Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Figulus:

Ik snap je bezwaren. Maar net zoals een pistool op tafel niet gevaarlijk is totdat het wordt opgepakt, zijn AI-gestuurde drones op zichzelf niet gevaarlijk totdat ze worden ingezet en geprogrammeerd voor actie. De potentiële gevaren komen voort uit het gebruik en de controle door mensen. Het is cruciaal om strenge controles, veiligheidsmaatregelen en ethische richtlijnen te implementeren om de risico's te minimaliseren en ervoor te zorgen dat de technologie op een verantwoorde manier wordt gebruikt.

Het gaat me dan ook voornamelijk om mijn eigen nachtrust.

AI gaat wel iets verder dan een pistool die dom is als je die niet gebruikt.. Weet je niet hoeveel apparaten er nu al op AI aangesloten zitten en waar AI van alles mee kan doen? Stel dat AI eens roque wordt? 

In Israel gebruiken ze de AI om Hamas strijders te identificeren. Hoeveel onschuldige Palestijnen er al niet zijn opgepakt, enkel omdat ze allemaal op elkaar lijken? Zal men eens in Urk of Volendam moet doen, worden ook heel veel onschuldigen opgepakt (haha, geintje)..

Nee, ik ben in veel gevallen voor vooruitgang maar in het geval van een drone zie ik hier enkel oorlogstuig dat er voordeel in ziet. Mensen die anderen liquideren zonder "boots on the ground". Mensen die in Amerika in een gebouwtje hun drone besturen om in Syrie een vermeende terrorist te vermoorden. En dan twee uur later zitten ze lekker bij moeder de vrouw thee te drinken en te lachen met hun kinderen. Zelfs die mensen hebben overigens al gewaarschuwd voor de vloek van de drones.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Ik ben het met je eens dat het autonome karakter en de geavanceerde functionaliteiten van deze drones de kwestie complexer maken dan het pistool op tafel. Hoewel ik van mening ben dat er niets zo onvo

Posted Images

3 minuten geleden zei Bekeerling14:

AI gaat wel iets verder dan een pistool die dom is als je die niet gebruikt.. Weet je niet hoeveel apparaten er nu al op AI aangesloten zitten en waar AI van alles mee kan doen? Stel dat AI eens roque wordt? 

In Israel gebruiken ze de AI om Hamas strijders te identificeren. Hoeveel onschuldige Palestijnen er al niet zijn opgepakt, enkel omdat ze allemaal op elkaar lijken? Zal men eens in Urk of Volendam moet doen, worden ook heel veel onschuldigen opgepakt (haha, geintje)..

Nee, ik ben in veel gevallen voor vooruitgang maar in het geval van een drone zie ik hier enkel oorlogstuig dat er voordeel in ziet. Mensen die anderen liquideren zonder "boots on the ground". Mensen die in Amerika in een gebouwtje hun drone besturen om in Syrie een vermeende terrorist te vermoorden. En dan twee uur later zitten ze lekker bij moeder de vrouw thee te drinken en te lachen met hun kinderen. Zelfs die mensen hebben overigens al gewaarschuwd voor de vloek van de drones.  

Ik ben het met je eens dat het autonome karakter en de geavanceerde functionaliteiten van deze drones de kwestie complexer maken dan het pistool op tafel. Hoewel ik van mening ben dat er niets zo onvoorspelbaar is als de mens, en men evengoed moet oppassen voor een mens met een pistool in de handen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Ik ben het met je eens dat het autonome karakter en de geavanceerde functionaliteiten van deze drones de kwestie complexer maken dan het pistool op tafel. Hoewel ik van mening ben dat er niets zo onvoorspelbaar is als de mens, en men evengoed moet oppassen voor een mens met een pistool in de handen.

Dat is absoluut waar! Daar is geen speld tussen te krijgen :D

Behalve als de AI op den duur zo groot word dat het overal op word aangesloten en je zelfs niet meer veilig bent voor je magnetron. Daarom heb ik enkel een PC en geen smartphone of zo. Of een slimme slaapkamer/woonkamer waar je alles op aansluit om maar zo snel mogelijk bedient te worden. Ik denk dat veel mensen die nu vertrouwen op AI nog weleens van een warme koffie thuis gaan komen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Bekeerling14:

Dat is absoluut waar! Daar is geen speld tussen te krijgen :D

Behalve als de AI op den duur zo groot word dat het overal op word aangesloten en je zelfs niet meer veilig bent voor je magnetron. Daarom heb ik enkel een PC en geen smartphone of zo. Of een slimme slaapkamer/woonkamer waar je alles op aansluit om maar zo snel mogelijk bedient te worden. Ik denk dat veel mensen die nu vertrouwen op AI nog weleens van een warme koffie thuis gaan komen. 

Nou, ik ben vooralsnog niet zo oud te noemen dat ik een klap voor mijn kanis van een magnetrondeur niet overleef. 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

Heel goed. Nu geen hek plaatsen boven de grond, want dat heeft geen nut bij ratten ondergronds. Nee, dat hek moet ondergronds en zonder mazen.

Misschien moet je eens opdonderen met je woordgebruik de hele tijd? Ratten, lhbtq zijn bijna allemaal pedofiel, moslims zijn allemaal schuldig aan aanslagen,christenen zijn allemaal zo onschuldig als de heilige moeder Maria..

Tevens is TBN Israel niet zo objectief als je misschien denkt. Ik weet dat die corridor dat Hamas daar nog steeds enorm zit en met hit and run zelfs tanks weet uit te schakelen. De helden blijven bezig om hun land te bevrijden van de bezetters! Ga zo door!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Figulus:

Zo, over backfire gesproken. Dat wordt weer janken als een kleuter die vindt dat ie in zijn gelijk staat.

Mooi dat je er zelf iets over post... De Israeliers laten 40.000 mensen sterven. En zij gaan al "wraak" nemen als er een dode gevallen is. Dan ben je out of this world. Waarschijnlijk niet geëvolueerd en voor die Netanyahu en co is "oog om oog, tand om tand" nog een wet?

Heb je Netanyahu al eens bekeken? De man ziet eruit alsof de duivel in hem gevaren is. Altijd dat verongelijkte/haat misschien zelfs. En dat al voor 7 oktober. Andere gasten die in het kabinet zitten daar lijken ook zo erg heen.

Dit is overigens een vuur dat heel erg lijkt, maar in feite wel meevalt. Delen van Israel staan ook zo in vuur en vlam. Er schijnen al een half miljoen tot 2 miljoen Israeliers gevlucht te zijn en niet meer terug te komen. Vanwege de hele toestand daar. De bezetters trekken zich terug!

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Figulus:

Zie, daar begint het stampvoeten al.

Tis geen stampvoeten. Het is gewoon waanzin.. Israel moord nu al negen maanden 40.000 mensen kapot maar dan gaan ze huilen over de dood van een Israelier. Al je dit niet ziet zoals het is dan mis je denk ik wel meer..Volgens berekeningen gaan er aan het eind van de "show" wel 180.000 Palestijnen gedood zijn. 

Maar goed, dat is het probleem met het Westen en de leiders ervan. Sommige mensen zijn blijkbaar belangrijker dan anderen. Palestijnse leven doen er niet toe, een Israelietje daarentegen... Daarom mag Israel nog steeds alles doen wat ze doen van onder andere Amerika en Engeland. En NL natuurlijk, maar die lopen als schaapjes overal achteraan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Bekeerling14:

Tis geen stampvoeten. Het is gewoon waanzin.. Israel moord nu al negen maanden 40.000 mensen kapot maar dan gaan ze huilen over de dood van een Israelier. Al je dit niet ziet zoals het is dan mis je denk ik wel meer..Volgens berekeningen gaan er aan het eind van de "show" wel 180.000 Palestijnen gedood zijn. 

Maar goed, dat is het probleem met het Westen en de leiders ervan. Sommige mensen zijn blijkbaar belangrijker dan anderen. Palestijnse leven doen er niet toe, een Israelietje daarentegen... Daarom mag Israel nog steeds alles doen wat ze doen van onder andere Amerika en Engeland. En NL natuurlijk, maar die lopen als schaapjes overal achteraan. 

Pas op hoor, straks heb je platte voeten. Dat er minder slachtoffers zijn bij Israël heeft te maken met hun uitstekende defensie. Als de zogenaamde Palestijnen gewoon ophouden met bommen gooien en aanslagen plegen, dan hoeven ze ook niet te klagen over het aantal slachtoffers aan hun kant. Het maakt ze overigens helemaal niks uit dat ze doodgaan, dat vinden ze alleen maar mooi. Kunnen ze maagden neuken in het hiernamaals. Die gaan watertandend dood, man. Wat ze dan niet snappen, is dat dat een eenmalige gebeurtenis zal zijn, want maagd ben je nadien niet meer. Maar goed, psychoten kun je tegen lullen wat je wil, ze geloven enkel hun eigen wanen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Figulus:

Pas op hoor, straks heb je platte voeten. Dat er minder slachtoffers zijn bij Israël heeft te maken met hun uitstekende defensie. Als de zogenaamde Palestijnen gewoon ophouden met bommen gooien en aanslagen plegen, dan hoeven ze ook niet te klagen over het aantal slachtoffers aan hun kant. Het maakt ze overigens helemaal niks uit dat ze doodgaan, dat vinden ze alleen maar mooi. Kunnen ze maagden neuken in het hiernamaals. Die gaan watertandend dood, man. Wat ze dan niet snappen, is dat dat een eenmalige gebeurtenis zal zijn, want maagd ben je nadien niet meer. Maar goed, psychoten kun je tegen lullen wat je wil, ze geloven enkel hun eigen wanen.

Haha, las ik dat eennalaatste nou goed? Want maagd ben je nadien nier meer? Het gaat niet om hen die maagd zouden zijn maar de vrouwen die ze in het paradijs zouden treffen. En dan kan je zoveel vrouwen krijgen als je wilt.. Tevens lijkt mij het juist niet leuk om maagden te krijgen, die kunnen er niks van..

Israel heeft helemaal geen uitstekende defensie. Wel uitstekende propaganda. Hezbollah heeft al een aantal keer de Iron Dome kapot gemaakt (zoveel raketten en drones sturen dat de Iron Dome er hoofdpijn van krijgt). Tevens proberen de vijanden van Israel ook militaire doelwitten te raken, niet de burgerbevolking. Iedereen weet dat als er echt een grote oorlog uitbreekt Hezbollah niet meer zo netjes is en dan raken ze alles en iedereen. Kijken wie er dan nog lachen en wie huilen.

Israel is ook zo groot en dunbevolkt dat hele delen nog niet bewoond zijn. En die vinden dan dat ze heel Gaza nog nodig hebben en de Palestijnen moeten oprotten (beetje de natte droom van de voorvaderen van de zionisten).  

Tevens is Israel aan het afstevenen op een faillesement. Zelfs een van hun grootste havens is failliet aan het gaan. Kwam in maanden van Huthi blokkade nog maar 1 schip op die hele haven. Mensen komen ook niet meer als terrorist (o nee ik bedoelde toerist). Maar dit lees je allemaal niet op Israel propagandakwakzalverij sites. Waar jij en Chaim je mosterd vandaan halen beweren ze al maanden Hamas er bijna onder te hebben.. 

Als je een beetje kennis van zaniken wilt hebben dan moet je beide kanten (en in oorlogen nog meer kanten) willen zien. En niet enkel van de partij die jij liefhebt. Want de waarheid sneuvelt als eerste in een oorlog, en daarna de vrouwen en kinderen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Bekeerling14:

Haha, las ik dat eennalaatste nou goed? Want maagd ben je nadien nier meer? Het gaat niet om hen die maagd zouden zijn maar de vrouwen die ze in het paradijs zouden treffen. En dan kan je zoveel vrouwen krijgen als je wilt.. Tevens lijkt mij het juist niet leuk om maagden te krijgen, die kunnen er niks van.

Een continuering van de stand van zaken van het hiernumaals dus. De vrouw is enkel een gebruiksvoorwerp die nadien de moeite niet meer waard is en weggegooid kan worden. Wat heb je aan een ontmaagde vrouw immers... Dus die rampetampen een oneindige reeks vrouwen de prullenbak in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Figulus:

Een continuering van de stand van zaken van het hiernumaals dus. De vrouw is enkel een gebruiksvoorwerp die nadien de moeite niet meer waard is en weggegooid kan worden. Wat heb je aan een ontmaagde vrouw immers... Dus die rampetampen een oneindige reeks vrouwen de prullenbak in.

Of die vrouwen zijn geestelijk en niet lichamelijk...

Tevens heb jij weeral een enorm domme kijk op een andere religie. Echt je moet je eens verdiepen in andermans religie voordat je als een Geert Wilders van dit forum "alles is slecht, islamisering van de samenleving" te kijk word gezet..

Tevens heb ik oprecht geen zin om met zulke figuren als jij nog een keer in aanraking te komen. Zowel forumlijk als wereldlijk. Ik sla het stof van mijn mantel en loop door. De groeten

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Figulus:

Waar bemoeien die zich mee? Beetje vanuit de luie stoel oordelen over een situatie die ze niks aan gaat.

Heel goede uitspraak...

En hoezo waar bemoeien die zich mee? En hoezo luie stoel?

Waarschijnlijk omdat het tegen jouw zere been is zeg je dit. Zouden ze oordelen over Rusland dan zou je dit soort taal niet bezigen. Sowieso is Israël heel slecht met dit soort instanties. Ze lappen gewoon alles aan hun laars. Net zoals hun grote broer Amerika.. En ook Rusland en China..

Wat walg ik feitelijk van landen die zich van internationale gerechtshoven niks aantrekken! Dan weet je dat ze weten dat ze slecht bezig zijn. 

Ik kan me nog een uitspraak van de VN herinneren inzake Nederland en Indonesie/Nederlands India. Amerika dreigde ermee de Marshallhulp in te trekken als NL door bleef gaan in Indonesië en hen geen eigen staat liet vormen. Dat waren nog eens tijden. Zou Amerika net zo doen tegen Israel dan had je binnen vijf dagen vrede en een eigen staat voor Palestijnen. Maar helaas, de presidenten van nu zijn niet die van vroeger.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bekeerling14:

Heel goede uitspraak...

En hoezo waar bemoeien die zich mee? En hoezo luie stoel?

Waarschijnlijk omdat het tegen jouw zere been is zeg je dit. Zouden ze oordelen over Rusland dan zou je dit soort taal niet bezigen. Sowieso is Israël heel slecht met dit soort instanties. Ze lappen gewoon alles aan hun laars. Net zoals hun grote broer Amerika.. En ook Rusland en China..

Wat walg ik feitelijk van landen die zich van internationale gerechtshoven niks aantrekken! Dan weet je dat ze weten dat ze slecht bezig zijn. 

Ik kan me nog een uitspraak van de VN herinneren inzake Nederland en Indonesie/Nederlands India. Amerika dreigde ermee de Marshallhulp in te trekken als NL door bleef gaan in Indonesië en hen geen eigen staat liet vormen. Dat waren nog eens tijden. Zou Amerika net zo doen tegen Israel dan had je binnen vijf dagen vrede en een eigen staat voor Palestijnen. Maar helaas, de presidenten van nu zijn niet die van vroeger.

Jazekers zal ik hetzelfde reageren als Rusland voor dat zogenaamde tribunaal moest verschijnen. Waar bemoei je je mee. De enige reden waarom ik me met de zaak zal bemoeien is het moment dat ze hier voor de grens staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Figulus:

Jazekers zal ik hetzelfde reageren als Rusland voor dat zogenaamde tribunaal moest verschijnen. Waar bemoei je je mee. De enige reden waarom ik me met de zaak zal bemoeien is het moment dat ze hier voor de grens staan.

Dan is het al te laat dommerik.. Tevens is het bullshit dat alleen als je "boots on the ground" hebt je ermee mag bemoeien. Dan ben je namelijk niet in staat tot objectieve kijk erop.. De mensen die bij de gerechtshoven werken zijn allemaal super begaafd en hebben een enorme knowhow..

Nu weten mensen ook hoe het zit qua Palestina/Israel en welke van de partijen moties aan haar laars lapt. En dat zijn niet de Palestijnen in dit geval. 1-0 voor de Palestijnen!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
11 minuten geleden zei Bekeerling14:

Dan is het al te laat dommerik.. Tevens is het bullshit dat alleen als je "boots on the ground" hebt je ermee mag bemoeien. Dan ben je namelijk niet in staat tot objectieve kijk erop.. De mensen die bij de gerechtshoven werken zijn allemaal super begaafd en hebben een enorme knowhow..

Ik vind het ronduit schijnheilig dat ze zich heel selectief bezig houden met misstanden in de wereld. Er zijn vreselijk veel plekken waar het hartstikke foute boel is, maar geen haan die er naar kraait. Zullen we ophouden met elkaar te bejegenen in bewoordingen als " bullshit", "dommerik" en dies meer zij?

11 minuten geleden zei Bekeerling14:

Nu weten mensen ook hoe het zit qua Palestina/Israel en welke van de partijen moties aan haar laars lapt. En dat zijn niet de Palestijnen in dit geval. 1-0 voor de Palestijnen!

De kwestie Israël vs. mensen die zich Palestijnen noemen, is geen kwestie van twee volken die mot met elkaar hebben. Dat is een kwestie van Israël vs. Islam. En de Islam is hier de grens al over, en dus heb ik er een oordeel over gevormd. Dit in het nadeel van de Islam, die wat mij betreft de oorlog kan krijgen waar ze op uit zijn.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Figulus:

Ik vind het ronduit schijnheilig dat ze zich heel selectief bezig houden met misstanden in de wereld. Er zijn vreselijk veel plekken waar het hartstikke foute boel is, maar geen haan die er naar kraait. Zullen we ophouden met elkaar te bejegenen in bewoordingen als " bullshit", "dommerik" en dies meer zij?

De kwestie Israël vs. mensen die zich Palestijnen noemen, is geen kwestie van twee volken die mot met elkaar hebben. Dat is een kwestie van Israël vs. Islam. En de Islam is hier de grens al over, en dus heb ik er een oordeel over gevormd. Dit in het nadeel van de Islam, die wat mij betreft de oorlog kan krijgen waar ze op uit zijn.

Ze houden zich helemaal niet selectief bezig met misstanden. Misschien moet je eens kijken wat die mensen doen? Komt enkel niet zo groot in kranten en media.

Tevens doe jij nu een "whataboutism".. Alsof men niks over Israel mag zeggen, omdat andere landen ook slecht zijn? Het grappige aan de zaak is dat Israelsteuners altijd wijzen op de landen die het fout doen, maar nooit op landen die nu niet meer koloniaal bezig zijn. Als je je altijd met slechteriken vergelijkt dan ga je er altijd goed uitzien natuurlijk.. Dat begrijpt een kind.. Toen de VN aan NL zei "stop ermee en laat Indonesië een eigen staat vormen" deed NL dit. Dit word al heel veel jaren aan Israël gevraagd maar ze lappen de boel aan hun laars. Dat is HET verschil.

Als je beweert een democratisch land te zijn en moreel hoogstaand dan moet je je niet vergelijken met boevenstaten en dan zeggen "we zijn goed bezig"...

Ik zit me nu alweer op te vreten over jouw eenkennig en eenzijdige kijk op dit conflict.. Allemaal vanwege jouw religie en dat je de Thora serieus neemt. Een Joods boek nota bene. Met Joodse propaganda.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bekeerling14:

Ze houden zich helemaal niet selectief bezig met misstanden. Misschien moet je eens kijken wat die mensen doen? Komt enkel niet zo groot in kranten en media.

Tevens doe jij nu een "whataboutism".. Alsof men niks over Israel mag zeggen, omdat andere landen ook slecht zijn? Het grappige aan de zaak is dat Israelsteuners altijd wijzen op de landen die het fout doen, maar nooit op landen die nu niet meer koloniaal bezig zijn. Als je je altijd met slechteriken vergelijkt dan ga je er altijd goed uitzien natuurlijk.. Dat begrijpt een kind.. Toen de VN aan NL zei "stop ermee en laat Indonesië een eigen staat vormen" deed NL dit. Dit word al heel veel jaren aan Israël gevraagd maar ze lappen de boel aan hun laars. Dat is HET verschil.

Als je beweert een democratisch land te zijn en moreel hoogstaand dan moet je je niet vergelijken met boevenstaten en dan zeggen "we zijn goed bezig"...

Ik zit me nu alweer op te vreten over jouw eenkennig en eenzijdige kijk op dit conflict.. Allemaal vanwege jouw religie en dat je de Thora serieus neemt. Een Joods boek nota bene. Met Joodse propaganda.. 

De VN speelde een bemiddelende rol, niet een bepalende, in de kwestie van Indonesië, dat zijn vrijheid vooral te danken heeft aan de vastberadenheid van de Indonesische nationalisten en de veranderende geopolitieke situatie na de Tweede Wereldoorlog. De VN faciliteerde en ondersteunde het proces, maar was niet de enige of de directe oorzaak van de onafhankelijkheid van Indonesië. De rol die ze nu vervult, gaat veel verder, en wat mij betreft steken ze hun neus te veel in zaken die hen niets aangaan. De VN voert tegenwoordig uitgebreide vredeshandhavingsoperaties uit in selectieve conflictgebieden. Dit omvat militaire, politie- en civiele componenten die werken aan het handhaven van vrede en veiligheid. Het is een oorlogsapparaat geworden dat heel selectief is in waar het oorlog tegen wil voeren.

Voor wat betreft de Thora: ik heb er helemaal niets mee, het is verleden tijd. Dat geneuzel met wetticisme gaat je niet redden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Figulus:

De VN speelde een bemiddelende rol, niet een bepalende, in de kwestie van Indonesië, dat zijn vrijheid vooral te danken heeft aan de vastberadenheid van de Indonesische nationalisten en de veranderende geopolitieke situatie na de Tweede Wereldoorlog. De VN faciliteerde en ondersteunde het proces, maar was niet de enige of de directe oorzaak van de onafhankelijkheid van Indonesië. De rol die ze nu vervult, gaat veel verder, en wat mij betreft steken ze hun neus te veel in zaken die hen niets aangaan. De VN voert tegenwoordig uitgebreide vredeshandhavingsoperaties uit in selectieve conflictgebieden. Dit omvat militaire, politie- en civiele componenten die werken aan het handhaven van vrede en veiligheid. Het is een oorlogsapparaat geworden dat heel selectief is in waar het oorlog tegen wil voeren.

Voor wat betreft de Thora: ik heb er helemaal niets mee, het is verleden tijd. Dat geneuzel met wetticisme gaat je niet redden.

Wat een onzin zeg je hier.. Amerika heeft zelfs gedreigd om de Marshall hulp stop te zetten voor NL als zij de strijd niet zouden stoppen. Qua militaire operatie was de operatie in Indonesie bijna gewonnen door Nederland. Heeft bijna niks met de "vastberadenheid van de Indonesische nationalisten" te maken.. Toch ook vreemd dat je het nu blijkbaar opneemt voor de Indonesische vrijheidsstrijders en die zelfs vastberaden noemt.. Terwijl die meer burgers gedood heeft (in een paar jaar) dan Hamas in 25 jaar bij elkaar! Daarom dachten ook veel NL militairen dat ze als bevrijders verwelkomd zouden worden.

 

Waarom ben je dan voor Israel als je zogenaamd niks met de Thora hebt? Via de Thora denk je dat jouw God dezelfde is als die van de Joden. En in het OT staat iets van "ik zal dit land voor altijd aan jullie geven" en daarom hebben ze daar een eigen staat opgericht. Ze hadden in Groenland een staat kunnen hebben, of in Texas. Maar neen, vanaf het begin stond het voor de zionistische vereniging dat het Palestina moest zijn. Zelfs als ze daarvoor miljoenen vrijwillig moesten deporteren. Dus jouw mening over Israel-Palestina heeft wel degelijk indirect met de Thora te maken.

De wc-eend adviseert wc-eend propaganda. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Bekeerling14:

Wat een onzin zeg je hier.. Amerika heeft zelfs gedreigd om de Marshall hulp stop te zetten voor NL als zij de strijd niet zouden stoppen. Qua militaire operatie was de operatie in Indonesie bijna gewonnen door Nederland. Heeft bijna niks met de "vastberadenheid van de Indonesische nationalisten" te maken.. Toch ook vreemd dat je het nu blijkbaar opneemt voor de Indonesische vrijheidsstrijders en die zelfs vastberaden noemt.. Terwijl die meer burgers gedood heeft (in een paar jaar) dan Hamas in 25 jaar bij elkaar! Daarom dachten ook veel NL militairen dat ze als bevrijders verwelkomd zouden worden.

Ik benoem enkel hun vastberadenheid en heb verder geen oordeel over wat ze hebben gedaan om hun doel te bereiken. Het is hun land en hun regels. De Papua's waren koppensnellers, heb ik zo ook mijn gedachten over als mijn buurman dat zou zijn, echter tegenwoordig beschouwt men het liever als historisch en cultureel erfgoed. Wat in de ene cultuur als normaal wordt beschouwd, kan in een andere cultuur als ongebruikelijk of onaanvaardbaar worden gezien. Je benadert de zaak wat te emotioneel wat mij betreft.

 

10 uur geleden zei Bekeerling14:

De wc-eend adviseert wc-eend propaganda. 

Wees gerust, mijn standpunten zijn niet gesponsord door wc-reinigers. Als we in deze discussie het schoonmaken van badkamers betrekken, zou ik eerder zeggen dat ik streef naar een oplossing die zowel de keuken als de badkamer sprankelend schoon houdt, zonder iemand door de afvoer te spoelen. Als de keuken echter met messen blijft gooien, gaat mijn voorkeur uit naar een huis waar iedereen rustig kan koken en is het einde oefening voor de keuken wat mij betreft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid