Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei sjako:

Een hetero die onreine seks met vrouwen heeft is net zo goed verkeerd. 

Een overspelige hetero is fout bezig omdat ie overspel pleegt, maar met zijn geaardheid is niks mis. Een homo die seks heeft met een man en daarbij aangeeft trouw te zijn aan die man, is per definitie fout bezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 498
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer geen woord over de echte problematiek met kinderen.  Je zegt het 1 maar doet zelf het ander.    Wie of wat is de grootste bedreiging voor je eigen kinderen? Overigens luisteren die m.i. ook nie

Praat jij uit de theorie of uit de praktijk? Stel je krijgt een kind, ga je dit verhaal dan nog steeds vertellen.  Stel dat er jongeren meelezen op dit forum (ik hoop het niet). Wees dan gewaar

De tegenstrijdigheid in je reactie ligt in het feit dat je enerzijds kritiek levert op iemand omdat die persoon vermeende domheid en onwetendheid van anderen bekritiseert, terwijl je zelf ook een oord

Posted Images

3 uur geleden zei sjako:
20 uur geleden zei Jahu:

'En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken.' (v17)

Dit is een valse tekst, later toegevoegd. Heeft geen enkele waarde.

'Een valse tekst' en 'heeft geen enkele waarde' is nogal kort door de bocht en ongenuanceerd.

Citaat:

Veel geleerden zijn van mening dat 16:8 het oorspronkelijk einde is en geloven dat het langere einde, vers 9-20, later is geschreven door iemand die de verschijningen na de opstanding en enkele door christenen verrichte wonderen wilde vermelden. In deze passage van twaalf verzen vertelt de schrijver dat Jezus verschenen is aan Maria Magdalena, aan twee leerlingen en vervolgens aan de elf (de twaalf apostelen zonder Judas Iskariot). De tekst sluit af met de Grote Opdracht, en verklaart dat gelovigen die zich hebben laten dopen, gered zullen worden, terwijl ongelovigen veroordeeld worden. Het beschrijft dat geloof gepaard zou gaan met tekenen: demonen uitdrijven, spreken in talen, met de handen slangen oppakken, dodelijk gif drinken dat hen niet deert en zieken genezen door handoplegging. De tekst eindigt met Jezus' hemelvaart, waarna hij plaatsnam aan de rechterhand van God.

De meeste deskundigen op dit terrein delen de conclusies van Bijbelwetenschapper Bruce Metzger, die het gezichtspunt heeft dat de verzen 9 tot 20 oorspronkelijk geen deel uitmaakten van de tekst.

Tekstcritici hebben twee eindes geïdentificeerd, een "lang" (16:9-20) en een "kort"; die worden tezamen gevonden in zes Griekse Bijbelse handschriften en in tientallen Ethiopische afschriften. Het korte einde luidt (enkele varianten daargelaten) als volgt:

Alles wat hun opgedragen was, meldden zij in het kort aan de kring rond Petrus. Daarna stuurde Jezus zelf zijn leerlingen eropuit om van het oosten tot het westen de heilige en onvergankelijke boodschap van de eeuwige verlossing te verkondigen. Amen.

In één Latijns handschrift uit ongeveer 430 vinden we het "korte einde" zonder het lange. In dit Latijnse afschrift, de "Codex Bobbiensis", "k", wijkt de tekst van Marcus 16 op meer plaatsen af; tussen 16:3 en 16:4 vinden we een inlassing die daar Christus’ hemelvaart blijkt te bespreken, het laat het laatste gedeelte van 16:8 weg, en bevat merkwaardige fouten in zijn weergave van het "korte einde". Andere onregelmatigheden in de "Codex Bobbiensis" doen vermoeden dat het vervaardigd is door een (over)schrijver, die niet vertrouwd was met het materiaal dat hij kopieerde.

Omdat de geschriften van de kerkvaders vanaf het laatste gedeelte van de tweede eeuw wijzen op het bestaan van handschriften van Marcus met het "lange einde", dateert men dit meestal vroeg in de tweede eeuw.[2] De deskundigen zijn er verdeeld over of het "lange einde" geschreven is voor het evangelie, of dat het een zelfstandige tekst was, die geplakt werd op het zo abrupte einde van het evangelie. Het gegeven dat het de verhaallijn aan het slot van 16:8 niet soepel oppakt, doet het laatste vermoeden. De geleerden zijn het er niet over eens of het Evangelie volgens Marcus oorspronkelijk stopte bij 16:8 - en zo ja, of dat met opzet was - of dat hij oorspronkelijk een ander slot heeft geschreven, dat verloren is gegaan. De zinspelingen op een toekomstig samenzijn in Galilea van Jezus met zijn discipelen (in Marcus 14:28 en 16:7) suggereert dat Marcus de bedoeling had om verder te schrijven dan het huidige slot.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Marcus_16

Link naar bericht
Deel via andere websites

Den draak van genderideologie staat nu wel verslagen hoor :) Enkel door propaganda worden die waarheden genegeerd. Zoals ik reeds zei: Nazi Duitsland kan een puntje aan deze democratie zuigen. Het dodentol van de democratie is reeds hoger dan dat van alle dictators van de afgelopen eeuw... gecombineerd.

TIJD :) Wij komen en stoppen niet meer en "sing a little louder" zal nu een heel andere betekenis krijgen dan als in WO2. Begrijpe wie begrijpe kan.

Ik verheug en spreid mijn armen open, want de duivel is verslagen!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:

Volslagen waanzinnig geworden.

Dus je ontkent dat lgbqt reeds duizendtal slachtoffers maakte en dat de democratie verantwoordelijk is voor +100 miljoen doden?

Dat jij bol staat van leugens is geweten, we kennen uw vader al. Maar ik mag niet liegen van mijn Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoezo? Abortus alleen al overstijgt ze allemaal? En abortus is infanticide binnen christendom, volgens de traditionele leer.

Dat heeft helemaal niks met democratie te maken. In dictatoriaal geregeerde landen vindt ook abortus plaats. Denk maar aan China. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:

Dat heeft helemaal niks met democratie te maken. In dictatoriaal geregeerde landen vindt ook abortus plaats. Denk maar aan China. 
 

Ik ben geen Chinees maar leef in de democratie die zich superieur boven christendom (en iedereen anders dan zichzelf) stelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben geen Chinees maar leef in de democratie die zich superieur boven christendom (en iedereen anders dan zichzelf) stelt.

“ik” “ik” “ik”. Elke topic die je start of waarin jij je bemoeit gaat over je dikke ik en jouw obsessies.  Je autisme, hoe zielig je kinderen zijn. Je verslavingen.  Je homofobie. Je homohaat.  Je hebt geen flauw idee wat christocentriciteit betekent en wat ruimte laten voor de Geest inhoudt.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

“ik” “ik” “ik”. Elke topic die je start of waarin jij je bemoeit gaat over je dikke ik en jouw obsessies.  Je autisme, hoe zielig je kinderen zijn. Je verslavingen.  Je homofobie. Je homohaat.  Je hebt geen flauw idee wat christocentriciteit betekent.

Jij bent hier de narcist die zijn gevoelens als maatstaf neemt. Draai het toch niet om. Uw propagandatechnieken zijn de wereld intussen bekend. Roep maar wat fobie uit ja, wij vrezen NIET en gaan den duivel in uw gemeenschap blijven openbaren. WIJ, niet ik. Wij die Zijn Woord volledig aannemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jij bent hier de narcist die zijn gevoelens als maatstaf neemt. Draai het toch niet om. Uw propagandatechnieken zijn de wereld intussen bekend. Roep maar wat fobie uit ja, wij vrezen NIET en gaan den duivel in uw gemeenschap blijven openbaren. WIJ, niet ik. Wij die Zijn Woord volledig aannemen.

Als een ongeleid projectiel ga je tekeer, contextblind, als een gillende keukenmeid, als een olifant in de porceleinkast. En maar schreeuwen en maar razen, steeds grotere wanen. En dat in Levensbeschouwing. Onze cryptomiljardair.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
2 minuten geleden zei Flawless victory:

Als een ongeleid projectiel ga je tekeer, contextblind, als een gillende keukenmeid, als een olifant in de porceleinkast. En maar schreeuwen en maar razen, steeds grotere wanen. En dat in Levensbeschouwing. Onze cryptomiljardair.

Ik schep maar nuance. Hoe fascistisch die LGBQT oprecht is door zich zo totalitair op te stellen. Ik kan het bewijzen ook. ;)

Doe gin moeite Flawless, the victory is already ours through Christ the LORD. Niet door uw vader van leugens.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

U vergeet de nuance: ... door zich totalitair op te stellen. (Dat maakt hen fascistisch).

 

Je weet duidelijk niet wat nuance is.  Je hebt een woord gehoord, je begrijpt niet goed wat de betekenis is en bent niet in staat het op een juiste manier in zinnen te verwerken zodanig dat het hout snijdt. In plaats van jezelf te beheersen en tot rust te komen en bezinning kies je ervoor te blijven razen en tieren.  Hele bevolkingsgroepen wegzettend in je blinde haat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
9 minuten geleden zei Flawless victory:

Je weet duidelijk niet wat nuance is.  Je hebt een woord gehoord, je begrijpt niet goed wat de betekenis is en bent niet in staat het op een juiste manier in zinnen te verwerken zodanig dat het hout snijdt. In plaats van jezelf te beheersen en tot rust te komen en bezinning kies je ervoor te blijven razen en tieren.  Hele bevolkingsgroepen wegzettend in je blinde haat. 

De duivel is een leugenaar! :D

You are defeated. 

Degene die ALLE nuance openlaten, moeten dan ook niet komen uitleggen wat "nuance" betekent. Ze weten niet eens wat discriminatie betekent in haar oorspronkelijke betekenis. ROFLOL

Zij die welbehagen hebben in leugens en zondes: gaan nog vele traantjes laten en "haatzaaien" waarnemen, maar in realiteit haten zij gewoon een andere mening/standpunt.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Verdraaien, delen weglaten om een andere context te scheppen is ook een fascistische methodiek. 


Ik heb niks verdraaid noch delen weggelaten om “een andere context te scheppen”. Ook van het woord context begrijp je eigenlijk niets. Het is een woord dat je gebruikt zonder precies te snappen wat het betekent.  Ik heb het deel uit je bericht gequote dat niet klopt en vetgedrukt wat er niet klopt.  En ik heb ruimte gelaten tussen je zinnen. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:


Ik heb niks verdraaid noch delen weggelaten om “een andere context te scheppen”. Ook van het woord context begrijp je eigenlijk niets. Het is een woord dat je gebruikt zonder precies te snappen wat het betekent.  Ik heb het deel uit je bericht gequote dat niet klopt en vetgedrukt wat er niet klopt.  En ik heb ruimte gelaten tussen je zinnen. 
 

Leugenaar :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid