Spring naar bijdragen

Gebed verhoord of niet


Aanbevolen berichten

Je kan voor alles dankzeggen, ook voor logische dingen schrijft Paulus, God is nu eenmaal de bron van alles, toch zijn er vragen, kan Satan binnendringen als een stoorzender en verwarring doen ontstaan, steker  je vragen of meditatie beantwoorden via tekenen of oplossingen om zo verwarring te stichtten, sluit het niet helemaal uit. Heeft iemand meningen, dan hoor ik het graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei antoon:

Je kan voor alles dankzeggen, ook voor logische dingen schrijft Paulus, God is nu eenmaal de bron van alles, toch zijn er vragen, kan Satan binnendringen als een stoorzender en verwarring doen ontstaan, steker  je vragen of meditatie beantwoorden via tekenen of oplossingen om zo verwarring te stichtten, sluit het niet helemaal uit. Heeft iemand meningen, dan hoor ik het graag.

Het verschil tussen toeval, ingrijpen door God of Satan is niet te bepalen 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het verschil tussen toeval, ingrijpen door God of Satan is niet te bepalen 

Ik denk in bepaalde gevallen wel zeer moeilijk, komt bij geloof je in of algemeen gelooft men  de Levengever en Stoorzender Satan genaamd, Veel Christen niet in de stoorzender of geven een eigen betekenis , of noemen het het kwaad in de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

 

Ik denk in bepaalde gevallen wel zeer moeilijk, komt bij geloof je in of algemeen gelooft men  de Levengever en Stoorzender Satan genaamd, Veel Christen niet in de stoorzender of geven een eigen betekenis , of noemen het het kwaad in de mens.

De duivel is een bedenksel van het christendom. Het jodendom kent geen duivel, wel satan. Maar dat is best wel wat anders,

De gedachte aan een duivel komt uit de Griekse en Romeinse gedachtenwereld. Bij de Grieken heb je Zeus als oppergod en Hades als god van de onderwereld. Bij de Romeinen heb je Jupiter als oppergod en Pluto als god van de onderwereld. Zo zie je hoe heidense invloeden ook in de bijbel terecht zijn gekomen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei GaitJ:

De duivel is een bedenksel van het christendom. Het jodendom kent geen duivel, wel satan. Maar dat is best wel wat anders,

De gedachte aan een duivel komt uit de Griekse en Romeinse gedachtenwereld. Bij de Grieken heb je Zeus als oppergod en Hades als god van de onderwereld. Bij de Romeinen heb je Jupiter als oppergod en Pluto als god van de onderwereld. Zo zie je hoe heidense invloeden ook in de bijbel terecht zijn gekomen.

 

Dat mag je denken, ik bekijk het anders, maar ieders mening telt

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Heb je meer details antoon?

Welke tekens?

Een toenname in synchroniciteit na "the higher plane" is niet ongewoon. Fear not!

Je kan met een enorm probleem zitten en even niet weten wat te doen of wat te denken, je zou in meditatie een teken kunnen vragen aan de Schepper een richtlijn wat te doen of wat als waarheid aan te nemen, je ervaart dat je een teken krijgt maar het kan toeval zijn of dat de Stoorzender Satan  het probleem gekaapt heeft en je om wat voor reden dan ook in  het verkeerde straatje stuurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei antoon:

Dat mag je denken, ik bekijk het anders, maar ieders mening telt

Je kan met een enorm probleem zitten en even niet weten wat te doen of wat te denken, je zou in meditatie een teken kunnen vragen aan de Schepper een richtlijn wat te doen of wat als waarheid aan te nemen, je ervaart dat je een teken krijgt maar het kan toeval zijn of dat de Stoorzender Satan  het probleem gekaapt heeft en je om wat voor reden dan ook in  het verkeerde straatje stuurt.

Het doel van de duivel is misleiding op misleiding en hij heeft veel prooien.  Daarom -> Als we een probleem hebben, moeten we naar de natuur ervan kijken denk ik en niet zozeer om tekens vragen, maar eerder wijsheid, steun en vragen Zijn Wil te laten geschieden. Hij heeft reeds gesproken.

Misschien is het padje niet altijd verkeerd, maar wordt het padje verkeerd belopen. Het is als de lotto winnen. Dat geeft beide machten veel invloed; wie laat je overheersen of maken we een compromis? Hoe duur komt dat compromis me te staan? De lotto winnen is dan als een beantwoord gebed in armoede, maar de invloed van de duivel kan dan sterker dan die winnaar zijn geloof zijn.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie niet in boze geesten geloofd moet het doen met de natuurlijke waarneming. Ieder mens kent goed en kwaad. Dat inzicht komt bij het twaalde jaar. Daarom staat er van Jezus geschreven dat Hij Zijn weg zelfstandig gaat en weet dat Hij in de tempel behoort te zijn op Zijn twaalde jaar. Dus het onderscheid van goed en kwaad komt met het twaalde jaar bij ieder mens.

De bijbel geeft heel veel lijstjes van goed en slecht gedrag die geraadpleegd kunnen worden om onderscheid te kunnen maken naar juist gedrag wanneer het zicht er op vertroebeld is geraakt of beïnvloed is geraakt door de duivel.

bewerkt door Barnabas
correcte deelname aan discussie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is mogelijk dat de duivel invloed uitoefent op de natuur en wonderen doet die in de ogen van mensen onmogelijk zijn. Dat gebeurt in het verhaal van Mozes waarbij hij in opdracht van de Heer de Farao moet gebieden zijn volk te laten gaan. Daarbij doen tovenaars van de Farao namens de duivel wonderen en tekenen teneinde het doel van Mozes te verijdelen en ongehoorzaamheid bij de Farao teweeg te brengen. Echter Mozes is door de Heer gestuurd en hij geloofd God en Hij weet dat God de wonderen van de duivel teniet zal doen want God heeft hem tevoren gedemonstreerd wat hem opgedragen is.

bewerkt door Barnabas
correctie typfouten
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf heb ik periodiek  tijden van onzekerheid eens in de 2 jaar ongeveer ongeveer, een keer goed in meditatie gegaan en kreeg antwoord door wat het leek een visioen, met klem zeg ik dat ik niet wil opscheppen, ik ben niet bijzonder of zoiets, in ieder geval verdween die bepaalde onzekerheid en ook een beetje angst abrupt en dat is ongeveer 3/ 4 maanden geleden, dan raak je weleens in een soort x fieles of spagaat, wordt er nu een spelletje met mij gespeeld of wat is het, binnen mijn geloofskring krijg ik goede antwoorden maar niet alles is zeker. De stoorzender lijkt mogelijkheden te hebben om je te bespelen. het lijken wel schooljongens met lugubere spelletjes

Wees verder gerust het gaat goed met mij, ik leef in zekerheid van de Schrift slaap en eet goed

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei antoon:

Zelf heb ik periodiek  tijden van onzekerheid eens in de 2 jaar ongeveer ongeveer, een keer goed in meditatie gegaan en kreeg antwoord door wat het leek een visioen, met klem zeg ik dat ik niet wil opscheppen, ik ben niet bijzonder of zoiets, in ieder geval verdween die bepaalde onzekerheid en ook een beetje angst abrupt en dat is ongeveer 3/ 4 maanden geleden, dan raak je weleens in een soort x fieles of spagaat, wordt er nu een spelletje met mij gespeeld of wat is het, binnen mijn geloofskring krijg ik goede antwoorden maar niet alles is zeker. De stoorzender lijkt mogelijkheden te hebben om je te bespelen. het lijken wel schooljongens met lugubere spelletjes

Wees verder gerust het gaat goed met mij, ik leef in zekerheid van de Schrift slaap en eet goed

En mag het openbaar zijn wat uw visioen deelde? Of is dat geheim?

De ware wijsheid ontvouwt zich wanneer de ziel, als een alchemist van het etherische, de sterren in haar eigen dans betrekt...

Wel 1 zeer gewezen waarschuwing: stay away from kundalini. Doe het niet! Dat bid je niet over 1 nachtje weg die invloeden.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat bid je niet over 1 nachtje weg die invloeden.

Klopt, of beter kan heel goed kloppen dus ik blijf met een beetje vragen zitten, word ik bespeeld of niet, het is erg persoonlijk Fundi het zal mij moeite kosten om details te geven, maar misschien komt het nog.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei antoon:

Klopt, of beter kan heel goed kloppen dus ik blijf met een beetje vragen zitten, word ik bespeeld of niet, het is erg persoonlijk Fundi het zal mij moeite kosten om details te geven, maar misschien komt het nog.

Indien ge dat gedaan hebt, mijn privé staat open.

Ik zou met medidatie toch oppassen welke kanalen ge opent hoor. Want het is Zijn wil die moet geschieden. Hij heeft reeds gesproken en de wereld/ook wij gaat/n daarmee in strijd.

Persoonlijk ben ik daar ook heel schuw en nederig in geworden. Als er angst bij gepaard gaat, komt het dan wel van God, de Zoon of de Trooster? Het begint door eerst zelf veroordeeld te worden, en daaruit breekt het systematisch open en hoe die zondes op grote schaal in de wereld spelen. Wat de invloeden daarachter zijn...hoe ze in ons leven spelen. Het onzichtbare is echter dan het zichtbare. All warfare is based on deception....

Als het van de light side komt, ontvouwt zich dat elegant en subtiel. De dark side is daar niet zo subtiel en elegant in. Hopelijk helpt dit?

Besef ook dat een confrontatie met het donkere, daarom niet slecht hoeft te zijn. De Heer is altijd dichterbij en sterker.

I can do all things through Christ which strengtheneth me

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-9-2023 om 11:18 zei antoon:

 

Ik denk in bepaalde gevallen wel zeer moeilijk, komt bij geloof je in of algemeen gelooft men  de Levengever en Stoorzender Satan genaamd, Veel Christen niet in de stoorzender of geven een eigen betekenis , of noemen het het kwaad in de mens.

Ik had het over wat te bepalen valt. Niet over wat mensen persoonlijk denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei antoon:

Zelf heb ik periodiek  tijden van onzekerheid eens in de 2 jaar ongeveer ongeveer, een keer goed in meditatie gegaan en kreeg antwoord door wat het leek een visioen, met klem zeg ik dat ik niet wil opscheppen, ik ben niet bijzonder of zoiets, in ieder geval verdween die bepaalde onzekerheid en ook een beetje angst abrupt en dat is ongeveer 3/ 4 maanden geleden, dan raak je weleens in een soort x fieles of spagaat, wordt er nu een spelletje met mij gespeeld of wat is het, binnen mijn geloofskring krijg ik goede antwoorden maar niet alles is zeker. De stoorzender lijkt mogelijkheden te hebben om je te bespelen. het lijken wel schooljongens met lugubere spelletjes

Wees verder gerust het gaat goed met mij, ik leef in zekerheid van de Schrift slaap en eet goed

Jezus spreekt ergens uit: "Waarom gelooft u niet? Hij zegt dit in verband met mensen die geen goed onderscheid hebben van de bron van Zijn spreken. Zij beschuldigen Hem van demonie terwijl Jezus de waarheid tegen hen spreekt (Johannes 8;43-49). Maar Jezus spreekt de volgende zinnen uit om hen de zaak te doen onderzoeken (vers 45-46)":

 "Maar Mij, omdat Ik de waarheid spreek, Mij gelooft u niet. Wie van u overtuigt Mij van zonde? En als Ik de waarheid spreek, waarom gelooft u Mij niet?"

Jezus stuurt er dus op aan dat zij zich gericht praktisch afvragen wat Zijn zonde zou zijn en waarom zij niet geloven. Dan moeten zij heel gericht en praktisch nadenken en op die manier kunnen zij gericht denken en inzicht krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Barnabas:

Jezus spreekt ergens uit: "Waarom gelooft u niet? Hij zegt dit in verband met mensen die geen goed onderscheid hebben van de bron van Zijn spreken. Zij beschuldigen Hem van demonie terwijl Jezus de waarheid tegen hen spreekt (Johannes 8;43-49). Maar Jezus spreekt de volgende zinnen uit om hen de zaak te doen onderzoeken (vers 45-46)":

 "Maar Mij, omdat Ik de waarheid spreek, Mij gelooft u niet. Wie van u overtuigt Mij van zonde? En als Ik de waarheid spreek, waarom gelooft u Mij niet?"

Jezus stuurt er dus op aan dat zij zich gericht praktisch afvragen wat Zijn zonde zou zijn en waarom zij niet geloven. Dan moeten zij heel gericht en praktisch nadenken en op die manier kunnen zij gericht denken en inzicht krijgen.

Maar is het niet dat Jezus van zichzelf zei (Johannes 5:31) Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn praktijken vonden velen occult en te paganistisch. Maar na 1 nacht en zonsopgang kwam ik grijnzend terug.

Die mensen die dat volgens moderne new age praktijken deden, krijgen dat kanaal zo makkelijk niet meer toe. Waarbij stemmen hen bevolen. Er was eens een kennis die zei dat ze bevellen kreeg en als ze niet luisterde zou sterven, ze stierf aan een hersenbloeding.

Ze had ook geen geloof.

Op 6-9-2023 om 19:52 zei Barnabas:

Het is mogelijk dat de duivel invloed uitoefent op de natuur en wonderen doet die in de ogen van mensen onmogelijk zijn. Dat gebeurt in het verhaal van Mozes waarbij hij in opdracht van de Heer de Farao moet gebieden zijn volk te laten gaan. Daarbij doen tovenaars van de Farao namens de duivel wonderen en tekenen teneinde het doel van Mozes te verijdelen en ongehoorzaamheid bij de Farao teweeg te brengen. Echter Mozes is door de Heer gestuurd en hij geloofd God en Hij weet dat God de wonderen van de duivel teniet zal doen want God heeft hem tevoren gedemonstreerd wat hem opgedragen is.

Het grootste gevaar is dat de slechten zich als goeie kunnen voordoen. Ga nooit in het astrale zonder u te ankeren op Christus .  Ook niet als je mentaal verzwakt bent. Verdriet is een portaal voor manipulatie.

Beter, blijf er uit. Maar ik kan de aantrekkingskracht wel begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid