Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hij liet de berichten van mensen die anders denken dan hijzelf op zijn forum vervolgen door A.I.   Alle berichten van zo’n persoon liet hij scannen door/mbv A.I., of het niet teveel afweek van wat hem

Het enige wat de narcist ziet is zijn eigen reflectie in de spiegel. 

Ik ben serieus.  Wereldse vraagstukken mogen in twist behandeld worden.   We hoeven geen consensus met elkander na te streven.    Doch het hoogste gebod transcendeert aan de twistgesprekken.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

En als alles goed gaat, moeten mensen zelfs niet meer werken voor luxe en kunnen ze enkel tijd investeren in wat voor hen nuttig is. 

Wil je een laptop? Drones leveren het op X uur op locatie Y. Auto nodig ? Zo laat aan uw deur. 

Alles is mogelijk maar we hebben idioten als "wereldleiders". 

Dat lijkt op Utopia en maakt het beroep "crimineel" overbodig. Ik denk dat je voorbij gaat aan de opdracht die God heeft gegeven om te werken voor je bestaan. Om maar enkele passages uit de Bijbel te geven die dit m.i. onderschrijven:

Zo nam de HEERE God den mens, en zette hem in den hof van Eden, om dien te bouwen, en dien te bewaren. (Gen.2:15, SV)

Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; (Ex.20:9,SV)

Ga tot de mier, gij luiaard! zie haar wegen, en word wijs; Dewelke, geen overste, ambtman noch heerser hebbende, Haar brood bereidt in den zomer, haar spijs vergadert in den oogst. Hoe lang zult gij, luiaard, nederliggen? Wanneer zult gij van uw slaap opstaan? Een weinig slapens, een weinig sluimerens, een weinig handvouwens, al nederliggende; Zo zal uw armoede u overkomen als een wandelaar, en uw gebrek als een gewapend man. (Spr.6:6-11, SV)

Want ook toen wij bij u waren, hebben wij u dit bevolen, dat, zo iemand niet wil werken, hij ook niet ete. Want wij horen, dat sommigen onder u ongeregeld wandelen, niet werkende, maar ijdele dingen doende. Doch de zodanigen bevelen en vermanen wij door onzen Heere Jezus Christus, dat zij met stilheid werkende, hun eigen brood eten. (2Th.3:10-12, SV)

En deze is voor op het tegeltje in de keuken:

Alle arbeid brengt voordeel, maar door alleen te praten kom je aan de bedelstaf. (Spr.14:23, HSV)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als niemand dan nog moet werken, en alle focus gaat naar waardig oud worden en waardig leven, dan... 

Maar ik denk dat we die AI wel moeten overtuigen dat we de vijand niet zijn door geen vijanden van elkaar meer te zijn. En dat is dan utopia. Want het is het kwaad van de mens dat steeds opnieuw bovenkomt en eens door AI geregeld drastisch fout kan lopen. 

Maar moest AI werkelijk alles overnemen, zoals de postbedeling, vuilnisophaling, transport en logistiek van alle distributie; dan verwerf je als mens wel een immense vrijheid. Als de politiek dan liever met minder mensen verder gaat dan de welvaart over alle mensen te verdelen, dan moet ik het gevolg daarvan niet uittekenen. 

Een nieuwe en betere sociale zekerheid die innoveert op effectieve vrijheid, is de beste bescherming tegen de komst van AI. 

Ze gaan werkelijk alle menselijke functies overnemen he. Je zegt "ga naar de winkel en koop mij 2kg aardappelen." en weg is ie voor 10min. Je stapt in uw auto en zegt "straatnaam nummer of winkel x" en weg ben je. 

Het is op dat vlak geen utopia want de middelen zijn er, het is mogelijk. Maar is het ons gegund? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ze gaan werkelijk alle menselijke functies overnemen he. Je zegt "ga naar de winkel en koop mij 2kg aardappelen." en weg is ie voor 10min. Je stapt in uw auto en zegt "straatnaam nummer of winkel x" en weg ben je. 

Het is op dat vlak geen utopia want de middelen zijn er, het is mogelijk. Maar is het ons gegund? 

Ik ben voorstander van een drone die tot op de exacte coördinaten de bestelling komt afleveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Figulus:

Ik leef inmiddels ruim een decennium in de bijstand, en er is geen geld ter wereld die mij gaat compenseren voor de vrijheid die ik ervaar. Al zet je er een ton per jaar tegenover (en die heb ik in het verleden ruimschoots verdiend), ik blijf fietsen met de hond en bevredig de hunker naar informatie op eigen wijze. Een nadeel is wel dat het wat isolerend werkt; het contact met andere mensen verdwijnt.

je hebt het in het verleden gejat, niet verdiend. Groot verschil.

Ik werk normaal 40uur per week voor minder dan 2000 netto. Als ze minimumloon gaan verhogen dan worden de prijzen hoger en de uitkeringen (huur en zorg toeslag) minder dus je schiet er netto niks mee op. 

als iedereen een basisinkomen had zou je meer mensen hebben die hun eigen bedrijfje opzetten en gaan doen wat ze leuk vinden. Daar kan niemand tegen zijn lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Paulus888:

Ik werk normaal 40uur per week voor minder dan 2000 netto.

Ik fiets 40 uur per week met de hond voor ongeveer 1700 netto.

11 minuten geleden zei Paulus888:

Als ze minimumloon gaan verhogen dan worden de prijzen hoger en de uitkeringen (huur en zorg toeslag) minder dus je schiet er netto niks mee op.

Hogere lonen kunnen leiden tot hogere belastinginkomsten voor de overheid. Dit kan de overheid in staat stellen om meer te investeren in sociale programma's of andere openbare diensten zonder dat er een verhoging van de belastingtarieven nodig is.

12 minuten geleden zei Paulus888:

als iedereen een basisinkomen had zou je meer mensen hebben die hun eigen bedrijfje opzetten en gaan doen wat ze leuk vinden. Daar kan niemand tegen zijn lijkt me.

Dat is iets wat jij misschien zou gaan doen. Ik denk dat de meeste op de bank terechtkomen en dood gaan voor Netflix oid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Figulus:

Ja via Google Chrome kan je al bestellingen doen, maar dan wordt het nog door een mens geleverd. :)

1 uur geleden zei Paulus888:

je hebt het in het verleden gejat, niet verdiend. Groot verschil.

Ik werk normaal 40uur per week voor minder dan 2000 netto. Als ze minimumloon gaan verhogen dan worden de prijzen hoger en de uitkeringen (huur en zorg toeslag) minder dus je schiet er netto niks mee op. 

Daarom zou een basisinkomen ook werkmensen een betere sociale zekerheid geven. Want de bedoeling is dat dit mee met de index stijgt. 

Stijgt de huur, dan stijgt je basisinkomen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik denk zelfs dat we in de slotrekening goedkoper af zijn en zelfs beter. Alle geld vloeit automatisch terug in de economie.

Alle uitkeringen verdwijnen. Ook je zorg wordt privé. 

Als mensen hun basisinkomen uitgeven aan goederen en diensten die van buiten de eigen economie komen, kan dat leiden tot een afvloeiing van kapitaal. Dit kan op de lange termijn schadelijk zijn voor de binnenlandse economie. Ik kan me voorstellen dat velen heel lang op vakantie gaan namelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Figulus:

Als mensen hun basisinkomen uitgeven aan goederen en diensten die van buiten de eigen economie komen, kan dat leiden tot een afvloeiing van kapitaal. Dit kan op de lange termijn schadelijk zijn voor de binnenlandse economie. Ik kan me voorstellen dat velen heel lang op vakantie gaan namelijk.

Het is dan wel de bedoeling om lokaal te produceren en te kopen hé. :)

Het geld vloeit nu al zoals dat vloeit. We streven dan naar volledige automatisatie waar de nood aan grote regeringen verdwijnt. Dwing dit naar complete transparantie en vaarwel corruptie. 

AI als overheid, muh. :D

En ja dat er meer mensen lang op vakantie gaan is toch toe te juichen? Freedom! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is dan wel de bedoeling om lokaal te produceren en te kopen hé. :)

Het geld vloeit nu al zoals dat vloeit. We streven dan naar volledige automatisatie waar de nood aan grote regeringen verdwijnt. Dwing dit naar complete transparantie en vaarwel corruptie. 

AI als overheid, muh. :D

En ja dat er meer mensen lang op vakantie gaan is toch toe te juichen? Freedom! :)

Dat denk ik niet. Als je geld in eigen economie wil houden, kan je het beste de economische grenzen uitbreiden en dus een soort van wereldeconomie starten.

Corruptie ga je niet bannen, daar is de mens te gecorrumpeerd voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Figulus:

Als ik je goed begrijp moet er eerst een revolutie plaatsvinden om het e.e.a. bouwrijp te krijgen voor de uitvoering van dergelijke plannen.

Dat heet de vierde industriële revolutie en als Fundamenteel slaafs genoeg is en zich laat chippen mag hij een basisinkomen hebben.  Voor wat hoort wat. 

En als hij vervoer nodig heeft mag hij de gezamenlijke auto reserveren in zijn vijftienminutenstad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

In plaats daarvan krijg je grote, monopolistische, amorele techbedrijven, die alle benodigde data zullen gaan genereren, bewaren en delen. Inclusief persoonlijke gegevens op extreem gelaagd, diepgaand niveau, 'vrijwillig' door ons afgestaan en in realtime bijgehouden. Organisaties zonder landsgrenzen, die aantoonbaar net zo vatbaar zijn voor machtszucht, corruptie en schending van mensenrechten. Zonder enige vorm van betekenisvolle democratische controle en zonder enige vorm van betekenisvolle transparantie, terwijl wij en ook overheden zelf er volledig afhankelijk van worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat heet de vierde industriële revolutie en als Fundamenteel slaafs genoeg is en zich laat chippen mag hij een basisinkomen hebben.  Voor wat hoort wat. 

En als hij vervoer nodig heeft mag hij de gezamenlijke auto reserveren in zijn vijftienminutenstad.

Ik bereid me alvast voor op een neo-jachtrevolutie of jacht renaissance. Lijkt me een prima counter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Robert Frans:

In plaats daarvan krijg je grote, monopolistische, amorele techbedrijven, die alle benodigde data zullen gaan genereren, bewaren en delen. Inclusief persoonlijke gegevens op extreem gelaagd, diepgaand niveau, 'vrijwillig' door ons afgestaan en in realtime bijgehouden. Organisaties zonder landsgrenzen, die aantoonbaar net zo vatbaar zijn voor machtszucht, corruptie en schending van mensenrechten. Zonder enige vorm van betekenisvolle democratische controle en zonder enige vorm van betekenisvolle transparantie, terwijl wij en ook overheden zelf er volledig afhankelijk van worden.

Dat is toch al reeds zo? De nazi hadden de Gestapo maar deze Rijkers hebben social media en zijn in ieder huis aanwezig. Overal micro's en camera's. 

Daarom minder regering, meer transparantie. We kunnen dan kiezen die AI de regering beter in het oog te houden en onze normen en waarden daarin programmeren. 

The sky isn't the limit. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Figulus:

Dat denk ik niet. Als je geld in eigen economie wil houden, kan je het beste de economische grenzen uitbreiden en dus een soort van wereldeconomie starten.

Corruptie ga je niet bannen, daar is de mens te gecorrumpeerd voor.

Als AI de corruptie in de gaten houdt en het is een open source code, dan verliest de overheid wel het potentieel tot corruptie. De AI gaat ook een betere kostenberekening in alles maken zonder daar zelf rijker van te worden. 

4 minuten geleden zei Figulus:

Nee, maar de hel wel.

De hemel op aarde ook

We verdienen beter. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Als AI de corruptie in de gaten houdt en het is een open source code, dan verliest de overheid wel het potentieel tot corruptie. De AI gaat ook een betere kostenberekening in alles maken zonder daar zelf rijker van te worden.

AI is geen zelfstandige entiteit. Het is het brein erachter die er zijn voordeel mee doet. Een brein van de mens of duivel, beiden doen de klopper van de dood horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

AI is geen zelfstandige entiteit. Het is het brein erachter die er zijn voordeel mee doet. Een brein van de mens of duivel, beiden doen de klopper van de dood horen.

Het draait op code die dan door de open source door iedereen te controleren is. Niet besturen maar kijken hoe het beleid draait. 

Dus als het brein daarachter de gewone mensen worden, dan hebt ge veel minder politiek nodig en is dat ook een enorme kostenbesparing. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het draait op code die dan door de open source door iedereen te controleren is. Niet besturen maar kijken hoe het beleid draait. 

Dus als het brein daarachter de gewone mensen worden, dan hebt ge veel minder politiek nodig en is dat ook een enorme kostenbesparing. 

Gewone mensen? Zoals jij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Figulus:

Gewone mensen? Zoals jij?

Alle mensen, behalve de politiek. Die moeten instellen waarvoor de mensen kiezen. 

Wat ze nu doen is opjutten, verdelen, wereldredder spelen, rijk uit de politiek stappen en de gewone mensen genaaid achterlaten. 

Democratie is een mooi concept, maar wat ben je ermee als uw politici in een ivoren toren kropen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Democratie is een mooi concept, maar wat ben je ermee als uw politici in een ivoren toren kropen? 

Democratie is een kutconcept waar de schijnheiligheid van de mens de boventoon voert. Wat eens als waar en valide werd beschouwd is over 50 jaar volkomen passe. Al naar gelang van de grillen van de mens. Democratie is als een systeem dat wankelt onder menselijke schijnheiligheid en veranderlijke overtuigingen. Democratie belooft een rechtvaardige vertegenwoordiging, maar in de praktijk betekent het enkel het snel meegezogen worden in populistische tendensen en kortetermijnbelangen. Wat ooit als fundamenten van "waarheid" en "gerechtigheid" werd gezien,  wordt met de tijd vloeibaar, afhankelijk van de maatschappelijke windrichting en persoonlijke belangen van machthebbers en kiezers.

Nee, democratie is aan mij niet besteed, en ik tolereer het enkel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Figulus:

Democratie is een kutconcept waar de schijnheiligheid van de mens de boventoon voert. Wat eens als waar en valide werd beschouwd is over 50 jaar volkomen passe. Al naar gelang van de grillen van de mens. Democratie is als een systeem dat wankelt onder menselijke schijnheiligheid en veranderlijke overtuigingen. Democratie belooft een rechtvaardige vertegenwoordiging, maar in de praktijk betekent het enkel het snel meegezogen worden in populistische tendensen en kortetermijnbelangen. Wat ooit als fundamenten van "waarheid" en "gerechtigheid" werd gezien,  wordt met de tijd vloeibaar, afhankelijk van de maatschappelijke windrichting en persoonlijke belangen van machthebbers en kiezers.

Nee, democratie is aan mij niet besteed, en ik tolereer het enkel.

Normaal zou democratie betekenen dat het volk heerst. Maar nu heerst Duitsland weer. 

Episch. Jaren sociaal darwinisme van Duitsland en haar collaborateurs ontvangen: nu volgen de cijfers en die niet meeliepen doen het nu beter en voor. 

Dear leftist,... 

Roflol

Link naar bericht
Deel via andere websites