Monachos 536 Geplaatst Rapport Share Geplaatst N.a.v. bepaalde uitingen van lieden die zichzelf op de borst kloppen à la 'ik ben gelovig dus ik hoef niks meer te doen behalve elke maand mijn uitkering te ontvangen en verder alleen op de Heer te wachten': ik ben van mening dat als je geen echte mankementen hebt, je jezelf nuttig dient te maken in deze wereld en in dit leven. Ik heb zelf een baan. Dat is geen superbaan, geen 'rechtvaardiging' richting God maar gewoon, eenvoudig werk waarmee ik mijn brood verdien en niet mijn brood passief zit af te wachten. Samengevat en mijn stelling: ook een gelovige moet gewoon werken voor zijn of haar brood. Als je meent van niet, geef dan een goede reden waarom niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 144 Geplaatst gisteren om 06:30 Rapport Share Geplaatst gisteren om 06:30 (bewerkt) Heeft werken je automatisch het morele gezag gegeven om te oordelen over een ander die dat niet doet? gisteren om 06:43 bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst gisteren om 08:08 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:08 Ik heb niet eens een uitkering. Jij gaat helemaal nergens over in je leven. Jij denkt dat je zelf uit je eigen opdracht je eigen leven in handen hebt. Er is iemand die dat wel heeft en jouw hulp verleend, ik ben dat niet. Er is iemand die bepaald heeft voor je hoe je leven is en de kwaliteit daarvan. En als diegene dan boos is of verdrietig. Dat is iemand waar jij nooit op gelet hebt of naar gekeken hebt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 824 Geplaatst gisteren om 12:33 Rapport Share Geplaatst gisteren om 12:33 (bewerkt) 16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben. 17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten, zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt, en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens. 18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen; en gij zult het kruid des velds eten. 19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof en gij zult tot stof wederkeren. Het lijkt me duidelijk wat de Bijbel er over zegt. Een gelovige dient te werken en te zweten om zijn brood te eten. Ook als een gelovige geld zat heeft uit bv een erfenis, dan ontslaat hem dat niet van de plicht om te werken. De enige verschoning is ziekte en/of ouderdom. P.S. Alle dagen op een forum schrijven valt niet onder werken. gisteren om 12:34 bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 319 Geplaatst gisteren om 14:40 Rapport Share Geplaatst gisteren om 14:40 (bewerkt) 2 uur geleden zei Hopper: Het lijkt me duidelijk wat de Bijbel er over zegt. Een gelovige dient te werken en te zweten om zijn brood te eten. Ook als een gelovige geld zat heeft uit bv een erfenis, dan ontslaat hem dat niet van de plicht om te werken. De enige verschoning is ziekte en/of ouderdom Duidelijk. En ook duidelijk verbonden met de zonde als oorzaak. Verlossing biedt even duidelijk bevrijding van de straf op de zonde. Geen bevrijding van de vloek trouwens. En ook niet van de plicht om niet te zondigen. Er is daarom geen nut voor de mens om te werken, anders dan voor kost en leven van de dag. En juist daarom is de mens geheel vrij om niets te doen. Want immers, de mens kan tot veertig dagen zonder eten, en dat lijden brengt hem dichter tot eenwording in de geest met God. Want de mens zal niet leven van brood alleen. Als het goed is. De enige werkzaamheid die nut brengt, is dan nog de strijd zegen de zonde en de verheerlijking van Gods naam. Want, zelfs de dood is geen doemscenario meer en geen prikkel van pijn. Maar wel het verliezen van Gods genade en het bedroeven van de heilige Geest. Opstanding, is een nieuw leven en een nieuw lichaam aandoen, dat het oude aflegt en verwerpt; Want dat is verbonden in wezen en wens, met de dood. Dat is: met de zonde. Wie werkt tegen de zonde, is verschoont van werken. Toch zegt Paulus, dat hij blij is dat hij voor zijn eigen kost heeft gewerkt. Want zowel de boosaardige als de goedaardige geesten nemen aanstoot in de vrijheid van de Geest. Zoals ook Maria overkwam in Martha. Maar waarom zou jij, van alle mensen die ik ken, aanstoot nemen in de geestelijke vrijheid? gisteren om 14:59 bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 824 Geplaatst gisteren om 15:10 Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:10 19 minuten geleden zei Tomega: 1. Duidelijk. En ook duidelijk verbonden met de zonde als oorzaak. Verlossing biedt even duidelijk bevrijding van de straf op de zonde. Geen bevrijding van de vloek trouwens. En ook niet van de plicht om niet te zondigen. 2. Er is daarom geen nut voor de mens om te werken, anders dan voor kost en leven van de dag. En juist daarom is de mens geheel vrij om niets te doen. Want immers, de mens kan tot veertig dagen zonder eten, en dat lijden brengt hem dichter tot eenwording in de geest met God. Want de mens zal niet leven van brood alleen. Als het goed is. 3. De enige werkzaamheid die nut brengt, is dan nog de strijd zegen de zonde en de verheerlijking van Gods naam. 4. Want, zelfs de dood is geen doemscenario meer en geen prikkel van pijn. Maar wel het verliezen van Gods genade en het bedroeven van de heilige Geest. 5. Opstanding, is een nieuw leven en een nieuw lichaam aandoen, dat het oude aflegt en verwerpt; Want dat is verbonden in wezen en wens, met de dood. Dat is: met de zonde. Wie werkt tegen de zonde, is verschoont van werken. Toch zegt Paulus, dat hij blij is dat hij voor zijn eigen kost heeft gewerkt. Want zowel de boosaardige als de goedaardige geesten nemen aanstoot in de vrijheid van de Geest. Zoals ook Maria overkwam in Martha. 6. Maar waarom zou jij, van alle mensen die ik ken, aanstoot nemen in de geestelijke vrijheid? 1. De vleselijke mens is per definitie zondig. Om in zijn vleselijk voortbestaan te voorzien dient de mens te werken, zo vat ik de door mij geciteerde tekst op. Dat is niet omdat werken een straf is, maar ledigheid is een prima locatie om te vervallen in de zonde. De mens gaat namelijk in ledigheid toch een invulling zoeken voor zijn leven. 2. Werken heeft dus wel degelijk een nut: de mens leert om zaken te doen welke niet louter voor zijn vertier is. Het argument van 40 dagen vasten is niet valide. Allereerst omdat niemand dat letterlijk 40 dagen niet eet en ten tweede om dat vasten an sich geen panacee is om dichter bij God te komen (de eenwording met de Geest). 3. Strijd tegen de zonde zie ik niet als nuttig. Het niet-zondigen dient juist zonder strijd te verlopen. En wie werkt heeft weinig tijd om te zondigen, na een dag van noeste arbeid wil de mens alleen nog maar rust. 4. Alleen voor de geestelijke mens is de dood geen doemscenario meer, maar de vleselijke mens dient gewoon door te arbeiden. 5. Opstanding is het onvergankelijke aandoen, ik zal Paulus zelve laten spreken: Paulus aan de Korintiërs 15:53-54 Want dit vergankelijke moet onvergankelijkheid aandoen en dit sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen. En zodra dit vergankelijke onvergankelijkheid aangedaan heeft, en dit sterfelijke onsterfelijkheid aangedaan heeft, zal het woord werkelijkheid worden, dat geschreven is: De dood is verzwolgen in de overwinning. 6. Ik neem geen aanstoot ergens aan. In de geest schuilt de vrijheid. Maar ont-slaaft zijn aan luiheid/ledigheid is ook een vorm van vrijheid voor de vleselijke mens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 81 Geplaatst gisteren om 15:40 Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:40 7 uur geleden zei leren_schoen: Ik heb niet eens een uitkering. Jij gaat helemaal nergens over in je leven. Jij denkt dat je zelf uit je eigen opdracht je eigen leven in handen hebt. Er is iemand die dat wel heeft en jouw hulp verleend, ik ben dat niet. Er is iemand die bepaald heeft voor je hoe je leven is en de kwaliteit daarvan. En als diegene dan boos is of verdrietig. Dat is iemand waar jij nooit op gelet hebt of naar gekeken hebt. Hier kan een mens toch geen cola van maken? Weet je zeker dat je geen uitkering hebt? Hoe kom je anders aan geld, als je er niet voor werkt? Mensen gaan wel degelijk ergens over in in het leven. Bijvoorbeeld, of je werkt of niet. Kan je zelf beslissen. Ik denk dat je blij mag zijn in NL te wonen. Zou je in Amerika wonen was je allang vergaan van het weinig tot geen geld hebben en daardoor van honger omgekomen. Grappig dat je denkt dat God jou geld geeft, terwijl Jezus een hekel aan geld had. Getuigen zijn "de rijke kan niet in het koninkrijk des hemelen komen".. 1 uur geleden zei Tomega: Duidelijk. En ook duidelijk verbonden met de zonde als oorzaak. Verlossing biedt even duidelijk bevrijding van de straf op de zonde. Geen bevrijding van de vloek trouwens. En ook niet van de plicht om niet te zondigen. Er is daarom geen nut voor de mens om te werken, anders dan voor kost en leven van de dag. En juist daarom is de mens geheel vrij om niets te doen. Want immers, de mens kan tot veertig dagen zonder eten, en dat lijden brengt hem dichter tot eenwording in de geest met God. Want de mens zal niet leven van brood alleen. Als het goed is. De enige werkzaamheid die nut brengt, is dan nog de strijd zegen de zonde en de verheerlijking van Gods naam. Want, zelfs de dood is geen doemscenario meer en geen prikkel van pijn. Maar wel het verliezen van Gods genade en het bedroeven van de heilige Geest. Opstanding, is een nieuw leven en een nieuw lichaam aandoen, dat het oude aflegt en verwerpt; Want dat is verbonden in wezen en wens, met de dood. Dat is: met de zonde. Wie werkt tegen de zonde, is verschoont van werken. Toch zegt Paulus, dat hij blij is dat hij voor zijn eigen kost heeft gewerkt. Want zowel de boosaardige als de goedaardige geesten nemen aanstoot in de vrijheid van de Geest. Zoals ook Maria overkwam in Martha. Maar waarom zou jij, van alle mensen die ik ken, aanstoot nemen in de geestelijke vrijheid? Ik denk dat je God weinig kan loven als je niet werkt. Tevens kan je God wel loven maar zullen mensen aanstoot aan je nemen en het loven met een korreltje zout nemen. In onze maatschappij dien je te werken voor je centen. Een heel leven lang je hand ophouden voor een uitkering hoort daar niet bij. Je maakt God ten schande als je in God een soort pinautomaat ziet. Zelfs de apostelen werkten voor hun centen. Daarom denk ik dat mensen die hun hand ophouden de Heilige Geest zullen bedroeven (maar goed, je kan bij onzichtbare wezens niet bewijzen dat ze bedroeft zijn of juist heel blij).. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst gisteren om 17:45 Rapport Share Geplaatst gisteren om 17:45 O, o, o, o Ik weet niet of ik veel meer moet zeggen als je echt verstand zou gebruiken. Goeie vers @Hopper ga nog is een stukje terug. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst gisteren om 18:09 Rapport Share Geplaatst gisteren om 18:09 Over werken gesproken. Weet je niet hoeveel vrije dagen je hoort te hebben? Of jaren zelfs. Waarom heb je die niet dan? Nee. Dat heeft niks met complot of antisemitisme te maken. Als je naar Israël gaat is dat ook zo. Iemand is boos op je. Weet je. Dat is de realiteit er van. Hoe wil je dat oplossen? Je kijkt en typt graag hele dagen over dit heilige boek, en jaren. En tot dat je oud bent. En je neemt dezelfde naam tot uitschot. Terwijl je moet werken als een slaafje. Ja, ik kan dat gewoon zeggen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst gisteren om 18:25 Rapport Share Geplaatst gisteren om 18:25 Dan zeg je dat ik niet goed ben in me hoofd. hé terwijl je als een mongool werkt loopt te verrichten. Wat gewoon onzinnig is. Dan moet je toch bij jezelf nagaan een keer wat er fout is. En wat soul searchen. Maar dat loop je te haten op de Heer als een flikkertje. Hetzelfde met die wouten die erbij staan als ze dit boekje in de fik steken. Wat een mongooltjes. Die moeten lekker gaan werken 4 life. Je bent compleet machteloos. Elke seconde van de dag. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst gisteren om 18:48 Rapport Share Geplaatst gisteren om 18:48 Je kan het misschien nog fixen allemaal hè Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 536 Geplaatst gisteren om 18:52 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 18:52 Op 21-4-2025 om 19:45 zei leren_schoen: O, o, o, o Ik weet niet of ik veel meer moet zeggen als je echt verstand zou gebruiken. Goeie vers @Hopper ga nog is een stukje terug. Op 21-4-2025 om 20:09 zei leren_schoen: Over werken gesproken. Weet je niet hoeveel vrije dagen je hoort te hebben? Of jaren zelfs. Waarom heb je die niet dan? Nee. Dat heeft niks met complot of antisemitisme te maken. Als je naar Israël gaat is dat ook zo. Iemand is boos op je. Weet je. Dat is de realiteit er van. Hoe wil je dat oplossen? Je kijkt en typt graag hele dagen over dit heilige boek, en jaren. En tot dat je oud bent. En je neemt dezelfde naam tot uitschot. Terwijl je moet werken als een slaafje. Ja, ik kan dat gewoon zeggen. Op 21-4-2025 om 20:25 zei leren_schoen: Dan zeg je dat ik niet goed ben in me hoofd. hé terwijl je als een mongool werkt loopt te verrichten. Wat gewoon onzinnig is. Dan moet je toch bij jezelf nagaan een keer wat er fout is. En wat soul searchen. Maar dat loop je te haten op de Heer als een flikkertje. Hetzelfde met die wouten die erbij staan als ze dit boekje in de fik steken. Wat een mongooltjes. Die moeten lekker gaan werken 4 life. Je bent compleet machteloos. Elke seconde van de dag. Op 21-4-2025 om 20:48 zei leren_schoen: Je kan het misschien nog fixen allemaal hè Ik begin nu toch serieus te vermoeden dat leren_schoen een psychiatrisch patiënt is. En nu weten we het wel. Nu ophouden met dat geruzie en dat geldt ook voor @leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst gisteren om 19:22 Rapport Share Geplaatst gisteren om 19:22 Op 21-4-2025 om 20:52 zei Monachos: Ik begin nu toch serieus te vermoeden dat leren_schoen een psychiatrisch patiënt is. Ben ik ook. Als jij je mening kom opdragen krijg je gewoon pak slaag. Vieze homo Morgen lekker werken. Moet je ook homo kleren aan of dat niet? Wat een mongool die man moet werken als idioot en die kom dan hier zijn mening opdragen en zich voor te doen als een religieus autoriteit. Wat een kanker kneus. Met zijn homo dingetjes en lgbt En al die verzen citeren en zeggen dit en dat Terwujl het gewoo. Een vieze homo is Ophouden met dit soort smerige taal. Anders moet ik echt ingrijpen en mogen jullie allebei even op het strafbankje. Dit forum is er niet om elkaar voor alles en nog wat uit te maken. 😂 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Die laatste verwijder je maar snel hè Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 536 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 28 minuten geleden zei leren_schoen: Die laatste verwijder je maar snel hè Lees even terug. Sjako heeft dat verwijderd, niet ik. Overigens is Sjako homoseksueel dus let een beetje op je woorden, als je dat überhaupt kunt. @sjako als je modbreaks plaatst stuur dan voortaan even een pm om de betreffende personen te informeren. Nu kom ik er achter omdat ik het zelf teruglees, niet omdat jij me erop attendeert. Je kent de technische aspecten van modbreaks blijkbaar niet; die genereren niet automatisch een notificatie. Maar dit zal ook wel abracadabra voor je zijn. Blijft lastig hè, dat modereren? Je beheerst het niet en je zult het nooit beheersen. Ik geloof overigens serieus dat leren_schoen een psychiatrisch patiënt is. Dat was geen belediging maar een constatering. Maar jij ziet blijkbaar het verschil niet, wat me niet verbaast omdat je gewoon niet al te snugger bent. Sorry maar dat is wel de conclusie na zoveel jaar je het te hebben zien proberen. Ban me maar, dan ben ik eindelijk van dit gekkenhuis verlost. 2 uur geleden bewerkt door Monachos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Monachos: Lees even terug. Sjako heeft dat verwijderd, niet ik. Overigens is Sjako homoseksueel dus let een beetje op je woorden, als je dat überhaupt kunt. @sjako als je modbreaks plaatst stuur dan voortaan even een pm om de betreffende personen te informeren. Nu kom ik er achter omdat ik het zelf teruglees, niet omdat jij me erop attendeert. Je kent de technische aspecten van modbreaks blijkbaar niet; die genereren niet automatisch een notificatie. Maar dit zal ook wel abracadabra voor je zijn. Blijft lastig hè, dat modereren? Je beheerst het niet en je zult het nooit beheersen. Ik geloof overigens serieus dat leren_schoen een psychiatrisch patiënt is. Dat was geen belediging maar een constatering. Maar jij ziet blijkbaar het verschil niet, wat me niet verbaast omdat je gewoon niet al te snugger bent. Sorry maar dat is wel de conclusie na zoveel jaar je het te hebben zien proberen. Ban me maar, dan ben ik eindelijk van dit gekkenhuis verlost. Het feit dat ik jou zo noem doe je weer hier. Want sjako heb helemaal niks mee te maken. Je beledigt iedereen om je heen hè. Als je mij vraagt hoor je ook gebanned te zijn. Je voegt helemaal niks toe hier. Je kan niet normaal discussiëren en je probeert alleen het bloed onder ieder ze nagels te halen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Je topic draad is origineel gewoon goed. Maar wat doe je zet er bij leden die dat en dat. En maakt er een belediging van. Behandel je ook mensen zo om je heen? Ik hoop echt niet dat jij kinderen hebt en hun zo behandeld. Het ban me maar en dan ben ik verlost. Zegt ook al weer heel wat over dat je kwelling voelt. Dus je hebt verlossing nodig. Is dat wat je wilt zeggen dat je last hebt van een kwellende geest. Je komt binnen en begint mensen proberen te overhalen dat andere geen broeder zijn. Je komt binnen en begint iedereen te beledigen. Begin dan naar de Heer te kijken in plaats van je computerscherm. Maak het van binnen schoon weet je. Ga daar zitten kijken. Duidelijker kan ik niet zijn toch. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 45 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 45 minuten geleden Dat is met wie jij problemen hebt. Niet met mij of iemand anders hier. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten