Spring naar bijdragen

Getuigenissen en bijbelstudies


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ooit wilde ik zelfmoord plegen en via de buschauffeur ben ik tot geloof gekomen. Nu heb ik een erg gelukkig leven.

Omdat ik graag mensen wil helpen, heb ik een website opgericht www.anewcreation.nl

Op de website vertel ik mijn getuigenissen wat God in mijn leven doet. Ook maak ik bijbel studies om mensen te helpen met meer te wortelen in het christelijke geloof.

Jezus is de weg, de waarheid en het leven. Dit heb ik mogen ontdekken! God heeft zoveel wonderen gedaan wat op geen één hand meer te tellen is. Dit wil ik graag delen in de wereld.

Zouden jullie mij een handje kunnen helpen om de website in de wereld te delen? Het is erg lastig een blogpagina te promoten. Alles is voor Gods koninkrijk! 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet;

Steffany van A New Creation

www.anewcreation.nl

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Steffany,

Welkom op Credible.

Ik heb een kijkje op je website genomen, je levensverhaal gelezen en je getuigenis gezien. Het is inderdaad het verhaal van de verloren dochter: wat is er veel gebeurd in je leven. En het is wonderlijk hoe je geworden bent wie je nu bent.

Je hebt nu als missie om anderen te helpen en bij te staan. Maar vergeet niet om zelf ook te leven hoor!

Met een vriendelijke groet,

Yours

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry Steffany, maar deze website ga ik niemand aanbevelen.  Het ziet er allemaal erg anekdotisch en evangeliserend uit.  En die uitroep bovenin "Pleeg geen zelfmoord! Er is hoop!" vind ik ronduit beschamend.   Zo ga je niet om met suïcidale mensen.

Ik kan er niet positief over zijn.

P.S.   Het zou al schelen als je zou spreken over 'zelfdoding' i.p.v. 'zelfmoord'.  Zo klinkt het erg veroordelend. 

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Hopper:

En die uitroep bovenin "Pleeg geen zelfmoord! Er is hoop!" vind ik ronduit beschamend.   Zo ga je niet om met suïcidale mensen.

Er wordt vanuit een goede intentie gezegd dat je beter geen zelfmoord/zelfdoding kunt plegen/doen. Ik zie niet in hoe dat beschamend naar mensen met suïcidale gevoelens zou kunnen zijn. Iemand hoop willen geven heeft ook een goede intentie.  En ook daar is niets mis mee. Uiteindelijk doden mensen zichzelf toch als ze dat per se willen.
Tenslotte: Of jezelf lichamelijk doden verstandig is, is uiteindelijk ook maar de vraag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Steffany:

Hallo allemaal,

Ooit wilde ik zelfmoord plegen en via de buschauffeur ben ik tot geloof gekomen. Nu heb ik een erg gelukkig leven.

Omdat ik graag mensen wil helpen, heb ik een website opgericht www.anewcreation.nl

Op de website vertel ik mijn getuigenissen wat God in mijn leven doet. Ook maak ik bijbel studies om mensen te helpen met meer te wortelen in het christelijke geloof.

Jezus is de weg, de waarheid en het leven. Dit heb ik mogen ontdekken! God heeft zoveel wonderen gedaan wat op geen één hand meer te tellen is. Dit wil ik graag delen in de wereld.

Zouden jullie mij een handje kunnen helpen om de website in de wereld te delen? Het is erg lastig een blogpagina te promoten. Alles is voor Gods koninkrijk! 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet;

Steffany van A New Creation

www.anewcreation.nl

 

 

 

Hallo Steffany, een nieuwe creatie in Christus is heel mooi.   
Je zult merken dat niet alle problemen daarmee verdwijnen, maar dat je wel een houvast hebt voor het leven.  
 

Mocht je vragen hebben op gebied van LHBT+ dan wijs ik je graag op
https://www.wijdekerk.nl/bid-luister-steun-mij 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Yours:

Er wordt vanuit een goede intentie gezegd dat je beter geen zelfmoord/zelfdoding kunt plegen/doen. Ik zie niet in hoe dat beschamend naar mensen met suïcidale gevoelens zou kunnen zijn. Iemand hoop willen geven heeft ook een goede intentie.  En ook daar is niets mis mee. Uiteindelijk doden mensen zichzelf toch als ze dat per se willen.
Tenslotte: Of jezelf lichamelijk doden verstandig is, is uiteindelijk ook maar de vraag. 

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.   En met goede bedoelingen mensen van suïcidale gedachten afhelpen kan wel eens contraproductief zijn.   Doorgaans laat men dat soort precaire zaken aan mensen met kennis van zaken over.   Dus er is m.i. wel degelijk iets mis mee.   Vandaar dat ik me er tegen uit spreek en wie weet of Steffany zich de kritiek aantrekt?

Zo'n term als 'Er is hoop!' is helemaal tenenkrommend, voor suïcidale mensen is er juist geen enkele hoop meer.  Daarom twijfel ik ook erg aan die zgn voormalige suïcide wens van Steffany.   We zien het leven allemaal wel eens niet meer zitten, maar daarom ben je nog niet suïcidaal.   Vaak is het niet meer dan een wens voor aandacht.   De wensnatuur is bij uitstek de natuur van het ego.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-1-2024 om 14:44 zei Hopper:

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.   En met goede bedoelingen mensen van suïcidale gedachten afhelpen kan wel eens contraproductief zijn.   Doorgaans laat men dat soort precaire zaken aan mensen met kennis van zaken over.   Dus er is m.i. wel degelijk iets mis mee.   Vandaar dat ik me er tegen uit spreek en wie weet of Steffany zich de kritiek aantrekt?

Zo'n term als 'Er is hoop!' is helemaal tenenkrommend, voor suïcidale mensen is er juist geen enkele hoop meer.  Daarom twijfel ik ook erg aan die zgn voormalige suïcide wens van Steffany.   We zien het leven allemaal wel eens niet meer zitten, maar daarom ben je nog niet suïcidaal.   Vaak is het niet meer dan een wens voor aandacht.   De wensnatuur is bij uitstek de natuur van het ego.

En hoe is het gesteld met de geestelijke kennis van de mensen ‘met kennis van zaken’? Hebben die enig idee van de geestelijke consequenties van zelfdoding? Kunnen die dat overzien? Hebben die kennis van het geestelijke/astrale leven na zelfdoding? 
 

Ik vind dit een erg ongepaste vraag. Mensen met mentale problemen denken daar niet bij na en zo ontmoedig je een persoon die uit dit dal aan het kruipen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Yours:

En hoe is het gesteld met de geestelijke kennis van de mensen ‘met kennis van zaken’? Hebben die enig idee van de geestelijke consequenties van zelfdoding? Kunnen die dat overzien? Hebben die kennis van het geestelijke/astrale leven na zelfdoding? 

Voor taboeïsering of andere bangmakerij moet je niet bij mij zijn.   Over alles 'na de dood' doe ik geen enkele uitspraak, dat is bekend, luchtfietserij daar doe ik niet aan.

Als volger van Jezus kan mededogen het enige uitgangspunt zijn.  Bang maken valt niet onder mededogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Hopper:

Voor taboeïsering of andere bangmakerij moet je niet bij mij zijn.   Over alles 'na de dood' doe ik geen enkele uitspraak, dat is bekend, luchtfietserij daar doe ik niet aan.

Als volger van Jezus kan mededogen het enige uitgangspunt zijn.  Bang maken valt niet onder mededogen.

Ik maak niemand bang. Ik houd echter rekening met de mogelijkheid dat dit niet zo onschuldig is als het lijkt. Ook de mensen ‘met kennis van zaken’ zouden zich dit moeten afvragen/realiseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Een week later ontmoete ik de Familie van mijn moeder. En ze zeiden: waarom geloof jij in de God die jou moeder heeft dood gemaakt. Toen kon ik zeggen: de artsen maken fouten, God had het niet zo gewild. Ze stonden met een mond vol tanden. En hadden niks meer te zeggen.

Dus artsen zijn machtiger dan God? ...... Je zegt het zelf..

En dan deze, over je ongeluk:
 

Citaat

Op vrijdag 2 juni 2023 wilde ik de trein halen op Amsterdam Sloterdijk  ivm  vertraging. Ik ging rennen en viel met mijn gezicht op de trap van de trein terwijl de deuren dicht gingen. De conductrice zag mij en rennen en vallen. De conductrice dacht: dit gaat niet goed aflopen en drukte de noodrem in .....
..... Mijn herstel loopt super goed! Kan steeds meer praten. Eet gepureerd voedsel. Loop weer(nog herstellende). Kan elke dag weer iets meer doen! Met mijn hoofd gaat het ook steeds beter! Was veel duizelig en een beetje afwezig! Ik had een harde klap gehad.

En dan beweer je dus:

Citaat

Dus prijs God! In alles zie ik dat God mij beschermt heeft! 

Kom op zeg, dat meen je niet.
Hij heeft je beschermd maar liet wel de artsen hun gang gaan toen je moeder overleed door hun fout ?
Hij heeft je beschermd maar liet je wel met je gezicht op de trap van de trein vallen?
Dit alles komt op anderen heel erg belachelijk over.

Dit is ook erg ongepast. Sommige dingen gebeuren om je weer op de rails te zetten. Ik vind deze post erg beledigend.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-1-2024 om 12:33 zei Hopper:

Sorry Steffany, maar deze website ga ik niemand aanbevelen.  Het ziet er allemaal erg anekdotisch en evangeliserend uit.  En die uitroep bovenin "Pleeg geen zelfmoord! Er is hoop!" vind ik ronduit beschamend.   Zo ga je niet om met suïcidale mensen.

Ik kan er niet positief over zijn.

P.S.   Het zou al schelen als je zou spreken over 'zelfdoding' i.p.v. 'zelfmoord'.  Zo klinkt het erg veroordelend. 

Zuurzak.

Op 4-1-2024 om 20:28 zei Steffany:

Hallo allemaal,

Ooit wilde ik zelfmoord plegen en via de buschauffeur ben ik tot geloof gekomen. Nu heb ik een erg gelukkig leven.

Omdat ik graag mensen wil helpen, heb ik een website opgericht www.anewcreation.nl

Op de website vertel ik mijn getuigenissen wat God in mijn leven doet. Ook maak ik bijbel studies om mensen te helpen met meer te wortelen in het christelijke geloof.

Jezus is de weg, de waarheid en het leven. Dit heb ik mogen ontdekken! God heeft zoveel wonderen gedaan wat op geen één hand meer te tellen is. Dit wil ik graag delen in de wereld.

Zouden jullie mij een handje kunnen helpen om de website in de wereld te delen? Het is erg lastig een blogpagina te promoten. Alles is voor Gods koninkrijk! 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet;

Steffany van A New Creation

www.anewcreation.nl

 

 

 

Welkom. Wilt dat zeggen dat u enkel uw website komt promoten, of gaat u hier ook deelnemen aan discussies? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Zuurzak.

Guanabana is sappig en heeft een zoetzure smaak. Onze guanabana wordt rechtstreeks vers ingevlogen. De zuurzak wordt geroemd om haar gezonde eigenschappen. (Bron groentebroer).  

Maar wat is de relevantie met dit topic?  Ben ik iemand met gezonde eigenschappen?  En zo ja, waarom dan?

12 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Welkom. Wilt dat zeggen dat u enkel uw website komt promoten, of gaat u hier ook deelnemen aan discussies? ;)

Vermoedelijk was het alleen promotie.    Met de feedback is ook niets gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid