Monachos 526 Geplaatst 28 februari Rapport Share Geplaatst 28 februari Hier een topic waarin frustraties geuit kunnen worden, omdat heel veel topics worden aangegrepen om dat te doen terwijl het daarom automatisch off topic gaat. Met Sjako's goedkeuren uiteraard. Wat mij betreft mag er gescholden worden maar dat heb ik niet voor het zeggen 😄 Een eerste frustratie: ik ben tijdelijk geband op Geloofsgesprek omdat ik me helemaal de tyfus erger aan de gebruiker die de naam 'Snelheid' heeft gekozen en ik liet me nogal gaan in mijn ergernis. Wat een ontzettend dom en irritant figuur is dat zeg. Een fucking stoorzender vind ik die eikel. Is dat 'christelijk' van mij? Nee. Het toont mijn vleselijkheid aan. Ik heb geen flauw idee hoeveel jaar ik nog op deze aardkloot zal rondlopen maar ik hoop dat die vleselijkheid enigszins zal afnemen. Link naar bericht
Petra. 719 Geplaatst 1 maart Rapport Share Geplaatst 1 maart Ha die Bas. 😘 Frustraties uiten ben ik voor. Schelden en dreigementen vind ik ten alle tijden een no go.  Monachos reageerde hierop 1 Link naar bericht
Dat beloof ik 1.008 Geplaatst 1 maart Rapport Share Geplaatst 1 maart (bewerkt) 20 uur geleden zei Monachos: Hier een topic waarin frustraties geuit kunnen worden, omdat heel veel topics worden aangegrepen om dat te doen terwijl het daarom automatisch off topic gaat. Met Sjako's goedkeuren uiteraard. Wat mij betreft mag er gescholden worden maar dat heb ik niet voor het zeggen 😄 Een eerste frustratie: ik ben tijdelijk geband op Geloofsgesprek omdat ik me helemaal de tyfus erger aan de gebruiker die de naam 'Snelheid' heeft gekozen en ik liet me nogal gaan in mijn ergernis. Wat een ontzettend dom en irritant figuur is dat zeg. Een fucking stoorzender vind ik die eikel. Is dat 'christelijk' van mij? Nee. Het toont mijn vleselijkheid aan. Ik heb geen flauw idee hoeveel jaar ik nog op deze aardkloot zal rondlopen maar ik hoop dat die vleselijkheid enigszins zal afnemen. Dat is wel erg makkelijk, iemand de huid vol schelden en het dan op 'vleselijkheid' steken. Ik ben ook van vlees en kan normale omgangsvormen gebruiken, dus jij ook. Gedraag je gewoon. Gern wonder dat je eruit wordt geknikkerd. Ik hoop dat dit topic snel wordt gesloten @sjako. 1 maart bewerkt door Dat beloof ik Link naar bericht
Hopper 822 Geplaatst 1 maart Rapport Share Geplaatst 1 maart (bewerkt) 5 uur geleden zei Dat beloof ik: Dat is wel erg makkelijk, iemand de huid vol schelden en het dan op 'vleselijkheid' steken. Ik ben ook van vlees en kan normale omgangsvormen gebruiken, dus jij ook. Gedraag je gewoon. Gern wonder dat je eruit wordt geknikkerd. Ik hoop dat dit topic snel wordt gesloten @sjako. In dit geval moet ik Bastiaan bijval verlenen.   De brief van Paulus aan de Romeinen 8 Want zij, die naar het vlees zijn, hebben de gezindheid van het vlees, en zij, die naar de Geest zijn, hebben de gezindheid van de Geest. Want de gezindheid van het vlees is de dood, maar de gezindheid van de Geest is leven en vrede. Daarom dat de gezindheid van het vlees vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich niet aan de wet Gods; trouwens, het kan dat ook niet: zij, die in het vlees zijn, kunnen God niet behagen. 1 maart bewerkt door Hopper Link naar bericht
Monachos 526 Geplaatst 2 maart Auteur Rapport Share Geplaatst 2 maart 6 uur geleden zei Dat beloof ik: Dat is wel erg makkelijk, iemand de huid vol schelden en het dan op 'vleselijkheid' steken. Ik ben ook van vlees en kan normale omgangsvormen gebruiken, dus jij ook. Gedraag je gewoon. Gern wonder dat je eruit wordt geknikkerd. Ik hoop dat dit topic snel wordt gesloten @sjako. Ik denk dat ik gewoon een wat emotioneler persoon ben dan jij. Jij komt op mij over als een soort Vulcan, bij wie alles rationeel moet kloppen. En als het voor jou niet rationeel klopt blijf je net zo lang drammen totdat je een voor jou acceptabel rationeel antwoord krijgt. Maar dat zul je niet van iedereen krijgen. Ik laat me sneller meeslepen door emoties. Ik zal niet beweren dat dat een goede eigenschap is van mij. Link naar bericht
Dat beloof ik 1.008 Geplaatst 2 maart Rapport Share Geplaatst 2 maart 1 uur geleden zei Hopper: In dit geval moet ik Bastiaan bijval verlenen.   De brief van Paulus aan de Romeinen 8 Want zij, die naar het vlees zijn, hebben de gezindheid van het vlees, en zij, die naar de Geest zijn, hebben de gezindheid van de Geest. Want de gezindheid van het vlees is de dood, maar de gezindheid van de Geest is leven en vrede. Daarom dat de gezindheid van het vlees vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich niet aan de wet Gods; trouwens, het kan dat ook niet: zij, die in het vlees zijn, kunnen God niet behagen. Dat was de kwestie niet. Het ging gewoon om de vraag of hij fatsoenlijk gedrag wil vertonen tegen anderen. 2 minuten geleden zei Monachos: Ik denk dat ik gewoon een wat emotioneler persoon ben dan jij. Jij komt op mij over als een soort Vulcan, bij wie alles rationeel moet kloppen. En als het voor jou niet rationeel klopt blijf je net zo lang drammen totdat je een voor jou acceptabel rationeel antwoord krijgt. Maar dat zul je niet van iedereen krijgen. Ik laat me sneller meeslepen door emoties. Ik zal niet beweren dat dat een goede eigenschap is van mij. Ook al ben je wat emotioneler, dan nog hoef je je niet te uiten alsof je gek bent. Link naar bericht
Monachos 526 Geplaatst 2 maart Auteur Rapport Share Geplaatst 2 maart (bewerkt) 37 minuten geleden zei Dat beloof ik: Dat was de kwestie niet. Het ging gewoon om de vraag of hij fatsoenlijk gedrag wil vertonen tegen anderen. Ook al ben je wat emotioneler, dan nog hoef je je niet te uiten alsof je gek bent. Misschien ben ik dat wel. In elk geval soms. But we're never gonna survive, unless... We get a little crazy. 2 maart bewerkt door Monachos Link naar bericht
Petra. 719 Geplaatst 2 maart Rapport Share Geplaatst 2 maart Als je cliënten hebt die verstandelijk niet helemaal goed zijn, word je daar dan ook zo emotioneel van?  (Volgens mij niet). De wereld zit vol met mensen van allerlei pluimage, sommige..zijn gewoon echt je emoties niet waard. Je laat je opzwepen door een nobody, Die nada zip voorstelt voor jouw leven en in jouw leven. Maak je druk om mensen die van betekenis zijn voor jouw leven. Misschien 's kijken naar een muziekgroep of op dansles. Vooral dansles is superleuk voor sociale contacten. Je bent gek op muziek. Er is altijd een gebrek aan mannen..dus zat leuke vrouwen die staan te popelen. Gezellige praatjes voor- en achteraf.    Link naar bericht
Hopper 822 Geplaatst 2 maart Rapport Share Geplaatst 2 maart 8 uur geleden zei Dat beloof ik: Dat was de kwestie niet. Het ging gewoon om de vraag of hij fatsoenlijk gedrag wil vertonen tegen anderen.  Dat is de kwestie wel, de mens die zich identificeert met het vlees vertoont onfatsoenlijk gedrag.  Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?  Als je bv een Hells Angel tegen komt (kwam) dan stralen ze door hun lichaamshouding agressie uit.  Die foto die Robert Frans bij zijn account  heeft, die straalt het tegenovergestelde uit: deemoed.  Mensen pikken onderling die non-verbale communicatie prima op.  Van agressie naar deemoed is een lastige weg.  En daar gaat o.a. de Romeinenbrief van Paulus over.  Voor jou als atheïst is geloof misschien ja/nee het bestaan van God.  Maar geloof is meer een innerlijke verandering nastreven.   En als je zelf die verandering bezigt ga je pas merken hoe intimiderend en agressief sommige mensen zijn.  Maar ook omgekeerd: sommige mensen slagen er in om de liefde van de Vader uit te stralen. Link naar bericht
Robert Frans 1.662 Geplaatst 2 maart Rapport Share Geplaatst 2 maart Als je wil dat je boosheid en frustraties vrucht dragen, dan kun je ze het beste gewoon in gebed bij God neerleggen. Erger je je dood aan iemand? Bid dan voor diegene, maar ook voor jezelf. Spreek al je zorgen en frustraties in alle vrijmoedigheid tegen Hem uit, bid dat die boosheid jou niet verteerd en bid dat diegene van God al het mooie en goede mag ontvangen. En zie diegene als een praktische leerschool in nederigheid. Immers, nederigheid leer je niet enkel uit boeken, maar juist in zulke vervelende situaties. Bedenk dat jij in zijn of haar situatie misschien wel hetzelfde had gedaan, of misschien zelfs wel erger. Misschien kun je, of kan @sjako dat wel als regel stellen in dit topic: je mag je hier afreageren zoals je wil, maar wel uitsluitend in de vorm van een gebed. Op een christelijk forum zou dat toch niet al te veel controverse moeten opleveren, toch? Link naar bericht
Monachos 526 Geplaatst 2 maart Auteur Rapport Share Geplaatst 2 maart 1 uur geleden zei Robert Frans: Misschien kun je, of kan @sjako dat wel als regel stellen in dit topic: je mag je hier afreageren zoals je wil, maar wel uitsluitend in de vorm van een gebed. Op een christelijk forum zou dat toch niet al te veel controverse moeten opleveren, toch? Daar is toch al het topic Briefje aan God (gebedstopic) voor? 'Afreageren zoals je wil, maar wel uitsluitend in de vorm van een gebed' is tegenstrijdig want dan is het niet meer 'zoals je wil'. Link naar bericht
sjako 714 Geplaatst 3 maart Rapport Share Geplaatst 3 maart Dit lijkt me geen goed plan en al helemaal niet Christelijk. Dit topic wordt gesloten. Link naar bericht
Aanbevolen berichten