Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei sjako:

Dat geldt voor mensen die een hemelse opstanding krijgen. De meeste mensen krijgen een aardse.

On-Bijbelse lesstof uit het JW-handboek, daar houd ik mij niet mee bezig.

15 minuten geleden zei sjako:

Dat staat er niet.

Als u de Bijbel ontkent, heeft een gesprek geen zin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Jahu:

On-Bijbelse lesstof uit het JW-handboek, daar houd ik mij niet mee bezig.

Als u de Bijbel ontkent, heeft een gesprek geen zin.

Op deze manier heb je niet bezig een discussie te voeren, maar iemand belachelijk te maken. Op deze manier  zal je opponent nooit toegeven, niet vanwege de inhoud maar vanwege de manier waarop je hem bejegent. Vandaar ook het gezegde: wat u niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Jahu:

Als u de Bijbel ontkent, heeft een gesprek geen zin.

U ziet dingen die er niet staan en dingen die er wel staan negeert u. Ik stop met u van gedachten te wisselen. Het heeft geen enkele zin. Succes.

7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Op deze manier heb je niet bezig een discussie te voeren, maar iemand belachelijk te maken.

Daarom stop ik ook met reageren. Het heeft geen enkele zin. Al kwam er engel die het hem uit zou leggen dan zou het nog ontkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

U ziet dingen die er niet staan en dingen die er wel staan negeert u. Ik stop met u van gedachten te wisselen. Het heeft geen enkele zin. Succes.

Daarom stop ik ook met reageren. Het heeft geen enkele zin. Al kwam er engel die het hem uit zou leggen dan zou het nog ontkennen.

@sjako en @Dat beloof ik De reacties van u beiden, doen mij denken aan Lukas 23:12

"En op denzelfde dag werden Pilatus en Heródes vrienden met elkander; want zij waren te voren in vijandschap tegen den anderen."

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Jahu:

@sjako en @Dat beloof ik De reacties van u beiden, doen mij denken aan Lukas 23:12

"En op denzelfde dag werden Pilatus en Heródes vrienden met elkander; want zij waren te voren in vijandschap tegen den anderen."


Het geeft denk ik wel goed jouw visie weer:

- Iedereen die het niet me je eens is, is tegen je.
- Alle mensen die tegen je zijn, spannen samen en zijn vrienden van elkaar.

Beiden zijn niet waar.
Zonder bijbeltekst.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Op deze manier heb je niet bezig een discussie te voeren, maar iemand belachelijk te maken. Op deze manier  zal je opponent nooit toegeven, niet vanwege de inhoud maar vanwege de manier waarop je hem bejegent. Vandaar ook het gezegde: wat u niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

Als dit uit de mond van ieder ander was gekomen kon ik het waarderen. Maar bij jou komt er maar een ding in me op: hoor wie het zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Flawless victory:

Als dit uit de mond van ieder ander was gekomen kon ik het waarderen. Maar bij jou komt er maar een ding in me op: hoor wie het zegt.

Dat is jammer. Je zou eerder moeten letten op wat er wordt gezegd, in plaats van met vooroordelen als 'hoor wie het zegt' te zijn opgezadeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-2-2024 om 03:25 zei Dat beloof ik:

Op deze manier heb je niet bezig een discussie te voeren, maar iemand belachelijk te maken. Op deze manier  zal je opponent nooit toegeven, niet vanwege de inhoud maar vanwege de manier waarop je hem bejegent. Vandaar ook het gezegde: wat u niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

Hoor wie het zegt. Alleen je onderschrift getuigt al tegen zichzelf.
 

Lucas 6

41 Waarom ziet u wel de splinter in het oog van uw broeder, maar merkt u de balk in uw eigen oog niet op?

42 Of hoe kunt u tegen uw broeder zeggen: Broeder, laat toe dat ik de splinter, die in uw oog is, eruit haal, terwijl u zelf de balk in uw oog niet ziet? Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter, die in het oog van uw broeder is, eruit te halen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid