leren_schoen 59 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden  âAls het westen dus IsraĂ«l nooit had erkend en dat als een verstoten volk bleef zien, was de wereld er veel beter aan toe.â typische farao uitspraak. Alsof âhet westenâ of âde wereldâ iets te willen heeft. Zaken gaan hoe het boven besloten is. Als je vanuit NT bekijkt was het al 2000 jaar geleden besloten. Ik kan alleen tot conclusie komen je er geen bal van snapt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 7 uur geleden zei IKBENANDERS: Ok. Daar kan ik niet in meegaan, maar wat ik me dan wel weer afvraag is of er nog meer mensen deze/jouw mening zijn toegedaan (op en buiten dit forum). Diverse manifestaties van memeplexen zijn te vinden in onze dagelijkse omgeving en hebben doorgaans een diepgaande invloed op het vormgeven van individueel en maatschappelijk gedrag. In geloofssystemen en ideologieën verwijst dit naar een breed scala aan concepten, zoals religies, filosofieën, politieke stromingen en algemene wereldbeelden. Al deze systemen zijn opgebouwd uit meerdere onderling verbonden memes die samen een samenhangend geloofssysteem vormen. Het ene of het andere, de variaties ontelbaar, goedschiks, kwaadschiks. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 34 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 34 minuten geleden (bewerkt) 9 uur geleden zei IKBENANDERS: Ok. Daar kan ik niet in meegaan, maar wat ik me dan wel weer afvraag is of er nog meer mensen deze/jouw mening zijn toegedaan (op en buiten dit forum). Dat begrijp ik dat jij er niet in mee kan gaan.  Het Johannes Evangelie (en ook de andere Evangeliën uiteraard) kan geestelijk worden verstaan.  En volgens R.S. (en volgens jou) heeft R.S. het ook geestelijk begrepen.   Wat mij op de volgende kwestie brengt: wie het Johannes Evangelie daadwerkelijk geestelijk begrijpt, die kan niet tegelijkertijd in reïncarnatie geloven.   Reïncarnatie is strijdig met het Johannes Evangelie..... Zowel R.S. als jij geloven in reïncarnatie.  Prima, geen enkel probleem.  Alleen komt reïncarnatie in het Evangelie niet voor....wat dus betekent dat R.S. de (geestelijke) essentie van het Evangelie nooit gekend heeft. De vraag of er nog meer mensen zijn die deze mening zijn toegedaan is lastig te beantwoorden.  De meeste gelovigen bewandelen nu eenmaal de brede weg welke tot de ondergang leidt. 33 minuten geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 29 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 29 minuten geleden (bewerkt) 6 uur geleden zei leren_schoen:  âAls het westen dus IsraĂ«l nooit had erkend en dat als een verstoten volk bleef zien, was de wereld er veel beter aan toe.â typische farao uitspraak. Alsof âhet westenâ of âde wereldâ iets te willen heeft. Zaken gaan hoe het boven besloten is. Als je vanuit NT bekijkt was het al 2000 jaar geleden besloten. Ik kan alleen tot conclusie komen je er geen bal van snapt. Ik begrijp dat zonder het westen er geen IsraĂ«l was geweest. Het zou ons sieren in te zien dat ze geen uitverkorenen zijn en er aan landroof wordt gedaan onder religiote drogredenen. Zoveel ageren tegen kruistochten van eeuwen geleden maar sluiten de ogen voor religieuze oorlogen in het heden. 28 minuten geleden bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 27 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 27 minuten geleden (bewerkt) 6 minuten geleden zei Hopper: Dat begrijp ik dat jij er niet in mee kan gaan.  Het Johannes Evangelie (en ook de andere Evangeliën uiteraard) kan geestelijk worden verstaan.  En volgens R.S. (en volgens jou) heeft R.S. het ook geestelijk begrepen.   Wat mij op de volgende kwestie brengt: wie het Johannes Evangelie daadwerkelijk geestelijk begrijpt, die kan niet tegelijkertijd in reïncarnatie geloven.   Reïncarnatie is strijdig met het Johannes Evangelie..... Zowel R.S. als jij geloven in reïncarnatie.  Prima, geen enkel probleem.  Alleen komt reïncarnatie in het Evangelie niet voor....wat dus betekent dat R.S. de (geestelijke) essentie van het Evangelie nooit gekend heeft. De vraag of er nog meer mensen zijn die deze mening zijn toegedaan is lastig te beantwoorden.  De meeste gelovigen bewandelen nu eenmaal de brede weg welke tot de ondergang leidt. Ja, daar zeg je wat, voor ons als gewone stervelingen is het dan ook een hele uitdaging om in een relatieve nanoseconde miljarden sterrenstelsels door te slikken. En dan hebben we het nog niet over subtiele nuances zoals eigen aan het menszijn, soms dermate hypergevoelig dat het des levens makkelijk aan onze aandacht kan ontsnappen, met alle gevolgen van dien. Keep it simple. 26 minuten geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 10 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 10 minuten geleden 23 minuten geleden zei Hopper: Alleen komt reïncarnatie in het Evangelie niet voor....wat dus betekent dat R.S. de (geestelijke) essentie van het Evangelie nooit gekend heeft. Bizar eigenlijk, hoe ben je dan ooit in het vlees gekomen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten