Spring naar bijdragen

Pastoor jaagt parochianen de kerk uit


Aanbevolen berichten

In Hilvarenbeek is er nu een pastoor die alle parochianen tegen zich in het harnas jaagt. Bij het bisdom zijn veel klachten ingediend over de man. Helaas blijkt dat de kerk niet leert, want er wordt niet gereageerd op de klachten.

Uit BNdeStem:

Pastoor Massaer barst geregeld in woede uit en stuurt ongepaste appjes: alle 25 vrijwilligersgroepen stoppen er mee

https://www.bndestem.nl/tilburg/pastoor-massaer-barst-geregeld-in-woede-uit-en-stuurt-ongepaste-appjes-alle-25-vrijwilligersgroepen-stoppen-er-mee~a6133a79/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan het bericht ook niet lezen.

 

https://www.gelderlander.nl/west-maas-en-waal/omstreden-pastoor-marc-massaer-vertrekt~a16eeb9b/

 

Citaat

Massaer gaat aan de slag in een andere, nog onbekende, parochie. Hij houdt het bij een korte verklaring op de website van de parochie en wil verder geen commentaar leveren. De Belgische pastoor lag recent onder vuur vanwege een homo-onvriendelijke kerstpreek in de kerk van Wamel. Daarin stelde hij onder meer dat ‘de indoctrinatie van de genderideologie rechtstreeks ingaat tegen de scheppingsorde, en datgene promoot wat niet katholiek is’ en dat alleen ‘heilige gezinnen’ van man, vrouw en kinderen vrede en harmonie kunnen brengen. Er stak een storm van verontwaardiging op, ook onder parochianen en vrijwilligers.

Dit bericht is van 07-05-19.   En het ziet er naar uit dat we van doen hebben met een notoire recidivist die er eng-rechtse opvattingen op na houdt.    

Link naar bericht
Deel via andere websites

Middels een bericht achter een muur begrijp ik dat hij appjes verspreidt met een hakenkruis, mensen uitmaakt voor ‘duivelskind’, complottheorieën aanhangt en een populair zangkoor heeft weggejaagd.  Ik mag dat bericht uiteraard niet letterlijk citeren, maar ik begrijp uit het bericht dat hij in de corona tijd een beetje 'Baudet' is geworden.  Maar zijn homofobie van voor die tijd was natuurlijk al een veeg teken.

Ook de paus en bisschop zijn te liberaal in zijn ogen, Mark Rutte deugt niet, het bekende verhaaltje van een rechtsextremist die de weg kwijt is.

Jos van Bussel  (een parochiaan) is teleurgesteld dat het bisdom weer eens de andere kant uitkijkt.  Hij is lid van de Venerabele Gilde en organiseert bedevaarten voor vele parochies.    Verder een litanie van klachten van ander ongepast gedrag.   Zoals toen hij weigerde het koor van een overledene te laten zingen tijdens de uitvaart. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Hopper:

Middels een bericht achter een muur begrijp ik dat hij appjes verspreidt met een hakenkruis, mensen uitmaakt voor ‘duivelskind’, complottheorieën aanhangt en een populair zangkoor heeft weggejaagd.  Ik mag dat bericht uiteraard niet letterlijk citeren, maar ik begrijp uit het bericht dat hij in de corona tijd een beetje 'Baudet' is geworden.  Maar zijn homofobie van voor die tijd was natuurlijk al een veeg teken.

Ook de paus en bisschop zijn te liberaal in zijn ogen, Mark Rutte deugt niet, het bekende verhaaltje van een rechtsextremist die de weg kwijt is.

Jos van Bussel  (een parochiaan) is teleurgesteld dat het bisdom weer eens de andere kant uitkijkt.  Hij is lid van de Venerabele Gilde en organiseert bedevaarten voor vele parochies.    Verder een litanie van klachten van ander ongepast gedrag.   Zoals toen hij weigerde het koor van een overledene te laten zingen tijdens de uitvaart. 

Roddel en achterklap, typische Hopperpost. Hoe verlicht... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Robert Frans:

Baseren we ons oordeel hier nu op één krantenartikel? Die zonder betaling niet eens volledig te lezen is?

Nee, we baseren ons op twee krantenartikelen.  Anders is het recidivisme niet vast te stellen.

Ik heb het zonder betaling gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

En ondertussen ...zich maar afvragen waarom zoveel mensen de kerken verlaten. 

Inderdaad. ik heb het artikel ook gelezen en het is gewoon gratis te lezen als je even een account aanmaakt. Persoonlijk denk ik dat de RK-kerk geen personeel meer heeft om hem te vervangen. Anders laat je een dusdanige wantoestand toch niet bestaan? Aan de andere kant doet het feit dat het Bisdom niets doet denken aan de vele kindermisbruikzaken waarbij de priester ook gewoon werd overgeplaatst, zoals dat met deze pastoor ook is gebeurd. Dat overplaatsen dan. “Hij is hier over de schutting gegooid”, staat er in het artikel.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid