Spring naar bijdragen

Regenboogtopic in Tips en feedback


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat kan betekenen dat in de opstanding alle mensen alleen zijn en blijven, maar het kan ook betekenen dat in de opstanding ieder mens samen is met zijn voor hem bestemde wederhelft. Trouwen is dan nie

Ik ken dit vers. Zou het kunnen betekenen dat huwen iets van deze onvolmaakte wereld is? Dat God een huwelijkse band gebiedt als bescherming omdat Hij onze driften kent. Misschien wil Hij daarom dat w

Ik vind het op zich een goed idee om het topic van Fundamenteel te sluiten. We hebben als een regenboog-topic met minder suggestieve titel, en als men een mening heeft kan men die beter daar kwijt, in

55 minuten geleden zei Lon:

Zijn we dan ook af van twistzoekers?

Dat hangt er van af? Gaan jullie Zijn Woord in geheel aanvaarden? Anders zoeken jullie je heil beter bij de lgbqt gemeenschap. Het is niet te verbinden met christendom. We zijn te tolerant geweest tegen die haatzaaiers die aansturen op conflict om dan het slachtoffer te spelen.

Homoseksualiteit is een zonde en Jezus toonde voldoende genade aan homoseksuelen door hen ook tot bekering te roepen. Cherrypicking en propaganda verspreiden maken die werken niet ongedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat hangt er van af? Gaan jullie Zijn Woord in geheel aanvaarden? Anders zoeken jullie je heil beter bij de lgbqt gemeenschap. Het is niet te verbinden met christendom. We zijn te tolerant geweest tegen die haatzaaiers die aansturen op conflict om dan het slachtoffer te spelen.

Homoseksualiteit is een zonde en Jezus toonde voldoende genade aan homoseksuelen door hen ook tot bekering te roepen. Cherrypicking en propaganda verspreiden maken die werken niet ongedaan.

Dus je ziet jezelf niet als twistzoeker, maar de ander wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Lon:

Dus je ziet jezelf niet als twistzoeker, maar de ander wel?

Ik zie mezelf als iemand die een nuance schept die veel twist veroorzaakt, maar liever genuanceerd met de zaak omgaat.

Staat u vrij mij daarin bij te leren. Liefst aan de hand van concrete voorbeelden en geen denkconstructies van valse insinuaties.

En dan hou ik me nog in, omdat ik weet met welk publiek ik te maken heb... Ik hou me oprecht waar nog in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

En de waarheid is dan? Nuance is gratis he. Doe er dus niet zo spaarzaam mee ;)

Vraag dat maar liever aan een hulpverlener mocht je in de problemen raken met jouw gedrag. Op een forum is relatief veilig.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Lon:

Vraag dat maar liever aan een hulpverlener mocht je in de problemen raken met jouw gedrag. Op een forum is relatief veilig.

Het is pure gemakzucht van de mens om een autist te veroordelen tot hulpverlening. Een gebrek aan inlevingsvermogen is het, meer niet. Ik had wat anders verwacht van een linkse rakker, maar sta er niet van te kijken.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Lon:

Vraag dat maar liever aan een hulpverlener mocht je in de problemen raken met jouw gedrag. Op een forum is relatief veilig.

 

Ik heb regelmatig contact met gedoctoreerde psychiaters? Wat wil je nu eigenlijk zeggen? "ik kan niets onderbouwen, dus los wat losse kreten om de fout bij u te leggen" ? Dat is wat u dus zegt he.

4 minuten geleden zei Figulus:

Het is pure gemakzucht van de mens om een autist te veroordelen tot hulpverlening. Een gebrek aan inlevingsvermogen is het, meer niet. Ik had wat anders verwacht van een linkse rakker, maar sta er niet van te kijken.

Ik ben God dankbaar voor mijn autisme, want ik ben anders en heb mij automatisch onderscheden van de wereld. :D Dank u God!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Figulus:

Een ad hominem eten we als ontbijt!

Je hebt mensen die sterker worden van "veroordelingen" en je hebt mensen die daar zwakker van worden. Na jaren gebash van die nepchristenen, ontwikkelde ik dus reeds een olifantenhuid en heb ik me nooit schuldig gemaakt aan al wat ze mij verweten. Ik mag ze dus terecht een bende huichelaars noemen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Monachos:

Ik denk zelf dat er geen sprake meer zal zijn van paren. Noch van het werkwoord, noch van het zelfstandig naamwoord. Of dat dan betekent dat mensen 'alleen' zijn? In het Koninkrijk Gods? Het zal in elk geval niet hetzelfde zijn als 'eenzaam', denk ik.

1 Korintiërs 15:

28 Wanneer alles Hem onderworpen is, zal ook de Zoon zelf Zich aan Hem onderwerpen, die Hem alles onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

Volgens Genesis 2: 21-23 vond er een tweedeling plaats, waarbij er een onderscheid ontstond tussen man en vrouw. M.i. zal dit onderscheid wegvallen/ongedaan worden gemaakt in de opstanding. Zie ook Galaten 3:

27 Want gij allen, die in Christus gedoopt zijt, hebt u met Christus bekleed.

28 Hierbij is geen sprake van Jood of Griek, van slaaf of vrije, van mannelijk en vrouwelijk: gij allen zijt immers een in Christus Jezus.

Een mooi vergezicht @Monachos.  Zelf denk ik dat dit nog niet in de Opstanding (einde van de huidige derde aioon) is maar na de vijfde aioon. Jezus geeft het Koningschap pas aan het eind van de vijfde aioon terug aan de Vader. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Flawless victory:

Een mooi vergezicht @Monachos.  Zelf denk ik dat dit nog niet in de Opstanding (einde van de huidige derde aioon) is maar na de vijfde aioon. Jezus geeft het Koningschap pas aan het eind van de vijfde aioon terug aan de Vader. 

Aio, aioon toch niet zo. Mensen maken van God een alverzoener omdat ze meer waarde hechten aan aardse relaties dan hemelse. Stel je toch eens voor dat je pa of ma, of broer of zus niet meer terug ziet... Dat wordt huilen in de hemel, volgens alverzoeners.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik worstel ook elke dag met zonde.

Jezus liet Zichzelf niet goed noemen en vindt kijken al overspel. Hoe kijkt Hij dan naar sodomie?

Wat ik me afvraag is hoe men dit wettelijk wil regelen? Stel ik pleeg een misdaad en laat mijn geslacht veranderen en leeftijd. Ik denk dat ik me niet aan de wet ga houden als men van mij verwacht deze mensen serieus te nemen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Figulus:

Het is pure gemakzucht van de mens om een autist te veroordelen tot hulpverlening. Een gebrek aan inlevingsvermogen is het, meer niet. Ik had wat anders verwacht van een linkse rakker, maar sta er niet van te kijken.

Veroordelen tot hulpverlening is niet iets wat men doet. Al zal niet alle hulpverlening goed zijn. Maar ik ga in ieder geval niet op de plek van de hulpverlener zitten. Dat iemand autist is of niet bepaalt voor mij niets. Jij bent ook zo’n ruziezoeker. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Lon:

Veroordelen tot hulpverlening is niet iets wat men doet. Al zal niet alle hulpverlening goed zijn. Maar ik ga in ieder geval niet op de plek van de hulpverlener zitten. Dat iemand autist is of niet bepaalt voor mij niets. Jij bent ook zo’n ruziezoeker. 

Uiteraard. Iemand die het niet eens is met linkse standpunten zoekt ruzie... Typisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Figulus:

Uiteraard. Iemand die het niet eens is met linkse standpunten zoekt ruzie... Typisch.

Uiteraard. Iemand die het niet met Figulus eens is heeft linkse standpunten…Typisch

Wat mij betreft bepaalt God de politiek, en dat is nu aan de orde. Ik heb mijn stembiljet verscheurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Lon:

Wat mij betreft bepaalt God de politiek, en dat is nu aan de orde. Ik heb mijn stembiljet verscheurd.

We kunnen elkaar de hand schudden wat stemmen betreft. Dat doe ik inmiddels al bijna 25 jaar niet meer. Punt is echter dat God regeringen aanstelt die verantwoording hebben af te leggen over wat ze doen. Ik laat me regeren, maar weiger te bepalen wie mij regeert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

We kunnen elkaar de hand schudden wat stemmen betreft. Dat doe ik inmiddels al bijna 25 jaar niet meer. Punt is echter dat God regeringen aanstelt die verantwoording hebben af te leggen over wat ze doen. Ik laat me regeren, maar weiger te bepalen wie mij regeert.

Regeren is compromissen die niemand echt helemaal bevallen. Ik heb wel eens de fout gemaakt dat ik dacht een regering te kunnen kiezen die geen compromissen hoefde te maken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Lon:

Regeren is compromissen die niemand echt helemaal bevallen. Ik heb wel eens de fout gemaakt dat ik dacht een regering te kunnen kiezen die geen compromissen hoefde te maken. 

Een utopie is het. Doe mij maar een koning die mij regeert, helaas stelt dat niks meer voor in Nederland. Ik wil gewoon niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat regeringen doen. Ik wil geregeerd worden, niet zelf regeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Lon:

Veroordelen tot hulpverlening is niet iets wat men doet. Al zal niet alle hulpverlening goed zijn. Maar ik ga in ieder geval niet op de plek van de hulpverlener zitten. Dat iemand autist is of niet bepaalt voor mij niets. Jij bent ook zo’n ruziezoeker. 

Ruzie is te vermijden door gewoon tegen te spreken wat gezegd wordt zonder persoonlijk te worden. 

En het zijn meestal linkse mensen die nuance ontbreken omdat ze alles voorgekauwd ingelepeld krijgen. Let er maar eens goed op, rechtse mensen weten veel vaker waarover ze spreken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ruzie is te vermijden door gewoon tegen te spreken wat gezegd wordt zonder persoonlijk te worden. 

En het zijn meestal linkse mensen die nuance ontbreken omdat ze alles voorgekauwd ingelepeld krijgen. Let er maar eens goed op, rechtse mensen weten veel vaker waarover ze spreken. 

Wat denk je nou, dat als je iemand voor antichrist uitmaakt dat je dan een redelijk uitgangspunt hebt gekozen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Lon:

Wat denk je nou, dat als je iemand voor antichrist uitmaakt dat je dan een redelijk uitgangspunt hebt gekozen?

Wie maak ik voor antichrist uit? Een vlag? Ik heb onderbouwd waarom en het is nog niet tegengesproken? Dus wat denk je zelf? Mss eens het échte uitgangspunt nemen en niet hoe jij je er individueel bij voelt? Er is een groter belang...

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wie maak ik voor antichrist uit? Een vlag? Ik heb onderbouwd waarom en het is nog niet tegengesproken? Dus wat denk je zelf? Mss eens het échte uitgangspunt nemen en niet hoe jij je er individueel bij voelt? Er is een groter belang...

Dat eventuele grotere belang kan je anders en beter dienen dan op een forum haat-boodschappen verspreiden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid