Spring naar bijdragen

Een bericht van medeleven t.a.v. de getuigen van Jehovah


Aanbevolen berichten

25 minuten geleden zei sjako:

Je kan @Dat beloof ikeen handje geven wat betreft hardvochtigheid. Schandalig.

Het heeft helemaal totaal niets met hardvochtigheid te maken. We staan niet hardvochtig ten opzichte van mensen die worden vermoord en ook niet ten opzichte van mensen die daar verdriet van hebben. We betuigen ons medeleven. Misschien ben jij in diepste wezen zelf wel hardvochtig. Het is een bekend verschijnsel dat je alleen maar het kwaad in de ander kunt zien dat al in jezelf zit. Het is niet helemaal duidelijk hoe hoog jij Jezus acht maar die had er ook het e.e.a. over te zeggen. Maar ja, ik ben toch maar een zielig mannetje en ongeschikt voor een forum (jouw woorden). Ik heb geprobeerd dat mijn trotse onderschrift te maken maar dat is me om onbekende redenen nog niet gelukt. :)

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

Volgens mij is iedereen vergeten in welke rubriek deze topic staat. Jammer.

Jouw topic is ongetwijfeld goed bedoeld. Misschien heb je de titel een beetje ongelukkig gekozen maar iedereen vind het erg wat er is gebeurd en alle mensen die in dit topic hebben gereageerd hebben hun medeleven uitgesproken. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Dit moet je even beter uitleggen als je wilt. ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Is de dood van een ongelovige minder erg dan die van een gelovige? Misschien heb je wel gelijk hoor maar is dit wat je bedoelt? Ik denk dat er ook wel wat voor is te zeggen dat de dood van een gelovige minder erg is dan die van een ongelovige. 

Wat mij betreft zijn alle mensenlevens gelijkwaardig. Geen misverstand.

Stel een christen en een moslim wonen naast elkaar. Ze weten van elkaar dat ze elkaars god beschouwen als nep, als afgod. Volgens mij kan het niet anders dat je dit, als christen zijnde, toch een afkerig gevoel geeft. Want je houdt van God en het doet pijn als een andere god de eer krijgt voor Zijn Schepping. Toch kun je in vrede en vriendschap naast elkaar wonen. Zijn het broeders? Zeker niet. Zijn het naasten? Zeker wel. Maar ze zullen hun geloof niet met elkaar bespreken want ze weten dat hun relatie dan mogelijk barstjes gaat vertonen.

Zal de christen een koran gaan verbranden? Zeker niet. Want dat heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken maar alles met fatsoensnormen en respect.

Is een christen bezorgd over het welzijn van moslims? Zeker wel. Ik kan zo een potje janken als ik denk aan die jonge vrouwen in Afghanistan die in vrijheid geboren zijn, een beroep hadden of naar school gingen, en autorijden. En nu ineens alle vrijheden moeten inleveren en bijna in gevangenschap leven. Dit is mi veel erger dan de oudere generatie die niet anders gewend is.
 

Off topic, ik dwaal af. Maar moes ut ff kwijt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...
15 minuten geleden zei VliegerVader:

Ik heb slechte ervaringen met de JG gehad. Daardoor ben ik van mening dat als GOD echt aan hun kant stond ze ook wel beschermd zouden worden. Dit laat weer zien dat hun geloofsovertuiging ver afwijkt van het pad van GOD. Het waren ook nog eens Duitsers... meer zeg ik er niet over. 

Wat krijgen we nou...verwijs je nou ook nog ff onsmakelijk naar de holocaust? Brrrrrrrrr

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Petra.:

Wat krijgen we nou...verwijs je nou ook nog ff onsmakelijk naar de holocaust? Brrrrrrrrr

Niet de holocaust maar de bezetting van Nederland, de hongerwinter, Het feit dat er duizenden Nederlanders zijn omgekomen. Dat jij gelijk aan de holocaust denkt laat maar weer eens zien dat jij nog jong bent. Wij mogen de horrors van de Duitsers niet vergeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei VliegerVader:

Niet de holocaust maar de bezetting van Nederland, de hongerwinter, Het feit dat er duizenden Nederlanders zijn omgekomen. Dat jij gelijk aan de holocaust denkt laat maar weer eens zien dat jij nog jong bent. Wij mogen de horrors van de Duitsers niet vergeten.

Dat waren geen Duitsers. Dat waren nazi's. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid