Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

mountain-landscape-ponta-delgada-island-

'Heer, onze God, hoe wonderbaar is Uw naam over heel de aarde! Want hoog boven de hemelen is Uw heerlijkheid verheven.'

'Mijn rechtvaardige hulp komt van God, die de oprechten van hart verlost.'

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

28. Hij die traag is in gebed, en traag en nalatig in het dienen van zijn broeders en in het uitvoeren van andere heilige taken, wordt door de apostel uitdrukkelijk een leegloper genoemd en veroordeel

48. Geen kleine strijd is van ons vereist om de dood te doorbreken. Christus zegt: 'Het koninkrijk van God is in u' (Lucas 17:21); maar hij die tegen ons vecht en ons gevangen neemt, vindt ook een man

49. De ziel die door lusteloosheid wordt overmand, is duidelijk ook bezeten door gebrek aan geloof. Daarom laat het dag aan dag voorbijgaan zonder acht te slaan op de evangeliën. Zonder aandacht te sc

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sommigen vertrouwen op wagens, anderen op paarden, maar wij roepen de naam aan van de Heer onze God.

Zij werden verstrikt en vielen, maar wij worden opgericht en staan overeind.

Heer, red de koning, en verhoor ons op de dag dat wij roepen tot U.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

U wil ik belijden, Heer, uit heel mijn hart; al Uw wonderwerken verhalen. In U wil ik mij verheugen en juichen; U naam bezingen, Allerhoogste. Sta op, Heer God, hef Uw hand omhoog; vergeet Uw armen niet voor altijd.

De Heer is rechtvaardig, Hij heeft rechtvaardigheid lief; naar oprechtheid richt Hij Zijn aanschijn. De Heer onderzoekt de gerechte en de goddeloze; wie onrecht liefheeft, haat zijn eigen ziel.

Maar nu sta ik op, zegt de Heer; om de nood der armen, om het zuchten der lijdenden. Ik zal hen in veiligheid brengen. Ik zal vrijmoedig met hen spreken.

Mijn hart verheugt zich in Uw heil; Ik wil zingen voor de Heer die mij wel doet. Ik zal de psalm zingen voor de naam des Heren; Hij is de Allerhoogste.

Wie zal dan uit Sion verlossing brengen aan Israël? Wanneer de Heer de gevangenen van Zijn volk terug voert, zal Jacob juichen en Israël zich verheugen.

Ik wil de Heer zegenen die mij tot inzicht heeft gebracht; Zelfs in nacht onderricht Hij mijn hart.

Maak mijn schreden standvastig op Uw paden, zodat mijn voeten niet wankelen, o Heer.

In mijn beproeving riep ik om hulp tot de Heer; ik riep luide tot mijn God. Vanuit Zijn heilige tempel hoorde Hij mijn stem; mijn geween voor Zijn aanschijn bereikte Zijn oren.

De Heer leeft, en gezegend zij mijn God; hoogverheven is de God van mijn heil. U wil ik belijden onder de volkeren, Heer, ik wil psalm zingen voor Uw naam.

De hemelen verhalen heerlijkheid Gods; het uitspansel verkondigt het werk Zijner handen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moge de Heer u verhoren op de dag der beproeving, de naam van Jacobs God bescherme u als een schild. Hij zende u hulp uit het heiligdom, Zijn bijstand vanuit Sion. Hij zij al uw offers indachtig, uw brandoffer zij Hem welgevallig.

Heer, in Uw kracht verheugt zich de koning, hij juicht jubelend over uw heil. Immers de koning vertrouwt op de Heer. Door de barmhartigheid des Allerhoogsten staat hij onwrikbaar. Verhef U, Heer, in Uw kracht! Wij zullen met psalmen Uw heerschappij bezingen.

Ik zal Uw naam aan mijn broeders doen horen. In het midden der kerk zal ik U loven. Gij, die de Heer vreest, bezingt Hem.

De Heer is de sterkte van hen die Hem vrezen; Hij zal hun Zijn verbond openbaren. Mijn ogen richt ik steeds op de Heer, want Hij bevrijd mijn voet uit de strik.

De Heer is mijn licht en mijn Heiland, wie zou ik vrezen? De Heer beschermt mijn leven, voor wie zou ik angst hebben?

Gezegend zij de Heer, want Hij verhoort de stem van mijn smeking. De Heer is mijn Helper en mijn Beschermer; op Hem heeft mijn hart vertrouwd en ik werd geholpen.

De Heer is de kracht van Zijn volk; Hij is de Beschermer van het heil van Zijn gezalfde. Mijn vlees bloeit weer op; uit geheel mijn hart wil ik Hem belijden.

Offert den Heer glorie en eer; offert den Heer de heerlijkheid van Zijn naam. De Heer schenkt Zijn volk kracht; de Heer zegent Zijn volk met vrede.

Zingt een psalm voor de Heer, gij Zijn gewijden; belijdt de gedachtenis aan Zijn heiligheid. In de avond schijnt de droefheid vast gevestigd, maar reeds de morgen kan vreugde brengen.

Bemint de Heer, al Zijn ingewijden, want de Heer zoekt waarheid. Wees een man, sterk uw hart, gij allen die vertrouwt op de Heer.

Ik zei: Ik zal tegen mijzelf mijn onrecht aan de Heer belijden; dan zult Gij de boosheid van mijn hart vergeven. Daarover moet iedere gewijde tot U bidden te rechter tijd; dan zal de grote watervloed hem niet overstromen.

Rechtvaardigen, juicht in de Heer; de gerechten past lofzang. Belijdt de Heer op de harp; zingt een psalm voor Hem op de tiensnaar.

Zingt voor de Heer een nieuw lied; zingt goed het overwinningslied. Want recht is het woord des Heren, al Zijn werken zijn trouw.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Modestus:

Moge de Heer u verhoren op de dag der beproeving, de naam van Jacobs God bescherme u als een schild. Hij zende u hulp uit het heiligdom, Zijn bijstand vanuit Sion. Hij zij al uw offers indachtig, uw brandoffer zij Hem welgevallig.

Heer, in Uw kracht verheugt zich de koning, hij juicht jubelend over uw heil. Immers de koning vertrouwt op de Heer. Door de barmhartigheid des Allerhoogsten staat hij onwrikbaar. Verhef U, Heer, in Uw kracht! Wij zullen met psalmen Uw heerschappij bezingen.

Ik zal Uw naam aan mijn broeders doen horen. In het midden der kerk zal ik U loven. Gij, die de Heer vreest, bezingt Hem.

De Heer is de sterkte van hen die Hem vrezen; Hij zal hun Zijn verbond openbaren. Mijn ogen richt ik steeds op de Heer, want Hij bevrijd mijn voet uit de strik.

De Heer is mijn licht en mijn Heiland, wie zou ik vrezen? De Heer beschermt mijn leven, voor wie zou ik angst hebben?

Gezegend zij de Heer, want Hij verhoort de stem van mijn smeking. De Heer is mijn Helper en mijn Beschermer; op Hem heeft mijn hart vertrouwd en ik werd geholpen.

De Heer is de kracht van Zijn volk; Hij is de Beschermer van het heil van Zijn gezalfde. Mijn vlees bloeit weer op; uit geheel mijn hart wil ik Hem belijden.

Offert den Heer glorie en eer; offert den Heer de heerlijkheid van Zijn naam. De Heer schenkt Zijn volk kracht; de Heer zegent Zijn volk met vrede.

Zingt een psalm voor de Heer, gij Zijn gewijden; belijdt de gedachtenis aan Zijn heiligheid. In de avond schijnt de droefheid vast gevestigd, maar reeds de morgen kan vreugde brengen.

Bemint de Heer, al Zijn ingewijden, want de Heer zoekt waarheid. Wees een man, sterk uw hart, gij allen die vertrouwt op de Heer.

Ik zei: Ik zal tegen mijzelf mijn onrecht aan de Heer belijden; dan zult Gij de boosheid van mijn hart vergeven. Daarover moet iedere gewijde tot U bidden te rechter tijd; dan zal de grote watervloed hem niet overstromen.

Rechtvaardigen, juicht in de Heer; de gerechten past lofzang. Belijdt de Heer op de harp; zingt een psalm voor Hem op de tiensnaar.

Zingt voor de Heer een nieuw lied; zingt goed het overwinningslied. Want recht is het woord des Heren, al Zijn werken zijn trouw.

 

Volgens mij moet je in je binnenste bidden, en niet in het openbaar. God heeft slechte WIFI en kan dus niet op Credible inloggen. Hard schreeuwen in je binnenste, dat moet hem bereiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

Zie, de ogen des Heren lichten over hen die Hem vrezen, die vertrouwen op Zijn genade. Om hun ziel aan de dood te ontrukken, om hen te voeden ten tijde van gebrek.

Onze ziel verbeidt de Heer, want Hij is onze Helper en Beschermer. Want in Hem verheugt zich ons hart, en wij vertrouwen op Zijn heilige naam.

Proeft en ziet dat de Heer goed is; zalig de man die op Hem vertrouwt. Vreest de Heer, gij al Zijn heiligen, want voor wie Hem vrezen is er geen gebrek.

De ogen des Heren zijn op de rechtvaardigen; Zijn oren naar hun smeking. De rechtvaardigen roepen en de Heer verhoort hen; Hij bevrijdt hen uit al hun kwelling.

Talrijk zijn de beproevingen der rechtvaardigen, maar de Heer bevrijdt hen uit alle kwelling. De Heer bewaart al hun beenderen; niet één ervan zal gebroken worden.

De Heer bevrijdt de zielen van Zijn dienaren; allen die op Hem vertrouwen zijn vrij van zonde. Ik wil de Heer zegenen te allen tijde, altijd blijve Zijn lof in mijn mond.

Mijn ziel moge zich verheugen over de Heer en zich verblijden in Zijn verlossing. Al mijn beenderen roepen uit: Heer, o Heer, wie is gelijk aan U?

Ik zal U belijden in de grote bijeenkomst; Uw lof zingen onder een machtig volk. Mijn tong zal over Uw gerechtigheid spreken en heel de dag Uw lof bezingen.

Vertrouw op de Heer, doe het goede, bewoon de aarde; en gij zult gevoed worden door haar rijkdom. Schep uw vreugde in de Heer, Hij vervult het verlangen van uw hart.

Openbaar de Heer uw weg en vertrouw op Hem, want Hij zal het doen. Dan zal Hij uw gerechtigheid doen stralen als licht, uw oordeel als de zon op de middag.

Onderwerp u aan de Heer en richt tot Hem uw gebeden. Want wie kwaad doen gaan ten verdere, maar die de Heer verbeiden erven de aarde.

Doch de zachtmoedigen erven de aarde, zij verheugen zich in overvloed van vrede. De Heer kent de wegen der onschuldigen: Hun erfdeel houdt stand voor eeuwig.

Door de Heer worden de schreden der mensen gericht, als zijn weg Hem behaagt. Als hij neerstort, valt hij niet te pletter, want de Heer steunt hem met Zijn hand.

Keer u af van het kwaad, doe het goede, dan duurt uw woning tot in de eeuwen der eeuwen. Want de Heer heeft gerechtigheid lief, Hij verlaat Zijn gewijden niet en behoudt hen voor eeuwig.

De mond van de gerechte verkondigt wijsheid, zijn tong spreekt het oordeel. De wet van Zijn God is in zijn hart, dan zullen zijn schreden niet uitglijden. Psalm 37:30-31

Er is verlossing voor de gerechten bij de Heer; Hij is hun Beschermer ten tijde van nood. De Heer zal hen helpen en bevrijden, Hij zal hen redden van de zondaars. Psalm 37:39-40

Onze God is toevlucht en kracht, Hij is een Helper in de beproevingen die zo hevig over ons zijn gekomen. Psalm 46:2

Overdag gebiedt de Heer Zijn barmhartigheid; in de nacht is mijn lofzang een gebed tot de God van mijn leven. Psalm 42:9

In God juichen wij heel de dag; Uw naam belijden wij tot in eeuwigheid. Sta op, Heer, help ons: bevrijd ons omwille van Uw naam. Psalm 44: 9, 27

De Heer der krachten is met ons; onze Beschermer is de God van Jacob. Komt en aanschouwt God's werken; de wonderen die Hij op aarde verricht. Psalm 46: 8-9

Alle volkeren klapt in de handen, juicht voor God met vreugdekreten. Want de Heer is verheven, ontzagwekkend; Hij is een Koning, groot over heel de aarde. Psalm 47: 2-3

Zingt een psalm voor onze God, zingt Hem; zingt voor onze Koning: zingt een psalm. Want de Koning over heel de aarde is God: zingt een psalm met verstand. Psalm 47: 7-8

Groot is de Heer en alle lof waardig; in de stad van onze God, op zijn heilige berg. Dat de berg Sion zich verblijdde, dat de dochters van Juda juichen over uw oordelen, Heer. Psalm 48: 2, 12

De hemelen verkondigen Zijn gerechtigheid, want God is rechter. Roep Mij aan op de dag der beproeving, dan zal Ik u bevrijden en gij zult Mij eren. Psalm 50: 6, 15

Ik wil U belijden in eeuwigheid om wat Gij gedaan hebt; ik wil U naam verbeiden, want deze is goed in het oog van Uw gewijden. Psalm 52: 11

Vrijwillig zal ik U een offer brengen, Uw naam wil ik belijden, Heer, want dat is goed. Want aan alle beproevingen hebt Gij mij ontrukt; mijn oog heeft neergezien op mijn vijanden. Psalm 54: 8-9

Werp uw zorg op de Heer en Hij zal u erdoorheen dragen; Hij zal in eeuwigheid niet toelaten dat de gerechte wankelt. Psalm 55: 23

ik zal zingen door Uw kracht; in de morgen zal ik juichen over Uw barmhartigheid. Want Gij zijt mij Helper geworden, en mijn Toevlucht op de dag van mijn beproeving. Hij zijt mijn Helper, voor U zing ik; mijn God, Gij zijt mijn Bijstand; mijn God, mijn Barmhartigheid. Psalm 59: 17-18

In Uw tent mag ik wonen voor eeuwig, ik vind beschutting onder de dekking van Uw vleugelen. Zo zal ik psalm zingen voor Uw naam in eeuwigheid, om mijn geloften te volbrengen van dag tot dag. Psalm: 61: 5, 9.

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Mattheüs 6: 9-13. Gebed van de Heer.

Onze Vader, die in de Hemelen zijt, Uw naam worde geheiligd, Uw Koninkrijk kome, Uw wil geschiede zoals in de Hemel zo ook op aarde. Geef ons heden ons dagelijks brood. En vergeef ons onze schulden, zoals ook wij vergeven onze schuldenaren. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want van U is het Koninkrijk, de kracht en de heerlijkheid in de eeuwen der eeuwen. Amen.

אבינו שבשמים יתקדש שמך, תבוא מלכותך. יעשה רצונך כבשמים כן בארץ. את לחם חקנו תן לנו היום, וסלח לנו חמשינו כפי שסולחים גם לנחנו לחוטאים לנו. ואל תויאנו לידי נסיון כי אם חלצנו מן הרע. כי לך הממלכה והגבורה והתפארת לעולמי עולמים. אמנם.

 

De hogepriestelijke zegen van Aäron uit Numeri 6: 24-26.

De Heer zegene u en behoede u. De Heer doe Zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Heer verheffe Zijn aangezicht over u en geve u vrede.

,יברכך יהוה וישמרך. יאר יהוה פניו אליך ויחנך. ישא יהוה פניו אליך וישם לך שלום

 

Eerste gebod, Deuteronomium 6: 4-5.

Luister, Israël! De Heere, onze God, de Heere is één! En u zult de Heere, uw God, liefhebben met geheel uw hart, met geheel uw ziel en met geheel uw kracht.

שמע ישראל: יהוה אלהינו, יהוה אחד. ואהבת את יהוה אלהיך בכל-לבבך, ובכל-נפשך, ובכל-מאדך.

 

Spreuken 3:5-6

Vertrouw op Yahwe met heel je hart en steun op je eigen inzicht niet. Ken Hem in al je wegen, dan zal Hij je paden rechtmaken.

בטח אל יהוה בכל-לבך ואל-בינתך אל-תשען. בכל-דרכיך דעהו והוא יישר ארחתיך.

 

Deuteronomium 6:5-9

En u zult Yahwe, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw kracht. Deze woorden, die ik u heden gebied, moeten in uw hart zijn. U moet ze uw kinderen inprenten en erover spreken, als u in uw huis zit en als u over de weg gaat, als u neerligt en als u opstaat. U moet ze als een teken op uw hand binden en ze moeten als een voorhoofdsband tussen uw ogen zijn. U moet ze op de deurposten van uw huis en op uw poorten schrijven.

ואהבת את יהוה אלהיך בכל-לבבך ובכל-נפשך ובכל-מאדך. והיו הדברים האלה, אשר אנכי מצוך היום--על-לבבך. ושננתם לוניך, ודברת בם, בשבתך בביתך ובלכתך ודרך, ובשכתך ובקומך. וקשרתם לאות, על-ידך; והיו לטטפת, בין עיניך. וכתבתם על-מזזות ביתך, ובשעריך. 

 

Psalm 23. Een psalm van David.

De HEERE is mijn Herder, mij ontbreekt niets. Hij doet mij neerliggen in grazige weiden, Hij leidt mij zachtjes naar stille wateren. Hij verkwikt mijn ziel, Hij leidt mij in het spoor van de gerechtigheid, omwille van Zijn Naam. Al ging ik ook door een dal vol schaduw van de dood, ik zou geen kwaad vrezen, want U bent met mij; Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij. U maakt voor mij de tafel gereed voor de ogen van mijn tegenstanders; U zalft mijn hoofd met olie, mijn beker vloeit over. Ja, goedheid en goedertierenheid zullen mij volgen al de dagen van mijn leven. Ik zal in het huis van de HEERE blijven tot in lengte van dagen.

מּזְמוֹר לְדָוִד: יהוה רֹעִי, לֹא אֶחְסָר. בִּנְאוֹת דֶּשֶׁא יַרְבִּיצֵנִי ; עַל-מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי. נַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב; יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי צֶדֶק לְמַעַן שְׁמוֹ. גַּם כִּי-אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא-אּירָא רָע, כִּי-אַתָּה עִמָּדי; שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי. תַּעֲרֹךְ לְפָנַי שֻׁלְחָן נֶגֶד צֹרְרָי; דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי, כּוֹסִי רְוָיָה. אַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל-יְמֵי חַיָּי; וְשַׁבְתִּי בְּבֵית-יהוה לְאֹרֶךְ יָמִים.

 

Psalm 25: 4-5

HEERE, maak mij Uw wegen bekend, leer mij Uw paden. Leid mij in Uw waarheid en leer mij, want U bent de God van mijn heil; U verwacht ik de hele dag.

דְּרָכֶיךָ יהוה הוֹדִיעֵנִי; אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי. הדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי-- כִּי-אַתָּה, אֱלֹהֵי יִשְׁעִי; אוֹתְךָ קִוִּיתִי, כָּל-הַיּוֹם.

 

Jozua 1:9

Heb Ik het u niet geboden? Wees sterk en moedig, schrik niet en wees niet ontsteld, want de HEERE, uw God, is met u, overal waar u heen gaat.

הֲלוֹא צִוִּיתִיךָ חֲזַק וֶאֱמָץ, אַל-תַּעֲרֹץ וְאַל-תֵּחָת: כִּי עִמְּךָ יהוה אֱלֹהֶיךָ, בְּכֹל אֲשֶׁר תֵּלֵךְ.

 

Jozua 24:15

Maar wat mij en mijn huis betreft, wij zullen de HEERE dienen!

וְאָנֹכִי וּבֵיתִי, נַעֲבֹד אֶת-יהוה.

 

Jeremia 29:11 

Ik immers, Ik ken de gedachten die Ik over u koester, spreekt de HEERE. Het zijn gedachten van vrede en niet van kwaad, namelijk om u toekomst en hoop te geven.

כִּי אָוֹכִי יָדַעְתִּי אֶת-הַמַּחֲשָׁבֹת, אֲשֶׁר אָנֹכִי חֹשְׁב עֲלֵיכֶם נְאֻם-יהוה; מַחְשְׁבוֹת שָׁלוֹם וְלֹא לְרָעָה, לָתֵת לָכֶם אַחֲרִית וְתִקְוָה.

 

1 Kronieken 29:10-13

 Geloofd zij U, HEERE, God van onze vader Israël, van eeuwigheid tot eeuwigheid! Van U, HEERE, is de grootheid, de macht, de luister, de kracht en de majesteit. Want alles wat in de hemel en op de aarde is, is van U. Van U, HEERE, is het Koninkrijk, en U hebt Zich verheven tot een Hoofd boven alles. Rijkdom en eer komen van voor Uw aangezicht, en U heerst over alles. In Uw hand is kracht en macht, in Uw hand is het om ieder groot te maken en sterk te maken. Nu dan, o onze God, wij loven U en prijzen Uw luisterrijke Naam.

בָּרוּךְ אַתָּה יהוה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אָבִינוּ, מֵעוֹלָם וְעַד-עוֹלָם: לְךָ יהוה הַגְּדֻלָּה וְהַגְּבוּרָה וְהַתִּפְאֶרֶת, וְהַנֵּצַח וְהַהוֹד, כִּי-כֹל, בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶצ: לְךָ יהוה הַמַּמְלָכָה, וְהַמִּתְנַשֵּׂא לְכֹל לְרֹאשׁ: וְהָעֹשֶׁר וְהַכָּבוֹד מִלְּפָנֶיךָ, וְאַתָּה מוֹשֵׁל בַּכֹּל, וּבְיָדְךָ כֹּחַ וּגְּבוּרָה; וּבְיָדְךָ לְגַדֵּל וּלְחַזֵק לַכֹּל: וְעַתַָה אֱלֹהֵינוּ, מוֹדִים אֲנַחְנוּ לָךְ; וּמְהַלְלִים, לְשֵׁם תִּפְאַרְתֶּךָ.

 

Jesaja 41:10

Wees niet bevreesd, want Ik ben met u, wees niet verschrikt, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met Mijn rechterhand, die gerechtigheid werkt.

אַל-תִּירָא כִּי עִמְּךָ-אָנִי, אַל-תִּשְׁתָּע כִּי-אֲנִי אֱלֹהֶיךָ; אִמַּצְתִּיךָ אַף-עֲזַרְתִּיךָ אַף-תְּמַכְתִּיךָ בִּימִין צִדְקִי.

 

Genesis 1:1

In het begin schiep God de hemel en de aarde.

בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הַאָרֶצ.

 

 

Zefanja 3:17

De HEERE, uw God, is in uw midden, een Held, Die verlossen zal. Hij zal Zich over u verheugen met blijdschap. Hij zal zwijgen in Zijn liefde. Hij zal Zich over u verblijden met gejuich.

יהוה אֱלֹהַיִךְ בְּקִרְבֵּך, גִּבּוֹר יוֹשִׁיעַ; יָשִׂישׂ עָלַיִךְ בְּשִׂמְחַה, יַחֲרִישׁ בְּאַהֲבָתוֹ, יָגִיל עָלַיִךְ בְּרִנָּה.

 

Gezegend zijt Gij, HEER onze God, Koning van het Heelal, die ons in leven hebt gebracht en voor ons gezorgd hebt en ons in staat stelde om deze tijd te bereiken.

בָּרוּךְ אַתָּה יהוה אֱלֹהֵינּוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנּוּ וְקִיְֹמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה.

 

Psalm 136:1

Belijdt de Heer, want Hij is goed, want eeuwig is Zijn barmhartigheid.

הוֹדוּ לַיהוה כִּי-טוֹב: כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ.

 

Psalm 118:26a

Gezegend hij die komt in de naam des Heren.

בָּרוּךְ הַבָּא, בְּשֵׁם יהוה!

 

Psalm 46:2

Onze God is toevlucht en kracht, Hij is een Helper in de beproevingen die zo hevig over ons zijn gekomen.

אֱלֹהִים לָנוּ מַחֲסֶה וָוֹז; עֶזְרָה בְצָרוֹת נִמְצָא מְאֹד.

 

Psalm 57:1

Wees genadig mij, Heer, wees mij genadig; want tot U neemt toevlucht mijn ziel en in de schaduw van Uw vleugels neem ik mijn toevlucht totdat de vernietiging voorbij is.

חָנֵּנִי אֱלֹהִים, חָנֵּנִי; כִּי בְךָ חָסָיָה נַפְשִׁי: וּבְצֵל כְּנָפֶיךָ אֶחְסֶה עַד יַעֲבֹר הַוּוֹת.

‘O God en hemelse Vader, schenk ons de kalmte van geest om te aanvaarden wat niet veranderd kan worden, de moed om te veranderen wat veranderd kan worden, en de wijsheid om het één van het ander te onderscheiden door Jezus Christus, onze Heer, Amen.’ (Reinhold Niebuhr)

אֵלִי, תֵּן ךִי אֵת הַשַּׁלְוָוה לְקָבֵּל אֵת הַדְּבָרִים שֶׁאֵין בִּיכוֹלתִּי לְשַׁנוֹתָּם, אֶת הָאוֹמֶץ לְשַׁנוֹת אֵת אֲשֶׁר בִּיכוֹלתִּי, וְאֵת הַתְּבוּנָה לְהַבְדִיל בֵּינֵיהֶם.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Exodus 20: 2-17

Ik ben de HEERE, uw God, 
 U zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
 U zult de Naam van de HEERE, uw God, niet ijdel gebruiken.
 Gedenk de sabbatdag, dat u die heiligt.
 Eer uw vader en uw moeder.
 U zult niet doodslaan.
 U zult niet echtbreken.
 U zult niet stelen.
 U zult geen vals getuigenis spreken tegen uw naaste.
 U zult niet begeren.

עֲשֶׂרֶת הַדִּבְּרוֹת. אָנֹכִי יהוה אֱלֹהֶיךָ; לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל-פָּנָי: לֹא חִשָּׂא אֶת-שֵׁם-יהוה אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא: זָכוֹר אֱת-יוֹם הַשַּׁבָּת, לְקַדְּשׁוֹ: כַּבֵּד אֶת-אָבִיךָ, וְאֶת-אִמֶּךָ: לֹא חִרְצָח: לֹא תִנְאָף: לֹא תִגְנֹב: לֹא-תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁקֶר: לֹא תַחְמֹד

Video les

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

Psalm 46: 11

Leert en weet dat Ik God ben; Ik word verheven onder de volkeren, verheven over de aarde.

הַרְפּוּ וּדְעוּ, כִּי-אָנֹכִי אֱלֹהִים; אָרוּם בַּגּוֹיִם, אָרוּם בָּאָרֶץ.

1*Ex2mxJrQOJ5eRCwUbXpjow.jpeg

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Jesaja 53:4-6 ישעיהו

Voorwaar, onze ziekten heeft Híj op Zich genomen,
    onze smarten heeft Hij gedragen.
Wíj hielden Hem echter voor een geplaagde,
    door God geslagen en verdrukt.

Maar Hij is om onze overtredingen verwond,
    om onze ongerechtigheden verbrijzeld.
De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem,
    en door Zijn striemen is er voor ons genezing gekomen.
Wij dwaalden allen als schapen,
    wij keerden ons ieder naar zijn eigen weg.
Maar de HEERE heeft de ongerechtigheid van ons allen
    op Hem doen neerkomen.

אָכֵן חֳלָיְנוּ הוּא וּמַכְאֹבֵינוּ סְבָלָם; וַאֲנַחְנוּ חֲשַׁבְנֻהוּ, נָגוּעַ מֻכֵּה אֱלֹהִים וּמְעֻנֶּה. וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ, מְדֻכָּא מֵעֲוֹנֹתֵינוּ; מוּסַר שְׁלֹומֵנוּ עָלָיו, וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא-לָנוּ. כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִיןוּ, אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ; וַיהוה הִפְגִּיעַ בּוֹ, אֵת עֲוֹן כֻּלָּנוּ.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Modestus:

om onze ongerechtigheden verbrijzeld

Johannes 19:

32 De krijgsknechten dan kwamen, en braken wel de benen des eersten, en des anderen, die met Hem gekruist was;

33 Maar komende tot Jezus, als zij zagen, dat Hij nu gestorven was, zo braken zij Zijn benen niet.

Psalmen 34:

21 Hij behoedt al zijn beenderen, niet een daarvan wordt gebroken.

🤔

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid