Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.


Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Paulus888:

Weer dat vreemde framen van hard schreeuwen en hypocriet zeggen "denk aan je hart". Probleem met achter internet dingen schrijven is dat mensen die het lezen er iets anders van kunnen maken dan hoe je het bedoelt. Ik schreef niet met !!! maar met een ?. Dus gewoon heel netjes zoals volwassen mensen doen. Ik ben sowieso niet van de !!!! en zo, omdat ik het schreeuwerig vind overkomen. Ook praat ik nooit in CAPS LOCK, want dan kunnen mensen hetzelfde interpreteren en dan hebben ze er recht toe.

De rest van je betoog gaat mijn mentale prullenbak in, of over mijn brede schouders. Dat is zoals Hopper zou zeggen "ego ziet ego" en heeft niks te maken met hoe ik iets bedoelde. Dus framing, zoals wij dat vandaag in discussieland zeggen.

Grappig, je praat nooit in Caps Lock. Twee uur geleden schreef je: IEDEREEN.

Volgens mij is dat Caps Lock.

Dus toch schreeuwerig. En ik heb dus toch het recht.

Als je het heel anders bedoelde, is het een idee om je te uiten zoals je het bedoelt. 

15 minuten geleden zei Paulus888:Waarom proberen mensen Iran overal de schuld van te geven? Het is een beetje zoals het Westen reageert op Rusland. Dat is ook de grote boze wolf. Nu doet Rusland wel echt verkeerde dingen dus daar ga ik verder ook niks van zeggen. Maar Iran heeft zich nog erg netjes en in gehouden. 

Tis een beetje alsof het Westen de pestkop aan het helpen is tegen de gepeste die 1 keer terug heeft geslagen en dan meteen duikt het Westen erop alsof de gepeste de bully is.. 

Er zijn diverse schuldige partijen en daar is Iran er eentje van. In jouw betoog zie ik ook een enorme eenzijdigheid, waarbij alle schuld bij Israël ligt en je voor alle andere partijen sympathie danwel begrip voor weet op te brengen.

Het is ook niet correct dat zij 1 keer terug hebben geslagen. Er zijn al meerdere Intifada’s geweest. 
Het klopt dat Iran nog steeds zeer terughoudend is geweest en dat er van Israëlische kant de nodige zaken fout gaan. Maar het is wel een breder probleem.

Het is niet goed om onschuldige burgers als gijzelaars af te voeren. Geen woord van kritiek van jou daarop.

Ik zie het van beide kanten fout gaan.

En nu zal ik ook wel een antisemiet zijn (doet me niks overigens), maar als er toch één volk is dat zou moeten weten dat je mensen niet in een getto moet opsluiten, dan zouden dat toch de joden moeten zijn. En de Gazastrook is een getto. Ongeveer twee keer zo groot als Terschelling en er wonen 2 miljoen mensen.

En je schiet niet op scholen en vluchtelingenkampen en ziekenhuizen, met alle onschuldige doden als gevolg. Ik vind dat walgelijk.

Ze vechten wel een overlevingsstrijd: From the river to the sea, Palestine will be free, is een ontkenning van het bestaansrecht van Israël.

En ja, wij in het Westen hebben dat in 1948 geregeld, mede uit schuldgevoel. 

Het is een onoplosbaar probleem, van beide kanten. Dus wijzen naar één kant is een versimpeling van zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 339
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Er zijn mensen die aan de lopende band linkjes plaatsen. Ik zie dat als intellectuele luiheid. Wie niet zelf zijn punt kan maken heeft geen punt. Bovendien communiceer met deze of gene, met linkjes ka

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Posted Images

10 minuten geleden zei HJW5:

Grappig, je praat nooit in Caps Lock. Twee uur geleden schreef je: IEDEREEN.

Volgens mij is dat Caps Lock.

Dus toch schreeuwerig. En ik heb dus toch het recht.

Als je het heel anders bedoelde, is het een idee om je te uiten zoals je het bedoelt. 

Even serieus. Hoe oud ben je? Want je lijkt de manier van discussieren op forum niet goed te begrijpen. Dat IEDEREEN wat ik schreef was om iets te benadrukken. Niet om te schreeuwen. Schreeuwen doe je trouwens ook in hele zinnen.

IDF IS VET EN NIEMAND MAG ER IETS OVER ZEGGEN

                                        vs

IDF is vet en NIEMAND mag er iets over zeggen

snap je het verschil niet?

 

                       

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Paulus888:

Even serieus. Hoe oud ben je? Want je lijkt de manier van discussieren op forum niet goed te begrijpen. Dat IEDEREEN wat ik schreef was om iets te benadrukken. Niet om te schreeuwen. Schreeuwen doe je trouwens ook in hele zinnen.

IDF IS VET EN NIEMAND MAG ER IETS OVER ZEGGEN

                                        vs

IDF is vet en NIEMAND mag er iets over zeggen

snap je het verschil niet?

 

                       

 

Ja, je communiceert dus wel in Caps Lock, en u telt het aantal woorden weer ineens.

Alles om maar weg te draaien. Geen enkele vorm van retrospectie. Erg onvolwassen allemaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW5:

Twee van de drie zijn correct:

 - Hezbollah zal dan stoppen, zij willen niet Israël vernietigen, maar Libanon beschermen tegen Israël  

 


Dat zie je verkeerd. Hét doel van Hezbollah al sinds hun oprichting is vernietiging van Israël en de wereld onderwerpen aan islam. 
 

Since its creation in 1982, Hezbollah rhetoric has been laden with inflammatory language threatening Israel’s existence and the U.S. presence in the Middle East. Its formal name is the Party of God. Its power base is among Lebanese Shiites, a sect that has historically been marginalized in Lebanese politics and the economy. Its fighters have been armed and trained by Iran since its inception. The movement—now both a militia and a political party—has received hundreds of millions of dollars a year from Iran, a predominantly Shiite country, according to Israeli and U.S. officials. 

Its leader, Secretary General Hassan Nasrallah, is famed for his fiery speeches and charisma among fighters and poor Shiites in Beirut and southern Lebanon. He has built the movement from an underground cell — that carried out terrorist attacks against American, European, Israeli and Arab targets—into the best armed non-state actor in the world by 2023. It has also evolved into a powerful political party that has held seats in parliament and cabinet posts since 1992. It has also allied with right-wing Christian groups to form a powerful political bloc.

Hezbollah rhetoric has made contradictory claims about its long-term goals. “We do not seek the application of Islam by force or violence, but by peaceful political action, which gives the majority in any society the opportunity to adopt or reject it. If Islam becomes the choice of the majority, then we will apply it. If not, we will continue to coexist and discuss with others until we reach a common ground based upon correct beliefs,” the organization said in 1998. But Nasrallah has also repeatedly vowed to destroy Israel. “It is an aggressive, illegal and illegitimate entity, which has no future in our land,” he said in 2005. “It’s destination is manifested in our motto, ‘Death to Israel’.” Hezbollah has also and angrily threatened to destroy U.S. “hegemony” in the Middle East. The military wing is tied to deadly attacks on two U.S. embassies and the Marine peacekeepers barracks in Lebanon as well as American targets in Kuwait, and Saudi Arabia. The following are excerpts of key statements by Hezbollah leaders.

 

https://www.wilsoncenter.org/article/doctrine-hezbollah

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Flawless victory:


Dat zie je verkeerd. Hét doel van Hezbollah al sinds hun oprichting is vernietiging van Israël en de wereld onderwerpen aan islam. 
 

Since its creation in 1982, Hezbollah rhetoric has been laden with inflammatory language threatening Israel’s existence and the U.S. presence in the Middle East. Its formal name is the Party of God. Its power base is among Lebanese Shiites, a sect that has historically been marginalized in Lebanese politics and the economy. Its fighters have been armed and trained by Iran since its inception. The movement—now both a militia and a political party—has received hundreds of millions of dollars a year from Iran, a predominantly Shiite country, according to Israeli and U.S. officials. 

Its leader, Secretary General Hassan Nasrallah, is famed for his fiery speeches and charisma among fighters and poor Shiites in Beirut and southern Lebanon. He has built the movement from an underground cell — that carried out terrorist attacks against American, European, Israeli and Arab targets—into the best armed non-state actor in the world by 2023. It has also evolved into a powerful political party that has held seats in parliament and cabinet posts since 1992. It has also allied with right-wing Christian groups to form a powerful political bloc.

Hezbollah rhetoric has made contradictory claims about its long-term goals. “We do not seek the application of Islam by force or violence, but by peaceful political action, which gives the majority in any society the opportunity to adopt or reject it. If Islam becomes the choice of the majority, then we will apply it. If not, we will continue to coexist and discuss with others until we reach a common ground based upon correct beliefs,” the organization said in 1998. But Nasrallah has also repeatedly vowed to destroy Israel. “It is an aggressive, illegal and illegitimate entity, which has no future in our land,” he said in 2005. “It’s destination is manifested in our motto, ‘Death to Israel’.” Hezbollah has also and angrily threatened to destroy U.S. “hegemony” in the Middle East. The military wing is tied to deadly attacks on two U.S. embassies and the Marine peacekeepers barracks in Lebanon as well as American targets in Kuwait, and Saudi Arabia. The following are excerpts of key statements by Hezbollah leaders.

 

https://www.wilsoncenter.org/article/doctrine-hezbollah

Ik had een andere site gezien. Dank voor deze info.

1 uur geleden zei Paulus888:

is goed kereltje. Als jij je maar goed voelt dan voelt de Wereld zich goed...

doei

We laten het hier maar bij. Is verstandiger.

bewerkt door HJW5
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Flawless victory:


Dat zie je verkeerd. Hét doel van Hezbollah al sinds hun oprichting is vernietiging van Israël en de wereld onderwerpen aan islam. 
 

Since its creation in 1982, Hezbollah rhetoric has been laden with inflammatory language threatening Israel’s existence and the U.S. presence in the Middle East. Its formal name is the Party of God. Its power base is among Lebanese Shiites, a sect that has historically been marginalized in Lebanese politics and the economy. Its fighters have been armed and trained by Iran since its inception. The movement—now both a militia and a political party—has received hundreds of millions of dollars a year from Iran, a predominantly Shiite country, according to Israeli and U.S. officials. 

Its leader, Secretary General Hassan Nasrallah, is famed for his fiery speeches and charisma among fighters and poor Shiites in Beirut and southern Lebanon. He has built the movement from an underground cell — that carried out terrorist attacks against American, European, Israeli and Arab targets—into the best armed non-state actor in the world by 2023. It has also evolved into a powerful political party that has held seats in parliament and cabinet posts since 1992. It has also allied with right-wing Christian groups to form a powerful political bloc.

Hezbollah rhetoric has made contradictory claims about its long-term goals. “We do not seek the application of Islam by force or violence, but by peaceful political action, which gives the majority in any society the opportunity to adopt or reject it. If Islam becomes the choice of the majority, then we will apply it. If not, we will continue to coexist and discuss with others until we reach a common ground based upon correct beliefs,” the organization said in 1998. But Nasrallah has also repeatedly vowed to destroy Israel. “It is an aggressive, illegal and illegitimate entity, which has no future in our land,” he said in 2005. “It’s destination is manifested in our motto, ‘Death to Israel’.” Hezbollah has also and angrily threatened to destroy U.S. “hegemony” in the Middle East. The military wing is tied to deadly attacks on two U.S. embassies and the Marine peacekeepers barracks in Lebanon as well as American targets in Kuwait, and Saudi Arabia. The following are excerpts of key statements by Hezbollah leaders.

 

https://www.wilsoncenter.org/article/doctrine-hezbollah

kan je ook nog objectieve bronnen geven? Of kom je enkel op zionistische propaganda sites?

 

Iedereen met verstand van zaniken weet dat Hezbollah is opgericht toen Israel Libanon binnenviel. Tevens weet je dat Hezbollah enkel Israel op het oog heeft en geen wereldoverheersing..

Dit klinkt als de Westerse media die claimen dat als Rusland in Oekraine wint dat ze dan door gaan met heel Europa. Enkel bangmakerij om te vergoeilijken waarom men in oorlog trekt. Zo heeft Netanyahu ook beweerd dat Israel aan het vechten is voor Europese normen en waarden. Want als Israel vernietigd is dan komen ze het Westen veroveren. 

Terwijl het Westen letterlijk meer doden op haar geweten heeft dan de landen die zogenaamd satan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Paulus888:

Iedereen met verstand van zaniken weet dat Hezbollah is opgericht toen Israel Libanon binnenviel. Tevens weet je dat Hezbollah enkel Israel op het oog heeft en geen wereldoverheersing..


Als ongelovige houd je jezelf voor de gek door krampachtig te willen blijven denken dat de wereld voor jou maakbaar is en dat je de islam kunt vertrouwen.   De tijd zal het je leren….. Voor jou hoop ik dat je voor die tijd tot bekering zult komen en Jezus als je persoonlijke Verlosser zult aannemen.  Want het wordt een bloedige tijd. Ik wens je wijsheid toe en God’s zegen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Flawless victory:


Als ongelovige houd je jezelf voor de gek door krampachtig te willen blijven denken dat de wereld voor jou maakbaar is en dat je de islam kunt vertrouwen.   De tijd zal het je leren….. Voor jou hoop ik dat je voor die tijd tot bekering zult komen en Jezus als je persoonlijke Verlosser zult aannemen.  Want het wordt een bloedige tijd. Ik wens je wijsheid toe en God’s zegen.

ik was al gelovig en ben van dat geloof gevallen. Dus volgens Paulus kan ik niet meer bekeerd worden (dan zou Christus voor de tweede keer gekruisigd worden).. 

Citaat

4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht geweest zijn, en de hemelse gave gesmaakt hebben, en des Heiligen Geestes deelachtig geworden zijn,

5 En gesmaakt hebben het goede woord Gods, en de krachten der toekomende eeuw,

6 En afvallig worden, die, zeg ik, wederom te vernieuwen tot bekering, als welke zichzelven den Zoon van God wederom kruisigen en openlijk te schande maken.

Dus het is heel lief en aardig, maar helaas. Bijbels is het onmogelijk om een tweede keer gelovig te worden.

Je doet alsof ik door mijn ongeloof denk dat de islam is te vertrouwen. Maar dat denk ik niet. Dat heb ik ook niet gezegd. Met de islam heb ik hoegenaamd niks. Ooit eens de koran proberen te lezen maar na drie pagina's weggelegd. Ook denk ik dat christendom beter is dan islam (ook in de originele staat, dus christendom zonder de verlichting). Daar gaat het allemaal niet om.

het gaat om het bang maken dat mensen doen voor andersdenkenden. Putin en Rusland zouden van plan zijn de NAVO aan te vallen. Oekraine streed aan de voorfront van Europa. Dus "alle wapens en tanks en mankracht daarheen!" terwijl het nog maar de vraag is of Rusland Europa aan wil vallen. Tevens is het niet slim om alle wapens te sturen naar een land dat op omvallen staat want dan kan Rusland al onze wapens tegen ons gebruiken.

En nu met Israel en Hamas en Hezbollah ook. Netanyahu die beweert dat als Israel valt dat men dan het Westen aanvalt. Terwijl Hamas al sinds de jaren 80 het Westen niet heeft aangevallen. Ook staat in hun manifest nergens dat zij het Westen willen omverwerpen. Kunnen ze ook niet. Ze kunnen enkel zorgen dat Israel niet wint, maar zelf winnen dat gaat niet. Al is voor een rebellengroep niet verliezen hetzelfde als winnen. Hezbollah heeft wel aanvallen uitgevoerd op het Westen, maar nu ook al een tijdje niet. Ze zitten vooral in Libanon en Syrie waar ze gevraagd zijn door de leider daar.

En als ik kijk naar onze rol in oorlogen dan is onze rol veel erger en schrikbarender. Dus waarom iedere keer mensen bang maken voor organisaties die de macht niet hebben om iets te doen? Wees banger voor organisaties of landen die dat wel kunnen, zoals China.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Paulus888:

het gaat om het bang maken dat mensen doen voor andersdenkenden. Putin en Rusland zouden van plan zijn de NAVO aan te vallen. Oekraine streed aan de voorfront van Europa. Dus "alle wapens en tanks en mankracht daarheen!" terwijl het nog maar de vraag is of Rusland Europa aan wil vallen. Tevens is het niet slim om alle wapens te sturen naar een land dat op omvallen staat want dan kan Rusland al onze wapens tegen ons gebruiken.

En nu met Israel en Hamas en Hezbollah ook. Netanyahu die beweert dat als Israel valt dat men dan het Westen aanvalt. Terwijl Hamas al sinds de jaren 80 het Westen niet heeft aangevallen. Ook staat in hun manifest nergens dat zij het Westen willen omverwerpen. Kunnen ze ook niet. Ze kunnen enkel zorgen dat Israel niet wint, maar zelf winnen dat gaat niet. Al is voor een rebellengroep niet verliezen hetzelfde als winnen. Hezbollah heeft wel aanvallen uitgevoerd op het Westen, maar nu ook al een tijdje niet. Ze zitten vooral in Libanon en Syrie waar ze gevraagd zijn door de leider daar.

En als ik kijk naar onze rol in oorlogen dan is onze rol veel erger en schrikbarender. Dus waarom iedere keer mensen bang maken voor organisaties die de macht niet hebben om iets te doen? Wees banger voor organisaties of landen die dat wel kunnen, zoals China.

Amerika wil gewoon het Russische leger uitputten en dan vormen ze voorlopig geen bedreiging meer. 
Oekrainers worden daarvoor opgeofferd. Het Westen had niet zo ver naar het Oosten moeten trekken. Als Rusland de landen Canada en Mexico onder controle zou hebben, zouden de Amerikanen ook ingrijpen (zie de Cuba crisis in de jaren 60). Is overigens geen vergoelijking voor de zwijnerijen die nu in Oekraine door de Russen plaatsvinden.

China wordt inderdaad veel gevaarlijker. Die kopen al hele delen van Afrika op. Ze doen het meer sneaky. Maar zij worden de nieuwe wereldmacht met nog enigszins Amerika. Wij in Europa tellen straks in het geheel niet meer mee. Te verdeeld en te decadent. We leven hier als in de laatste dagen van het Romeinse Rijk en gaan ten onder aan inderdaad decadentie en zelfoverschatting. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei HJW5:

Amerika wil gewoon het Russische leger uitputten en dan vormen ze voorlopig geen bedreiging meer. 
Oekrainers worden daarvoor opgeofferd. Het Westen had niet zo ver naar het Oosten moeten trekken. Als Rusland de landen Canada en Mexico onder controle zou hebben, zouden de Amerikanen ook ingrijpen (zie de Cuba crisis in de jaren 60). Is overigens geen vergoelijking voor de zwijnerijen die nu in Oekraine door de Russen plaatsvinden.

China wordt inderdaad veel gevaarlijker. Die kopen al hele delen van Afrika op. Ze doen het meer sneaky. Maar zij worden de nieuwe wereldmacht met nog enigszins Amerika. Wij in Europa tellen straks in het geheel niet meer mee. Te verdeeld en te decadent. We leven hier als in de laatste dagen van het Romeinse Rijk en gaan ten onder aan inderdaad decadentie en zelfoverschatting. 
 

klopt. Nu vind ik wel dat Ukraine het recht heeft om naar het Westen te willen. Die zien ook wel dat wij met onze samenleving het beste zijn om bij te horen. 

China vind ik gevaarlijk omdat die mensen het communisme echt tot het uiterste hebben doorgedreven. Daar kent men geen individu maar enkel de staat. Het is bijna Rusland 2.0. Als die ons aanvallen is het gedaan met ons. En als je ziet wat Mossas deed met die piepers van Hezbollah kan in China gedaan worden met de devices die ze aan ons leveren. 

En mocht China jouw land hebben dan is het gedaan met de vrijheid. Ik heb eens docu's daarover gezien. Mijn broek zakte ervan af.  Dat is nog erger dan landen waar men volgens de Islamitische wetgeving leeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Paulus888:

ik was al gelovig en ben van dat geloof gevallen. Dus volgens Paulus kan ik niet meer bekeerd worden (dan zou Christus voor de tweede keer gekruisigd worden).. 

Dus het is heel lief en aardig, maar helaas. Bijbels is het onmogelijk om een tweede keer gelovig te worden.

Je doet alsof ik door mijn ongeloof denk dat de islam is te vertrouwen. Maar dat denk ik niet. Dat heb ik ook niet gezegd. Met de islam heb ik hoegenaamd niks. Ooit eens de koran proberen te lezen maar na drie pagina's weggelegd. Ook denk ik dat christendom beter is dan islam (ook in de originele staat, dus christendom zonder de verlichting). Daar gaat het allemaal niet om.

het gaat om het bang maken dat mensen doen voor andersdenkenden. Putin en Rusland zouden van plan zijn de NAVO aan te vallen. Oekraine streed aan de voorfront van Europa. Dus "alle wapens en tanks en mankracht daarheen!" terwijl het nog maar de vraag is of Rusland Europa aan wil vallen. Tevens is het niet slim om alle wapens te sturen naar een land dat op omvallen staat want dan kan Rusland al onze wapens tegen ons gebruiken.

En nu met Israel en Hamas en Hezbollah ook. Netanyahu die beweert dat als Israel valt dat men dan het Westen aanvalt. Terwijl Hamas al sinds de jaren 80 het Westen niet heeft aangevallen. Ook staat in hun manifest nergens dat zij het Westen willen omverwerpen. Kunnen ze ook niet. Ze kunnen enkel zorgen dat Israel niet wint, maar zelf winnen dat gaat niet. Al is voor een rebellengroep niet verliezen hetzelfde als winnen. Hezbollah heeft wel aanvallen uitgevoerd op het Westen, maar nu ook al een tijdje niet. Ze zitten vooral in Libanon en Syrie waar ze gevraagd zijn door de leider daar.

En als ik kijk naar onze rol in oorlogen dan is onze rol veel erger en schrikbarender. Dus waarom iedere keer mensen bang maken voor organisaties die de macht niet hebben om iets te doen? Wees banger voor organisaties of landen die dat wel kunnen, zoals China.

Je maakt een vergissing.   Gelovig zijn is niet synoniem met wat in Hebreeën 6:4 staat.   Als je gelovig bent, ben je nog niet de Heilige Geest deelachtig.  Wie het goede woord van God gesmaakt heeft voor die mens geldt dat deze niet nog een tweede maal wordt aangenomen.

Verder adviseer ik om gewoon atheïst te blijven.  Ik was ook ooit atheïst en Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.   Ik was al in de greep van Jezus voordat ik het zelf door had. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hopper:

Je maakt een vergissing.   Gelovig zijn is niet synoniem met wat in Hebreeën 6:4 staat.   Als je gelovig bent, ben je nog niet de Heilige Geest deelachtig.  Wie het goede woord van God gesmaakt heeft voor die mens geldt dat deze niet nog een tweede maal wordt aangenomen.

Verder adviseer ik om gewoon atheïst te blijven.  Ik was ook ooit atheïst en Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.   Ik was al in de greep van Jezus voordat ik het zelf door had. 

zelf geloof ik Hebreeen ook niet zo hoor, maar ik heb het meer over mensen die daar wel in geloven. Hebreeen is niet eens geschreven door Paulus maar op zijn naam gezet. 

Veel mensen denken dat de HG het geloof in de mens werkt. Dus dan heb je wel degelijk de HG eerst voordat je gelooft. Dat zal wel altijd een kind en ei verhaal zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Paulus888:

klopt. Nu vind ik wel dat Ukraine het recht heeft om naar het Westen te willen. Die zien ook wel dat wij met onze samenleving het beste zijn om bij te horen. 

China vind ik gevaarlijk omdat die mensen het communisme echt tot het uiterste hebben doorgedreven. Daar kent men geen individu maar enkel de staat. Het is bijna Rusland 2.0. Als die ons aanvallen is het gedaan met ons. En als je ziet wat Mossas deed met die piepers van Hezbollah kan in China gedaan worden met de devices die ze aan ons leveren. 

En mocht China jouw land hebben dan is het gedaan met de vrijheid. Ik heb eens docu's daarover gezien. Mijn broek zakte ervan af.  Dat is nog erger dan landen waar men volgens de Islamitische wetgeving leeft.

Tuurlijk willen zij naar het Westen. Probleem is dat we Rusland tot aan de Russische grens willen isoleren, en dat is vragen om moeilijkheden.

China gaat ons niet aanvallen, ze gaan ons economisch geheel afhankelijk maken. En we doen het onszelf aan. Door alles daar te laten maken, ook voor medicijnen zijn we al grotendeels afhankelijk. En als ze straks Taiwan ingepikt hebben, hebben ze vrijwel de gehele chipsmarkt in handen, en dan gebukt het niet over de Lay’s.

Je vrijheid is dan volledig weg. Het land heeft een historie van alleen maar dictaturen.

Ik wil er niets mee te maken hebben. Of ik liever onder de islamitische wetgeving val ?
Ik kan me voorstellen dat je als vrouw niet in Afghanistan of Saoedi-Arabië wilt wonen, dan is China nog net beter.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Paulus888:

zelf geloof ik Hebreeen ook niet zo hoor, maar ik heb het meer over mensen die daar wel in geloven. Hebreeen is niet eens geschreven door Paulus maar op zijn naam gezet. 

Veel mensen denken dat de HG het geloof in de mens werkt. Dus dan heb je wel degelijk de HG eerst voordat je gelooft. Dat zal wel altijd een kind en ei verhaal zijn.

Geloof krijg je normaliter als kind mee.  Maar was ik als kind dan gelovig?   Ik had grote vraagtekens bij wat er allemaal in de kerk gebeurde.   En als kind wist ik natuurlijk maar een fractie van wat ik nu weet.   In feite ben ik als kind nooit gelovig geweest zoals de kerkelijken dat bedoelen.  Maar Jezus en zijn leringen hebben me altijd aangesproken, ook toen ik de kerk verliet.  Wat is er mis mee om een verdraagzaam mens te zijn?

Nu oud en wijs geworden begrijp ik Jezus veel beter.  Maar wat ik hier op het forum zie, de preoccupatie met Israel en zijn extreemrechtse regering, daar heb ik helemaal niks mee.  Als het aan mij lag dan verhuisde ik dat hele Israel naar Antarctica, eens kijken of de Zionisten het dan nog steeds willen hebben.

Israel heeft het christendom gecorrumpeerd, hoe kunnen oprechte gelovigen nu meegaan met de genocide die er gaand is?  Hoe kunnen ze al dat onrecht aanzien?   Toch wordt een oorlogsmisdadiger als Netanyahu met alle egards ontvangen in een 'christelijk' land als de VS.   De christelijke wereld is ziek...doodziek....

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Hopper:

Maar Jezus en zijn leringen hebben me altijd aangesproken, ook toen ik de kerk verliet.  Wat is er mis mee om een verdraagzaam mens te zijn?

Israel heeft het christendom gecorrumpeerd, hoe kunnen oprechte gelovigen nu meegaan met de genocide die er gaand is?  Hoe kunnen ze al dat onrecht aanzien?   Toch wordt een oorlogsmisdadiger als Netanyahu met alle egards ontvangen in een 'christelijk' land als de VS.   De christelijke wereld is ziek...doodziek....

Er is niets mis met verdraagzaam zijn. Het is makkelijk om verdraagzaam te zijn naar anderen die je na staan en waar je het mee eens bent. Maar hoe verdraagzaam zijn we als dat anders is. Hoe verdraagzaam ben jij naar Netanyahu, hoe verdraagzaam ben ik naar bijvoorbeeld dierenmishandelaars. Hoe gaan wij daar mee om.

Juist mensen die verder afgedwaald zijn hebben meer Liefde nodig dan de rechtvaardigen. 

Een groot deel van de wereld is ziek, ook naast het christendom. Probleem ligt in de onwetendheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei HJW5:

Er is niets mis met verdraagzaam zijn. Het is makkelijk om verdraagzaam te zijn naar anderen die je na staan en waar je het mee eens bent. Maar hoe verdraagzaam zijn we als dat anders is. Hoe verdraagzaam ben jij naar Netanyahu, hoe verdraagzaam ben ik naar bijvoorbeeld dierenmishandelaars. Hoe gaan wij daar mee om.

Juist mensen die verder afgedwaald zijn hebben meer Liefde nodig dan de rechtvaardigen. 

Een groot deel van de wereld is ziek, ook naast het christendom. Probleem ligt in de onwetendheid. 

Een groot deel van de wereld is ziek, dat klopt.  Het christendom is niet het enige wat ziek is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Hopper:

hoe kunnen oprechte gelovigen nu meegaan met de genocide die er gaand is? 

 

Hoe kan iemand die zegt Jezus te volgen blijven liegen dat er een genocide zou plaatsvinden?  Hoe kan iemand die beweert Jezus te volgen tegelijkertijd de leugens van de MSM blijven omarmen?  Hoe kan iemand die zegt Jezus te volgen de waarheid zo verduisteren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beide partijen zijn fout. Wraak op wraak, oog om oog, tand om tand, raket om raket, bom om bom, drone om drone, pieper om pieper etc.

Citaat:

Volgens Israël is er een grote kans dat het conflict in het Midden-Oosten escaleert, wanneer tegenstanders steeds op een Israëlische aanval blijven reageren. “Dat geldt niet alleen voor Hamas, maar zeker ook voor Hezbollah”, waarschuwt Netanyahu. Begin vorige week was er een grootschalige aanval op leden van Hezbollah, van wie de pieper of portofoon ontplofte. Vrijdag vuurde Israël raketten af op de Libanese hoofdstad Beiroet. Ook zaterdag voerde Israël aanvallen uit op doelen in Libanon. Israël verzocht Hezbollah dringend om al die aanvallen niet te vergelden, maar dat gebeurde toch. Hezbollah vuurde bijna 100 raketten af op het noorden van Israël. Netanyahu waarschuwt Hezbollah voor de gevolgen van de vergeldingsacties: “Het is van groot belang dat Hezbollah voortaan al onze luchtaanvallen onbeantwoord laat. Alleen dan kan er vrede zijn.”

Bron: https://nieuwspaal.nl/israel-eist-dat-hezbollah-onmiddellijk-stopt-met-het-vergelden-van-israelische-aanvallen/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het Zuiden van Libanon begint eruit te zien als Gaza. Heel treurig maar Israël heeft geen andere keus, want Hezbollah stond op het punt Israël aan te vallen. Israël is hen steeds net een stap voor. Hezbollah heeft net als Hamas hun wapens verborgen in huizen van mensen.  De IDF heeft de bewoners van dergelijke huizen op tijd opdracht gegeven hun huizen te verlaten.  Er is dus geen sprake van genocide.  Men probeert de gewone mensen te sparen en de bewapening uit te schakelen. Maar de mensen die de wapens van Hezbollah in huis hebben zullen hun huizen moeten verlaten.   Ontploffingen volgen op ontploffingen in Libanon nu, vanwege de munitie die in de huizen is opgeslagen.

De werkelijke strijd is tussen Iran en Israël.  Iran (Elam in de bijbel) wil Israël van de kaart vegen. Dit zal hen echter niet lukken.  Jeremia 49:34-39.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Monachos:

Beide partijen zijn fout. Wraak op wraak, oog om oog, tand om tand, raket om raket, bom om bom, drone om drone, pieper om pieper etc.

Citaat:

Volgens Israël is er een grote kans dat het conflict in het Midden-Oosten escaleert, wanneer tegenstanders steeds op een Israëlische aanval blijven reageren. “Dat geldt niet alleen voor Hamas, maar zeker ook voor Hezbollah”, waarschuwt Netanyahu. Begin vorige week was er een grootschalige aanval op leden van Hezbollah, van wie de pieper of portofoon ontplofte. Vrijdag vuurde Israël raketten af op de Libanese hoofdstad Beiroet. Ook zaterdag voerde Israël aanvallen uit op doelen in Libanon. Israël verzocht Hezbollah dringend om al die aanvallen niet te vergelden, maar dat gebeurde toch. Hezbollah vuurde bijna 100 raketten af op het noorden van Israël. Netanyahu waarschuwt Hezbollah voor de gevolgen van de vergeldingsacties: “Het is van groot belang dat Hezbollah voortaan al onze luchtaanvallen onbeantwoord laat. Alleen dan kan er vrede zijn.”

Bron: https://nieuwspaal.nl/israel-eist-dat-hezbollah-onmiddellijk-stopt-met-het-vergelden-van-israelische-aanvallen/

het probleem is er als de werkelijkheid satire inhaalt. 

Want zo denken die leiders van Israel inderdaad. 

 

Terwijl het zo ontzettend makkelijk is. Stop met Gaza te bombarderen. Teken de seacefire. Dan komen de gijzelaars terug. Zou voor iedereen goed zijn. Enkel voor Netanyahu niet en dat is de man met de macht in Israel. Wat dat betreft lijkt Israel erg veel op Rusland. Die doen ook alles voor hun leider. In NL zou Rutte en nu Schoof nooit het leger kunnen laten doen wat zij willen enkel omdat Rutte of Schoof anders in de gevangenis terecht kwam. Wij in NL denken na. Wij vragen "waarom" als ons iets opgedragen word. Russen en Israeliers vragen "hoe hoog" als ze iets opgedragen krijgen.

Ook op andere gebieden lijkt Israel op Rusland. Qua propaganda, qua domhouden van het eigen volk, qua hoe media werkt. Dus de vraag is, is Israel wel het democratische en Westerse land dat het speelt? Gisteren hebben ze Al Jazeera gesloten. Op de Westbankoever, waar zij niet eens de baas zijn (op papier).. En niemand die klaagt, niemand die er vraagtekens bij zet. Ze hebben 190 journalisten vermoord in bijna een jaar gevechten in Gaza. Van een journalist hebben ze de hele familie vermoord door het huis te bombarderen. En niemand in het Westen stelt er vragen bij. Althans, niet de mensen in het Westen die er toe doen.

3 uur geleden zei Flawless victory:

je leert het nooit he? Objectieve bronnen.. En niet die bronnen van "wc-eend adviseert wc-eend".. Van die bronnen die uitgaan van een strijd tussen het licht en de duisternis..

We kijken naar de feiten. Welk land of organisatie heeft de meeste doden op haar geweten. Is dat Iran? Is dat Syrie? Is dan Hamas? Is dat Hezbollah? Of is dat per ongeluk het land dat het licht moet vertegenwoordigen in jouw wereldbeeld?

Maar goed, ik ken gelovigen. Die kunnen glashard lezen over genocide van hele volkeren in het OT en dan nog zingen "Geprezen zij God, die de kinderen Israels liefheeft".. Dus jullie denkbeeld van licht en duisternis is de mijne niet. Jullie maken van licht een gotspe en van duisternis ook.

Israel doet alles om de voorkomen.. Als er geen vijanden meer zijn dan hebben ze inderdaad vrede. Walgelijke ideologie naar mij dachten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na de Israëlische aanvallen van gisteren is er van de precisieraketten van Hezbollah maar 50 % over en slechts 25 % van hun raketten met een reikwijdte tot 40 kilometer.  Verder is de hoogste top rondom Nasrallah geheel geëlimineerd dus hij is in zijn eentje over.  De IDF laat Nasrallah zelf  nog even zitten waarschijnlijk omdat er een “spokesperson” nodig is bij eventuele onderhandelingen. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Flawless victory:

Na de Israëlische aanvallen van gisteren is er van de precisieraketten van Hezbollah maar 50 % over en slechts 25 % van hun raketten met een reikwijdte tot 40 kilometer.  Verder is de hoogste top rondom Nasrallah geheel geëlimineerd dus hij is in zijn eentje over.  De IDF laat Nasrallah zelf  nog even zitten waarschijnlijk omdat er een “spokesperson” nodig is bij eventuele onderhandelingen. 
 

nogmaals, waar heb je dit vandaan? Je gooit maar met cijfertjes die enkel jij en de jouwen geloven.. 

De IDF heeft ook al tig keer geclaimd dat Hamas verslagen was, en twee dagen later moesten ze er weer heen om met hen te vechten. En Hezbollah is 100 keer sterker en heeft veel meer wapens..

Je lijkt wel een beetje op Chaim, of hoe die gast die op FT zat hier ook maar heet.

Ook kom je telkens met enorm gekleurde bronnen. Maar goed, zo werk je op andere vlakken ook. Dus erg verwonderlijk is het niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door de aanvallen op de piepers en portofoons zijn 1500 Hezbollahstrijders uitgeschakeld.

 

A fourth source, a Hezbollah official, said the attack on communication devices put 1,500 fighters out of commission because of their injuries, with many having been blinded or had their hands blown off.

https://www.reuters.com/world/middle-east/hezbollahs-tunnels-flexible-command-weather-israels-deadly-blows-2024-09-25/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid