Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Tomega:
16 uur geleden zei Tomega:

1. De groepen waarvan jij spreekt bewijzen dat de Joodse claim op hun land oud en authentiek is en hun strijd geen zaak van revolutie, maar van een strijd om herstel in de oude toestand. Heel anders dan de Filistijnen die door hun gebrek aan identitietitswaarborging waren opgegaan in de volken rondom, en dus ook niet als volk of natie bestonden. En het waren niet de Joden as volk, maar groepen onder de Joden die hun vaderland, (dat door de Romeinen Palestina werd gedoopt) zochten te bevrijden van de Romeinse bezetters. Van Filistijnen was in he land dat toen Palestina genoemd ging worden, geen sprake meer.

2. De tijd waarvan jij spreekt markeert precies het begin van de tijd waarvan ik sprak, dat de joden vreedzame gastbewoners werden van Europa. Ken jij dan wel een bewijs van de Joodse revolutie in Europa of van een Joodse staat in Europa of van een regering die omver werd geworpen door Joodse complotten? Nee, maar de Joden waren structureel vreedzaam, terwijl ze veel moesten verduren, dat aanleiding gaf om zich te gaan verzetten. Maar dat gebeurde niet, ook niet toen daar alle aanleiding voor was. De Joden hebben duidelijk meer geloof en afhankelijkheid aan hun God, die hun een moraal voorschrijft die terug te zien is in hun bestaan door de eeuwen en zelfs millennia heen.
3. De strijd van een groep, is ongelijk aan de strijd van de joden als natie, en etniciteit en als geloof. Als natie en als etniciteit en als geloof, zijn de joden opgegaan in wat nog steeds de diaspora kan worden genoemd, omdat zij erin slaagden hun etnicititeit en geloof te blijven bewaren in trouw aan hun godsdienst en traditie. Heel anders dan de omringende volken inderdaad, die van primitieve natuurgodsdiensten, bijeen gebracht werden in een soort anti-Joodse boederhaatgodsdienst, die zich vooral ten doel stelt om de wettige claim van de Joden als volk van God, te betwisten. Wat redelijk bizar is, omdat God zelf de wet en de profeten heeft gegeven, waardoor het verwerpen van de overlevering van de joden ook een verwerpen van de Thora is.

Dus, als het gaat om jouw zogenaamd gedebunk is het heel simpel. Je brengt niet lege praat over messentrekkers en zeloten, en op geen enkele wijze blijkt ergens ook maar iets van een Joodse eigenschap om revolutie tegen het wettige gezag te initiëren of zelf te willen. Hun God geeft hun daarvoor geen ruimte, en anders dan de moslims en christenen, geloven zij dat hun God geen grapjes maakte toen Hij hun Zijn geboden gaf.  

Of lees terug wat je schrijftm en ebsef dat je gewoon niet in staat bent om iets te lezen, zonder dat je je verliest in primaire emotionele uitspattingen van krampachtig disrespect voor jouw door jou zo graag authentiek geschoeide inbreng.  

Je brengt hier onsamenhangende emotie die niet uit mijn woorden komt, maar uit jezelf. Ik heb niet gezegd dat er geen zionistische beweging bestond. Ik ga hier niet de fout in. Maar jij. En jij bestempelt een door jou ingebrachte niet onderbouwde kletskoek dat de joden als terroristen door het land trokken om mensen te vermoorden, als iets van het joodse volk en culturele intenties of eigenschap van het Joodse volk. Wat, gewoon meer getuigt van haatgedreven emotie dan van verstandige samenhang en respect voor jezelf en je eigen inbreng. Wat toevallig wel de intenties zijn en de eigenschappen van de religie waar de moslims mee behept zijn, als het gaat om hun omgang met de Joden. Maar Palestina is ondertussen gewoon het thuisland van het Joodse volk. Dat is wat het woord Palestina beschrijft. Want het is een Romeinse term voor Juda en Israël van drie eeuwen nadat de Filistijnen hadden opgehouden een samenhangend volk te zijn. Dus nee, opnieuw, ik ga niet de fout in, maar jij glibbert met je luie praat in in een donker gat van wrevel en afkeer.

Wat wil je nou? Wat wil je bewijzen? Wees blij dat ik de primitieve natuurgodsdiensten van voor de islam onder een noemer neem met de meer samenhangende anti-Joodse religie die de islam wordt genoemd. De islam wordt een totaal andere godsdienst, als de islam moet geloven dat God niet liegt, en zijn Wet Zelf in bescherming neemt onder de mensen. Want dan moet elk geschrift dat claimt van God te zijn, zich confronteren en vereenzelvigen met wat God al eerder had geschreven aan de mensheid. Dan kan de islam niet om het Jodendom heen, als voortgaande lijn van Gods plan voor de aarde. Maar het is de nabijheid van broederschap, die de haat zo intens maakt. het is Kaïn tegen Abel, en Ezau tegen Jacob. Maar, dan is er nog een weg, want Jacob en Ezau legden het ook bij.

Tja, als we nu de zigeuners en Marokkanen en Turken en asielzoekers naar hun vaderlanden terugsturen, kan het ook best zijn dat ze ongewenst zijn en erom moeten vechten. maar dat zegt dan tegelijk iets over die vaderlanden. Zolang er een intense haat heerst, is de enige rule of law die Ivanl principe van Machiavelli.

Dat is een keuze. Een politieke keuze of een overlevingskeuze. Zonder die keuze was de haat tegen de Joden in Israël er ook, dus je kunt je ook afvragen of niet wordt geoogst wat eerst is gezaaid. Zonder waardeoordeel over hoe netjes dat wel of niet geschiedt. Maar genocide is het nooit. Het woord genocide gebruiken voor verdrijving of onderdrukking of stelselmatige opjaging is een gotspe tegen het licht van de genocide waar het woord aan is ontleent, de genocide tegen het Volk van God. Dat Maakt moord en oorlog niet minder ernstig. Maar wel jouw gebruik van die term in een context van haat tegen de Joden. Dat is een taalkundige gruwel. En meer dan dat.

Jawel, Rusland mag worden aangevallen omdat Rusland de Oekraïne claimt voor de Russiche meerderheden. En China mag aangevallen worden omdat China Formosa claimt als onderdeel van China. En De Oekraïne mag zijn eigen privincie en eigen bugers aanvalen op de Krim omdat de bevolking zelf niets te zeggen heeft over het bestuur en de taal en de cultuur binnen hun landsgrenzen. En in elk VN verdrag staat dat landen zich niet met elkaars interne zaken mogen bemoeien. Er gebeurt ondertussen niets anders dan dat op vrome smoezen van burgerrechten en democratieprediking. Maar de realiteit leert ondertussen dat mensen elkaar dood blijven maken, totdat ze er zat van zijn. Sommige volken zijn de haat nooit zat en blijven elkaar duizenden jaren het leven zuur maken. Toevallig Is de haat gelukkig niet overal. Maar wel erg kinderlijk is, om te rekenen met een liefdevolle wereld terwijl je zelf praat in een verzengende emotie van haat.

Taal is een dingetje bij jou. Maar misschien is het ernstiger. Het afslachten van de Joden was niet een term voor brute doding, maar een concrete daadwerkelijk georganiseerde slachting met een daadwerkelijk voor de slecht georganiseerde distributieketen en een slachtplaats. Net als de term genocide, is je gebruik van het woord slachting onwerkelijk en een gruwel aan de taal en een lastering en spot aan het verstand van weldenkende mensen.

Wat jij zegt dat ik schijn te denken, dat zit slechts in je eigen hoofd. Jammer voor je, maar je lijkt enigszins behept.

Voordat de samenleving instort, storten eerst de fundamenten van het denken in. Besef dat jij daarin ook je aandeel hebt. Het onderwerp was dat de Joden 2000 jaar in vrede en geweldloosheid leefden in al die landen waar ze woonden. En als beloning voor hun vreedzame samenleving werden ze uitgeroeid. De moslims hebben heel hun bestaan in vijandschap geleefd met Europa, de Marokkanen en Berbers en Turken en Moslimgemeenschappen in Europa. De laatste groep heeft tot voor kort in vrede geleefd, maar toen het kruitvat van de Balkan plofte, was het gewoon weer ouderwets, sla elkaar dood totdat al je buren hetzelfde zijn als jijzelf bent. En zoals je weet ontstaat dan het klimaat voor broederhaat, want de mens haat gewoon meer, dan dat een lang vredig leven zou worden gezocht. Besef dat, en bepaal je eigen positie.

Hoe minder je snapt, hoe minder aanmatigend je toon zou zijn, Als je verstandig was, niet gehinderd door overtolligheden van emoties. Want dan valt er nog wat te snappen, voordat je begrijpt hoe het echt zit.

Absoluut. De haat tegen God is geculmineerd in de haat tegen het oorspronkelijke volk van God. Het nazisme is een zuivere vorm van God loochenen met als bewijsvoering van het eigen gelijk een serieuze poging om Gods middelen en machten op de aarde vernietigen. Het boek Esther profeteerde dit al, maar gaf juist een voorbeeld van redding en bevestiging, en niet een van vernietiging. Dat zou je kunnen zien als bewijs dat het nu anders is, maar ook als bewijs dat God een omkeer zal geven.

En geen enkele moslim ontsnapt aan de koran, die leert om de Joden te beschouwen als vijanden. En de moslim wc-eend adviseert om de Joden te beschouwen als probleem.

Lees wat je hier schrijft. Je slaat onsamenhangende taal uit over de Joodse geschriften. Zie wat de realiteit biedt. Moslims mogen wonen in Nederland, en nog maken ze elkaar en anderen het leven zuur. De Joden mogen hier leven in Nederland, voor zover ze niet uitgeroeid zijn en ze hebben recht op een extra beschermde status, en nog worden ze lastiggevallen door nationaliteiten en geloofsgezinde groepen die hier zelf alleen maar bestaansrecht hebben doordat ons land gebouwd is op tolerantie. Ook het taalkundige begrip Tolerantie, is hier uit zijn voegen geraakt.

Je hebt geen overzicht. De Joden als geloof en als volk, zijn onschuldig. En de moslims als geloof en ook als verschillende volken zijn schuldig. Dat moeten jullie onderling uitvechten, maar de Joden krijgen onze bescherming door dik en door dun. dat hebben ze verdiend omdat ze in wezen totaal opgenomen en opgegaan zijn in de Europese cultuur, wat hun 2000 jaar heeft gekost, en wat andere meer primitieve volkeren zeker een aantal honderden jaren kost. Want tot in het vierde en vijfde geslacht werken de overgeleverde tradities en dingetjes van haat en cultuur en weerstand en voorgeprogrammeerd zijn door. En dat zegt ons boek van geloof, dat ons de cultuur heeft gebracht waar we zo trots op zijn, dat we denken dat alle andere volken dat automatisch gelijk en vrijwillig geheel over zullen nemen als ze hier maar mogen wonen, of als we maar hun regeringen voor ze hebben weggejaagd. En jij bewijst zelf al dat dat niet zo werkt.

De JODEN willen zich niet aanpassen??? Hoor je jezelf wel?  Je bedoelt dat ze geen moslim willen worden, Voor de rest is dit weer zo'n punt dat ik gewoon afhaak. Je klinkt als een nazi.

Ik zal weer jouw verhaal gaan debunken. Helaas lees ik bij jouw bijdragen vooral verwijten naar de andere kant. Zoals ik dat van jou wel een beetje gewend was (en weer vergeten)...

Citaat

1. De groepen waarvan jij spreekt bewijzen dat de Joodse claim op hun land oud en authentiek is en hun strijd geen zaak van revolutie, maar van een strijd om herstel in de oude toestand. Heel anders dan de Filistijnen die door hun gebrek aan identitietitswaarborging waren opgegaan in de volken rondom, en dus ook niet als volk of natie bestonden. En het waren niet de Joden as volk, maar groepen onder de Joden die hun vaderland, (dat door de Romeinen Palestina werd gedoopt) zochten te bevrijden van de Romeinse bezetters. Van Filistijnen was in he land dat toen Palestina genoemd ging worden, geen sprake

Dat er al Joden woonden is ook niet iets wat iemand zal ontkennen. Maar we kennen in de wereld niet iets van "eeuwigdurende" recht op land. Dus het is een dooddoener om te beweren dat Joden die sinds 1900 jaar niet meer in Palestine leefden ineens het recht hebben daar weer te gaan wonen..

Behalve als je religieus bent en dan nog wel Joods of Christelijk. Dan denk je dat er een God is die de Joden eeuwig Palestine belooft heeft.

Ik ben atheist, dus het zal mij mijn reet roesten dat er in een Joods geschrift staat dat de Joden voor eeuwig een land is toebedeeld door de Joodse God. Ik noem dit propaganda..

En voor de rest zal niemand de Palestijnen en de Filistijnen met elkaar vergelijken, dus je bent een stropop aan het optuigen.

17 uur geleden zei Tomega:

2. De tijd waarvan jij spreekt markeert precies het begin van de tijd waarvan ik sprak, dat de joden vreedzame gastbewoners werden van Europa. Ken jij dan wel een bewijs van de Joodse revolutie in Europa of van een Joodse staat in Europa of van een regering die omver werd geworpen door Joodse complotten? Nee, maar de Joden waren structureel vreedzaam, terwijl ze veel moesten verduren, dat aanleiding gaf om zich te gaan verzetten. Maar dat gebeurde niet, ook niet toen daar alle aanleiding voor was. De Joden hebben duidelijk meer geloof en afhankelijkheid aan hun God, die hun een moraal voorschrijft die terug te zien is in hun bestaan door de eeuwen en zelfs millennia heen.

Of het is gewoon ene kleine groep mensjes geweest die zich wel op de vlakte MOESTEN houden? Want ze hadden de kracht niet om zich te verzetten..

Behalve toen ze in Palestina gingen wonen en daar door middel van terroristen het land gingen toeeigenen van andere mensen. En nu ze een staat zijn met een goed en sterk leger en met veel intel laten ze hun ware aard zien?

3. De strijd van een groep, is ongelijk aan de strijd van de joden als natie, en etniciteit en als geloof. Als natie en als etniciteit en als geloof, zijn de joden opgegaan in wat nog steeds de diaspora kan worden genoemd, omdat zij erin slaagden hun etnicititeit en geloof te blijven bewaren in trouw aan hun godsdienst en traditie. Heel anders dan de omringende volken inderdaad, die van primitieve natuurgodsdiensten, bijeen gebracht werden in een soort anti-Joodse boederhaatgodsdienst, die zich vooral ten doel stelt om de wettige claim van de Joden als volk van God, te betwisten. Wat redelijk bizar is, omdat God zelf de wet en de profeten heeft gegeven, waardoor het verwerpen van de overlevering van de joden ook een verwerpen van de Thora is.

Dit is zo lachwekkend..

Welke wettige claim van de Joden als volk van God?

Ik ben atheist. Ik geloof in geen enkele God. Dan kunnen de Joden wel zeggen "onze God is de Enige God en wij zijn uitverkoren" maar als atheist zie ik het voor wat het is, namelijk propaganda..

Een van de beste bewijzen is uiteraard de holocaust. Waar de uitverkorenen van God met miljoenen zijn vermoord zonder dat die God er iets aan deed... 

Sterker bewijs voor het niet bestaan van een God is nog nooit geleverd.

Of lees terug wat je schrijftm en ebsef dat je gewoon niet in staat bent om iets te lezen, zonder dat je je verliest in primaire emotionele uitspattingen van krampachtig disrespect voor jouw door jou zo graag authentiek geschoeide inbreng. 

Dit zijn leuke woorden, maar ik kan er weinig chocolade van brouwen..

Je brengt hier onsamenhangende emotie die niet uit mijn woorden komt, maar uit jezelf. Ik heb niet gezegd dat er geen zionistische beweging bestond. Ik ga hier niet de fout in. Maar jij. En jij bestempelt een door jou ingebrachte niet onderbouwde kletskoek dat de joden als terroristen door het land trokken om mensen te vermoorden, als iets van het joodse volk en culturele intenties of eigenschap van het Joodse volk. Wat, gewoon meer getuigt van haatgedreven emotie dan van verstandige samenhang en respect voor jezelf en je eigen inbreng. Wat toevallig wel de intenties zijn en de eigenschappen van de religie waar de moslims mee behept zijn, als het gaat om hun omgang met de Joden. Maar Palestina is ondertussen gewoon het thuisland van het Joodse volk. Dat is wat het woord Palestina beschrijft. Want het is een Romeinse term voor Juda en Israël van drie eeuwen nadat de Filistijnen hadden opgehouden een samenhangend volk te zijn. Dus nee, opnieuw, ik ga niet de fout in, maar jij glibbert met je luie praat in in een donker gat van wrevel en afkeer.

Ook dit zijn  weer leuke woorden, maar wat je precies behelst te zeggen ontgaat me.

Behalve dan dat je weer aan jij-bakken doet.. "wat jij zegt klopt niet en wat ik zeg wel"... 

Ik heb nergens gezegd dat DE Joden door het land trokken. Wel dat er Joden door het land trokken. En dat is een feit. Door iedereen bevestigd. En dat die Joodse leiders uiteindelijk in de Knesset kwamen is ook een feit. Als bedankje.. Wel werden de Joodse terroristische organisaties opgedoekt zodat de Joodse knessetleden hun handen in onschuld konden wassen..

Dat er Joden in Palestina woonden zal ook niemand ontkennen..

Maar geef mij een volk aan dat na 1900 jaar elders te wonen weer naar het land van hun voorouders mochten gaan.. Omdat hun God hen dat beloofd had..

Voor ongelovigen of andersdenkenden is het lachwekkend, die claim op "onze God heeft ons dit beloofd"...

Palestina is al veel ouder dan Israel overigens. En niet drie eeuwen nadat de Filistijnen opgehouden hadden te bestaan. Palestina en Filistijnen hebben niks met elkaar te maken.

Het hele gebied waar Israel een onderdeel van was heette lange tijd Palestina..

Dat het pas door de Romeinen zo werd genoemd om de Israelieten te bespotten is een Zionistische leugen.

Wat wil je nou? Wat wil je bewijzen? Wees blij dat ik de primitieve natuurgodsdiensten van voor de islam onder een noemer neem met de meer samenhangende anti-Joodse religie die de islam wordt genoemd. De islam wordt een totaal andere godsdienst, als de islam moet geloven dat God niet liegt, en zijn Wet Zelf in bescherming neemt onder de mensen. Want dan moet elk geschrift dat claimt van God te zijn, zich confronteren en vereenzelvigen met wat God al eerder had geschreven aan de mensheid. Dan kan de islam niet om het Jodendom heen, als voortgaande lijn van Gods plan voor de aarde. Maar het is de nabijheid van broederschap, die de haat zo intens maakt. het is Kaïn tegen Abel, en Ezau tegen Jacob. Maar, dan is er nog een weg, want Jacob en Ezau legden het ook bij.

Stel dat er geen God bestaat? Of stel dat de Joodse God niet bestaat? 

Dan zou de Islam zich helemaal niet moeten vereenzelvigen met wat God in de Thora stelde.. Echt, dat je dit schrijft laat al zien hoe je met je hakken in het zand staat en van de vooroordelen aan elkaar hangt...

Je kan er blijkbaar niet bij dat de Thora niet juist is of dat de Joodse Godheid niet bestaat?

Tevens staat er in de Koran dat de Thora en de Bijbel gecorrumpeerd zijn door menselijk handelen. Dus men kan heel goed bestaan zonder de Thora en de Bijbel te bevestigen.

In het NT staat ook een heleboel dat je niet in het OT kan lezen. Omdat volgens Paulus de harten van de Joden verhard waren en de ogen verblind. Dat is ook het idee van een nieuwe religie. Dat ze iets nieuws brengt.

Dat is een keuze. Een politieke keuze of een overlevingskeuze. Zonder die keuze was de haat tegen de Joden in Israël er ook, dus je kunt je ook afvragen of niet wordt geoogst wat eerst is gezaaid. Zonder waardeoordeel over hoe netjes dat wel of niet geschiedt. Maar genocide is het nooit. Het woord genocide gebruiken voor verdrijving of onderdrukking of stelselmatige opjaging is een gotspe tegen het licht van de genocide waar het woord aan is ontleent, de genocide tegen het Volk van God. Dat Maakt moord en oorlog niet minder ernstig. Maar wel jouw gebruik van die term in een context van haat tegen de Joden. Dat is een taalkundige gruwel. En meer dan dat.

Dit is weer zo dom. Sorry hoor. Maar de term genocide is niet enkel een term voor de genocide tegen het "volk van God".. Het is een algemeen geldende term. 

Ik ben zelf ook niet voor de term genocide in het licht van Gaza. Maar je moet niet alles in het licht van de Joden stellen. Alsof alles wat de Joden word aangedaan het ergst is van wat er ooit is gebeurd... 

En nogmaals de Joden hebben in hun geschrift staan dat zij het uitverkoren volk van God zijn. Ik zei eerder dat het mij deed denken aan wceend adviseert wc-eend. Of propaganda. Want dat is het..

Stel dat in de Koran zou staan dat de moslims de uitverkoren van God waren, zou je dit dan voetstoots aannemen? Of wel zien dat het propaganda is?

Als je met mij wilt discussieren doe het dan wel op een gelijke basis. En niet al met in je achterhoofd het gelijk van de Joden en hun uitverkorenheid.. Bij mij als atheist gaat dit niet werken namelijk. Als ex-christen en als iemand wiens over over over over over overgrootvader Joods was.

Voordat de samenleving instort, storten eerst de fundamenten van het denken in. Besef dat jij daarin ook je aandeel hebt. Het onderwerp was dat de Joden 2000 jaar in vrede en geweldloosheid leefden in al die landen waar ze woonden. En als beloning voor hun vreedzame samenleving werden ze uitgeroeid. De moslims hebben heel hun bestaan in vijandschap geleefd met Europa, de Marokkanen en Berbers en Turken en Moslimgemeenschappen in Europa. De laatste groep heeft tot voor kort in vrede geleefd, maar toen het kruitvat van de Balkan plofte, was het gewoon weer ouderwets, sla elkaar dood totdat al je buren hetzelfde zijn als jijzelf bent. En zoals je weet ontstaat dan het klimaat voor broederhaat, want de mens haat gewoon meer, dan dat een lang vredig leven zou worden gezocht. Besef dat, en bepaal je eigen positie.

Door wie werden de Joden ook alweer uitgeroeid? O ja, door Europeanen. En welke religie hadden ze ook al weer?

O ja, christelijk..

Zelfs Luther was in zijn oude tijden zo antisemiet als maar zijn kon. 

Tevens zijn de Europeanen naar de Moslims gegaan en niet de moslims naar Europa (op een uitstapje na)..

Dus je kan beter zeggen dat wij oorlog hadden met moslims dan andersom. En dat omdat wij heel de Wereld moesten bekeren tot christendom. Inclusief de Joden die wij bekeerden OF vermoorden..

Dus heel ironisch dat jij het altijd over moslims hebt die vijandschap hebben met Joden. Terwijl veel Joden uiteindelijk naar Islamitische landen vluchten om aan vervolging te ontkomen.

Hoe minder je snapt, hoe minder aanmatigend je toon zou zijn, Als je verstandig was, niet gehinderd door overtolligheden van emoties. Want dan valt er nog wat te snappen, voordat je begrijpt hoe het echt zit.

Als je eens niet zo'n grote bek hebt en gewoon uitlegd wat je bedoelt?

Welke grenzen moet Europa en de Duitse Adelaar beschermen? En in hoeverre maakt dat iets uit of Satanyahu te ver gaat of niet?

Absoluut. De haat tegen God is geculmineerd in de haat tegen het oorspronkelijke volk van God. Het nazisme is een zuivere vorm van God loochenen met als bewijsvoering van het eigen gelijk een serieuze poging om Gods middelen en machten op de aarde vernietigen. Het boek Esther profeteerde dit al, maar gaf juist een voorbeeld van redding en bevestiging, en niet een van vernietiging. Dat zou je kunnen zien als bewijs dat het nu anders is, maar ook als bewijs dat God een omkeer zal geven.

En geen enkele moslim ontsnapt aan de koran, die leert om de Joden te beschouwen als vijanden. En de moslim wc-eend adviseert om de Joden te beschouwen als probleem.

Ik geloof niet in het Joodse volk als oorspronkelijke volk van God.. 

En ik denk dat juist die arrogantie zorgt voor de haat tegen hen.. "Er is maar 1 God en dat is de onze" "wij zijn Gods uitverkorenen" dat is niet nederig. En mensen zouden meer geneigd zijn zulke mensen te haten dan anderen die zich wel aanpassen..

De Koran is groot, en je vind er zowel positieve benamingen voor Joden en christenen (volkeren van het boek bijvoorbeeld) als negatieve. Het ligt dan aan de mens welke prevaleert..

Vandaar dat Joden vroeger veiliger bij moslims waren dan bij christenen.

Lees wat je hier schrijft. Je slaat onsamenhangende taal uit over de Joodse geschriften. Zie wat de realiteit biedt. Moslims mogen wonen in Nederland, en nog maken ze elkaar en anderen het leven zuur. De Joden mogen hier leven in Nederland, voor zover ze niet uitgeroeid zijn en ze hebben recht op een extra beschermde status, en nog worden ze lastiggevallen door nationaliteiten en geloofsgezinde groepen die hier zelf alleen maar bestaansrecht hebben doordat ons land gebouwd is op tolerantie. Ook het taalkundige begrip Tolerantie, is hier uit zijn voegen geraakt.

Wat heeft dit precies met de Joodse geschriften te maken?

Ik zeg enkel dat het WC-eend gehalte is. Dat Joodse schrijvers van zichzelf schreven het uitverkoren volk te zijn..

Voor andersdenkenden en atheisten heeft het totaal geen belang wat Joodse schrijvers over zichzelf schreven..

Maar daar kan je blijkbaar maar niet bij. Zo vol zit jouw hoofd al van jouw waarheid en die van Joden.

Je hebt geen overzicht. De Joden als geloof en als volk, zijn onschuldig. En de moslims als geloof en ook als verschillende volken zijn schuldig. Dat moeten jullie onderling uitvechten, maar de Joden krijgen onze bescherming door dik en door dun. dat hebben ze verdiend omdat ze in wezen totaal opgenomen en opgegaan zijn in de Europese cultuur, wat hun 2000 jaar heeft gekost, en wat andere meer primitieve volkeren zeker een aantal honderden jaren kost. Want tot in het vierde en vijfde geslacht werken de overgeleverde tradities en dingetjes van haat en cultuur en weerstand en voorgeprogrammeerd zijn door. En dat zegt ons boek van geloof, dat ons de cultuur heeft gebracht waar we zo trots op zijn, dat we denken dat alle andere volken dat automatisch gelijk en vrijwillig geheel over zullen nemen als ze hier maar mogen wonen, of als we maar hun regeringen voor ze hebben weggejaagd. En jij bewijst zelf al dat dat niet zo werkt.

Als zij zich zo hebben aangepast aan de Europese cultuur en zijn opgenomen in Europa hebben ze nog minder recht om in Palestina te zijn gaan wonen..

Ik denk dat Europa hen zat was en daarom een plekje voor hen heeft gevonden buiten Europa.

Tevens ben ik het absoluut niet eens met dat wij door de Joodse en christelijke cultuur de cultuur zijn geworden zoals we nu zijn.

Vrijheid van denken en religie bestond niet voor christenen en Joden. Wel voor atheisten en humanisten. Dus dankzij de verlichting (die we overigens ook mede dankzij de moslims hebben gekregen die de Griekse en Latijnse geschriften weer hebben teruggeven) zijn we wat we zijn..

De christenen hebben allerlei oude geschriften van oude denkers vernietigd, die de moslims in hun verlichte eeuw hadden vertaald en weer aan Europa hebben teruggegeven. 

Misschien moet je wat lezen over die tijd? Heel leeswaardig.

Joods/christelijke cultuur is een fantasie die bepaalde politici gebruiken om de domme mensen te laten protesteren tegen Buitenlanders.

De JODEN willen zich niet aanpassen??? Hoor je jezelf wel?  Je bedoelt dat ze geen moslim willen worden, Voor de rest is dit weer zo'n punt dat ik gewoon afhaak. Je klinkt als een nazi.

Joden wildne ook niet christelijk worden..

Wat heb jij toch tegen moslims dat jij hen overal van beschuldigt? 

Joden wilden ook geen Romeinse goden dienen. Want er was maar 1 en dat was hun God. De rest was afgoderij..

En als je je niet aanpast dan ben je gemakkelijke prooi voor populisten die jou de schuld geven van rampen en onheil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er zijn mensen die aan de lopende band linkjes plaatsen. Ik zie dat als intellectuele luiheid. Wie niet zelf zijn punt kan maken heeft geen punt. Bovendien communiceer met deze of gene, met linkjes ka

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Posted Images

6 uur geleden zei Figulus:

Grappig dat mensen bij elke terreurdaad meteen beginnen over Israël. Alsof een man die onschuldige voorbijgangers met messen te lijf gaat ineens minder erg wordt, omdat er elders bombardementen plaatsvinden. Het is precies die morele drek die de discussie vergiftigt: alles wordt vergeleken, tot niemand meer verantwoordelijkheid hoeft te nemen. Als die man echt lef had ging ie vechten in Gaza. Wat overblijft na al zijn geweld en opgeblazen bravoure? Niets. Een dode laffe bodybuilder met een kleine pik, die dacht dat het terroriseren van onschuldigen zijn “principes” of moed zou tonen. Meer dan een micropenis kwam er niet tevoorschijn. Kan ie geen enkele maagd mee bevredigen.

En over “Jihad” — dat mag dan oorspronkelijk iets moois hebben betekend, maar zodra je zoon die naam draagt én radicale denkbeelden omarmt, verliest dat spirituele laagje alle geloofwaardigheid.

Ik heb het over jouw hypocrisie. Die stelt dat dit zo erg is, terwijl je wat er in Palestine gebeurd terecht vind.

De enige met morele drek ben jij... Ik vind beide erg..

En ik weet dat het een word uitgelokt door het ander. Zonder wat er in Gaza gebeurd had je de aanslag op de Synagoge ook niet.

Open je ogen voor de werkelijkheid.

Hou eens op met over pikken en dergelijke te praten. Je bent op een christelijk forum, je bent zelf een christelijk iemand. Dus dan siert het je niet dat je daarover begint.

Ik heb het over wat het in beginsel betekend. Dan doet het er niet toe dat bepaalde mensjes het anders zijn gaan behandelen. Net zoals de Swasistka die eerst ook iets moois betekende. En nu door kortzichtige mensen enkel met de Nazi's word vereenzelvigd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Najrebii:

Ik heb het over jouw hypocrisie. Die stelt dat dit zo erg is, terwijl je wat er in Palestine gebeurd terecht vind.

En ik weet dat het een word uitgelokt door het ander. Zonder wat er in Gaza gebeurd had je de aanslag op de Synagoge ook niet.

Er is geen sprake van hypocrisie als je benoemt wat het is: een laffe aanval op onschuldigen. Dat geweld in Gaza erg is, maakt het niet minder erg wat er in Manchester gebeurde. Als jij zegt “ik vind beide erg”, maar vervolgens beweert dat de ene aanslag het gevolg is van ander geweld, dan stel jij impliciet dat het eerste (Gaza) erger of belangrijker is — want alleen dan zou het het tweede “verklaren”. Dus volgens mij is er maar eentje die hypocriet doet — en dat is niet ik. Het ene afkeuren en het andere “verklaren” alsof het de schuld van iets anders is, dat is pas hypocriet gedrag.

1 uur geleden zei Najrebii:

Hou eens op met over pikken en dergelijke te praten. Je bent op een christelijk forum, je bent zelf een christelijk iemand. Dus dan siert het je niet dat je daarover begint.

Mijn geloof vraagt niet om zwijgen, maar om waarheid spreken. Soms hoort daar ook harde taal bij. Maar voor een gevoelig ventje zoals jij zal ik me wat inhouden de volgende keer — straks raak je nog getraumatiseerd en ga je huilen enzo.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Najrebii:

Dus als een atheïst mij kwaad doet, mag ik jou te grazen nemen. Interessante logica — laten we dan allemaal maar amateurrechters worden. Of wacht, je zei toch dat je ‘rechtvaardigheid’ wilt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

Er is geen sprake van hypocrisie als je benoemt wat het is: een laffe aanval op onschuldigen. Dat geweld in Gaza erg is, maakt het niet minder erg wat er in Manchester gebeurde. Als jij zegt “ik vind beide erg”, maar vervolgens beweert dat de ene aanslag het gevolg is van ander geweld, dan stel jij impliciet dat het eerste (Gaza) erger of belangrijker is — want alleen dan zou het het tweede “verklaren”. Dus volgens mij is er maar eentje die hypocriet doet — en dat is niet ik. Het ene afkeuren en het andere “verklaren” alsof het de schuld van iets anders is, dat is pas hypocriet gedrag.

Blablabla kerel..

ik zeg inderdaad dat Gaza erger is. Je kan drie doden en 60.000+ doden niet met elkaar vergelijken toch? Of denk je dat Jood vs Arabier staat voor 20.000 VS 1?

Misschien moet je gewoon eens leren logisch nadenken?

Na 7 oktober is een een opmars van Anti Semitisme gekomen. Hoe zou dat komen denk je?

1 uur geleden zei Figulus:

Mijn geloof vraagt niet om zwijgen, maar om waarheid spreken. Soms hoort daar ook harde taal bij. Maar voor een gevoelig ventje zoals jij zal ik me wat inhouden de volgende keer — straks raak je nog getraumatiseerd en ga je huilen enzo.

Hahaha sukkel..

ik heb zelf ook een grote bek. En ga zeker niet huilen.. Maar over pikken spreken en doen alsof de ander een kleintje heeft schaar ik niet onder een grote bek. Het is gewoon totaal offtopic..

Ik hoop jou echt een keer in het echt tegen te komen. Hoe meer je tegen mij praat hoe dommer je bent..

33 minuten geleden zei Figulus:

Dus als een atheïst mij kwaad doet, mag ik jou te grazen nemen. Interessante logica — laten we dan allemaal maar amateurrechters worden. Of wacht, je zei toch dat je ‘rechtvaardigheid’ wilt?

Wat heeft dit met elkaar te maken?

Er is geen atheistisch land waar allemaal atheisten bij elkaar komen.. Wel een joodse staat die allerlei verschrikkingen pleegt.

En let wel, die staat zelf zegt Joods te zijn. Dat zijn niet mijn woorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Najrebii:

Hahaha sukkel..

ik heb zelf ook een grote bek. En ga zeker niet huilen.. Maar over pikken spreken en doen alsof de ander een kleintje heeft schaar ik niet onder een grote bek. Het is gewoon totaal offtopic..

Ik hoop jou echt een keer in het echt tegen te komen. Hoe meer je tegen mij praat hoe dommer je bent..

Als je niet bij kunt dragen aan een argument, blijf dan maar huilen in je inbox en bespaar mij je intimidatiekunstjes, clown.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Figulus:

Als je niet bij kunt dragen aan een argument, blijf dan maar huilen in je inbox en bespaar mij je intimidatiekunstjes, clown.

In welke inbox?

Echt serieus, waar hebben jullie soort mensen het steeds over?

En ik denk dat ik 1000 keer meer argumenten heb dan d epro Israeli figuren. Die het moeten hebben van "de Joodse God heeft het de Joden beloofd".. Argument van likmekut.

Link naar bericht
Deel via andere websites