van de joden afgepakt zal worden.

Als het westen dus Israël nooit had erkend en dat als een verstoten volk bleef zien, was de wereld er veel beter aan toe.

Lees Romeinen 11:17

De joden zijn vervangen. Wat later werd hun Tempel verwoest en werden ze buitengelikkerd door de Romeinen.

En tot vandaag is iedereen ze liever kwijt dan rijk. Niemand wou ze zelfs opnemen na WO2 behalve de Palestijnen en als dank werden ze beroofd van hun land.

Laat dat een les voor de toekomst zijn.

veel christenen zeggen: "Je bent een Jood van hart". Dit is een verkeerd argument om te zeggen: "Het israel van nu, of God is klaar met Israel". het NT is heel expliciet, en duidelijk hierover, God is NIET klaar met Israel.

Jezus beloofde ook terug te komen TOTDAT ze zegegn: "Gezegend is hij die komt in de naam van de HEER". <- we houden het even op deze woorden van Jezus. Als het niet gaat gebeuren, dan is Jezus een leugenaar en niet serieus te nemen.

Jeremiah 31 waar Israel en Juda (10+2 stammen) worden genoemd. God zal ze herstellen, en weer bijeen brengen? Ook YHWH is een grappenmaker. Jesaja 41, daar zegt God dat israel ZIJN GETUIGE is, maar nee, volgens 'moderne christenen', Israel 'staat', is niet in de bijbel terug te vinden.

Kortom, God is een grap, niet teveel aandacht aan besteden. Correct?

bewerkt door distazo
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik vraag gewoon waar in het NT staat dat de joden zouden terugkeren naar hun land?Er staat enkel dat het hen afgepakt wordt. Die profetieën van het oude zijn allemaal reeds vervuld. Die terugkeer naar Israel uit Jesaja en Ezechiël bv zijn oude vervulde profetieën.

Een christen gelooft dat het oude vervuld is. Ik zet mij niet op een troon om anderen te genocideren en land te roven in nazistijl, dat is de jood anno 2026. Dat niet benoemen zou laf en hypocriet zijn.

Wir haben das nicht gewusst zal deze keer niet opgaan.

Israel in de spirituele zin is een volk en geen staat. Die staat is een imitatie van de duivel, een aards rijk. Er is maar 1 beloofde land en dat komt pas met de terugkeer van Christus.

Je hebt allerlei problemen dus met allerlei verzen. Ik zou je hele theologie weggooien, en weer opnieuw beginnen.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ja ad hominem zonder context naartoe de error. Bravo voor uw kleuterniveau.

Welke context .. ? Je ontkent die verzen of niet? Dat is toch concreet? Hoe concreet wil

je het hebben?

kleuterniveau? Je bent al maanden als nazi op steroĂŻde bezig.. alle joden moeten dood etc. Dan zijn dingen die jij gezegd hebt he,, vergis je niet

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei distazo:

het NT is heel expliciet, en duidelijk hierover, God is NIET klaar met Israel.

Israel als volk zijn de christenen nu. Die staat staat er compleet los van.

3 minuten geleden zei distazo:

Jeremiah 31 waar Israel en Juda (10+2 stammen) worden genoemd. God zal ze herstellen, en weer bijeen brengen? Ook YHWH is een grappenmaker. Jesaja 41, daar zegt God dat israel ZIJN GETUIGE is, maar nee, volgens 'moderne christenen', Israel 'staat', is niet in de bijbel terug te vinden

Joden zijn wel vaker uit hun land getrapt om daarna terug te keren. Die profetieën waren vervuld in het verleden. Ze zijn niet toepasbaar op deze tijd.

In deze tijd is er geen aards koninkrijk meer te winnen.

Zojuist zei leren_schoen:

Welke context .. ? Je ontkent die verzen of niet? Dat is toch concreet? Hoe concreet wil

je het hebben?

kleuterniveau? Je bent al maanden als nazi op steroĂŻde bezig.. alle joden moeten dood etc. Dan zijn dingen die jij gezegd hebt he,, vergis je niet

Welke verzen bedoel je die nog niet vervuld zouden zijn?

1 minuut geleden zei leren_schoen:

joden moeten dood etc.

nooit gezegd, ze moeten assimileren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Welke verzen bedoel je die nog niet vervuld zouden zijn?

Vriendje, je vraagt toch naar verzen. Ik zeg toch , ik geef je twee verzen die er op doelen er zijn nog wel een paar andere. Sterker nog zonder een Israël valt het halve NT uit elkaar. 

Ik weet nu al dat jij hier niet op een troon kom zitten wat dat te gaat laat lekker gaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei leren_schoen:

Vriendje, je vraagt toch naar verzen. Ik zeg toch , ik geef je twee verzen die er op doelen er zijn nog wel een paar andere. Sterker nog zonder een Israël valt het halve NT uit elkaar. 

Ik weet nu al dat jij hier niet op een troon kom zitten wat dat te gaat laat lekker gaan

ben jij een dubbel nick van zistazo of welke verzen gaf je? Die van Distazo zijn vervuld in het verleden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites