Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Ik ben het met je eens dat het autonome karakter en de geavanceerde functionaliteiten van deze drones de kwestie complexer maken dan het pistool op tafel. Hoewel ik van mening ben dat er niets zo onvo

Posted Images

Ik pleit voor een verruiming van de wapenvergunningwet in Israël. Nu zijn daar strikte voorwaarden aan verbonden die m.i. het direct op kunnen treden in geval van terroristische gijzelingen belemmeren. Het mooist zou zijn als men te allen tijde een wapen bij zich mag dragen, zeker in de risicogebieden, zodat de terroristen gelijk beschoten en van kant gemaakt kunnen worden. Dood gaan de gijzelaars in veel gevallen toch, dan neem er gelijk een paar terroristen mee denk ik dan. Het balanceren van individuele rechten, veiligheid en het risico op misbruik is een dooddoener en een hypocriete benadering van oorlog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-7-2024 om 10:01 zei Figulus:

Ik kan niet anders dan mijn bewondering uiten voor de manier waarop Israël zich verdedigt. Tegelijkertijd is het een ten hemel schreiende toestand die in onze gebeden behoort door te klinken.

Dit is hoe goed Israel zich verdedigd:

 

Die Israelier die de spokesman is voor Israel laat zich enorm kennen. En zo reageren al die Israel spokespersonen. Je zou plaatsvervangende schaamte krijgen. 

Meteen schreeuwen als mensen met een andere mening komen. En dan beweren dat Israel Gaza wil bevrijden van Hamas, wat een lachertje 🖕

Tevens beweren dat de Hannibal protocol er is omdat Israelische soldaten worden gegijzeld, worden ontvoerd en zelfs worden verkracht. Terwijl ze hetzelfde bij de Palestijnen doen. Zou wat zijn als de Palestijnen zoiets doen als de Hannibal protocol. Dat zou men terecht zelfmoordterrorisme noemen. 

Waarom schreeuwen de Israelische spokesman zo, terwijl de palestijnen of de pro palestijnen zo netjes blijven? Hoe meer ik van Israelische spokesman/spokesmen (meervoud) zie hoe meer ik denk dat ze een soort script krijgen welke ze moeten volgen. Ze noemen Hamas bijvoorbeeld ook altijd Ghamas, terwijl ze de H ook gewoon kunnen zeggen. Tevens praten ze steeds over de duisternis van Hamas en nu Hezbollah, terwijl ze zelf het Licht representeren. Dat is iets wat voor genocide zorgt, omdat je mensen ontmenselijkt door ze de Duisternis te noemen. Het is het aloude "God vs Satan" verhaal, waarmee gelovigen de genocide op volkeren goedkeuren die we in de Bijbel lezen. 

Ik weet nog dat ik eens stelde dat toen Ierland en Spanje Palestina als staat erkenden dat dit het goedkeuren van 7 Oktober en het belonen van 7 Oktober was. Maar nu denk ik juist dat het niet erkennen van de staat Palestina het goedkeuren van wat Israel al jaren doet met Palestina is. Als je ook leest hoe Israel reageerde op het erkennen van de staat Palestina. Waarom zou Israel wel een eigen staat kunnen zijn, maar Palestina niet? Welke waanzin is dat?

Behalve dan het complot dat Israel een groot Israel wil hebben, en daar moeten de Palestijnen voor wijken. Dus dan kunnen ze niet gebruiken dat de staat Palestina erkent word.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Bekeerling14:

En dan beweren dat Israel Gaza wil bevrijden van Hamas

Veel te lief inderdaad. Alle inwoners van de Gazastrook zouden gewoon aangepakt moeten worden m.i. Het zijn allemaal ratten die continue rattengangen aan het bouwen zijn om de wereld te ondermijnen. Wat een stelletje prutsers die niks beters hebben te doen. Uitroken die bende.

 

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Figulus:

Veel te lief inderdaad. Alle inwoners van de Gazastrook zouden gewoon aangepakt moeten worden m.i. Het zijn allemaal ratten.

 

Echt, ik weet dat je een hersenaandoening hebt, maar je kan ook normaal schrijven en mensen niet allemaal over 1 kam scheren..

Tevens is het juist lachwekkend dat die spokesperson zegt dat zij Gaza willen bevrijden van Ghamas. De mensen bombarderen 37% en meer van de gebouwen plat, vermoorden kinderen en ouden van dagen en dan beweren ze dat ze Gaza willen bevrijden. Tevens is het al een tijdje bekend dat juist Netanyahu Hamas heeft gefinancieerd via Qatar om zo twee partijen te hebben in Gaza die tegenover elkaar staan. Zodat de Gazanen geen eenheid vormen. Tevens kan Netanyalul dan zeggen "wij onderhandelen niet met terroristen"...

Mensen zoals jij zijn een probleem voor de wereld. Mensen die een oorlog strijd tussen Licht en Duisternis noemen en dan zichzelf het Licht toedichten. Enkel en alleen vanwege religieuze redenen..

 

Dit is een nummer dat precies op Netanyalul slaat deze dagen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bekeerling14:

Echt, ik weet dat je een hersenaandoening hebt, maar je kan ook normaal schrijven en mensen niet allemaal over 1 kam scheren.

De mensen die niet over 1 kam geschoren willen worden zijn van harte welkom in me huisje. Maar zolang ze daar de zielenpiet uit blijven hangen met in het vooruitzicht een aantal maagden in hun illusoire klotenparadijs, kunnen ze krijgen waar ze blijkbaar geen probleem mee hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Figulus:

De mensen die niet over 1 kam geschoren willen worden zijn van harte welkom in me huisje. Maar zolang ze daar de zielenpiet uit blijven hangen met in het vooruitzicht een aantal maagden in hun illusoire klotenparadijs, kunnen ze krijgen waar ze blijkbaar geen probleem mee hebben.

Zie je wel, je oordeelt die mensen niet op hun mens zijn of hun daden maar op wat zij geloven..

Tevens zijn ze ook de zielenpiet. Zowel voor 7 oktober als erna. Enkel op zeven oktober waren de Israeliers slachtoffer, voor de rest zijn Palestijnen dit. Ten eerste is het Israel steeds dat weigert de Staat Palestina te erkennen. Waarom niet? Waarom gunnen zij anderen niet wat zij zichzelf wel gunnen? Waarschijnlijk omdat veel mensen in Israel denken dat ze beter zijn dan de gojim. Dit staat ook zo in de Thora, dus niet zo vreemd dat die gelovigen dit menen.

Ten tweede leven de Palestijnen al jaren in bezet gebied. Ze zijn daar geboren, hebben geen enkel toekomstperspectief. Zo creeert Israel Hamas of andere "verzetsorganisaties". Ik heb laatst een interview gekeken met een ex Sjien Beet directeur en die erkende het zelfs. Zolang Israel gebied bezet blijft houden houdt je Hamas of andere organisaties. 

Deze man weet het beter dan een persoon op een Nederlands forum met een grote mond die enkel de poppetjes ziet en niet de mens achter de poppetjes. Zolang Israel weigert om Palestina te erkennen en landen die dit wel doen kapot probeert te maken, en zolang Israel huizen en gebouwen sloopt, kerken aanvalt en ziekenhuizen etc, zolang houdt je de strijd. En je creeert enkel meer en meer verzetsmensen of terroristen. Vooral als die mensen niks meer te verliezen hebben. Als je hele familie eraan gaat dan is het vrij logisch dat je je aansluit bij een organisatie als Hamas.

Maar goed, om dit te snappen moet je je in andermans schoenen kunnen verplaatsen. En religieuze mensen ontbeert vaak deze kwaliteit.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Bekeerling14:

Zie je wel, je oordeelt die mensen niet op hun mens zijn of hun daden maar op wat zij geloven.

Met je atheïstische gezeik. Wedden dat atheïsten een van de eersten zijn die zich bekeren tot de religie van de islam! Pragmatische nicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Figulus:

Met je atheïstische gezeik. Wedden dat atheïsten een van de eersten zijn die zich bekeren tot de religie van de islam! Pragmatische nicht.

Nu ben ik ook al een nicht? Je homofobie begint groteske vormen aan te nemen..

Voorlopig hoef ik mij nergens toe te bekeren.. Toch wel wereldvreemd dat je deze opmerking maakt, als je een beetje weet hoe christendom de Wereld verovert heeft dan zou je over bekeren tot de islam zwijgen. Het Westen is degene die de rest van de wereld heeft overgenomen, en niet andersom. Daar is de staat Israël een voorbeeld van. Zonder inmenging van het Westen zouden de Joden geen eigen staat gekregen hebben. 

Maar gelukkig openen veel landen hun ogen voor de misdaden van het Westen. Dus worden die landen weer als terroristisch beschouwt door de landen in het Westen (zoals Iran en zo). Zo makkelijk allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Bekeerling14:

Maar gelukkig openen veel landen hun ogen voor de misdaden van het Westen. Dus worden die landen weer als terroristisch beschouwt door de landen in het Westen (zoals Iran en zo). Zo makkelijk allemaal.

Je snapt er helemaal niks van. Hezbollah krijgt op zijn flikker en komt wapens tekort. Iran gaat het niet redden en zoekt en krijgt hulp van Rusland. Dus ze ruzzians are comink en als het aan hun ligt domineren zij het midden oosten. De koude oorlog is nooit weg geweest, maar komt terug van verstoppertje spelen. Rusland is gewoon een proxyoorlog aan het starten. Denk je nu dat wij daar geen nadelige gevolgen van gaan ondervinden? Ik zou maar wakker worden, en je voorbereiden op oorlog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Je snapt er helemaal niks van. Hezbollah krijgt op zijn flikker en komt wapens tekort. Iran gaat het niet redden en zoekt en krijgt hulp van Rusland. Dus ze ruzzians are comink en als het aan hun ligt domineren zij het midden oosten. De koude oorlog is nooit weg geweest, maar komt terug van verstoppertje spelen. Rusland is gewoon een proxyoorlog aan het starten. Denk je nu dat wij daar geen nadelige gevolgen van gaan ondervinden? Ik zou maar wakker worden, en je voorbereiden op oorlog.

Natuurlijk meid. Hezbollah krijgt op zijn flikker. Waar heb je dit vandaan? Jeruzalemtoday? IDFtomorrow? Of heb je dit van die vermeende Israelische spion?

IDF kan het al moeilijk tegen Hamas opboksen, laat staan tegen Hezbollah. Hezbollah heeft tunnels waar Hamas nog een puntje aan kan zuigen. Ze hebben zelfs dorpen onder de grond. Volgens bronnen opereren eenheden van Hezbollah al in Israel zelf. Hezbollah heeft een drone filmpje laten zien waar ze alle strategische punten van de IDF op hebben aangestipt om aan te geven "dit kunnen we raken". 

En wanneer houden mensen eens op om zowel Hamas als Hezbollah als proxy van Iran te zien? Oekraine is toch ook geen proxy van de NAVO? Hoewel de NAVO wel de wapens aan Oekraine levert. En zo levert Iran ook wapens aan "verzetsorganisaties" Hezbollah en Hamas.  Tevens denk ik dat Rusland zijn handen vol heeft aan Oekraine, dus waarom zouden zij Iran redden? Waarom zouden ze uberhaupt Iran moeten redden? Die redden zichzelf wel tegen de IDF..

De meeste generaals van de IDF willen een staakt het vuren in Gaza, omdat ze moe zijn en niet willen vechten op twee fronten. Enkel mensen in het Westen denken nog zo naief over deze oorlog(en) als jij. 

 

 

Je begrijpt niet dat met jouw retoriek je enkel Netanyahu slaafs volgt en hem op de troon houdt. Netanyalul zal tevreden zijn met jou als "usefull idiot". Maar de duizenden Israeliers die in die oorlog dood gaan zullen dat niet zijn, alsmede hun nabestaanden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Bekeerling14:

De meeste generaals van de IDF willen een staakt het vuren in Gaza, omdat ze moe zijn en niet willen vechten op twee fronten. Enkel mensen in het Westen denken nog zo naief over deze oorlog(en) als jij. 

Je begrijpt niet dat met jouw retoriek je enkel Netanyahu slaafs volgt en hem op de troon houdt. Netanyalul zal tevreden zijn met jou als "usefull idiot". Maar de duizenden Israeliers die in die oorlog dood gaan zullen dat niet zijn, alsmede hun nabestaanden.

Veel plezier op je roze wolkje hoog in de lucht. Denk om je gebit tijdens het vallen, anders wordt het drekpraatjes mummelen, met je joeptjoepbagger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Figulus:

Veel plezier op je roze wolkje hoog in de lucht. Denk om je gebit tijdens het vallen, anders wordt het drekpraatjes mummelen, met je joeptjoepbagger.

Natuurlijk, mijn youtube is bagger. Maar de jouwe is betrouwbaar en waar (!).. Met je Israelische spion en zo..

Jij denkt waarschijnlij dat Israel gesteund gaat worden door YHWH en dat ze daarom winnen. Maar mensen die gewoon kijken naar de feiten die vragen zich dat af. Mensen die experts zijn weten dat Hezbollah totaal anders is dan Ghamas. En zelfs die kan enkel overwonnen worden door luchtdominantie. Alles platgooien en "God erkent de Zijnen wel"..

Tevens is IDF nou niet echt betrapt op waarheid. Ze ontkennen veelal alles, en als ze niet kunnen ontkennen dan is het de schuld van ghamas. Ziekenhuizen platgooien (er zaten maar liefst vier Ghamasstrijders in dat ziekenhuis, dus die 60 slachtoffers nemen we voor lief, allemaal collataral dammage!), massagraven met mensen die met handen gebonden waren en dus pow en niet mochten worden afgemaakt. Allemaal ontkent door de IDF..

Er mag gene journalist naar binnen, en de journalisten die er wel waren hadden een kruis op hun torso. Vrij prijsschieten voor de IDF. Een klein meisje dat bekend is geworden door de manier waarop de IDF haar en haar oom en tante en nichtje naar de andere wereld heeft geholpen, daarna de hulpverleners die op zoeken waren naar het meisje.

 

Ook allemaal niet waar zeker? Allemaal van mijn youtubebaggerkanalen..

Over roze wolk gesproken "alles wat tegen de IDF spreekt is niet waar, allemaal antisemitisch!"... 

IDF-ers zijn geen heiligen, zijn ook niet meesterlijk in oorlogsvoering. Wel zijn het veelal reservisten die ook maar opgeroepen zijn. En die zitten heus niet te wachten op een oorlog met Hezbollah. Vooral omdat die al jaren getraind zijn, in Syrie onder andere en daar wel ergere dingen hebben meegemaakt dan de IDF-ers ooit in hun leven zullen meemaken. 

Er is een simulatie geweest door de IDF "wat als al onze vijanden in 1 keer aanvallen, hoe moeten we daarom reageren". En toen zijn ze erachter gekomen dat ze dat niet zullen overleven. Dus dat doen ze hopelijk dan ook niet. Anders zouden ze weleens van een koude kermis thuiskomen (al kunnen ze wel nucleaire wapens gebruiken en daarmee Libanon van de kaart vegen, maar dan houden ze op de Aarde geen vrinden meer over)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

De koude oorlog is nooit weg geweest, maar komt terug van verstoppertje spelen. Rusland is gewoon een proxyoorlog aan het starten. Denk je nu dat wij daar geen nadelige gevolgen van gaan ondervinden? Ik zou maar wakker worden, en je voorbereiden op oorlog.


De koude oorlog is een hete oorlog geworden. Van diverse zijden (telegram, YouTube) bereiken mij berichten dat de NAVO plant om binnen twee tot vier maanden in een oorlog tegen Rusland te stappen.   Eén van de - mij tot nog toe redelijk betrouwbaar gebleken - nieuwskanalen hieronder. 
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Flawless victory:

De koude oorlog is een hete oorlog geworden. Van diverse zijden (telegram, YouTube) bereiken mij berichten dat de NAVO plant om binnen twee tot vier maanden in een oorlog tegen Rusland te stappen.   Eén van de - mij tot nog toe redelijk betrouwbaar gebleken - nieuwskanalen hieronder.

Russen zijn nogal cynische mensen die er niet voor terugdeinzen om heel pragmatisch hun doel te bereiken m.i. De geopolitieke rivaliteit is een factor die de kans op oorlog behoorlijk kan laten toenemen. De concurrentie met China en groeiende spanningen tussen Rusland en de Westerse landen doen de spanningen verder toenemen, wat de complexiteit van de situatie en de kans op een grootschalig conflict vergroot. De NAVO zit vast aan alliantieverplichtingen artikel 5: Een aanval op een NAVO-lidstaat kan leiden tot collectieve verdediging, wat de kans op een grootschalig conflict wederom vergroot.

En nu? Ik begrijp ineens veel beter waarom ik een aantal ken die plotseling heel lang op vakantie gaan...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Figulus:

Russen zijn nogal cynische mensen die er niet voor terugdeinzen om heel pragmatisch hun doel te bereiken m.i. De geopolitieke rivaliteit is een factor die de kans op oorlog behoorlijk kan laten toenemen. De concurrentie met China en groeiende spanningen tussen Rusland en de Westerse landen doen de spanningen verder toenemen, wat de complexiteit van de situatie en de kans op een grootschalig conflict vergroot. De NAVO zit vast aan alliantieverplichtingen artikel 5: Een aanval op een NAVO-lidstaat kan leiden tot collectieve verdediging, wat de kans op een grootschalig conflict wederom vergroot.

En nu? Ik begrijp ineens veel beter waarom ik een aantal ken die plotseling heel lang op vakantie gaan...

 

Het is inderdaad ook voor het eerst dat mensen in Juli of Augustus op vakantie gaan! Daar moet een duidelijk plan achter liggen. En heeft allemaal te maken met Rusland-NAVO..

Mocht het inderdaad zover komen dan ben ik de eerste die mij aanmeld. Heb er nog de leeftijd voor om te sterven voor mijn vaderland.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Bekeerling14:

Het is inderdaad ook voor het eerst dat mensen in Juli of Augustus op vakantie gaan! Daar moet een duidelijk plan achter liggen. En heeft allemaal te maken met Rusland-NAVO..

Mocht het inderdaad zover komen dan ben ik de eerste die mij aanmeld. Heb er nog de leeftijd voor om te sterven voor mijn vaderland.

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop dat ze de S5 willen heroverwegen. Ik vrees van niet, want ik ben daar veel te zelfstandig voor. De uitkomst van de fysieke keuring daarentegen was uitmuntend te noemen.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Yair Pinto en Mati Shoshani bespreken de vermeende nucleaire capaciteit van Israël en de escalerende spanningen in het Midden-Oosten. Leer over de implicaties van nucleaire grootmachten zoals Rusland, China en de Verenigde Staten die steeds meer betrokken raken bij de regio en de existentiële dreiging voor Israël van een nucleair Iran. Zou dit conflict kunnen leiden tot de Derde Wereldoorlog? Of is deze al gaande... De kop in het zand steken lijkt vooralsnog de beste strategie voor de meesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

Drones, zowel vloek als zegen.

In oorlogsgebieden kunnen drones een aanzienlijke bedreiging vormen door hun vermogen om continue bewaking en gerichte aanvallen uit te voeren. Wat zouden soldaten kunnen doen om zich te beschermen tegen deze dreiging?

Men zou drones m.i. kunnen benaderen als (roof)vogels waar jacht op moet worden gemaakt, of waar men zich voor moet verbergen. Lijkt me een bruikbare metafoor. Dat jagen en verbergen kan op meerdere manieren, laat ik proberen de tactiek van de jacht toe te passen:

  • Vogelachtige Drones: Ontwikkelen en inzetten van eigen drones die als roofvogels fungeren om vijandelijke drones te onderscheppen en uit de lucht te halen. Deze "jacht-drones" kunnen uitgerust zijn met netten, grijpers, of andere mechanismen om vijandige drones te vangen of te vernietigen.
  • Lokvogels: Gebruik van afleidingsdrones of dummy-drones die vijandelijke drones aantrekken en afleiden van hun doelwitten. Deze lokvogels kunnen vijandelijke drones weg leiden naar een veilige locatie waar ze kunnen worden neergehaald.
  • Jachtteams: Opleiden van speciale eenheden die gespecialiseerd zijn in het opsporen en uitschakelen van drones. Deze teams kunnen gebruik maken van handheld anti-drone wapens, netwerpers, en andere middelen om drones te neutraliseren.
  • Camouflage en Vermomming: Net zoals vogels zich verstoppen voor roofdieren, kunnen soldaten camouflagenetten en gespecialiseerde kleding gebruiken om zich te verbergen voor drones.

Er zijn nog veel meer technieken die kunnen worden toegepast, waarvan ik er eentje in het bijzonder wil uitlichten:

Spreiden en blijf in beweging! Benader de zaak agressief en voorkom passiviteit.

Dood aan de drones!

 

 

 

agressieve roofvogel.jpg

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Figulus:

Drones, zowel vloek als zegen.

 

 

 

 

agressieve roofvogel.jpg

 

Natuurlijk is het zowel een vloek als ene zegen. Een zegen als het de vijand treft, een vloek als het jezelf treft.. Zo denken alle egoistische klootzakken op Aarde.

Ik heb laatst gezien hoe IDF-ers met drones de strijd aangingen met Hamas of Islamitische Jihad. Dan zou je het waarschijnlijk een zegen noemen. Maar het was een vloek voor de Palestijnse mensen. Die leefden niet meer. 

Een ander filmpje toonde mij hoe Oekraine soldaten een weg vol mijnen moesten over rijden. Werden ze ook nog gevolgd door een Russische drone. Die schoten ze uit de lucht. Blij dat ze waren, want voor hen op dat moment waren drones een vloek. Terwijl andere filmpjes van Oekraine weer laten zien hoe Russische soldaten rondjes renden om een tank om een Drone uit de weg te gaan. Lukt natuurlijk niet, en aan het einde van het filmpje was de Russische soldaat dood door een kamikazedrone..

 

Drones zijn een vloek voor de mensheid. Straks in handen van terroristen. Straks voorzien van AI met gezichtsherkenning. Hoeft er maar iets fout te gaan en hij gaat roque en dood alle mensen die hij tegenkomt. Kansloos ben je dan. Wat mij betreft besluit men de drone als mensonvriendelijk kapot te maken. Maar goed, nu is de angel al uit de kom, de vis al uit de boter. Er gaan nog veel mensen dood door drones, voordat ze door krijgen hoe slecht het is.

Terwijl momenteel in Oekraine veel drones geproduceerd worden omdat ze zo de oorlog zouden kunnen winnen, denken ze. 

 

5 uur geleden zei Figulus:

https://www.savinglivesinisrael.org/

Mijn abonnement op artsen zonder grenzen wordt opgezegd. Die geven enkel Israël de schuld van de ontstane situatie en trekken toch een grens.

Je doet maar. Daar zullen ze wakker van liggen. Een zionistische extremist die zijn abbo opzegt (wat betekent een abbo in het geval van artsen zonder grenzen?).. Bedoel je niet een maandelijkse  donatie? 

Wat mij opvalt is dat Israelische zaken zich altijd enkel en alleen met Israelische zaken bezighouden. Alsof de rest van de wereld voor hen niet speelt. Veel zionisten en israeliers hebben ook niet door wat hun land anderen aandoet. Komt door de media daar. Zijn maar weinig media die alle kanten van een verhaal vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Bekeerling14:

Natuurlijk is het zowel een vloek als ene zegen. Een zegen als het de vijand treft, een vloek als het jezelf treft.. Zo denken alle egoistische klootzakken op Aarde.

Ik heb laatst gezien hoe IDF-ers met drones de strijd aangingen met Hamas of Islamitische Jihad. Dan zou je het waarschijnlijk een zegen noemen. Maar het was een vloek voor de Palestijnse mensen. Die leefden niet meer. 

Een ander filmpje toonde mij hoe Oekraine soldaten een weg vol mijnen moesten over rijden. Werden ze ook nog gevolgd door een Russische drone. Die schoten ze uit de lucht. Blij dat ze waren, want voor hen op dat moment waren drones een vloek. Terwijl andere filmpjes van Oekraine weer laten zien hoe Russische soldaten rondjes renden om een tank om een Drone uit de weg te gaan. Lukt natuurlijk niet, en aan het einde van het filmpje was de Russische soldaat dood door een kamikazedrone..

 

Drones zijn een vloek voor de mensheid. Straks in handen van terroristen. Straks voorzien van AI met gezichtsherkenning. Hoeft er maar iets fout te gaan en hij gaat roque en dood alle mensen die hij tegenkomt. Kansloos ben je dan. Wat mij betreft besluit men de drone als mensonvriendelijk kapot te maken. Maar goed, nu is de angel al uit de kom, de vis al uit de boter. Er gaan nog veel mensen dood door drones, voordat ze door krijgen hoe slecht het is.

Terwijl momenteel in Oekraine veel drones geproduceerd worden omdat ze zo de oorlog zouden kunnen winnen, denken ze.

Ik snap je bezwaren. Maar net zoals een pistool op tafel niet gevaarlijk is totdat het wordt opgepakt, zijn AI-gestuurde drones op zichzelf niet gevaarlijk totdat ze worden ingezet en geprogrammeerd voor actie. De potentiële gevaren komen voort uit het gebruik en de controle door mensen. Het is cruciaal om strenge controles, veiligheidsmaatregelen en ethische richtlijnen te implementeren om de risico's te minimaliseren en ervoor te zorgen dat de technologie op een verantwoorde manier wordt gebruikt.

17 minuten geleden zei Bekeerling14:

Je doet maar. Daar zullen ze wakker van liggen.

Het gaat me dan ook voornamelijk om mijn eigen nachtrust.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid