Figulus 135 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 6 minuten geleden zei Paulus888: wat heb ik te maken met de persoon die hier komt zeggen dat mensen die de islam niet aanhangen houtskool worden voor het hellevuur? Krijg ik binnenkort ook de schuld als de zon drie weken niet schijnt? Net zoveel als alle andere links georiënteerde pro-islam pipo's. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Zojuist zei Paulus888: en typisch christenlijk. Laten we zeggen dat het typisch gelovig is? Mensen waarschuwen voor hel en verdoemenis is niet typisch islamitisch namelijk. Her gaat niet om het waarschuwen voor hel en verdoemenis. Zijn gehele spreekwijze en manier van doen is bijzonder typerend voor moslims op een forum. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 512 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 1 minuut geleden zei Flawless victory: Lees de overige topics maar even die hij geopend heeft. Ja juist daarom heb ik zo mijn vermoedens. Het komt op mij gekunsteld over. Opzettelijk verkeerd Nederlands in een poging over te komen als een allochtoon. Ter info: net aan ChatGPT de vraag gesteld 'doen moslims aan een vorm van evangeliseren?' Antwoord was: Citaat Ja, moslims beoefenen inderdaad een vorm van evangeliseren, maar dit wordt vaak aangeduid met de term dawah. Dawah betekent letterlijk "uitnodiging" en verwijst naar het proces van het uitnodigen van anderen om de islam te begrijpen en mogelijk te accepteren. Dit kan gebeuren door middel van gesprekken, educatie, het delen van islamitische teksten (zoals de Koran) of door het tonen van het goede gedrag en de waarden van moslims. Dawah is geen agressieve poging om mensen te bekeren, maar eerder een uitnodiging tot begrip van de islam. Het doel is om mensen te informeren over de islamitische overtuigingen en praktijken, zodat zij een weloverwogen beslissing kunnen nemen. Dit kan zowel in persoonlijke gesprekken als via publicaties, sociale media of evenementen plaatsvinden. Vervolgvraag gesteld: 'is het normaal als dit op een verbaal agressieve manier gebeurd?' Antwoord van ChatGPT: Citaat Nee, het is niet normaal of geaccepteerd dat dawah (de uitnodiging tot het begrijpen van de islam) op een verbaal agressieve manier wordt uitgevoerd. In de islam wordt het belang van respect, geduld en vriendelijkheid benadrukt bij het delen van geloofsovertuigingen. De Koran zelf moedigt aan om met anderen op een goede manier te communiceren: "Roep op naar de weg van je Heer met wijsheid en een mooie vermaning" (Koran 16:125). Agressieve benaderingen, vooral verbaal, worden niet gepromoot en kunnen zelfs contraproductief zijn, omdat ze mensen kunnen afschrikken of vijandigheid kunnen veroorzaken. De islam leert dat respectvolle, geduldige gesprekken de meest effectieve manier zijn om de boodschap over te brengen. Er zijn echter, net als in elke religie of gemeenschap, soms individuen die op een ondoordachte of agressieve manier hun overtuigingen proberen over te brengen. Dit is echter niet representatief voor de bredere islamitische praktijk. Vervolgvraag gesteld: 'is het normaal als dit op een opdringerige manier gebeurd?' Antwoord van ChatGPT: Citaat Nee, het is ook niet normaal of geaccepteerd dat dawah op een opdringerige manier wordt uitgevoerd. De islam benadrukt het belang van respect voor de persoonlijke ruimte en keuzes van anderen. Het geloof moedigt moslims aan om geduldig en vriendelijk te zijn, en om anderen niet onder druk te zetten om zich te bekeren. De Koran zegt bijvoorbeeld: "Er is geen dwang in religie" (Koran 2:256). Dit betekent dat mensen in hun eigen tempo en op hun eigen manier moeten kunnen beslissen of ze geïnteresseerd zijn in de islam. Opdringerigheid kan leiden tot ongemak en kan mensen zelfs afschrikken van de boodschap die men probeert over te brengen. Islamitische geleerden en de bredere moslimgemeenschap moedigen aan om dawah op een respectvolle, geduldige en vriendelijke manier te benaderen, waarbij de keuze van de ander altijd wordt gerespecteerd. Bron: https://chatgpt.com/share/678bc41e-4ef0-8000-b081-05f3a39b3add Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 4 minuten geleden zei Figulus: Net zoveel als alle andere links georiënteerde pro-islam pipo's. ik ben niet pro islam. Ik weet ook niet waar je dit vandaan haalt.. Waarschijnlijk omdat ik pro Gaza ben? Ooit eens de koran proberen te lezen (je moet immers weten waar je het over hebt anders nemen de Wildersen van deze wereld het over met hun fakenews omtrent de koran) maar kwam er niet in. De PR van Thora en Bijbel is beter, dat is duidelijk. Daar begon het tenminste met de schepping en wist je waarom je in die God moest geloven. In de Koran gaan ze er al vanuit dat je gelooft. Maar vanuit de Thora kan ik de islam beter begrijpen dan christendom. Joden en moslims geloven in 1 God. Christenen in een God die in werkelijkheid drie is. Gooi maar in mijn pet. 4 minuten geleden zei Monachos: Ja juist daarom heb ik zo mijn vermoedens. Het komt op mij gekunsteld over. Opzettelijk verkeerd Nederlands in een poging over te komen als een allochtoon. Ter info: net aan ChatGPT de vraag gesteld 'doen moslims aan een vorm van evangeliseren?' Antwoord was: Vervolgvraag gesteld: 'is het normaal als dit op een verbaal agressieve manier gebeurd?' Antwoord van ChatGPT: Vervolgvraag gesteld: 'is het normaal als dit op een opdringerige manier gebeurd?' Antwoord van ChatGPT: Bron: https://chatgpt.com/share/678bc41e-4ef0-8000-b081-05f3a39b3add Dat is grappig. Ik heb hetzelfde gedaan met evangelisatie van christenen en daar antwoorde Chatgpt ongeveer hetzelfde op. Maar gaf wel aan dat sommige gelovigen op agressieve manier te werk gingen. En dat anderen stelden dat dit averechts zou werken. Toen ik chatgpt vroeg "kan je mij de drie-eenheid van God uitleggen" kreeg die letterlijk een error 😂 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 512 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 9 minuten geleden zei Paulus888: Toen ik chatgpt vroeg "kan je mij de drie-eenheid van God uitleggen" kreeg die letterlijk een error Vreemd, ik krijg dit: Citaat De drie-eenheid van God is een christelijk concept waarin God wordt begrepen als één wezen, maar tegelijk drie afzonderlijke personen: de Vader, de Zoon (Jezus Christus) en de Heilige Geest. Dit betekent dat de drie personen volledig God zijn, maar dat ze niet drie verschillende goden zijn. In plaats daarvan zijn ze één God in drie personen, die elkaar kennen, liefhebben en samenwerken in eenheid. Hier is een kort overzicht van de drie personen binnen de Drie-eenheid: De Vader: De bron van alles, de schepper van hemel en aarde. De Vader is vaak gezien als de initiator van het plan van redding voor de mensheid. De Zoon (Jezus Christus): Jezus wordt gezien als God die mens werd om de mensheid te redden. Zijn leven, dood en opstanding vormen de kern van het christelijk geloof, waarbij hij de weg naar verzoening tussen God en mensen opent. De Heilige Geest: De Heilige Geest is de aanwezigheid van God die actief werkt in de wereld en in de gelovigen, hen leidt, troost en sterkt in hun geloof. Hij wordt vaak gezien als de kracht die het geloof levend houdt en helpt om Gods wil te volgen. Het is een mysterie hoe deze drie in één kunnen zijn, maar het is een fundamenteel geloofspunt in het christendom dat benadrukt dat God zowel één als drie is. Bron: https://chatgpt.com/share/678bc7ec-75f4-8000-8918-d4acb8d14082 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 34 minuten geleden zei Paulus888: Tevens staat er in de Bijbel dat de Aarde op pilaren staat. Weet je hoe dit komt? Nee hoor. Daarmee wordt bedoeld dat de aarde stevig verankerd is en dat hij voor eeuwig zal blijven bestaan. Dat is poëtisch bedoeld. Flawless victory reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 3 minuten geleden zei Monachos: Vreemd, ik krijg dit: Bron: https://chatgpt.com/share/678bc7ec-75f4-8000-8918-d4acb8d14082 o dan is het toevallig geweest dat ik een error kreeg. Wel mooi om te zien dat zelfs een enorm slimme en van alles kennis van de wereld begiftigde chatgpt het een mysterie vind hoe drie een kunnen zijn. Kan je niet uitleggen, is een gevoel, kan je niet uitleggen (om Hans Teeuwen te citeren). Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 512 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden Zojuist zei Paulus888: o dan is het toevallig geweest dat ik een error kreeg. Wel mooi om te zien dat zelfs een enorm slimme en van alles kennis van de wereld begiftigde chatgpt het een mysterie vind hoe drie een kunnen zijn. Kan je niet uitleggen, is een gevoel, kan je niet uitleggen (om Hans Teeuwen te citeren). Het is een computerprogramma, geen communicatiemiddel met het Opperwezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 135 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 19 minuten geleden zei Monachos: Vervolgvraag gesteld: 'is het normaal als dit op een verbaal agressieve manier gebeurd?' Antwoord van ChatGPT: Vervolgvraag gesteld: 'is het normaal als dit op een opdringerige manier gebeurd?' Antwoord van ChatGPT: Bron: https://chatgpt.com/share/678bc41e-4ef0-8000-b081-05f3a39b3add Koran 8:39: "En strijd tegen hen totdat er geen verzoeking meer is en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort." Dit is volstrekt duidelijke taal en laat niets te raden over. Je bent je leven niet zeker bij die lui als je niet gelooft in allah. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 20 minuten geleden zei Flawless victory: Her gaat niet om het waarschuwen voor hel en verdoemenis. Zijn gehele spreekwijze en manier van doen is bijzonder typerend voor moslims op een forum Omdat dit hun belevingswereld is. Het hele godsbeeld is anders. Waar de God van de christenen liefde is en dat God je liefhebt is de God van de Islam een God om voor te vrezen. De uitgangspositie is al heel anders. 20 minuten geleden zei Paulus888: Maar vanuit de Thora kan ik de islam beter begrijpen dan christendom. Joden en moslims geloven in 1 God. Christenen in een God die in werkelijkheid drie is. Gooi maar in mijn pet. Dit is de hele reden waarom de Islam is ontstaan. En ze hebben daar ook een punt. Maar tegenwoordig wordt hier door Christenen niet overal hetzelfde over gedacht. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 1 minuut geleden zei sjako: Nee hoor. Daarmee wordt bedoeld dat de aarde stevig verankerd is en dat hij voor eeuwig zal blijven bestaan. Dat is poëtisch bedoeld. sure.... En weer ga je niet in op inhoud maar op jouw propaganda verhaaltje hoe enorm domme mensen wisten dat de Aarde rond was.. Dat de mensheid in die tijd niet zo dom was als jij doet voor komen ontgaat je. Dat de Grieken al het oppervlak van de Aarde tot op de ... uit konden rekenen ontgaat je. Dat de schrijvers onderdeel waren van hun cultuur en tijd ontgaat je. In het NT vliegt Jezus nog naar de Hemel. Dus daar hadden ze ineens niet ons universumbeeld. Want in onze wereldbeeld kan je niet opstijgen naar de hemel, of nederdalen op de wolken. Ook allemaal poetisch bedoeld zeker 😂 wikipedia.org/wiki/Kosmologie_van_de_Bijbel#:~:text=Het%20heelal%20van%20de%20oude,na%20hun%20dood%20de%20onderwereld. Citaat De aarde wordt in dit kosmosbeeld gezien als een landmassa omringd door de oceaan met als uiterste grenzen de einden van de aarde (Psalm 65:6).[15] In Jesaja 40:21-22 staat: "Hebt u niet gelet op de fundamenten van de aarde? Hij is het die troont boven de cirkel van de aarde, ...". Het Hebreeuwse woord חוג, ḥūḡ wordt hier met "cirkel" vertaald, maar sommige moderne vertalingen vertalen het met "gewelf" (Willibrordvertaling) of "schijf" (NBV).[16] Het zelfde woordje ḥūḡ wordt gebruikt in Spreuken 8:27. "....toen Hij een cirkel trok over het oppervlak van de watervloed". Citaat In zowel Psalmen als 1 Kronieken 16:30 staat dat de aarde vaststaat en niet zal wankelen. In 1 Samuel 2:8 staat dat de aarde is gegrondvest op fundamenten. Deze woordkeus van Bijbelschrijvers kan worden verklaard door de strikte regelmaat van de aardbeweging om haar as en om de zon. Hierdoor leek het dat de aarde stilstond en het middelpunt van alles was. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 3 minuten geleden zei Figulus: Je bent je leven niet zeker bij die lui als je niet gelooft in allah. Volstrekte onzin. Je hebt extremisten maar de meeste moslims die ik ken zijn best aardige mensen waarmee je prima kan redeneren. Je gaat de situatie nooit veranderen door vijandig naar elkaar te doen. Hopper en Monachos reageerden hierop 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 512 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 5 minuten geleden zei Figulus: Koran 8:39: "En strijd tegen hen totdat er geen verzoeking meer is en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort." Dit is volstrekt duidelijke taal en laat niets te raden over. Je bent je leven niet zeker bij die lui als je niet gelooft in allah. Ik woon al een jaar of twintig in een buurt waar voornamelijk moslims wonen. Niet één keer hebben ze mij een ongemakkelijk gevoel gegeven of de Islam geprobeerd op te dringen. Je zou jezelf wellicht af kunnen vragen of je niet gewoon xenofoob bent. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 4 minuten geleden zei sjako: Omdat dit hun belevingswereld is. Het hele godsbeeld is anders. Waar de God van de christenen liefde is en dat God je liefhebt is de God van de Islam een God om voor te vrezen. De uitgangspositie is al heel anders. dikke onzin is dit.. De enige keer dat jouw en jullie God liefde is is als je in Hem/Het gelooft. Niet als je er niet in gelooft. En dit geld ook voor Allah. Liefdevol naar de gelovigen, maar te vrezen voor hen die er niet in geloven. Ik snap niet dat jullie niet doorhebben hoe hypocriet jullie zijn. Er is ooit een programma geweest dat een onderzoek heeft gedaan onder gelovigen hoe zij de Bijbel nou echt zien. Ze hadden een kaft van een Koran geplakt over een Bijbel en toen teksten uit de Bijbel voorgelezen. Omdat de gelovigen dachten dat het over de Koran ging waren ze eerlijk en oprecht. En ze hadden een afkeer van wat er stond. Groot was hun verbazing toen de kaft eraf ging en het een Bijbel bleek te zijn. www.youtube.com/watch?v=FqxakWIDUVE Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 2 minuten geleden zei Paulus888: En weer ga je niet in op inhoud maar op jouw propaganda verhaaltje hoe enorm domme mensen wisten dat de Aarde rond was.. Dat de mensheid in die tijd niet zo dom was als jij doet voor komen ontgaat je. Waar Job vandaan kwam kende ze de term wiskunde nog niet en de Grieken bestonden volgens mij toen nog niet eens. Dat ze deze waarheid kenden kwam doordat ze geïnspireerd werden door God, de Maker. Ook de waterkringloop bijv wordt goed omschreven. Je onderschat de Bijbel heel erg. Profetie komt ook allemaal uit. Zijn tal van voorbeelden van. Eigenlijk hoeven er niet eens zo heel veel profetieën nog uit te komen. 1 minuut geleden zei Paulus888: dikke onzin is dit.. Typisch redenatie waarover niet nagedacht is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 512 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 42 minuten geleden zei sjako: maar ik denk het niet als ik naar het e-mailadres kijk. Mensen kunnen toch verschillende e-mailadressen hebben/aanmaken? Maar goed, nogmaals: ik kan er naast zitten. Het is gewoon een klein 'alarmbelletje' wat bij mij afging. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 11 minuten geleden zei Figulus: Koran 8:39: "En strijd tegen hen totdat er geen verzoeking meer is en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort." Dit is volstrekt duidelijke taal en laat niets te raden over. Je bent je leven niet zeker bij die lui als je niet gelooft in allah. als je leest "Koran 8:39" dan weet je toch ook dat er een 38 voor is, en een 37 en noem maar op? Je haalt de tekst uit de context. Dit gaat over oorlogen. Niet over als er geen oorlog is. Je hoeft enkel vers 38 erbij te pakken: Citaat 38. Zeg tot degenen die ongelovig zijn: "Als jullie ophouden, zullen jw]ie worden vergeven voor wat reeds voorbij is, maar als jullie in herhaling vervalken, dan (geldt) voor hen de handelwijze (van Allāh), zoals die veedsgold voor de vroegeren. 39. En bevecht hen totdat er geen fitnah meer is en de godsdienst geheel voor Allāh is. Als zij ophouden, voorwaar, dan is Allāh wat betreft hetgeen zij bedreven Alziende. 40. En ais zij zich afwenden, weet dan dat Allāh waarlijk jullie Beschermer is. Hij is de Beste Berchermer en de Beste Helper. Dit gaat dus overduidelijk voor als ongelovigen aanvallen en geen vrede willen. Als ze vrede willen dan worden ze zelfs vergeven voor wat ze hiervoor gedaan hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 7 minuten geleden zei Paulus888: De enige keer dat jouw en jullie God liefde is is als je in Hem/Het gelooft. Niet als je er niet in gelooft. Hij heeft Zijn eniggeboren Zoon naar de aarde gestuurd. Zonder dat geen verlossing. Hij had ook kunnen denken zo van laat die eigenwijze mensen maar in hun sop gaarkoken. Maar dat heeft Hij niet gedaan. Ook Jezus heeft diezelfde liefde voor de mensheid. Hij wilt absoluut niet dat er iemand verloren gaat. Maar er blijft een vrije wil. Hij stuurt mensen naar iedereen toe. Er zijn Bijbelvertalingen in vrijwel elke taal. Niemand hoeft verloren te gaan. 7 minuten geleden zei Paulus888: En dit geld ook voor Allah. Liefdevol naar de gelovigen, maar te vrezen voor hen die er niet in geloven. Dat zie ik binnen de Islam meer idd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 4 minuten geleden zei sjako: Waar Job vandaan kwam kende ze de term wiskunde nog niet en de Grieken bestonden volgens mij toen nog niet eens. Dat ze deze waarheid kenden kwam doordat ze geïnspireerd werden door God, de Maker. Ook de waterkringloop bijv wordt goed omschreven. Je onderschat de Bijbel heel erg. Profetie komt ook allemaal uit. Zijn tal van voorbeelden van. Eigenlijk hoeven er niet eens zo heel veel profetieën nog uit te komen. Sorry hoor, maar Job is best nog jong. Ik geloof vijfde tot 2e eeuw vC. Niet zo oud als dat jij blijkbaar denkt.. De Grieken bestonden toen, wiskunde bestond allang. Ik denk dat ik qua kennis over hoe de bijbel tot stand is gekomen meer weet dan mensen die propaganda verhaaltjes napraten. Zo zijn profetieen geen profetieen maar opgeschreven nadat het gebeurde. Of totaal uit haar context gehaald (bijvoorbeeld profetieen over de messias, waar ze dan vers 19 wel lezen als profetie maar als je alles in context leest is er geen enkel profetie te bespeuren). 7 minuten geleden zei sjako: Typisch redenatie waarover niet nagedacht is. Jammer dat je inhoudelijk continu wegloopt. Ik heb het erover dat de BijbelGod voor jullie liefde is, en vergevingsgezind. Maar dat dezelfde God voor ongelovigen of andersdenkenden dat niet is. Dit geld ook voor Allah. Voor Thor. Voor Zeus. En welke God men ook maar verder bedacht heeft. Zelfs Hitler was liefdevol naar hen die hem 100% volgden. 4 minuten geleden zei sjako: Hij heeft Zijn eniggeboren Zoon naar de aarde gestuurd. Zonder dat geen verlossing. Hij had ook kunnen denken zo van laat die eigenwijze mensen maar in hun sop gaarkoken. Maar dat heeft Hij niet gedaan. Ook Jezus heeft diezelfde liefde voor de mensheid. Hij wilt absoluut niet dat er iemand verloren gaat. Maar er blijft een vrije wil. Hij stuurt mensen naar iedereen toe. Er zijn Bijbelvertalingen in vrijwel elke taal. Niemand hoeft verloren te gaan. Weer onzin.. Enkel als je gelooft in dat Jezus inderdaad is gestorven, begraven en weer opgestaan dan is Hij dat ook voor jou. Anders kan je in je eigen sop gaarkoken. Stel dat het God en Jezus inderdaad enkel om liefde ging dan was iedereen gered, of je er nou in gelooft of niet. Want het offer is immers gebracht. 6 minuten geleden zei sjako: Dat zie ik binnen de Islam meer idd. omdat je enorm hypocriet bent en denkt.. En de kwaadaardigheid van de Joods/Christelijke God onder het tapijt veegt. Heb je het filmpje wat ik net postte gezien? Zegt toch genoeg he? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 135 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 14 minuten geleden zei Monachos: Ik woon al een jaar of twintig in een buurt waar voornamelijk moslims wonen. Niet één keer hebben ze mij een ongemakkelijk gevoel gegeven of de Islam geprobeerd op te dringen. Je zou jezelf wellicht af kunnen vragen of je niet gewoon xenofoob bent. Soera 9:33 "Hij is het die Zijn boodschapper heeft gezonden met de leiding en de godsdienst van de waarheid, zodat Hij deze boven alle andere godsdiensten doet zegevieren, zelfs al hebben de afgodendienaars een afkeer van deze." Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 7 minuten geleden zei Paulus888: Sorry hoor, maar Job is best nog jong. Ik geloof vijfde tot 2e eeuw vC. Niet zo oud als dat jij blijkbaar denkt.. De Grieken bestonden toen, wiskunde bestond allang. De Joden en heel veel bijbelgeleerden zeggen dat het door Mozes is geschreven wat ik ook denk. Maar er zijn altijd ‘geleerden’ die de Bijbel willen ontkrachten. Ezechiel 14:14 spreekt al over Job Al zouden deze drie mannen — Noach, Daniël en Job — daar zijn, dan zouden ze alleen zichzelf kunnen redden vanwege hun rechtvaardigheid”, verklaart de Soevereine Heer Jehovah.’ Ezechiel is al van 597 voor Christus 9 minuten geleden zei Paulus888: Zo zijn profetieen geen profetieen maar opgeschreven nadat het gebeurde. De komst van de wereldmachten van Daniël bijv kon de schrijver nooit weten. Ook genoeg voorbeelden kan je in Jesaja lezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 997 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 5 uur geleden zei Allahisechtjouwgod: Jullie zijn misleid. Heel jammer. Geloof in God als jullie Allah en echt dit is jullie enige manier voor vergevenis. Anders zullen jullie allemaal houtskool zijn voor de hell vuur. En je komt er niet meer uit jammergenoeg. Het Vliegend Spaghetti monster vergeeft je deze uitspraak. Maar voortaan wel wat liever hoor, en met wat minder houtskool en vuur en zo. Voor je het weet vlieg je weer een flatgebouw binnen en dat willen we niet hoor. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 12 minuten geleden zei Paulus888: Zelfs Hitler was liefdevol naar hen die hem 100% volgden. Hitler was een zwakzinnig monster. Ik vind het nogal wat dat je Hitler vergelijkt met God. Je hebt nog veel te leren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 2 minuten geleden zei sjako: De Joden en heel veel bijbelgeleerden zeggen dat het door Mozes is geschreven wat ik ook denk. Maar er zijn altijd ‘geleerden’ die de Bijbel willen ontkrachten. Ezechiel 14:14 spreekt al over Job Al zouden deze drie mannen — Noach, Daniël en Job — daar zijn, dan zouden ze alleen zichzelf kunnen redden vanwege hun rechtvaardigheid”, verklaart de Soevereine Heer Jehovah.’ Ezechiel is al van 597 voor Christus hahahaha, door Mozes... je bent niet goed bij je paasei. Je weet niet dat men pas in 200 vC de boel officieel heeft bestendigt en dat daarvoor men nog lekker erbij schreef wat men erbij wilde schrijven? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden Zojuist zei Paulus888: hahahaha, door Mozes... Jij kan absoluut niet redeneren. Hoe komt Job dan in Ezechiel terecht? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten