Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Robert Frans:

Nou, dan geef jij toch het mooie voorbeeld van hoe het wél kan? 👍 Laat je dankbaarheid nooit verslappen, alleen omdat anderen misschien niet precies net zoals jij zouden doen. Wees dan liever ook extra dankbaar voor en namens hèn.
Daarbij denken veel mensen volgens wel degelijk dan ook terug aan het nieuwe jaar en blikken ze vooruit. Op televisie zie je ook veel jaaroverzichten en de befaamde oudejaarsconferences, veel oudejaarstoespraken in veel organisaties worden gehouden en het maken van goede voornemens wordt ook nog steeds gedaan. Dus het valt echt wel mee allemaal.

Misschien heel raar maar ik denk niet in jaren. Goede voornemens voor een heel jaar maken? Waarom zou je jezelf dat aandoen? Ik bekijk het leven per dag, vind ik al uitdagend genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei HJW2:

 Wij zitten hier ook met honden, waarvan er 1 doodsbang is. Hij trilt al de heel dag. Niet fijn om te zien. En waarom ? Voor wat knalwerk. Van mij mogen ze het afschaffen. Veel beter voor mens en dier.

Bij mijn buren was de nieuwe hond 2 uur lang aan het janken.. Vooral toen men van de "gillende keukenmeiden" ging afsteken. Dieren hebben geen idee wat vuurwerk is, voor hen vergaat de wereld. Maar de baas mag ook wel iets doen om het gejank te voorkomen. Door zelf rustgevende muziek af te spelen bijvoorbeeld. Of een cd met vuurwerkgeluiden al begin December te kopen en af te spelen. Dan raken dieren er meer aan gewend..

 

Maar gelukkig nieuwjaar voor iedereen! En dat 2023 (nog) beter mag zijn dan 2022. Energieprijzen omlaag, eigen energie omhoog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.trouw.nl/binnenland/meerdere-agenten-bekogeld-met-vuurwerk-politiebonden-willen-algeheel-verbod~b847e9fb/

Citaat

Van Essen geeft aan zich kwaad te maken. “De vuurwerktraditie is er één geworden waarbij er elk jaar collega’s blijvende gehoorschade en ander letsel oplopen. 

Het traditionele kwaad maken is weer begonnen, je kunt de klok er op gelijk zetten.  Altijd op 1 januari.  Wat is het leven toch voorspelbaar met al die tradities.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Noppert1998:

Maar de baas mag ook wel iets doen om het gejank te voorkomen. Door zelf rustgevende muziek af te spelen bijvoorbeeld. Of een cd met vuurwerkgeluiden al begin December te kopen en af te spelen. Dan raken dieren er meer aan gewend..

Daar hoefde ik geen CD voor te kopen: vanaf begin december kon je hier al regelmatig “meegenieten” van live vuurwerk. Hij went er niet aan…We hebben de gordijnen gisteren zo ongeveer de hele dag dicht gehad. En blijkbaar heeft niet iedereen zijn vuurwerk gisteren opgemaakt. De knallers zijn inmiddels wakker en zijn weer enigszins begonnen.

Misschien dat we eind dit jaar een vuurwerkvrije plek gaan zoeken.

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW2:

Daar hoefde ik geen CD voor te kopen: vanaf begin december kon je hier al regelmatig “meegenieten” van live vuurwerk. Hij went er niet aan…We hebben de gordijnen gisteren zo ongeveer de hele dag dicht gehad. En blijkbaar heeft niet iedereen zijn vuurwerk gisteren opgemaakt. De knallers zijn inmiddels wakker en zijn weer enigszins begonnen.

Misschien dat we eind dit jaar een vuurwerkvrije plek gaan zoeken.

Bij mij nu ook :D

Ik denk dat het jonge gastjes zijn die de niet afgegane knallers uitproberen. Waar uiteindelijk de meeste slachtoffers onder te betreuren zijn. Deed ik vroeger ook toen ik jong was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

https://www.trouw.nl/binnenland/meerdere-agenten-bekogeld-met-vuurwerk-politiebonden-willen-algeheel-verbod~b847e9fb/

Het traditionele kwaad maken is weer begonnen, je kunt de klok er op gelijk zetten.  Altijd op 1 januari.  Wat is het leven toch voorspelbaar met al die tradities.

Uit het AD:

De politie blikt terug op een intensieve jaarwisseling maar massale ordeverstoringen bleven uit. Wel zijn in meerderde eenheden politiemensen bekogeld met zwaar vuurwerk met verwondingen en gehoorschade als gevolg. Dat meldt korpschef Henk van Essen.

Hij maakt zich kwaad over dat laatste. ,,De vuurwerktraditie is er één geworden waarbij er elk jaar collega’s blijvende gehoorschade en ander letsel oplopen. We moeten als samenleving nadenken over betere manieren om het nieuwe jaar in te luiden.” Van Essen pleit voor 'eenduidige' vuurwerkregels 'die in de toekomst kunnen bijdragen aan een feestelijk verloop van de jaarwisseling.'

Bij meerdere incidenten in de Eenheid Den Haag, raakten ruim tien politiecollega’s gewond. Een aantal van hen moest naar het ziekenhuis voor medische behandeling. Ook in Helmond moesten collega’s naar het ziekenhuis, na belaagd te zijn met knalvuurwerk. Een van hen liep gehoorschade op. Verdachten zijn aangehouden. Ook in onder meer Zeist, Geleen, Breda, Roosendaal en Rhenen werden politie en brandweer met zwaar vuurwerk bestookt.

De politie moest afgelopen nacht volgens hem te vaak in actie komen om hulpverleners te assisteren bij bijvoorbeeld het blussen van branden. Ook waren er veel kleinere ongeregeldheden, waarbij kort ingrijpen vaak volstond. Er zijn tientallen aanhoudingen verricht, vooral in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.

Grote ordeverstoringen konden worden voorkomen, onder meer door snel ingrijpen van de ME. Dat gebeurde bijvoorbeeld in Groningen, Culemborg en Krabbendijke. In de twaalf gemeentes met een vuurwerkverbod, vroeg het optreden bij excessen veelal de aandacht. 

Het geweld tegen politiemensen steeg tijdens de twee voorgaande jaarwisselingen ondanks de coronamaatregelen die toen golden. Zowel in 2021-2022 als 2020-2021 noteerde de politie 97 incidenten. In de laatste jaarwisseling voor het uitbreken van de coronapandemie ging het om 82 gevallen, tijdens oud en nieuw van 2018 op 2019 nog om 59. Uit de meest recente jaarwisselingsrapportage van de politie valt op te maken dat het vooral gaat om belediging, mishandeling en vuurwerkgerelateerd geweld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En wat dacht je van onderstaand bericht? Dertig jongeren die willens en wetens de politie in een hinderlaag hebben gelokt.

Citaat

 

In het Zuid-Hollandse 's-Gravendeel zijn tijdens Oudjaarsnacht agenten omsingeld door zo'n dertig jongeren. De groep bedreigde de agenten en bekogelde hen met vuurwerk. Eén agent raakte gewond. De politie kon achteraf drie personen aanhouden.

De agenten waren in de val gelopen, doordat de jongeren kraaienpoten voor de politiewagens hadden gelegd. Die scherpe, metalen pinnen prikken banden lek als eroverheen wordt gereden.

De jongeren gooiden vuurwerk naar de ingesloten agenten en iemand bedreigde hen met een ploertendoder. Dat is een verboden wapenstok met een loden knop. De mobiele eenheid moest de agenten uiteindelijk te hulp schieten.

Alle arrestanten zijn mannen van begin twintig uit 's-Gravendeel. De politie onderzoekt het incident en roept getuigen op zich te melden.

Korpschef Henk van Essen vindt dat de politie in de afgelopen nacht te vaak in actie moest komen om hulpverleners te ondersteunen. Zo moesten agenten brandweerlieden tijdens het blussen beschermen. Ook in Utrecht, Geleen en Breda werden de politie en brandweer met zwaar vuurwerk bestookt.

https://www.nu.nl/jaarwisseling/6245265/30-jongeren-omsingelden-en-bekogelden-agenten-met-vuurwerk-in-s-gravendeel.html

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Flawless victory:

En wat dacht je van onderstaand bericht? Dertig jongeren die willens en wetens de politie in een hinderlaag hebben gelokt.

Yep; het is te gek voor woorden. Dit is geen jeugdig kattenkwaad meer maar zwaar crimineel gedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Flawless victory:

En wat dacht je van onderstaand bericht? Dertig jongeren die willens en wetens de politie in een hinderlaag hebben gelokt.

 

En de volgende: 6.000 eenden dood in een stal waarin vuurwerk is gegooid. Twee minderjarigen opgepakt.

https://www.nu.nl/jaarwisseling/6245274/twee-minderjarigen-opgepakt-na-stalbrand-met-6000-dode-eenden-in-ermelo.html

Of een school afbreken met vuurwerk:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/312869/vandaal-met-vuurwerk-zorgt-voor-enorme-schade-aan-basisschool-in-amsterdam-noord

 

Nee, gezellig.....al dat knappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dan te bedenken dat vuurwerk ooit was bedoeld om 'boze geesten' te verjagen.

Het lijkt er meer op dat de jongeren die dit doen bezeten zijn door boze geesten.

Op 31-12-2022 om 11:15 zei Robert Frans:

We moeten de boze geesten wel effectief blijven verjagen. ;)
Meppen op pannen, percussie op grote trommels, de dan nog steeds toegestane voetzoekers en fonteinen, luidende kerkklokken, serene wensballonnen en -lampionnen, toeterende auto's, schepen, bazuinen en gashoorns, rondvliegende drones met lichtjes, veilige vreugdevuren op open terrein, het carbidschieten donderend op de achtergrond, overal muziek schallend uit de ramen en van rondtrekkende dweilorkesten, de aanvullende grote vuurwerkshows overal, noem maar op.
We moeten denk ik niet te braaf willen zijn. Een beetje herrie en anarchie hoort toch ook bij het leven en de leukste tradities hebben nu juist een element van gezond gevaar in zich.

Met dat lawaai worden alleen onschuldige geesten verjaagd Robert Frans. Boze geesten vinden het geweldig.

https://www.ad.nl/den-haag/ambassade-waarschuwt-voor-fejerverk-en-strilbi-karbidom-geluid-kan-moeilijk-zijn-voor-oekrainers~a9139f2b/

bewerkt door Ferry_Tassie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei HJW2:

Ja, ik herken de praktijk. De knallen waren gisteren bij tijden extreem hard. De hond heeft de hele dag liggen trillen en ligt nu al de hele ochtend bij te komen. Zelfs nog geen behoefte aan een wandeling. Ik weet niet of het een illusie zal zijn om het vuurwerk te verbieden/af te schaffen. Maar het zou voor veel mensen en dieren beter zijn. Een meerderheid van de bevolking is al voor een verbod. 54% voor een geheel verbod, 79% voor een verbod als er dan professionele vuurwerkshows komen.

https://radar.avrotros.nl/testpanel/uitslagen/item/meerderheid-voor-algeheel-vuurwerkverbod/

79% voor een verbod is en zich er allemaal braaf aan houdt, dan regelt de overige 21% het vuurwerk wel in het illegale circuit en hoor je alsnog geknal. Het verschil is enkel dat het luidere knallen zijn en al eerder begint. Want als het toch niet mag, waarom zou je je dan beperken tot 31 december middernacht?

Vreemd dat je nog steeds in verbieden gelooft, maar niet in Christus. Ik zou zeggen, draai dat liever om! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Piebe:

79% voor een verbod is en zich er allemaal braaf aan houdt, dan regelt de overige 21% het vuurwerk wel in het illegale circuit en hoor je alsnog geknal. Het verschil is enkel dat het luidere knallen zijn en al eerder begint. Want als het toch niet mag, waarom zou je je dan beperken tot 31 december middernacht?

Vreemd dat je nog steeds in verbieden gelooft, maar niet in Christus. Ik zou zeggen, draai dat liever om! ;)

Ik wilde slechts aangeven dat een groot deel van de bevolking het vuurwerk door particulieren wel zat is. Zie ook alle incidenten weer in de afgelopen nacht. Handhaven is dan uiteraard nodig. En op jouw redenering kunnen we alle wetten wel schrappen. Er zijn altijd mensen die zich er bewust niet aan houden.

Hoezo de link tussen verbieden en niet geloven in Christus ? Ik zie die 1-op-1 relatie even niet.

Overigens geloof ik wel in Christus, maar heb daar een heel ander beeld bij dan het christendom heeft.

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Jongen (13) raakt in Rotterdam vingers kwijt door Cobra, jongen (11) in Utrecht raakt oog en hand kwijt

Een 13-jarige jongen uit Rotterdam is zondag twee vingers kwijtgeraakt nadat hij vuurwerk dat niet was afgegaan opnieuw probeerde af te steken. Het ging volgens de politie om een Cobra 6.

Bron: https://www.ad.nl/binnenland/jongen-13-raakt-in-rotterdam-vingers-kwijt-door-cobra-jongen-11-in-utrecht-raakt-oog-en-hand-kwijt~ab9dcebb/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid