Spring naar bijdragen

Hoi, ik ben Bila


Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei Fundamenteel:

En bij twijfel is het natuurlijk de schuld van de schrijver. (sarcasme) ;)

Het is een van de mogelijkheden om te zien of en wat voor intelligentie er zit bij de ontvanger.  Uiteraard werkt het irl beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Hopper:

Het is een van de mogelijkheden om te zien of en wat voor intelligentie er zit bij de ontvanger.  Uiteraard werkt het irl beter.

Na jaren discussie met mensen en diep op de snee te gaan, heb je natuurlijk potentie om grondige analyses te vormen. Maar dat zegt weinig over die mensen hun leven. Zo hebt ge mensen met een hoogbegaafd IQ die als zwerver eindigen. Of wanneer intelligente mensen plots in iets heel irrationeel kunnen beginnen geloven.

Intelligentie is niet altijd een maatstaf.  Het is trouwens beter niet intelligent te willen zijn, maar gewoon zijn. Want als ge het niet op "off" kunt zetten, dan kunt ge snel negatief worden op deze wereld. Beter zijt ge zo loemp ast achterste van een varken op deze wereld. Zegtdatikhetoezeg.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-4-2024 om 19:19 zei Fundamenteel:

Er is geen moderator meer. Al heb ik wel iemand op het oog. Als ik er mee zou doorgaan, want gratis is dat niet.

Een actief mod? Om uw eer te verdedigen? Dat kan je zelf ook hè 😛 
 

Over wie heb je het eigenlijk @Breuk? Ik heb het net gelezen. Ik zal hem stande pede verbannen. Tegen Breuk is tegen mij. Mhehehe (dat is satire he)

Nou ik heb liever dat je de heer Willempie de hartelijke groeten van dit forum overbrengt (hij leest vermoedelijk ook nog steeds mee).  
Jammer dat hij hier verbannen is. Ik heb hem ooit voorgedragen als extra moderator, maar ik begreep later pas dat Sjako en hij niet door dezelfde deur kunnen.  
Ook blijkbaar niet als Jezus op die deur klopt. Woorden en daden lopen niet helemaal synchroon op geloofsgebied.  
We gebruiken allemaal grote woorden (ik ook), maar als het er echt omgaat, dan vraag ik me af: wie is de echte gelovige?

Dt is precies de vraag die de bijbel, steeds opnieuw aan ons als lezer stelt.
Ik hoop niet dat ik weer te belerend overkom, want ik val ook onder dezelfde kritiek.   
Ook dat is wat Israël doet, zichzelf onder kritiek stellen. Helaas is men (heidendom] met het overnemen van die kritiek op het Jodendom nog al eens uit de bocht gevlogen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Breuk:

Nou ik heb liever dat je de heer Willempie de hartelijke groeten van dit forum overbrengt (hij leest vermoedelijk ook nog steeds mee).  
Jammer dat hij hier verbannen is. Ik heb hem ooit voorgedragen als extra moderator, maar ik begreep later pas dat Sjako en hij niet door dezelfde deur kunnen.  
Ook blijkbaar niet als Jezus op die deur klopt. Woorden en daden lopen niet helemaal synchroon op geloofsgebied.  
We gebruiken allemaal grote woorden (ik ook), maar als het er echt omgaat, dan vraag ik me af: wie is de echte gelovige?

Dt is precies de vraag die de bijbel, steeds opnieuw aan ons als lezer stelt.
Ik hoop niet dat ik weer te belerend overkom, want ik val ook onder dezelfde kritiek.   
Ook dat is wat Israël doet, zichzelf onder kritiek stellen. Helaas is men (heidendom] met het overnemen van die kritiek op het Jodendom nog al eens uit de bocht gevlogen. 

Komt U dan nu pas tot de vaststelling dat Christus meer mensen verdeeld dan ze bij elkaar brengt? :)

Als u maar weet dat ook jij en co welkom zijn ;) Ik ben zeer diep gelovig, maar ik ben een slecht volger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Komt U dan nu pas tot de vaststelling dat Christus meer mensen verdeeld dan ze bij elkaar brengt? :)

Als u maar weet dat ook jij en co welkom zijn ;) Ik ben zeer diep gelovig, maar ik ben een slecht volger.

Ik denk dat je dan gelovige en ongelovige bedoelt. Broeders of zusters in Christus Jezus en dan niet door dezelfde deur kunnen?  
Ja wanneer dan wel?  
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Op 2-4-2024 om 12:42 zei bila:

Hallo, 

 

Ik ben Bila, ik heb me 15 jaar geleden eens geregistreerd, maar nooit gereageerd  Maar mijn profiel bestaat kennelijk nog  :) 

Ik ben een vrouw en ben christelijk opgevoed. Met mijn ouders naar de kerk geweest, ( Baptistengemeente), zondagsschool, ,christelijke scholen. Er werd thuis gebeden voor het eten, gedankt na het eten enzovoort. 

Toen ik op mezelf ging wonen ben ik eigenlijk niet meer regelmatig naar de kerk gegaan en op een gegeven moment niet meer. Wel af en toe met bepaalde diensten.

Afgelopen 1 januari ben ik begonnen met het lezen van de Bijbel. Ik wil graag de Bijbel in 3 jaar lezen.  Ik ken de meeste verhalen natuurlijk wel via mijn jeugd, de kerk en school. Maar nu ben ik er aan toe om via een schema de Bijbel te lezen. 

 

Ik hoop dat ik hier mag meeschrijven. :)

 

 

Dag Bila,

Welkom! Wat super leuk dat u de Bijbel gaat lezen, dat heb ik ook gedaan. Ik zou alleen willen voorstellen om de volgorde van lezen iets aan te passen, en in het Nieuwe Testament beginnen. Daar staat namelijk het belangrijkste en waar het in de hele Bijbel om draait: De Heer Jezus Christus is de waarachtige God!

Vooruitlopend op het lezen van de 27 Nieuwe Testament geschriften, hier alvast 16 Bijbelplaatsen als bewijs waar u zelf kunt lezen, dat de Heer Jezus Christus God is:

Joh.1:18, 13:13, 20:28, Han. 20:28, Rom. 9:5, Kol.2:9, 1Tim 1:17, 1Tim. 3:16, Tit. 1:3, 2:13, Heb. 1:8, 2Pet. 1:1, 1Joh. 5:20, Op 11:17, Op 19:16, Op 22:6 en 16.

Waarom doe ik dat lieve zuster Bilal? Er zijn namelijk diverse valse lerearen hier op het forum die glashard ontkennen dat de Heer Jezus Christus God is! Eén daarvan gebruikt zelfs een aangepaste pseudo Bijbel om dit te ontkennen, dus wees op uw hoede.

Ik wens u heel veel lees- en schrijfplezier. 🌺

Jahu.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

https://www.zoeklicht.nl/artikelen/de-schandvlek-van-het-christelijke-antisemitisme-10261

De Schandvlek van christelijk antisemitisme

"Het stemt tot nadenken dat de wortels van het antisemitisme in Europa gevonden worden in de theologie van de christelijke kerk. Hoe is het mogelijk dat Hitler jaren en jaren achtereen onomwonden vanaf zijn spreekgestoelten openlijk kon oproepen tot vervolging en uitroeiing van Joden, zonder dat hem gelijk de mond werd gesnoerd? Eén van de redenen daarvan is dat er al eeuwen lang in het ‘christelijke’ Europa een sterk anti-Joods sentiment leefde, dat ontstaan was door wat de Kerk leerde over het falen van de Joden ten opzichte van Christus. 

Vele Joden zijn letterlijk (!) met het kruis doodgeslagen, of synagogen zijn in brand gestoken met mannen, vrouwen en kinderen daarin, terwijl christenen er omheen liepen en zongen: “Jezus Christus is Heer."

De grootste schandvlek uit de geschiedenis van de christelijke kerk is misschien wel de wijze waarop christenen Joden hebben behandeld, dwars tegen Gods Woord in".

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid