Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Wanneer beginnen mensen toe te geven dat ze niet in staat zijn de dingen die ze beloven niet uit te kunnen voeren. De maatschappij is vol van mensen die beloven van alles te kunnen maar niet in staat zijn de daad bij het woord te voegen of verantwoordinjg af te leggen waar het op staat.

Een gezonde samenleving bestaat uit mensen die overleg met elkaar kunnen voeren en een vereiste vaardigheid is mededelen wat je wilt. Daarnaast moeten mensen in staat zijn te reageren met relevante informatie waarbij het hunzelf betreft. Aangeven wat je er van vindt omkleedt met redenen die henzelf aangaan en niet gerichrt zijn op de gesprekspartner. Deel mede het aandeel dat bij jezelf ligt. Daar heb je recht op.

Eerlijk mededelen waar je mee bezig bent wekt vertrouwen bij anderen waarbij de partner in staat raakt de waarheid te beoordelen aangaande hetgeen hij aan toe is. Weigeren mede te delen wekt wantouwen op. Dat is het systeem. Gezeur over een ander (kritisch gericht op de ander) wekt wantrouwen en dan houden mensen hun mond, of juist niet en ontstaat een negatieve spiraal van onzinnig gesprek waarbij niemadn zich wil inhouden en ontstaat ruzie.

Dus mededelen is goed. Waarbij het mededelingen op de juiste plaats betreffende de juiste aangelegenheid betreft. Een voorbeeld: Zakelijke partners behoren hun deal te sluiten waarbij alle aspecten duidelijk gemaakt worden waarbij de informatie besloten blijft tot degenen die daarbij betrokken zijn.

Men dient ook eerlijk te zijn over hetgeen men waar kan maken. Dit is een algemeen principe.

In de politiek hebben we al vaak meegemaakt dat men niet in staat was de beloofde resultaten te behalen terwijl dat wel nodig was. Dat systeem zit verweven door de hele samenleving. Daar moeten we wat aan doen. Wie liegt dat hij het kan moet afgewezen worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Monachos:

Mijn mening is dat ik de titel van dit topic niet goed kan rijmen met de inhoud van je betoog. Waar zit het ongeloof precies in?

Wanneer je het niet begrijpt ben je niet op je plaats om mee te doen. Stop er dan mee. Doe mee met iets dat je wel begrijpt, dan hebben anderen er ook wat aan. Nu ben je alleen maar lastig. Dag.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Monachos:

Ik denk eerder dat niemand begrijpt wat je met je warrige verhaal probeert te zeggen. Wie zie je nog meer meedoen in dit topic dan? Ik doe een poging het beter te begrijpen door gewoon een vraag te stellen maar je reageert meteen (zoals wel vaker) beledigd/aangebrand.

Met al dat nieuwe forum gedoe was er een link naar netforum, ik dacht ..laat ik 's een kijkje nemen. 

Ik denk dat dit warrige topic met de toedeloe daar te maken heeft.   https://netforum.nl/index.php?/topic/6029-barnabas-is-een-gevaarlijk-persoon/page/2/#comment-17292

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Barnabas:
15 uur geleden zei Monachos:

Mijn mening is dat ik de titel van dit topic niet goed kan rijmen met de inhoud van je betoog. Waar zit het ongeloof precies in?

Wanneer je het niet begrijpt ben je niet op je plaats om mee te doen. Stop er dan mee. Doe mee met iets dat je wel begrijpt, dan hebben anderen er ook wat aan. Nu ben je alleen maar lastig. Dag.

15 uur geleden bewerkt door

De vraag van @Monachos is een terechte. 
Je betoog komt er op neer dat volgens jou ongeloof synoniem staat met liegen.
Als daar een vraag op wordt gesteld kun je daar toch gewoon op antwoorden.

Iemand die dit schrijft:

Citaat


Een gezonde samenleving bestaat uit mensen die overleg met elkaar kunnen voeren en een vereiste vaardigheid is mededelen wat je wilt.

en vervolgens reageert met "Als je het niet begrijpt ben je niet op je plaats om mee te doen"
maakt zichzelf volstrekt belachelijk.

 

2 uur geleden zei Hopper:

Gaan we nu serieus met zijn allen Barnabas afbranden?  Wie niets met Barnabas' zijn ideeën van doen wilt hebben kan zijn berichten gewoon negeren.

Daar maakt hij het zelf naar. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn mening is dat er weer behoorlijk op de persoon gespeeld wordt en dat jullie niet in staat zijn fatsoenlijk discussie te voeren en bij het onderwerp te blijven.

Daarbij, persoonlijke zaken horen thuis in de vriendenkring.

bewerkt door Barnabas
volledigheid
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Monachos:

Ik acht mijzelf niet superieur aan wie dan ook. Zou ook raar zijn als insignificant thuishulpje.

Ik kan echter alleen maar vanuit mijzelf handelen en reageren en probeer een dialoog aan te gaan met Barnabas. Dat lijkt mij beter dan het advies van Hopper om hem te negeren. 

...

Begin je er nu op netforum een beetje achter te komen hoe intolerant ze daar zijn? Ik vind het overigens goed dat je het voor Barnabas opneemt. Maar 'Balthasar Boma', de moderator, overweegt niet eens eerst een duidelijke waarschuwing of een tijdelijke ban. 

Waarom de noodzaak gutmensch over anderen te spelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid