Spring naar bijdragen

ik ben vanaf heden een zwarte vrouw


Aanbevolen berichten

53 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat gaat met pillen. Nu blijkt dat je weer eens praat over iets waarvan je niet weet hoe het werkt.

Geef eens een bron waar pillen de chromosomen (niet hormonen) van de mens kunnen veranderen. Zeveraar :) Het is ONMOGELIJK.

1 uur geleden zei Robert Frans:

Kan een transman dan kinderen verwekken? Kan een transvrouw dan kinderen baren? Naar mijn weten kunnen beiden dat niet, omdat beiden standaard onvruchtbaar zijn na de transitie. Een transvrouw ontvangt bijvoorbeeld ook geen baarmoeder. Er is dus mijns inziens sowieso geen sprake van een volledige verandering van geslacht. Je kan een trans alle lichamelijke kenmerken van het gewenste geslacht geven en volstoppen met hormonen om het lichaam te forceren zich naar het andere geslacht te gedragen, maar deze kenmerken zullen niet ten volle functioneren naar hun aard. Dat hoeft misschien geen probleem te zijn voor de trans en zijn of haar omgeving, maar een volledige transitie is het dus niet.

Wat @Fundamenteel hier schrijft is natuurlijk een karikatuur, maar toch is het een interessant gedachtenexperiment. Allereerst bestaan er al honderdduizenden jaren geen verschillende mensenrassen meer, dus je kunt inderdaad niet van ras veranderen zonder een totaal andere primaat te worden. Maar stel dat je als blanke van jongs af aan in een zwarte gemeenschap opgroeit, in hoeverre kun je je dan identificeren als zwarte? Je spreekt immers hun taal, bent volledig geïntegreerd in hun cultuur, hangt hun levensbeschouwing aan en wordt wellicht ook met de nek aangekeken door omringende blanke gemeenschappen, maar je hebt alleen geen zwarte huidskleur. Stel dat je vervolgens in de toekomst operatief je een zwarte huidskleur zou kunnen laten aanmeten, ben je dan alsnog een volledige transzwarte? En zou zo'n mogelijkheid gewenst zijn?

Je kan je helemaal zwart tattoeëren. Er is zelfs de mogelijkheid een Afrikaanse identiteit aan te vragen.

Vandaag voel ik me zelfs een beetje katachtig. Ik ben een zwarte vrouwelijke kat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Flawless victory:

Dan moet je gechipt worden. Weet je het zeker?

En gecastreerd. Wat goed meegenomen is nu ik me als vrouw identificeer.

Hopelijk vindt DBI snel die pillen zodat ik mijn DNA permanent naar vrouw kan veranderen.  Als echte feministe laat ik wel het haar op mijn borstkas en oksels staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat gaat met pillen. Nu blijkt dat je weer eens praat over iets waarvan je niet weet hoe het werkt.

Geef eens een bron waar pillen de chromosomen (niet hormonen) van de mens kunnen veranderen. Zeveraar :) Het is ONMOGELIJK

Je hebt gelijk. Dat was te snel gelezen van mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je hebt gelijk. Dat was te snel gelezen van mij.

Mij is geleerd dat het eitje van de vrouw altijd X is en de zaden van de man X of Y. Meteen na conceptie is het geslacht bepaald, XX of XY. Wat ze vandaag aan de jeugd leren is pertinent pseudowetenschap. Anno 2023 bepalen die chromosomen het geslacht niet meer.

Misschien steek ik er wat de draak mee, maar dat dringt dieper door dan er tegen in gaan. If you can't beat them, join them. }-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zouden alle mannen zich niet op papier vrouw laten verklaren om toegang te krijgen tot vrouwenrechten? Misschien wordt het tijd ze hun eigen medicijn te serveren en dat magistraal uitspelen?

Schuw niet om transraciaal te zijn, het spectrum ras is enorm. Zelden is iemand 100% blank of gekleurd. Alzo heeft u ook recht op wat vandaag positieve discriminatie heet.

Identificeer gelijk als een hond om wild te mogen plassen.

De situatie van de moment bepaalt dan wie of wat ge zijt? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid