Spring naar bijdragen

Regenboogtopic in Tips en feedback


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Lon:

Dat eventuele grotere belang kan je anders en beter dienen dan op een forum haat-boodschappen verspreiden. 

Ik verspreidde geen haat boodschappen? dat deden de lgbqt'ers en ze logen zelfs om conflict op te starten vanuit een slachtofferrolletje. Heeft u dat wel goed opgevolgd, of zuigt u hier wat allerlei uit uw duim?

Ervaren jullie christendom en de Heer niet eerder als haatvol? Homoseksualiteit is een zonde, dat oordeelt God en niet ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat kan betekenen dat in de opstanding alle mensen alleen zijn en blijven, maar het kan ook betekenen dat in de opstanding ieder mens samen is met zijn voor hem bestemde wederhelft. Trouwen is dan nie

Ik ken dit vers. Zou het kunnen betekenen dat huwen iets van deze onvolmaakte wereld is? Dat God een huwelijkse band gebiedt als bescherming omdat Hij onze driften kent. Misschien wil Hij daarom dat w

Ik vind het op zich een goed idee om het topic van Fundamenteel te sluiten. We hebben als een regenboog-topic met minder suggestieve titel, en als men een mening heeft kan men die beter daar kwijt, in

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik verspreidde geen haat boodschappen? dat deden de lgbqt'ers en ze logen zelfs om conflict op te starten vanuit een slachtofferrolletje. Heeft u dat wel goed opgevolgd, of zuigt u hier wat allerlei uit uw duim?

Ervaren jullie christendom en de Heer niet eerder als haatvol? Homoseksualiteit is een zonde, dat oordeelt God en niet ik.

Dit was door jou gepost en is een duidelijke haat boodschap.

Probeer gewoon zelf het goede voorbeeld te zijn, dat anderen daar een voorbeeld aan kunnen nemen. Met agressie bereik je het tegendeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Lon:

Dit was door jou gepost en is een duidelijke haat boodschap.

Probeer gewoon zelf het goede voorbeeld te zijn, dat anderen daar een voorbeeld aan kunnen nemen. Met agressie bereik je het tegendeel.

Kunt u nuanceren wat daar haatvol is? Die man gooit alle kleuren samen om het te vergelijken met zuiver water? Het water is dan het evangelie en de mix is dan lgbqt.

Als je dat als voorbeeld wilt gebruiken en linken aan agressie, dien je wel te zeggen waarom he? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kunt u nuanceren wat daar haatvol is? Die man gooit alle kleuren samen om het te vergelijken met zuiver water? Het water is dan het evangelie en de mix is dan lgbqt.

Als je dat als voorbeeld wilt gebruiken en linken aan agressie, dien je wel te zeggen waarom he? 

Het beginscherm zegt genoeg, een Jezusfiguur met agressieve laser-ogen en groot de tekst God hates flags. Dat is wat blijft hangen. Al vertelt oma verder over haar breiwerk in de video.

bewerkt door Lon
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Lon:

Het beginscherm zegt genoeg, een Jezusfiguur met agressieve laser-ogen en groot de tekst God hates flags. Dat is wat blijft hangen. Als vertel oma verder over haar breiwerk in de video.

Ah het beginscherm is voor u genoeg lol

u bent dus gewoon een kruidje roer me niet die christendom haat en dan denkt dat christelijke standpunten innemen haatzaaien is. Genoteerd.

7 minuten geleden zei Lon:

Het beginscherm zegt genoeg, een Jezusfiguur met agressieve laser-ogen en groot de tekst God hates flags. Dat is wat blijft hangen. Al vertelt oma verder over haar breiwerk in de video.

Vind je homoseksualiteit als zonde benoemen haatzaaien?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ah het beginscherm is voor u genoeg lol

u bent dus gewoon een kruidje roer me niet die christendom haat en dan denkt dat christelijke standpunten haatzaaien is. Genoteerd.

Christelijk associeer ik meer met verdraagzaamheid, lijdzaamheid, barmhartigheid, nederigheid. Ik weet wel dat Christus verdeeldheid en het zwaard brengt, maar U moet niet op de stoel van Jezus gaan zitten, maar Jezus volgen in zijn oordeel en dragen van het Kruis. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. Het Kruis opnemen is niet bevolkingsgroepen voor de vijand uitmaken, het Kruis opnemen is juist de zondebok-rol opnemen, als de maatschappij dat eist. 

Als je die bereidheid hebt kan je gered worden, anders blijft de wil op de wereld gericht, dan moeten alle mensen hetero zijn, wat een absurde wens is, in hoeverre geeft dat nou een betere wereld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Lon:

Christelijk associeer ik meer met verdraagzaamheid, lijdzaamheid, barmhartigheid, nederigheid. Ik weet wel dat Christus verdeeldheid en het zwaard brengt, maar U moet niet op de stoel van Jezus gaan zitten, maar Jezus volgen in zijn oordeel en dragen van het Kruis. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. Het Kruis opnemen is niet bevolkingsgroepen voor de vijand uitmaken, het Kruis opnemen is juist de zondebok-rol opnemen, als de maatschappij dat eist. 

Als je die bereidheid hebt kan je gered worden, anders blijft de wil op de wereld gericht, dan moeten alle mensen hetero zijn, wat een absurde wens is, in hoeverre geeft dat nou een betere wereld?

Ik vroeg niet hoe u christelijk ervaart. Ik vroeg u wat u als haatzaaien ervoer, maar dan bleek het amper een cover te zijn? Sorry maar een christen is zo snel niet verontwaardigd hoor...

Dus? Ervaart u homoseksualiteit als zonde benoemen haatzaaien ja of neen? Die subjectieve tekst hoef je er niet bij te geven, ik geef weinig gewicht aan uw woorden.

Ervaart u die uitspattingen tegen mijn ass niet veel haatvoller dan die cover?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Figulus:

Waar zijn wij jou aan het bekogelen met stenen? En mocht dit zo zijn, waarom leef je dan nog?

Mij ben je niet aan het bekogelen met aversie tegen de regenboogvlag. 

10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik vroeg niet hoe u christelijk ervaart. Ik vroeg u wat u als haatzaaien ervoer, maar dan bleek het amper een cover te zijn? Sorry maar een christen is zo snel niet verontwaardigd hoor...

Dus? Ervaart u homoseksualiteit als zonde benoemen haatzaaien ja of neen? Die subjectieve tekst hoef je er niet bij te geven, ik geef weinig gewicht aan uw woorden.

Ervaart u die uitspattingen tegen mijn ass niet veel haatvoller dan die cover?

Ik heb vroeger veel angst gehad ‘s nachts verkracht te worden door homo’s, en dat gaf wat homo-haat. Maar mensen als David Bowie en David Sylvian waren toch mijn muzikale helden. Zonde heeft niet zoveel met het lichaam te maken, homoseksualiteit gaat over twee lichamen van hetzelfde geslacht. Maar zonde is iets van de geest. Ik denk dat je richten op een vermeende afkeuring van God van homoseksualiteit bijvoorbeeld zondig is, je richt je met de geest op het verwerpen van anderen. Dat is volgens mij niet juist.

de eventuele uitspattingen tegen jouw ass zijn spijtig genoeg wat sommigen wensen die van anderen een object maken, een middel, geen doel. Er zijn onder die homo’s vast echte klootzakken, zoals die er ook onder de hetero’s zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Lon:

Mij ben je niet aan het bekogelen met aversie tegen de regenboogvlag. 

De vlag een christendom willen linken is wat beledigend is Lon... Leef het eens objectief in aub.

13 minuten geleden zei Lon:

Mij ben je niet aan het bekogelen met aversie tegen de regenboogvlag. 

Ik heb vroeger veel angst gehad ‘s nachts verkracht te worden door homo’s, en dat gaf wat homo-haat. Maar mensen als David Bowie en David Sylvian waren toch mijn muzikale helden. Zonde heeft niet zoveel met het lichaam te maken, homoseksualiteit gaat over twee lichamen van hetzelfde geslacht. Maar zonde is iets van de geest. Ik denk dat je richten op een vermeende afkeuring van God van homoseksualiteit bijvoorbeeld zondig is, je richt je met de geest op het verwerpen van anderen. Dat is volgens mij niet juist.

de eventuele uitspattingen tegen jouw ass zijn spijtig genoeg wat sommigen wensen die van anderen een object maken, een middel, geen doel. Er zijn onder die homo’s vast echte klootzakken, zoals die er ook onder de hetero’s zijn.

 

Dus u vindt wat ik benoem zondiger dan sodomie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

De vlag een christendom willen linken is wat beledigend is Lon... Leef het eens objectief in aub.

Ik zie alleen maar mooie kleurtjes bij het zien van die vlag, en denk aan de “Er is hoop” campagne van vroeger door de evangelische omroep, met een regenboog erbij. Dat het nu voor diversiteit staat is mij prima. Ik zie niet in hoe diversiteit een belediging zou moeten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Lon:

Ik zie alleen maar mooie kleurtjes bij het zien van die vlag, en denk aan de “Er is hoop” campagne van vroeger door de evangelische omroep, met een regenboog erbij. Dat het nu voor diversiteit staat is mij prima. Ik zie niet in hoe diversiteit een belediging zou moeten zijn.

De vlag heet "pride flag" en etaleert dus trots tegenover wat God zondig verklaarde. Het is dus uiterstmate provocerend dit aan christendom te linken en dan te beweren dat die het weigeren de haatzaaiers zijn.

Trots voor zonde = anti christelijk.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

De vlag heet "pride flag" en etaleert dus trots tegenover wat God zondig verklaarde. Het is dus uiterstmate provocerend dit aan christendom te linken en dan te beweren dat die het weigeren de haatzaaiers zijn.

Trots voor zonde = anti christelijk.

Ik geloof in een persoonlijke God, die zich afzonderlijk met al die trotse mensen bezig houdt. Op zijn stoel gaan zitten acht ik niet verstandig. Er is een grote heilige strijd, tegen het eigen ego, die door iedereen gevoerd zal moeten worden, en een kleine strijd voor geo of de wereld, die eigenlijk alleen zin heeft als je klaar bent met het ego.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Lon:

Ik geloof in een persoonlijke God, die zich afzonderlijk met al die trotse mensen bezig houdt. Op zijn stoel gaan zitten acht ik niet verstandig. Er is een grote heilige strijd, tegen het eigen ego, die door iedereen gevoerd zal moeten worden, en een kleine strijd voor geo of de wereld, die eigenlijk alleen zin heeft als je klaar bent met het ego.

Ik respecteer uw geloof. Zolang het ook maar gerespecteerd wordt dat christendom en de pride flag als klei en ijzer zijn. Een homofiel komt naar christendom om te bekeren, of hij gaat naar lgbqt. Allebei gaat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus u vindt wat ik benoem zondiger dan sodomie?

Ja op zich is anale seks een vorm van genot die los staat van seksuele voorkeur. Ik snap wel dat men die genotszucht echter afkeurde, omdat ze ook tot allerlei problemen leidden. De Bijbel (OT) is daar verder heel duidelijk in. Doet me denken aan Sjefke: “Ach Marianneke mag ik een keer in dat andere gaatje?” Marianneke: “Maar Sjefke ge weet toch dat daar kinderkes van komen?”

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

De vlag heet "pride flag" en etaleert dus trots tegenover wat God zondig verklaarde.


Als je de tweede documentaire die ik geplaatst heb bekeken had, dan zou je weten waarom die vlag “pride” vlag genoemd wordt en waarom de beweging voor de naam “pride” heeft gekozen.  De reden daarvoor is dat homoseksuelen vaak van kleins af aan de boodschap hebben gekregen dat ze niet goed zijn zoals ze zijn.  Het zijn gebroken jonge mensen en door de pride beweging beginnen zij te genezen van het lage zelfbeeld dat zij onder andere door christenen zoals jij hebben geïnternaliseerd.  En binnen die groep bevinden zich ook homoseksuele christenen die met de term “pride” aangeven dat ook zij Gods schepping zijn en dat ze daar trots op mogen zijn.

Het is dus niet zozeer een zich afzetten tegen God maar een helende term waarmee ze zich afzetten tegen het lage zelfbeeld dat hen door andere mensen is aangepraat.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Lon:

Ja op zich is anale seks een vorm van genot die los staat van seksuele voorkeur. Ik snap wel dat men die genotszucht echter afkeurde, omdat ze ook tot allerlei problemen leidden. De Bijbel (OT) is daar verder heel duidelijk in. Doet me denken aan Sjefke: “Ach Marianneke mag ik een keer in dat andere gaatje?” Marianneke: “Maar Sjefke ge weet toch dat daar kinderkes van komen?”

:)

Los van dat allemaal: het is beledigend naartoe christenen een vlag die symbool voor trots voor de zonde staat aan hun gemeenschappen te linken. ZEER beledigend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Lon:

Ja op zich is anale seks een vorm van genot die los staat van seksuele voorkeur. Ik snap wel dat men die genotszucht echter afkeurde, omdat ze ook tot allerlei problemen leidden. De Bijbel (OT) is daar verder heel duidelijk in. Doet me denken aan Sjefke: “Ach Marianneke mag ik een keer in dat andere gaatje?” Marianneke: “Maar Sjefke ge weet toch dat daar kinderkes van komen?”

De anale fase vindt plaats ongeveer tussen de leeftijd van 18 maanden en 3 jaar. Precies mijn schatting van jullie leeftijd.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:


Als je de tweede documentaire die ik geplaatst heb bekeken had, dan zou je weten waarom die vlag “pride” vlag genoemd wordt en waarom de beweging voor de naam “pride” heeft gekozen.  De reden daarvoor is dat homoseksuelen vaak van kleins af aan de boodschap hebben gekregen dat ze niet goed zijn zoals ze zijn.  Het zijn gebroken jonge mensen en door de pride beweging beginnen zij te genezen van het lage zelfbeeld dat zij onder andere door christenen zoals jij hebben geïnternaliseerd.  En binnen die groep bevinden zich ook homoseksuele christenen die met de term “pride” aangeven dat ook zij Gods schepping zijn en dat ze daar trots op mogen zijn.

Ja als gij alles wilt geloven wat ze u in random youtube films wijsmaken is uw zaak he :)

Ik neem het wel zoals het komt.

Zojuist zei Flawless victory:

Het is dus niet zozeer een zich afzetten tegen God maar een helende term waarmee ze zich afzetten tegen het lage zelfbeeld dat hen door andere mensen is aangepraat.

Het is dat wel FV.

Laag zelfbeeld of niet, wees zo trots als je wil: maar link het niet meer aan christendom aub.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Monachos:

= afgoderij = anti christelijk.

Je hebt gelijk, gelukkig bekeerde ik me op tijd 😛

Moet ik nu gaan huilen dat je haat zaait en bashed? :)

4 minuten geleden zei Monachos:

= afgoderij = anti christelijk.

Het is u die mij trouwens het verschil tussen aanbidden en vrienden zijn met.... nuanceerde.

Crypto was een middel, zeker geen god maar ik heb me inderdaad wel wat laten meenemen door de cryptomania.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Je hebt gelijk, gelukkig bekeerde ik me op tijd 😛

Moet ik nu gaan huilen dat je haat zaait en bashed? :)

Als jij zo graag wil huilen hou ik je niet tegen. En een keertje in de spiegel kijken zou geen kwaad kunnen, als je anderen 'haatzaaien' en 'bashen' verwijt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Monachos:

Als jij zo graag wil huilen hou ik je niet tegen. En een keertje in de spiegel kijken zou geen kwaad kunnen, als je anderen 'haatzaaien' en 'bashen' verwijt. 

Ik geef je gelijk, het is zonde.

Nu de spiegel op jou: is homoseksualiteit een zonde?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid