Spring naar bijdragen

Het Boeddhisme in het Christendom


Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Hopper:

Jij was degene die over een astrale reis begon.  Als iets een reis kan ondernemen dan verschijnt het per definitie als object.  En ik heb nul komma niks ervaring met dergelijke toestanden.   Als je serieus genomen wenst te worden dan is het wel gemakkelijk als je verschil weet tussen dat wat plaats heeft en wat niet.  Anders praten we over verschillende zaken en daar zie ik het belang niet van in.

Tijdens een astrale reis, reis je los van je aardse lichaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 152
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hemel wat een narigheid. Je hebt gelukkig verstandige ouders. Idd. met tieners ...praten, praten, praten. Maar dat doe ik nog steeds met mijn kroost. (Al leer ik tegenwoordig meer van hen dan andersom

Nee, je hebt gelijk. Ik ben een nep christen. Ik weet dat de Drie-eenheid waarheid is en ik ontken 'm bewust. Daarvoor zal ik eeuwig branden in de hel. Terwijl ik jou, harpspelend gezeten op een wolkj

Johannes handelt in de geest van Elia. Lukas 1:17 Soms wordt beweerd dat hij de opgestane Elia is ofzo maar de tekst in Lukas is volgens mij duidelijk. 

8 uur geleden zei Hopper:

Anders praten we over verschillende zaken en daar zie ik het belang niet van in.

Intersubjectiviteit verwijst naar zaken die door meerdere mensen gekend zijn. Iedereen ademt lucht maar niet iedereen verdiept zich in hoe atomen de brandstof kunnen zijn voor andere organismen zoals het menselijke lichaam, met verschillende invalshoeken. Ondoorgrondelijk zal snel blijken, begin echter over het alledaagse en morgen is het WOIII.

9 uur geleden zei Hopper:

Als iets een reis kan ondernemen dan verschijnt het per definitie als object. 

Solipsisme is de overtuiging of de filosofie dat er maar een enkel bewustzijn bestaat, dat van de waarnemer. Het hele universum en alle andere personen waarmee gecommuniceerd wordt, bestaan slechts in de geest van de waarnemer. Het solipsisme is een klassiek probleem binnen de geschiedenis van de westerse filosofie, maar komt ook in verschillende vormen voor in de oosterse religies en oosterse filosofie. Naast de sterke metafysische variant, die stelt dat er slechts één bewustzijn bestaat, is er ook nog de zwakkere epistemologische variant. Er is slechts kennis mogelijk van het eigen bewustzijn en men kan nooit iets weten van (mogelijke) andere menselijke geesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-7-2022 om 12:17 zei Hopper:

Tijd en ruimte wekken door het kennen van tijd en ruimte de voorstelling van zichzelf.

Een Gettier-probleem is een casus waarin alle condities van de standaardanalyse van het concept kennis vervuld zijn, maar men toch intuïtief geneigd is niet van 'kennis' te spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid