Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Mensen die nog zelf proberen na te denken en dingen te onderzoeken i.p.v. klakkeloos de door de machthebbers en hun (staats gecontroleerde) massamedia aanbevolen denktrend na te volgen worden complotdenkers en wappies genoemd. Ze worden als idioten neergezet. Iedereen die niet meedoet met de huidige denktrend is een idioot. Een gevaarlijke idioot zelfs. Nu ervaar ik, door mensen het te vragen, dat bijna niemand nog van agenda 2030 heeft gehoord. En toch is die agenda, waar zo'n beetje alle overheden zich bij hebben aangesloten en ook de Nederlandse, nu juist de verklaring voor bijna alles wat er momenteel plaatsvindt. Agenda 2030 is een prachtig programma, Het komt er op neer dat er over zeven jaar geen armoede meer bestaat en dat we dan allemaal gelukkig zijn. Wie kan daar nu op tegen zijn? Maar er zijn natuurlijk een paar dingen die ze er niet bij vertellen. Ik ben benieuwd naar hoeveel van jullie op de hoogte zijn van agenda 2030 en jullie gedachten over wat er mogelijk verzwegen wordt. Dit is geen onbelangrijk onderwerp want we gaan er allemaal meer en meer mee te maken krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Mensen die nog zelf proberen na te denken en dingen te onderzoeken i.p.v. klakkeloos de door de machthebbers en hun (staats gecontroleerde) massamedia aanbevolen denktrend na te volgen worden complotdenkers en wappies genoemd. Ze worden als idioten neergezet. Iedereen die niet meedoet met de huidige denktrend is een idioot. Een gevaarlijke idioot zelfs. Nu ervaar ik, door mensen het te vragen, dat bijna niemand nog van agenda 2030 heeft gehoord. En toch is die agenda, waar zo'n beetje alle overheden zich bij hebben aangesloten en ook de Nederlandse, nu juist de verklaring voor bijna alles wat er momenteel plaatsvindt. Agenda 2030 is een prachtig programma, Het komt er op neer dat er over zeven jaar geen armoede meer bestaat en dat we dan allemaal gelukkig zijn. Wie kan daar nu op tegen zijn? Maar er zijn natuurlijk een paar dingen die ze er niet bij vertellen. Ik ben benieuwd naar hoeveel van jullie op de hoogte zijn van agenda 2030 en jullie gedachten over wat er mogelijk verzwegen wordt. Dit is geen onbelangrijk onderwerp want we gaan er allemaal meer en meer mee te maken krijgen.

Ik heb er niet eerder van gehoord. Ik dacht dat het de klimaat agenda van Timmermans was. Heb je een goede link? Ik heb net de doelstellingen gezien op de site van rijksoverheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Agenda 2030...

Digital ID, digitaal geld, verlaagde transmissies, alles elektrisch, gendercare van op de kleuterschool en ga maar door....

Ik ken een forumdeelnemer die inmiddels al maanden aan het OH'en is over digitaal geld.  Het interesseerde me toch al nooit en nu nog minder. (Dat kan eigenlijk niet, minder dan nooit is een contradictie, maar  overdrijven mag in deze kwestie)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hopper:

Ik ken een forumdeelnemer die inmiddels al maanden aan het OH'en is over digitaal geld.  Het interesseerde me toch al nooit en nu nog minder. (Dat kan eigenlijk niet, minder dan nooit is een contradictie, maar  overdrijven mag in deze kwestie)

Proficiat om uw eigen groter te wanen dan het onderwerp. En geen probleem dat ik u een duwtje gaf. ;)

Geniet ervan daarboven!

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Willempie:

 Nu ervaar ik, door mensen het te vragen, dat bijna niemand nog van agenda 2030 heeft gehoord. En toch is die agenda, waar zo'n beetje alle overheden zich bij hebben aangesloten en ook de Nederlandse, nu juist de verklaring voor bijna alles wat er momenteel plaatsvindt. Agenda 2030 is een prachtig programma, Het komt er op neer dat er over zeven jaar geen armoede meer bestaat en dat we dan allemaal gelukkig zijn. Wie kan daar nu op tegen zijn? 

Jazeker ken ik die. Ik heb er zelfs vaker naar SDG's verwezen en gelinkt naar de VN site

 

https://unric.org/nl/duurzame-ontwikkelingsdoelstellingen/

De SDG’s werden voorafgegaan door de Millenniumdoelstellingen (MDG’s). De SDG’s zijn een oproep tot actie voor alle landen – arm en rijk – om welvaart te bevorderen en tegelijkertijd de planeet te beschermen tegen klimaatverandering. Ze leggen de grondslag voor het beëindigen van armoede, met strategieën die zowel economische groei ontwikkelen als een reeks sociale behoeften aanpakken, zoals onderwijs, gezondheid, sociale bescherming en werkgelegenheid.

Hier vind je een overzicht van de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen.

 

En hier van het Rijk het lijstje: 

De Duurzame Ontwikkelingsdoelen zijn wereldwijd bekend als de Sustainable Development Goals (SDG’s). In 2015 hebben alle 193 landen die lid zijn van de Verenigde Naties (VN) de doelen aangenomen. Met deze doelen willen zij in 2030 een duurzame wereld voor iedereen bereiken, waarin niemand wordt buitengesloten. De doelen gelden voor alle landen en voor alle mensen. De 17 SDG’s zijn: 

Alle vormen van armoede tegengaan

Geen honger, wel duurzame landbouw en goede voeding 

Goede gezondheid en welzijn

Goede kwaliteit van onderwijs 

Dezelfde rechten en kansen voor mannen en vrouwen 

Schoon water en sanitaire voorzieningen en duurzaam omgaan met water

Betaalbare duurzame energie 

Goede banen, duurzame economische groei en eerlijke verdeling van welvaart

Duurzame industrie, innovatie en infrastructuur

Minder ongelijkheid in een land en tussen landen

Duurzame, veilige en veerkrachtige steden en gemeenschappen

Verantwoorde consumptie en productie

Klimaatverandering tegengaan

Duurzaam gebruik van de oceanen en zeeën

Beschermde ecosystemen, bossen en biodiversiteit

Vrede, veiligheid en rechtvaardigheid

Wereldwijde samenwerking om de doelen te bereiken

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid