Spring naar bijdragen

De Sirius-energie geeft je hoger bewustzijn een upgrade.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als ik naar Sirius kijk zie ik idd. het licht dat 8 (bijna 9) lichtjaar geleden vertrokken is.  Als dat in 2014 vertrokken is komt dat in 2022 toch op onze aardkloot aan.    Anyway... i

Swaab definieert creativiteit als het op een verrassende manier combineren van nieuwe met oude kennis in ons hoofd. De filter in onze hersenen vermijdt dat heel dat fenomeen uit de hand loopt en focus

Heel soms vallen kleine dingen ook maar pas op door geijkte termen te herleiden tot de delen waardoor ze zijn opgebouwd, als niet meer dan een tussenstap die verder kan doorgetrokken worden tot we uit

Posted Images

Op 1-8-2022 om 16:00 zei Barnabas:

Dat is laf, maar die "schuldigen" vertellen de waarheid misschien wel. Zou wel helpen. Waarschijnlijk is er ook wel sprake van dat we eigenlijk toch wel weten wat en hoe, maar verstoppertje spelen is wel zo handig.

Ze hebben dat ooit eens geprobeerd en het lukte, en nu lukt er niets meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Petra.:

De 8e was voor mij een hele gezellige dag. Gisteren ook trouwens. Volgens mij was het wel een prima upgrade, ik heb geen last van vervelende bijwerkingen gehad.  En jij ? 

Hebben de Reiki geflankeerd met een lekkere BBQ, in gezelschap van de pony en de ezel die hun deel van de tafel hebben opgeëist.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

De 8e was voor mij een hele gezellige dag. Gisteren ook trouwens. Volgens mij was het wel een prima upgrade, ik heb geen last van vervelende bijwerkingen gehad.  En jij ? 

Dat komt omdat er niets is. Dan zijn er ook geen bijwerkingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-7-2022 om 15:37 zei TTC:

Vond toevallig een interessant artikel waarvan de aanvang hier, bespreking verder.

Er is weer een bijzondere energetische upgrade onderweg, de activatie van de Leeuwenpoort. De Leeuwenpoort opent eind juli, met de terugkeer van Sirius, en het hoogtepunt vindt plaats op 8 augustus. Wat is de Leeuwenpoort en hoe maak je optimaal gebruik van de energie? Sirius is de helderste ster aan de hemel. Omdat zijn lichtkracht nog sterker is dan die van de zon, wordt hij wel de spirituele zon genoemd, maar je kan hem ook zien als het hoger bewustzijn van de aarde.

Voor liefhebbers onder het motto dat alles samenhangt, geen rivier is ooit dezelfde, noch de mens die ze betreden kan. 

 

 

Ezechiël spreekt ook over een riveir. Ezechiël is een profeet uit het oude testament. Hij spreekt over een visioen waarbij een rivier van levend water onder de drempel van de tempel uitstroomt. Deze tempel is de woonplaats van God (Jezus Christus) en het water is het woord dat Hij spreekt.

Een ander verhaal gaat ook over waer. Dat waarbij Jezus bij een bron komt waar een vrouw water put. Zij krijgt de aandacht van Jezus en het gesprek dat Hij voert is water voor deze vrouw. Deze vrouw is op zoek naar water en Hij vertelt haar dat zij een bron in zichzelf kan krijgen wanneer zij in Hem gelooft. Een bron die nooit meer uitdroogt. Jezus is die bron want wie Christus aanneemt, in hem leeft Christus en Hij is die bron zoals die ook in de tempel was. Daarom staat er dat de mens een tempel van de Heilige Geest is en dat Christus in de mens leeft. De Geest is de Geest van God die in Christus is en door het woord Gods stroomt van de ene mens naar de andere. De Geest spreekt woorden die overeen stemmen met de schrift en water geven. Het maakt uit welke woorden gesproken worden. Daarom drinkt men water tijdens een gesprek.

Sirius is een ster en daar is ook het verhaal van de wijzen die een ster zagen. Zij waren wijs en begrepen de mening van de ster en gingen op zoek naar de koning van de Joden. Dus sterren zijn geen onzin. Deze ster bracht de wijzen bij Christus die geboren was in Bethlehem. Door hun wijsheid kwamen zij terecht bij de bron van levend water: De Christus.

De man die bekend staat om zijn wijsheid was Salomo. Hij was zeer wijs en ook Hij wijst naar God als het begin daarvan en uit zijn geschriften blijkt dat wijsheid vooral betrekking heeft op het gewone dagelijks leven van de gewone burger. Niet te hoog doen dus. Hij sprak zelfs recht over hoeren die twist hadden over wie de ware moeder was van een kind. Hij sprak geen woord over hun hoererij en beperkte zich slechts tot de zaak die zij aanhangig gemaakt hadden. Zijn oordeel was rechtvaardig en de ware moeder werd in haar gelijk gesteld. Dat was een hele prestatie.

De rivier die uit de tempel stroomde werd betreden door Ezechiël zelf. Dat ging stapsgewijs. De rivier stelt het woord Gods voor en het vertrouwen om je er aan over te geven. Dat betekent het herkennen van het woord Gods in anderen en onderscheiden van de juiste rivier en het meegaan daarin. Het spreken met elkaar neemt elkaar mee. Daarom is het zaak de juiste woorden te volgen en mee te doen met de juiste mensen. Dan gelukt alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Barnabas:

Ezechiël spreekt ook over een riveir. Ezechiël is een profeet uit het oude testament. Hij spreekt over een visioen waarbij een rivier van levend water onder de drempel van de tempel uitstroomt. Deze tempel is de woonplaats van God (Jezus Christus) en het water is het woord dat Hij spreekt.

Een ander verhaal gaat ook over waer. Dat waarbij Jezus bij een bron komt waar een vrouw water put. Zij krijgt de aandacht van Jezus en het gesprek dat Hij voert is water voor deze vrouw. Deze vrouw is op zoek naar water en Hij vertelt haar dat zij een bron in zichzelf kan krijgen wanneer zij in Hem gelooft. Een bron die nooit meer uitdroogt. Jezus is die bron want wie Christus aanneemt, in hem leeft Christus en Hij is die bron zoals die ook in de tempel was. Daarom staat er dat de mens een tempel van de Heilige Geest is en dat Christus in de mens leeft. De Geest is de Geest van God die in Christus is en door het woord Gods stroomt van de ene mens naar de andere. De Geest spreekt woorden die overeen stemmen met de schrift en water geven. Het maakt uit welke woorden gesproken worden. Daarom drinkt men water tijdens een gesprek.

Sirius is een ster en daar is ook het verhaal van de wijzen die een ster zagen. Zij waren wijs en begrepen de mening van de ster en gingen op zoek naar de koning van de Joden. Dus sterren zijn geen onzin. Deze ster bracht de wijzen bij Christus die geboren was in Bethlehem. Door hun wijsheid kwamen zij terecht bij de bron van levend water: De Christus.

De man die bekend staat om zijn wijsheid was Salomo. Hij was zeer wijs en ook Hij wijst naar God als het begin daarvan en uit zijn geschriften blijkt dat wijsheid vooral betrekking heeft op het gewone dagelijks leven van de gewone burger. Niet te hoog doen dus. Hij sprak zelfs recht over hoeren die twist hadden over wie de ware moeder was van een kind. Hij sprak geen woord over hun hoererij en beperkte zich slechts tot de zaak die zij aanhangig gemaakt hadden. Zijn oordeel was rechtvaardig en de ware moeder werd in haar gelijk gesteld. Dat was een hele prestatie.

De rivier die uit de tempel stroomde werd betreden door Ezechiël zelf. Dat ging stapsgewijs. De rivier stelt het woord Gods voor en het vertrouwen om je er aan over te geven. Dat betekent het herkennen van het woord Gods in anderen en onderscheiden van de juiste rivier en het meegaan daarin. Het spreken met elkaar neemt elkaar mee. Daarom is het zaak de juiste woorden te volgen en mee te doen met de juiste mensen. Dan gelukt alles.

Mysterieus is het fenomeen dat de proef op de som mogelijk wordt gemaakt doorheen het veranderlijke decor, wat niet perse wil zeggen dat ze ook gemaakt wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Mysterieus is het fenomeen dat de proef op de som mogelijk wordt gemaakt doorheen het veranderlijke decor, wat niet perse wil zeggen dat ze ook gemaakt wordt. 

In het leven is het net als in de wetenschap. Men kan de proef op de som nemen door het uit te proberen. Dar vereist enig risico nemen. Dat risico kan men voorberieiden met een gedachteëxperiment ten aanzien van de uitvoering. Dat beperkt het risico.

De proef op de som nemen is wel een goed voorbeeld. 1 +1 is 2 zegt men. Men kan de proef op de som nemen door één voorwerp te nemen, daarbij één voorwerp aan toevoegen en vervolgens een telling van het totaal maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Barnabas:

In het leven is het net als in de wetenschap. Men kan de proef op de som nemen door het uit te proberen. Dar vereist enig risico nemen. Dat risico kan men voorberieiden met een gedachteëxperiment ten aanzien van de uitvoering. Dat beperkt het risico. De proef op de som nemen is wel een goed voorbeeld. 1 +1 is 2 zegt men. Men kan de proef op de som nemen door één voorwerp te nemen, daarbij één voorwerp aan toevoegen en vervolgens een telling van het totaal maken.

Ja, kan allemaal, fundamentele kennis zegt ook niets over de toepassing, het tragisch absurde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-7-2022 om 04:14 zei Petra.:

Wat leuk! 

Een spirituele inbreng op dit christenforum 🤩

Op 8 augustus krijgt ons hoger bewustzijn een upgrade, lees ik. 

In aanloop focussen op ons ❤️.   Ik doe alvast mee! 

 

"Hoe maak je gebruik van de energie?

Natuurlijk opent de Leeuwenpoort sowieso en stroomt de informatie ook door je heen als je niets doet. Maar als je je hart wil activeren, je licht tot uitdrukking wil brengen, en je manifestatie bewuster richting wil kunnen geven, ga dan in aanloop naar 8 augustus regelmatig even zitten en focus op je hart. Zorg dat je goed geaard bent en stem je dan af op de portaalenergie, die zacht is en krachtig. Zet je intentie: dat je de energie ontvangt die hoort bij jou. De intentie is belangrijk, want er komt zo’n enorme hoeveelheid lichtinformatie naar de aarde, dat het ook teveel kan zijn. Je hoeft het niet allemaal op te nemen; niet alle frequenties passen bij jou en jouw missie."

Er zijn rivieren die goed nieuws brengen en die slecht nieuws brengen. Goed nieuws komt van de Christus. Hij is het levende water dat wij nodig hebben. Maar de hoer van Babylon nodigt uit om mee te doen met haar en handel te drijven en te varen op de wateren waar zij aan zit en met haar macht uit te oefenen waarbij zij mensen uitbuidt. Haar nieuws lijkt goed en belooft welvaart (uit handel) maar uiteidelijk is zij uit op macht en beroving van de ellendige.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Barnabas:

Er zijn rivieren die goed nieuws brengen en die slecht nieuws brengen. Goed nieuws komt van de Christus. Hij is het levende water dat wij nodig hebben. Maar de hoer van Babylon nodigt uit om mee te doen met haar en handel te drijven en te varen op de wateren waar zij aan zit en met haar macht uit te oefenen waarbij zij mensen uitbuidt. Haar nieuws lijkt goed en belooft welvaart (uit handel) maar uiteidelijk is zij uit op macht en beroving van de ellendige.

Beste Barnabas, 

Je probeert voor de zoveelste keer iets te impliceren wat helemaal niet waar is.*  Nou heb ik een rothekel aan achterbaksheid, liegen en bedriegen, en valse en gemene trekjes zijn me ook vreemd. Schelden is ook mijn ding niet. In mijn normale mensenwereld zijn het gezonde normen en waarden waar ik me goed bij voel. Vandaar dat ik me graag daaraan vast blijf houden. 

* Maar zelfs als het ook maar een splinter waarheid had bevat zou je je eens kunnen afvragen of dit de mens is die je wilt zijn. De vraag is waarom je dit nodig denkt te hebben, en wat je ermee wil bereiken. Want Imo haal je er namelijk niet alleen jezelf maar ook het hele christendom mee omlaag. Nou weet ik best dat het feit dat ik God een ZHij noem in sommige kringen nog niet zo geaccepteerd is, (de Bijbel staat nou eenmaal niet zomaar bekend als vrouwonvriendelijjk boek), maar hé.. het is 2022! Je gaat er niet meer voor op de brandstapel, sterker nog: het mag !!!

Vrouwen studeren, vrouwen werken, vrouwen bekleden leidinggevende posities. Ook in de kerken staan er steeds meer vrouwen aan het roer. Een vrouwelijk/mannelijk Godsbeeld is oké, en er zijn zelfs kerken waar God een Zij en Haar genoemd mag worden. Nou ben ik nooit te beroerd om te proberen begrip en mededogen op te brengen voor rigide, gekwetste, beschadigde, gestoorde, zielige, verstandelijk beperkte, zieke, etc. etc. medemensen, maar het gebruik van ZHij, als ik het over God heb, vind ik daar niet onder vallen. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Petra.:

Beste Barnabas, 

Je probeert voor de zoveelste keer iets te impliceren wat helemaal niet waar is.*  Nou heb ik een rothekel aan achterbaksheid, liegen en bedriegen, en valse en gemene trekjes zijn me ook vreemd. Schelden is ook mijn ding niet. In mijn normale mensenwereld zijn het gezonde normen en waarden waar ik me goed bij voel. Vandaar dat ik me graag daaraan vast blijf houden. 

* Maar zelfs als het ook maar een splinter waarheid had bevat zou je je eens kunnen afvragen of dit de mens is die je wilt zijn. De vraag is waarom je dit nodig denkt te hebben, en wat je ermee wil bereiken. Want Imo haal je er namelijk niet alleen jezelf maar ook het hele christendom mee omlaag. Nou weet ik best dat het feit dat ik God een ZHij noem in sommige kringen nog niet zo geaccepteerd is, (de Bijbel staat nou eenmaal niet zomaar bekend als vrouwonvriendelijjk boek), maar hé.. het is 2022! Je gaat er niet meer voor op de brandstapel, sterker nog .. het mag !!!

Vrouwen studeren, vrouwen werken, vrouwen bekleden leidinggevende posities. Ook in de kerken staan er steeds meer vrouwen aan het roer. Een vrouwelijk/mannelijk Godsbeeld is oké, en er zijn zelfs kerken waar God een Zij en Haar genoemd mag worden. Nou ben ik nooit te beroerd om te proberen begrip en mededogen op te brengen voor rigide, gekwetste, beschadigde, gestoorde, zielige, verstandelijk beperkte, zieke, etc. etc. medemensen, maar het gebruik van ZHij, als ik het over God heb, vind ik daar niet onder vallen. 

Kort lontje precies, gevoelig. De hoer van Babylon is slechts een zegswijze om een dynamiek aan te duiden, heeft niet perse iets met vrouwen te maken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Kort lontje precies, gevoelig. De hoer van Babylon is slechts een zegswijze om een dynamiek aan te duiden, heeft niet perse iets met vrouwen te maken. 

Joh, aan misogyne dynamiek geen gebrek. Wordt het met zo'n Licht en Liefde upgrade niet eens tijd om het 's met vrouwvriendelijker zegswijzen te proberen.  Daar knapt het christendom denk ik meer van op dan dit soort topics; 

 

Mijn gedachte; het is 2022. Lees, luister, leer en word wijzer! 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Petra.:

Joh, aan misogyne dynamiek geen gebrek. Wordt het met zo'n Licht en Liefde upgrade niet eens tijd om het 's met vrouwvriendelijker zegswijzen te proberen.  Daar knapt het christendom denk ik meer van op dan dit soort topics; 

De subjecto vetustissimo novissimam promovemus scientiam, van het oudste onderwerp zullen we de nieuwste wetenschap maken. ❤️☀️

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Petra.:

Vrouwen studeren, vrouwen werken, vrouwen bekleden leidinggevende posities. Ook in de kerken staan er steeds meer vrouwen aan het roer. Een vrouwelijk/mannelijk Godsbeeld is oké, en er zijn zelfs kerken waar God een Zij en Haar genoemd mag worden. Nou ben ik nooit te beroerd om te proberen begrip en mededogen op te brengen voor rigide, gekwetste, beschadigde, gestoorde, zielige, verstandelijk beperkte, zieke, etc. etc. medemensen, maar het gebruik van ZHij, als ik het over God heb, vind ik daar niet onder vallen. 

Maar jij bepaald niet wat godslastering is. En daar ben jij wel degelijk mee bezig. De vrouw wordt steeds lelijker vandaag de dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sandingisaskill:

Maar jij bepaald niet wat godslastering is. En daar ben jij wel degelijk mee bezig. De vrouw wordt steeds lelijker vandaag de dag.

Jung had het altijd over anima en animo, wellicht verwijst Petra naar de versmelting hiervan, weet niet. 

32 minuten geleden zei Petra.:

Joh, aan misogyne dynamiek geen gebrek. Wordt het met zo'n Licht en Liefde upgrade niet eens tijd om het 's met vrouwvriendelijker zegswijzen te proberen.

Van de apostel Paulus staat in het Nieuwe Testament van de Bijbel geschreven dat hij met een beroep op de Thora van mening is dat vrouwen in de Kerk moeten zwijgen (1 Korintiërs 14:34).

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Van de apostel Paulus staat in het Nieuwe Testament van de Bijbel geschreven dat hij met een beroep op de Thora van mening is dat vrouwen in de Kerk moeten zwijgen (1 Korintiërs 14:34).

Dat is geen mening van Paulus maar het geïnspireerde Woord van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sandingisaskill:

Dat is dan wel weer een mening.

Het staat er als een observatie, het is God zelf die zegt dat vrouwen moeten zwijgen. 

59 minuten geleden zei Petra.:

Joh, aan misogyne dynamiek geen gebrek.

Repressieve tolerantie en de zwijgspiraal gaan hand in hand, dat is gekend. En zo zie je Petra, die verzachtende en verzoenende energie gaat snel de dieperik in, gelukkig is het gratis wanneer we aangesloten zijn. ☀️❤️

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Het staat er als een observatie, het is God zelf die zegt dat vrouwen moeten zwijgen.

Je haalt observeren en interpreteren door elkaar. De observatie is dat God binnen een bepaalde context zegt dat vrouwen behoren te zwijgen. Een interpretatie kan dan zijn dat God vrouwonvriendelijk is. Een hele gevaarlijke interpretatie vind ik dat dan weer wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sandingisaskill:

Je haalt observeren en interpreteren door elkaar. De observatie is dat God binnen een bepaalde context zegt dat vrouwen behoren te zwijgen. Een interpretatie kan dan zijn dat God vrouwonvriendelijk is. Een hele gevaarlijke interpretatie vind ik dat dan weer wel.

Gaat vlot.

  • Van de apostel Paulus staat in het Nieuwe Testament van de Bijbel geschreven dat hij met een beroep op de Thora van mening is dat vrouwen in de Kerk moeten zwijgen (1 Korintiërs 14:34).
  • Dat is geen mening van Paulus maar het geïnspireerde Woord van God.
  • Zo zie je maar, vrouwonvriendelijk. 
  • Dat is dan wel weer een mening.
  • Het staat er als een observatie, het is God zelf die zegt dat vrouwen moeten zwijgen. 
  • De observatie is dat God binnen een bepaalde context zegt dat vrouwen behoren te zwijgen.

Binnen welke context precies en tot waar reikt dat begrip Kerk? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid