Spring naar bijdragen

Het gezicht van 'de vijand'


Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Monachos:

Filmpje duurt 1:37 en is niet bloederig o.i.d.

 

kippenvel.. zo zie je maar dat de vijand ook gewoon een mens is. En als je menselijk doet tegen een vijand de vijand verdwijnt..

Dat zouden meer volkeren moeten snappen (wie ore heeft om te hore die hore naar dit relaas).

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn zelfs tijden geweest waar de Duitsers en Britten samen kerst in de gracht vierden. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Christmas_truce

Als we ergens eens in kunnen worden, laat die politiekers die oorlog willen telkens vooraan op de lijn geplaatst worden. Zoals mannen van eer dat vroeger wel eens oplosten. Koning tegen koning of hun beste strijder tegen elkaar en klaar is kees. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er zijn zelfs tijden geweest waar de Duitsers en Britten samen kerst in de gracht vierden. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Christmas_truce

Als we ergens eens in kunnen worden, laat die politiekers die oorlog willen telkens vooraan op de lijn geplaatst worden. Zoals mannen van eer dat vroeger wel eens oplosten. Koning tegen koning of hun beste strijder tegen elkaar en klaar is kees. 

Doet me denken aan de videoclip van Two Tribes van Frankie Goes To Hollywood.

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Monachos:

Doet me denken aan de videoclip van Two Tribes van Frankie Goes To Hollywood.

Blijft mij verwonderen hoeveel invloed de politiek op de mensheid heeft. Je moet jonge mensen toch zo ver krijgen zichzelf letterlijk op te offeren? En tijdens wo1 was dat echt wel zo als je vooraan de gracht uit moest, dan was je een tijdelijk menselijk schild. Nuja deed je het niet werd je vermoord door uw eigen mensen. 

Vandaag is een extreem radicaal gevaarlijke tijd omdat wij geen kennis van oorlog hebben. Wij kennen dat als een ver van ons bed show. Dan is het voor de politiek makkelijker aan te sturen op oorlog. De invloed die ze kan uitoefenen om tot oorlog te komen, is berust op fantasie/megalomanie. 

En dan plots is het hier, en zal de mens hier opnieuw inzien dat ze opnieuw een schaduwrealiteit zijn voorgehouden. 

Het speelt al van voor Plato's tijd. Het is de duivel die mensen met invloed kan verleiden en waarin een herkenbaar patroon zichtbaaar is. 

(Rituele) moorden, eugenetica, massa exterminatie, uit de assen een nieuwe samenleving/de oogst. 

Maar we nemen het verhaal voor goed aan, alsof we in hypnose de rattenvanger al dansend en lachend volgend en als de goede herder aannamen.

Sorry voor mijn zwarte kijk. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Blijft mij verwonderen hoeveel invloed de politiek op de mensheid heeft. Je moet jonge mensen toch zo ver krijgen zichzelf letterlijk op te offeren? En tijdens wo1 was dat echt wel zo als je vooraan de gracht uit moest, dan was je een tijdelijk menselijk schild. Nuja deed je het niet werd je vermoord door uw eigen mensen. 

Vandaag is een extreem radicaal gevaarlijke tijd omdat wij geen kennis van oorlog hebben. Wij kennen dat als een ver van ons bed show. Dan is het voor de politiek makkelijker aan te sturen op oorlog. De invloed die ze kan uitoefenen om tot oorlog te komen, is berust op fantasie/megalomanie. 

En dan plots is het hier, en zal de mens hier opnieuw inzien dat ze opnieuw een schaduwrealiteit zijn voorgehouden. 

Het speelt al van voor Plato's tijd. Het is de duivel die mensen met invloed kan verleiden en waarin een herkenbaar patroon zichtbaaar is. 

(Rituele) moorden, eugenetica, massa exterminatie, uit de assen een nieuwe samenleving/de oogst. 

Maar we nemen het verhaal voor goed aan, alsof we in hypnose de rattenvanger al dansend en lachend volgend en als de goede herder aannamen.

Sorry voor mijn zwarte kijk. :)

het heeft niks met de duivel te maken. Gewoon met mensen ontmenselijken, zoals dat al die tijd al gebeurt. Als je mensen ontmenselijkt dan kan je doen en laten met ze wat je wilt. In de tweede wereldoorlog schoten de meeste mensen die nog nooit iemand vermoord hadden expres mis. Pas als er iets gebeurt (je ziet je maat afgeslacht worden bijvoorbeeld) dan verander je in een monster en schiet je wel raak. Wat er nu gebeurt met Gaza en Libanon is precies hoe je mensen moet opzwepen tot het doden van de ander.. En religie is daar natuurlijk goed in, die geloven immers in satan en god. In goed en kwaad. Licht en duisternis..

Als je dus denkt dat de ander satan volgt of satan is dan kan je de ander doden. Of dreigen met "als je die monsters niet te lijf gaat dan ga je naar de hel/ dan gaan we allemaal eraan" wil ook helpen. Heeft met een echte duivel natuurlijk niks te maken. De duivel speelt zich af tussen de oren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Paulus888:

het heeft niks met de duivel te maken. Gewoon met mensen ontmenselijken, zoals dat al die tijd al gebeurt. Als je mensen ontmenselijkt dan kan je doen en laten met ze wat je wilt. In de tweede wereldoorlog schoten de meeste mensen die nog nooit iemand vermoord hadden expres mis. Pas als er iets gebeurt (je ziet je maat afgeslacht worden bijvoorbeeld) dan verander je in een monster en schiet je wel raak. Wat er nu gebeurt met Gaza en Libanon is precies hoe je mensen moet opzwepen tot het doden van de ander.. En religie is daar natuurlijk goed in, die geloven immers in satan en god. In goed en kwaad. Licht en duisternis..

Als je dus denkt dat de ander satan volgt of satan is dan kan je de ander doden. Of dreigen met "als je die monsters niet te lijf gaat dan ga je naar de hel/ dan gaan we allemaal eraan" wil ook helpen. Heeft met een echte duivel natuurlijk niks te maken. De duivel speelt zich af tussen de oren.

Ja ik geloof in de duivel en zijn volgelingen. 

En oorlog is niet altijd door ontmenselijken. Maar het is vaak helaas wel een oorlogsretoriek.

Ze ontmenselijken Joden daar ook jaar en dag en riepen een halve eeuw de totale vernietiging van Israel uit. Nu worden rode vaarzen geofferd om de tempelberg te reinigen. Als die moskee gesloopt wordt zal het pas oorlog worden. Het zijn nu nog maar preventieve aanvallen om daarna grootschalig te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja ik geloof in de duivel en zijn volgelingen. 

En oorlog is niet altijd door ontmenselijken. Maar het is vaak helaas wel een oorlogsretoriek.

Ze ontmenselijken Joden daar ook jaar en dag en riepen een halve eeuw de totale vernietiging van Israel uit. Nu worden rode vaarzen geofferd om de tempelberg te reinigen. Als die moskee gesloopt wordt zal het pas oorlog worden. Het zijn nu nog maar preventieve aanvallen om daarna grootschalig te gaan.

Ken je het spreekwoord "wel de splinter in de oog zien van de ander en balk in eigen oog niet bemerken"?

Dat is wat jij doet. Alsof de Israeliers niet mensen demoniseren? Heb je de retoriek van Netanyahu gehoord die hij steeds herhaald? "dit is een strijd tussen het licht en de duisternis". "wij verdedigen de Westerse waarden tegen de barbaren" "als wij verliezen dan zijn jullie morgen aan de beurt".. Terwijl iedereen weet dat Hezbollah enkel regionale belangen heeft, en Hamas ook.. Na zeven oktober werd beweerd dat baby's in een oven gedood waren. Kinderen onthoofd. Ook dat is ontmenselijken van de ander.

In de eerste wereldoorlog werd gezegd dat de nazi's een geallieerde soldaat hadden gekruisigd. Bleek ook niks van waar te zijn. Maar het had zijn gevolg wel. 

Van de week zag ik nog een Russische soldaat die aan het rennen was van een kamikazedrone. De kamikazedrone won en toen hoorde je bombastische muziek.. ook dat is weer ontmenselijken van mensen en het toejuichen van oorlog. Je hoort het ook aan de termen die men gebruikt. Vijanden worden geneutraliseerd, eigen soldaten brengen offers of sneuvelen. Stel je voor dat je de termen moord of gedood gebruikt. Dan komt het te dichtbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja ik geloof in de duivel en zijn volgelingen. 

En oorlog is niet altijd door ontmenselijken. Maar het is vaak helaas wel een oorlogsretoriek.

Ze ontmenselijken Joden daar ook jaar en dag en riepen een halve eeuw de totale vernietiging van Israel uit. Nu worden rode vaarzen geofferd om de tempelberg te reinigen. Als die moskee gesloopt wordt zal het pas oorlog worden. Het zijn nu nog maar preventieve aanvallen om daarna grootschalig te gaan.


Het wordt hoog tijd dat die pukkel op de Tempelberg gesloopt wordt. Wie wil weten hoe laat het is op Gods profetische tijdklok hoeft maar naar het Midden Oosten te kijken. Israël is de uurwijzer, Jeruzalem de minutenwijzer en de Tempelberg is de secondenwijzer.

Tot nog toe is het steeds Israël en de iron dome die de heilige plaatsen van moslims beschermt. Iran vuurde ook nu weer raketten af op de Tempelberg die voor zover ik weet allemaal zijn onderschept. Israël is de beste beschermer van de op twee na heiligste plaats van de islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Flawless victory:


Het wordt hoog tijd dat die pukkel op de Tempelberg gesloopt wordt. Wie wil weten hoe laat het is op Gods profetische tijdklok hoeft maar naar het Midden Oosten te kijken. Israël is de uurwijzer, Jeruzalem de minutenwijzer en de Tempelberg is de secondenwijzer.

Tot nog toe is het steeds Israël en de iron dome die de heilige plaatsen van moslims beschermt. Iran vuurde ook nu weer raketten af op de Tempelberg die voor zover ik weet allemaal zijn onderschept. Israël is de beste beschermer van de op twee na heiligste plaats van de islam.

Ik loof de Heer dat die hete kool niet in mijn handen is gegeven.

Want ik geloof ook dat Jezus met de tempel de mensheid kon bedoelen. En dat vrede een beter alternatief is in afwachting op de 2e komst. 

14 uur geleden zei Paulus888:

Dat is wat jij doet.

Dat is wat wij allemaal doen maar het zelden bij onszelf zien. 

Het is mijn onderwerp niet (meer) Paulus. Het brengt ons niet samen maar verdeelt ons allen kapot. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik loof de Heer dat die hete kool niet in mijn handen is gegeven.

Want ik geloof ook dat Jezus met de tempel de mensheid kon bedoelen. En dat vrede een beter alternatief is in afwachting op de 2e komst. 

 

Met je eens. Ik ben ook niet blind voor de fouten van Israël hoor. Zo lopen ze voorop met de technologie die tot het beest systeem leidt. (https://truthout.org/articles/israel-is-using-a-vast-network-of-biometric-cameras-to-terrorize-palestinians/)  Maar ik sta wel achter het Plan van God zoals Hij dat heeft neergelegd in de Bijbel.  En in dat Plan staat dat er een derde tempel komt. Waarin uiteindelijk de antichrist zal gaan zitten. Maar dat neemt niet weg dat zij gewoon recht hebben om hun eigen religie te belijden in hun eigen tempel.  De islam heeft al  Mekka en Medina. Jeruzalem behoort zelfs volgens de Koran de Joden toe. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Flawless victory:

Met je eens. Ik ben ook niet blind voor de fouten van Israël hoor. Zo lopen ze voorop met de technologie die tot het beest systeem leidt. (https://truthout.org/articles/israel-is-using-a-vast-network-of-biometric-cameras-to-terrorize-palestinians/)  Maar ik sta wel achter het Plan van God zoals Hij dat heeft neergelegd in de Bijbel.  En in dat Plan staat dat er een derde tempel komt. Waarin uiteindelijk de antichrist zal gaan zitten. Maar dat neemt niet weg dat zij gewoon recht hebben om hun eigen religie te belijden in hun eigen tempel.  De islam heeft al  Mekka en Medina. Jeruzalem behoort zelfs volgens de Koran de Joden toe. 

Hebben we dat plan wel altijd door? Wat als Jezus met de tempel Zijn lichaam en Kerk bedoelde? Kerk in de zin van als de gelovigen. Je kan de Heilige Geest in jezelf laten wonen of iets anti christelijk. Als de tempel in wederopbouw de mensheid is, kan dit relatie delen met die eugenetici van gisteren en vandaag(?). 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-9-2024 om 08:38 zei Fundamenteel:

Blijft mij verwonderen hoeveel invloed de politiek op de mensheid heeft. Je moet jonge mensen toch zo ver krijgen zichzelf letterlijk op te offeren?

Wat mij verbaast is dat jij verwonderd bent hier over. In de Bijbel vraagt Jezus toch ook aan zijn volgelingen om zichzelf te verloochenen.  Dan doe jij dat ook direct? Welnu, zie daar de reden voor jonge soldaten om te gaan vechten.

Ja daar kun je wat aan doen. Kritisch zijn.

Op 1-10-2024 om 08:07 zei Fundamenteel:

oorlog is niet altijd door ontmenselijken. Maar het is vaak helaas wel een oorlogsretoriek

Inderdaad. Trek je conclusies.

Op 1-10-2024 om 08:07 zei Fundamenteel:

Als die moskee gesloopt wordt zal het pas oorlog worden. Het zijn nu nog maar preventieve aanvallen om daarna grootschalig te gaan

Aha en dat is geen oorlogsretoriek?......

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Welnu, zie daar de reden voor jonge soldaten om te gaan vechten.

Uw kruis opnemen en Hem volgen betekent niet dat. Het is een schande trouwens dat overheden hun jonge naïviteit misbruiken en naar Vietnam ofzo sturen om wat te bereiken? 

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Aha en dat is geen oorlogsretoriek?.....

Niet 1 die aanstuurt op oorlog maar waarschuwt voor oorlog. En dat de moskee niet hoeft te verdwijnen als Jezus de Kerk als tempel bedoelde en niet de effectieve tempel.  Het kan ook beide bedoelen. Maar ik geloof niet dat Hij Zijn tempel op mensenbloed wil bouwen. 

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Inderdaad. Trek je conclusies.

Welke moet ik dan trekken? Ziet ge mij op mijn paard roepen op oorlog ofzo? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Aha en dat is geen oorlogsretoriek?.....

Niet 1 die aanstuurt op oorlog maar waarschuwt voor oorlog

Kom. Nu nog preventieve aanvallen om daarna grootschalig te gaan. Dat zeg je. En dat stuurt niet aan op oorlog? Haha!

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Welke moet ik dan trekken? Ziet ge mij op mijn paard roepen op oorlog ofzo

Ja, zie jouw tekst hierboven. Tenzij je maar wat schrijft en er verder niet zo bij nadenkt. Maar anders is dit puur een aankondiging van een oorlog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Uw kruis opnemen en Hem volgen betekent niet dat. Het is een schande trouwens dat overheden hun jonge naïviteit misbruiken en naar Vietnam ofzo sturen om wat te bereiken? 

dat is precies wat het dus wel betekent.. Jezelf ledigen en alles en alleen voor Hem leven zorgt dat je als een schaap achter hem aangaat.. Dus als hij zegt "spring" dan zeggen jullie "hoe hoog" in plaats van "waarom"...

precies hoe legers bijvoorbeeld hun rekruten trainen en zo een oorlog in sturen.

en geloof me dat ook gelovigen de oorlog in kunnen worden gestuurd "omdat het moet van God".. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Paulus888:

dat is precies wat het dus wel betekent.. Jezelf ledigen en alles en alleen voor Hem leven zorgt dat je als een schaap achter hem aangaat.. Dus als hij zegt "spring" dan zeggen jullie "hoe hoog" in plaats van "waarom"...

precies hoe legers bijvoorbeeld hun rekruten trainen en zo een oorlog in sturen.

en geloof me dat ook gelovigen de oorlog in kunnen worden gestuurd "omdat het moet van God".. 

Uw kruis opnemen is niet vrijwillig in het leger gaan en daarmee denken uw kruis op te nemen neen. Wat toch de context was als ik me niet vergis? Uw kruis opnemen is met uw eigen zondes worstelen en uzelf verloochenen om een ander te helpen, onder andere dan. 

Er is een film van een christen die soldaat was en dat mooi verfilmt. Hij doodt niemand en redde zelfs Duitsers. 

11 uur geleden zei Paulus888:

Dus als hij zegt "spring" dan zeggen jullie "hoe hoog" in plaats van "waarom"...

Al wat Hij ons geboden heeft is Agape. En daaruit volgt de rest vrijwillig. 

Hij is de goede Herder want vraagt ons niets slecht te doen. Ik daag u uit 1 fout in Hem te vinden of 1 groter spiritueel mentor dan Christus aan te wijzen. 

17 uur geleden zei Dat beloof ik:

Kom. Nu nog preventieve aanvallen om daarna grootschalig te gaan. Dat zeg je. En dat stuurt niet aan op oorlog? Haha!

Ja, zie jouw tekst hierboven. Tenzij je maar wat schrijft en er verder niet zo bij nadenkt. Maar anders is dit puur een aankondiging van een oorlog.

Preventieve aanvallen? Waar en wanneer? Gewoon geen oorlog is mijn dada. Hoewel er altijd oorlog zal zijn, is tegen oorlog zijn geen preventieve aanval.

Wat gebruik jij dat je er zo naast slaagt zeg? Er zijn mensen die de tempelberg willen reinigen, ze gaan dat doen met de assen van rode vaarzen. 

Ik zeg, als christen, dat Christus misschien daarmee de hele mensheid bedoelde en we ons dus niet met die tempelberg hoeven bezig te houden. Het wordt de moeder van alle oorlogen en ik nodig ons, Credible, uit ons daar niet in te laten verdelen. 

Misschien moet je eens lezen wat er in context staat en niet wat je ijlt. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Misschien moet je eens lezen wat er in context staat en niet wat je ijlt.

Er is geen context, de kwestie is simpel en duidelijk. Jij stelde niet te begrijpen dat jonge mensen zich de oorlog in laten sturen door de leiders in hun land. En ik liet je zien dat dit eenvoudig voor je is te begrijpen omdat jij op exact dezelfde wijze Jezus zegt te volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

Het zit blijkbaar in onze natuur om te willen strijden. Is het niet met wapens dan wel met woorden.

Dat klopt inderdaad. Je ziet dat dan ook terugkomen in diverse godsdiensten, ook het christendom.

Er is een grote vijand die verslagen moet worden. Er moet gewonnen worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het christendom is er geen vijand die verslagen moet worden, het is de zonde en daarmee de dood die overwonnen moet...herstel..kan worden.  (1 Korinthiërs 15:55-57)

Dat er altijd christenen zijn geweest die onder de zonde hebben geleefd en fysiek ten strijde trokken is evident.  Die hadden de zonde (nog) niet overwonnen.    Het beste wapen tegen de zonde is strijdloosheid.    Laat de anderen maar strijden.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Hopper:

Misschien gaat het schrijven wel beter als je er niet meer bij nadenkt?

Terzijde, waarom hebben mensen zo'n behoefte om te spiegelen? 

Tja….en waarom heeft iemand behoefte om jarenlang op diverse fora te zitten met mensen met wie hij geen enkele connectie heeft om daar eindeloos hetzelfde riedeltje af te draaien.

1 uur geleden zei Hopper:

In het christendom is er geen vijand die verslagen moet worden, het is de zonde en daarmee de dood die overwonnen moet...herstel..kan worden.  (1 Korinthiërs 15:55-57)

Dat er altijd christenen zijn geweest die onder de zonde hebben geleefd en fysiek ten strijde trokken is evident.  Die hadden de zonde (nog) niet overwonnen.    Het beste wapen tegen de zonde is strijdloosheid.    Laat de anderen maar strijden.

Toch maar eens het christendom dan leren, daar kent men de duivel die in strijd is met God. Maar of je nou de duivel of de dood of de zonde moet/kan overwinnen…..het blijft een strijdissue. Jij strijdt dus ook, maar tegen een andere vijand.

O nee wacht…..jij bent de strijd uiteraard allang voorbij en bent absoluut geweldig. Das waar ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid