Spring naar bijdragen

Uit een dagboek van Corrie ten Boom:


Aanbevolen berichten

Een jongen schreef eens: "Rentmeesterschap betekent dat het leven is als een groot schip met een rijke lading, bestemd voor vele volkeren in vele plaatsen. God is de eigenaar, maar ik ben de kapitein.

Hoe beschouwt U zichzelf - als eigenaar of als kapitein van wat U bezit? Levert U de goederen af? De wereld leest de Bijbel niet - zij leest U en mij. De gelovige mens is de Bijbel van de ongelovige mens. Groeit U, zoals Petrus? Brandt U van liefde, zoals Stefanus? Gaat U uit, zoals Paulus? Denk U eens in dat de mensen zullen vragen: "Waarom hoorde ik niets over deze Jezus?"

Hoe zullen zij dan in Hem geloven, van wie zij niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen zonder prediker? Romeinen 10:14

Dank U, Heer, dat U ons wilt versterken door de liefde van een stervende Heiland, de kracht van een opgestane Heiland, het gebed van een ten hemel gevaren Heiland en de heerlijkheid van een eeuwige Heiland!

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat wij als gelovigen door woord en daad zodanig van het Evangelie moeten getuigen, dat niet- of andersgelovigen ons als een levende Bijbel kunnen zien. Dat als er geen bijbels zouden zijn, ze alleen ons nodig hebben om niet alleen te horen, maar ook te zien wat het betekent om God lief te hebben en door God geliefd te zijn. Waarschijnlijk refereert ze daarbij naar een vers uit 2 Korintiërs 3:

Gij zelf zijt onze aanbeveling, geschreven in ons hart, maar voor allen te zien en te lezen,  een open brief van Christus, met onze hulp opgesteld, niet met inkt geschreven maar met de Geest van de levende God, niet op stenen tafelen maar in de harten van levende mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:
18 uur geleden zei Dat beloof ik:

JIJ komt met een citaat.
Waarom, als je niet weet wat de schrijver er mee bedoelt? 

Ik zou Robert Frans even bedanken voor het uitstekende antwoord op jouw vraag. Tenzij het je helemaal niet om antwoorden gaat natuurlijk.

@Robert Frans geeft weer wat de schrijfster er volgens hem mee bedoelde. Dat zal ook aardig kloppen.
Mijn vraag was wat jij er mee bedoelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Dat beloof ik:

@Robert Frans geeft weer wat de schrijfster er volgens hem mee bedoelde. Dat zal ook aardig kloppen.
Mijn vraag was wat jij er mee bedoelt.

Je moet proberen te begrijpen wat Corrie ten Boom er mee bedoelde. Robert Frans heeft dat beter verwoord dan ik zou kunnen. Nu weer tante Kees: 

Toen ik bijna 20 jaar oud was, had ik het voorrecht Sadhu Sundar Singh te horen vertellen hoe hij inderdaad de Heer had gezien. In een gesprek vertelde ik hem waarover ik bezorgd was. "Is er iets mis met mijn geloof?" vroeg ik. "Ik weet dat de Heer bij mij is, maar ik heb nooit een visioen of wonder gezien." De Sadhu antwoordde: "Dat ik weet dat Jezus leeft, is geen wonder - Ik heb Hem gezien. Maar jij hebt Hem nooit gezien en je weet dat Hij bij je is. Is dat geen wonder van de Heilige Geest?"

Hem hebt gij lief, zonder Hem gezien te hebben; in Hem gelooft gij, zonder Hem thans te zien en gij verheugt U met een onuitsprekelijke en verheerlijkte vreugde. 1 Petrus 1:8

Heer, wij danken U dat de Heilige Geest ons veel meer laat zien dan onze verstandelijke zintuigen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

"Wat gebeurt er, als ik 'ja' heb gezegd tegen de Heer?"

Dan mag U de hand leggen op al Gods beloften in de Bijbel. Uw zonden, uw zorgen, uw leven - U mag alles bij Hem brengen.

Ik ben gekomen, opdat zij leven en overvloed hebben. Johannes 10:10

Heer, vergeef ons dat wij veel te vaak als bedelaars leven, terwijl wij kinderen zijn van de Koning der koningen en onmetelijk rijk zijn.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

"Mag ik bidden oor de kleine problemen in mijn leven, of alleen voor de grote?"

Op een dag, toen ik erg verkouden was in het concentratiekamp, bad Betsie, mijn zuster, om een zakdoek voor mij. We lachten om de dwaasheid van dat gebed, maar een paar minuten later kwam er een vrouw met een zakdoek voor me! We weten niet, wat God als belangrijk beschouwt. Wij weten dat Hij gebeden verhoort - zelfs de kleine.

Gij hebt niets, omdat gij niet bidt. Jacobus 4:2

Vader, U bekommert Zich om ons en U zult niet boos worden, als wij om heel kleine dingen vragen, want wij zijn uw kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid