Figulus 142 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 21 minuten geleden zei Paulus888: Misschien moet je je eerst afvragen of het Gods opdracht is, dan moet je kijken of die God de Enige Echte is, en dan of je het wel eens bent met die opdracht. Iemand dood moeten maken vanwege op sabbat eten bij elkaar sprokkelen lijkt me niet normaal en goed en liefdevol.. Hoe jij praat is zoals de nazi's spraken over hun opdrachten. "Befehl ist befehl!". Die man was niet een handje bessen aan het plukken omdat hij honger had. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 24 minuten geleden zei Paulus888: Na Ahab en Jezebel zijn er nog genoeg mensen gestenigd. Dus ik weet niet waar je het over hebt. Zelfs Jezus is gestenigd volgens bepaalde bronnen. Waaronder Paulus (mits goed vertaald). Ik werk liever dan dat ik mijn handje op moet houden en denk dat het van God komt.. Dan ben je helemaal van het padje af.. Israel kende de offerrande. Men moest offeren voor vergeving. Wat is er precies "afgoderij?". Jullie doen aan afgoderij voor mensen die ergens anders in geloven. En die doen weer aan afgoderij als ze in andere goden geloven. Niks mis mee. Verscheidenheid van smaak doet mensen eten. Je bent nooit netjes geweest Leren Schoen.. Jij vindt alles kunnen dat moet je voor jezelf weten. Als ik me aan alles schuldig zou maken wat jij vindt kunnen zou ik ook niet meer de hulp krijgen wat jij noemt als handje op houdend. Op me Heer vertrouwend. Hij zal dan toch boos zijn als ik als jou zou zijn. Toch? Want je kent het heilige geschrift blijkbaar, alle spreuken en psalmen. Daarom kan je in mijn geval nog beter tegen een muur praten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 535 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 9 uur geleden zei leren_schoen: Of iemand zonder zonde. O oke dan Dus als je gewoon een gezonde kliek had zoals rondom het hoogtepunt van Sinaï dan had ze gewoon gestenigd. Jezus veranderd dat dus niet. Wel goed van je proficiat ,hierom : ..nergens staat dat mensen zonder zonde alleen de eerste steen mogen werpen. Juist ja want de mensen die zo zondigde die waren dan toch al gestenigd of uit het volk verwijderd. Kan je het nu nog bijbenen? Ik wilde eigenlijk het volgende typen: We hebben hier dus iemand die suggereert dat de mensen die de houtsprokkelaar stenigden, zelf geheel zonder zonde waren. Maar dat doe ik toch maar niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten