Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober Zojuist zei Flawless victory: Het enige wat de narcist ziet is zijn eigen reflectie in de spiegel. Neen ik zie vooral bewijs van mijn redenaties enkele posten geleden. Dank daarvoor! 👍 7 minuten geleden zei Fundamenteel: Iedereen dezelfde sociale zekerheid gunnen is verblind door geld? Het gaat niet over dat geld maar over het feit dat dit wanbeleid er toe leidde dat veel mensen de huur edm niet meer kunnen betalen, zelfs waar men werkt. Dus iedereen dezelfde zekerheid, iedereen gelijkwaardig. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 28 oktober Rapport Share Geplaatst 28 oktober (bewerkt) 3 minuten geleden zei Fundamenteel: Neen ik zie vooral bewijs van mijn redenaties enkele posten geleden. Dank daarvoor! 👍 You’re totally, utterly blinded. And you don’t know it. Struck by blindness. 28 oktober bewerkt door Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 7 minuten geleden zei Flawless victory: You’re totally, utterly blinded. And you don’t know it. Struck by blindness. Ik denk eerder dat gij een ocd hebt opgedaan. Uiteraard ben ik een slecht mens. Wie niet dan? Gij? Lol Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 28 oktober Rapport Share Geplaatst 28 oktober 1 uur geleden zei Fundamenteel: Begrijp je dan nog steeds niet dat als wij allemaal dezelfde Heer zouden dienen, we allemaal gelijkgezind zouden zijn als het over zaken gaat die hier vaak in twist belanden? Ik dien de Vader zonder ruggespraak met wie dan ook. Punt. Wat anderen doen, moeten anderen maar weten. Ik stem met geen enkele mens af. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober (bewerkt) 1 uur geleden zei Hopper: Ik dien de Vader zonder ruggespraak met wie dan ook. Punt. Wat anderen doen, moeten anderen maar weten. Ik stem met geen enkele mens af. Ook niet met Christus? Of denkt u een rechtstreekse verbinding zonder de Zoon te hebben? Even serieus en eerlijk zijn: Zouden christenen eensgezindheid vinden als het nieuwe testament en het nieuwe testament alleen als autoriteit zou gelden? Waarom hebben mensen zo'n problemen met ja neen vragen? 28 oktober bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 28 oktober Rapport Share Geplaatst 28 oktober 20 minuten geleden zei Fundamenteel: Ook niet met Christus? Of denkt u een rechtstreekse verbinding zonder de Zoon te hebben? Even serieus en eerlijk zijn: Zouden christenen eensgezindheid vinden als het nieuwe testament en het nieuwe testament alleen als autoriteit zou gelden? Waarom hebben mensen zo'n problemen met ja neen vragen? Wat in het NT staat geschreven is het hoogste gebod: 'Heb de Heer uw God lief met heel uw hart, en met heel uw ziel en met heel uw verstand. En heb uw naaste lief als uzelf.' Dit door Jezus uitgesproken 'dubbelgebod van de liefde' is het fundament van zowel de Vader als Jezus Christus. Dus ook als ik met @Fundamenteel in een twistgesprek zit heb ik hem lief. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 6 minuten geleden zei Hopper: Wat in het NT staat geschreven is het hoogste gebod: 'Heb de Heer uw God lief met heel uw hart, en met heel uw ziel en met heel uw verstand. En heb uw naaste lief als uzelf.' Dit door Jezus uitgesproken 'dubbelgebod van de liefde' is het fundament van zowel de Vader als Jezus Christus. Dus ook als ik met @Fundamenteel in een twistgesprek zit heb ik hem lief. Hoe is deze zelfrechtvaardiging een antwoord op mijn vraag? Waar nog gevraagd werd even serieus te doen? Hallo Tokyo? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 28 oktober Rapport Share Geplaatst 28 oktober 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Hoe is deze zelfrechtvaardiging een antwoord op mijn vraag? Waar nog gevraagd werd even serieus te doen? Hallo Tokyo? Ik ben serieus. Wereldse vraagstukken mogen in twist behandeld worden. We hoeven geen consensus met elkander na te streven. Doch het hoogste gebod transcendeert aan de twistgesprekken. Flawless victory reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 10 minuten geleden zei Hopper: Ik ben serieus. Wereldse vraagstukken mogen in twist behandeld worden. We hoeven geen consensus met elkander na te streven. Doch het hoogste gebod transcendeert aan de twistgesprekken. Nochtans waren we al serieus off topic van de wereldse zaak en ging het over Zijn testament. Maar ge vindt het leuker uzelf te rechtvaardigen dan daar eens serieus mee bezig te zijn. Ik ga u dan ook verder geen tijd meer geven en terug naar de vraag komen: @Flawless victory Hoe is iedereen willen beschermen tegen de komende economie op geld berust? Liever zie ik ons ook zelfstandig boeren zoals God het bedoeld heeft. Maar we hangen vast aan een systeem waar we teveel af gaven en nu beter iets in ruil vragen. Niet voor mezelf, maar voor die na mij die nu reeds in concurrentie met AI zijn. @TTC is dit niet uw cue om te "shinen"? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 28 oktober Rapport Share Geplaatst 28 oktober 4 uur geleden zei Paulus888: ik dacht dat je een normale visie had op van alles, dus dit valt me van je tegen.. Kijk op je "simpele" mensen neer of zo? Nee, dat laatste zeker niet. Het was mijn bedoeling om te chargeren richting Fundamenteel en FV. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 47 minuten geleden zei Dat beloof ik: Nee, dat laatste zeker niet. Het was mijn bedoeling om te chargeren richting Fundamenteel en FV. Denk nu eens 5minuten na. We hebben het over tiental miljoen mensen. Waarvan mensen uw eten leveren, de vuilnis ophalen, de treinen besturen, uw post leveren,... Hoeveel van die mensen kunnen nu nog mee met de woekerprijzen? Mijn vader kon met 1 simpel loon veel meer doen dan mensen vandaag. Geef IEDEREEN dus een vaste sociale zekerheid, ondernemer of niet. Iedereen. Geen verschil. Vanaf je de school verlaat natuurlijk. En privatiseer veel meer met veel minder overheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 28 oktober Rapport Share Geplaatst 28 oktober (bewerkt) 2 uur geleden zei Fundamenteel: @Flawless victory Hoe is iedereen willen beschermen tegen de komende economie op geld berust? Liever zie ik ons ook zelfstandig boeren zoals God het bedoeld heeft. Maar we hangen vast aan een systeem waar we teveel af gaven en nu beter iets in ruil vragen. Ik doe geen moeite meer je dingen uit te leggen, dus bespaar je de moeite mij aan te spreken. Ik ben duidelijk geweest. Ik laat me niet meetrekken in jouw verblinding. Je loopt finaal blind in de fuik en trekt anderen mee. Dit soort topics zijn enkel maar afleiding. Werelds gezien zul je je zin krijgen. De elite creeert altijd problemen waar ze de oplossing reeds voor op de plank hebben liggen. Het komt hen alleen maar goed uit dat mensen als jij nu om diezelfde oplossing vragen. Je loopt recht in hun armen. Go ahead. 28 oktober bewerkt door Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 1 minuut geleden zei Flawless victory: Ik doe geen moeite meer je dingen uit te leggen, dus bespaar je de moeite mij aan te spreken. Ik ben duidelijk geweest. Ik laat me niet meetrekken in jouw verblinding. Je loopt finaal blind in de fuik en trekt anderen mee. Dit soort topics zijn enkel maar afleiding. Stoic FV stoic. 4 minuten geleden zei Flawless victory: Ik doe geen moeite meer je dingen uit te leggen, Jij hebt trouwens nog NOOIT iets deftig kunnen uitleggen maar verschuilt u achter onbekenden, op YouTube films. Dus als ge niets kunt of wilt uitleggen, hou dan gewoon je klep voze ignorante trol Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 29 oktober Rapport Share Geplaatst 29 oktober 5 uur geleden zei Fundamenteel: Denk nu eens 5minuten na. We hebben het over tiental miljoen mensen. Waarvan mensen uw eten leveren, de vuilnis ophalen, de treinen besturen, uw post leveren,... Hoeveel van die mensen kunnen nu nog mee met de woekerprijzen? Mijn vader kon met 1 simpel loon veel meer doen dan mensen vandaag. Geef IEDEREEN dus een vaste sociale zekerheid, ondernemer of niet. Iedereen. Geen verschil. Vanaf je de school verlaat natuurlijk. En privatiseer veel meer met veel minder overheid. Dat gaat niet. Want waarom zou je nog gaan werken als je toch al verzekerd bent van je natje en je droogje? Zo denken helaas veel mensen en daardoor gaat het basisinkomen niet werken. Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 29 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 29 oktober (bewerkt) 5 uur geleden zei Dat beloof ik: Dat gaat niet. Want waarom zou je nog gaan werken als je toch al verzekerd bent van je natje en je droogje? Zo denken helaas veel mensen en daardoor gaat het basisinkomen niet werken. Omdat wij graag meer hebben dan de basis alleen? Alleen de basis is al armoede vandaag te noemen hé, maar ge verhongert niet en Moet niet gedwongen 40h werken, 15h zou dan genoeg zijn. Leven om te werken moet een vrije keuze zijn, "freedom" Als het gewone werkvolk nog rondkwam met 1 loon, hadden ze ook geen basisinkomen nodig he. Maar ook zij verdienen een betere sociale zekerheid. Iedereen gelijk, iedereen evenveel. Er zijn dus mensen die 40h per week werken voor nog geen 2000 euro netto per maand hé. Niet dat ik daarop neerkijk, integendeel. Maar het is niet genoeg in deze tijd. Dus als die 2000 euro 3500 euro zou worden, waarom zou je stoppen met werken als uw lening of huur al tegen de 1000 euro leunt en uw eten tot 3x duurder werd? Een brood straks misschien onbetaalbaar is? 29 oktober bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 29 oktober Rapport Share Geplaatst 29 oktober (bewerkt) 30 minuten geleden zei Fundamenteel: Omdat wij graag meer hebben dan de basis alleen? Ik leef inmiddels ruim een decennium in de bijstand, en er is geen geld ter wereld die mij gaat compenseren voor de vrijheid die ik ervaar. Al zet je er een ton per jaar tegenover (en die heb ik in het verleden ruimschoots verdiend), ik blijf fietsen met de hond en bevredig de hunker naar informatie op eigen wijze. Een nadeel is wel dat het wat isolerend werkt; het contact met andere mensen verdwijnt. 29 oktober bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 29 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 29 oktober 4 minuten geleden zei Figulus: Ik leef inmiddels ruim een decennia in de bijstand en er is geen geld ter wereld die mij gaat compenseren voor de vrijheid die ik ervaar. Al zet je er een ton per jaar tegenover (en die heb ik in het verleden ruimschoots verdiend), ik blijf fietsen met de hond en bevredig de hunker naar informatie op eigen wijze. Een nadeel is wel dat het wat isolerend werkt; het contact met andere mensen verdwijnt. Mensen komen nu rond. Wat als uw brood straks 15 euro kost? Wat als de inflatie zeer zichtbaar wordt en niemand krijgt daarbij steun? Uw uitkering blijft wellicht hetzelfde, alleen krijgen werkmensen het nu ook bovenop hun loon. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 29 oktober Rapport Share Geplaatst 29 oktober 16 minuten geleden zei Fundamenteel: Mensen komen nu rond. Wat als uw brood straks 15 euro kost? Wat als de inflatie zeer zichtbaar wordt en niemand krijgt daarbij steun? Uw uitkering blijft wellicht hetzelfde, alleen krijgen werkmensen het nu ook bovenop hun loon. Dat is een heel ander scenario. Ik denk niet dat het verstandig is om een basisloon in te voeren als er sprake is van armoede. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 29 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 29 oktober Zojuist zei Figulus: Dat is een heel ander scenario. Ik denk niet dat het verstandig is om een basisloon in te voeren als er sprake is van armoede. Ook niet als er sprake is van een stijgende tendens in die armoede? Waarom zou iemand die werkt geen sociale zekerheid mogen hebben? We vragen hier al decennia naar een loonlastenverlaging en men drijft gewoon de pensioenleeftijd op als weerwoord. Terwijl de natuurlijke dood zeldzaam wordt en chronische ziektes aanzienlijk toenemen. Geef iedereen gewoon dezelfde rechten, sociale zekerheid en dan is er ook meer vrijheid. Vergeet niet, er is genoeg geld, het circuleert nu in de verkeerde handen. Als je dat alleen tussen burger en economie laat circuleren, dan voeden zij elkaar. De tussenpersoon is nu als een leprechaun en bouwen een wereld waarbij de kleine mens niet als betere uitkomt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 29 oktober Rapport Share Geplaatst 29 oktober 6 minuten geleden zei Fundamenteel: Ook niet als er sprake is van een stijgende tendens in die armoede? In een instabiele economie kan een basisloon juist extra druk leggen op de staatskas, waardoor het tegenovergestelde effect kan ontstaan en armoede zelfs kan verergeren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 29 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 29 oktober Maar het is dan ook wel zo dat iedereen voldoende reserve moet aanleggen om zijn ziekteverzekering en opleiding te bekostigen hé. De sociale zekerheid wordt dan zelfstandig in eigen handen genomen met het budget dat je krijgt. Zojuist zei Figulus: In een instabiele economie kan een basisloon juist extra druk leggen op de staatskas, waardoor het tegenovergestelde effect kan ontstaan en armoede zelfs kan verergeren. Het zijn die wie nu hun pollen rond de staatskas hebben, die enkel zichzelf verrijken en u kruimels geven en een nieuwe wereld bouwen op zondebokken waarmee ze de massa opjutten om de kar te trekken? 4 minuten geleden zei Fundamenteel: Maar het is dan ook wel zo dat iedereen voldoende reserve moet aanleggen om zijn ziekteverzekering en opleiding te bekostigen hé Een verzekering voor onvoorziene ziektes, kwalen. En een reserve voor uw abortus, gendertherapie, plastische ingrepen, en andere van die aard. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 29 oktober Rapport Share Geplaatst 29 oktober 5 minuten geleden zei Fundamenteel: Het zijn die wie nu hun pollen rond de staatskas hebben, die enkel zichzelf verrijken en u kruimels geven en een nieuwe wereld bouwen op zondebokken waarmee ze de massa opjutten om de kar te trekken? Als ik je goed begrijp moet er eerst een revolutie plaatsvinden om het e.e.a. bouwrijp te krijgen voor de uitvoering van dergelijke plannen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 29 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 29 oktober 1 minuut geleden zei Figulus: Als ik je goed begrijp moet er eerst een revolutie plaatsvinden om het e.e.a. bouwrijp te krijgen voor de uitvoering van dergelijke plannen. Alles is reeds op plaats om het uit te voeren. Maar mensen stemmen nog met veel teveel. Daarom geloof ik dat we beter eensgezind worden als mensheid los van ons geloof of politieke overtuiging. We hebben dezelfde basisbehoeftes, allemaal. Eten, drinken, slapen, wassen, kleden. En dat alleen is meer dan de helft van de meeste hun inkomen. Waarvan velen geloven dat dat het concept van vrijheid is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 29 oktober Rapport Share Geplaatst 29 oktober 23 minuten geleden zei Fundamenteel: Alles is reeds op plaats om het uit te voeren. Maar mensen stemmen nog met veel teveel. Daarom geloof ik dat we beter eensgezind worden als mensheid los van ons geloof of politieke overtuiging. We hebben dezelfde basisbehoeftes, allemaal. Eten, drinken, slapen, wassen, kleden. En dat alleen is meer dan de helft van de meeste hun inkomen. Waarvan velen geloven dat dat het concept van vrijheid is. Klinkt vreselijk verwend. Die basisbehoeftes gedekt hebben dmv een basisinkomen is toch pure luxe lijkt me. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 29 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 29 oktober Zojuist zei Figulus: Klinkt vreselijk verwend. Die basisbehoeftes gedekt hebben dmv een basisinkomen is toch pure luxe lijkt me. Net niet. Nu geniet een kleine elite de vrucht van alle welvaart. Terwijl onze voorouders en wij toch een groter aandeel hebben geleverd dan waar de politiek het nu in investeert. Een basisinkomen is voor de basis. Wonen, eten, zorg, opleiding,.. Werken doe je dan voor de luxe. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten