Hermanos2 549 Geplaatst 28 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2022 Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. (HSV) Wat is de wil van de Vader? Hoe doe je de wil van de Vader? Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend, ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt! (HSV) Wat is die wetteloosheid waarover Jezus hier spreekt? Divine_will reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 28 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2022 De wil van de Vader is dat we vanuit genade en onvoorwaardelijke liefde elkander dienen, in volle vertrouwen op de Heilige Geest. En dat we de ander uitnemender achten dan onszelf. Divine_will reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 28 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2022 36 minuten geleden zei Hermanos2: Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. (HSV) Wat is de wil van de Vader? Hoe doe je de wil van de Vader? Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend, ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt! (HSV) Wat is die wetteloosheid waarover Jezus hier spreekt? De wil van de Vader is allereerst een erkenning dat je een zondaar bent, vandaaruit een geloof in zijn werk door zijn Zoon dat verlossing alleen uit hem komt kortom pure genade. Tot slot is de wil van de Vader het heiligmakings proces naar zijn 10 geboden we behoren al meer en meer op zijn Zoon te gaan lijken. Hermanos2 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 28 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2022 13 minuten geleden zei Thinkfree: De wil van de Vader is allereerst een erkenning dat je een zondaar bent, vandaaruit een geloof in zijn werk door zijn Zoon dat verlossing alleen uit hem komt kortom pure genade. Tot slot is de wil van de Vader het heiligmakings proces naar zijn 10 geboden we behoren al meer en meer op zijn Zoon te gaan lijken. In de bijbel staat dat we zondaren "waren" toen we Hem nog niet kenden. Hermanos2 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 28 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2022 Zojuist zei Gaitema: In de bijbel staat dat we zondaren "waren" toen we Hem nog niet kenden Dat is correct, toen we hem nog niet kenden was die erkenning er niet, omdat wij uit de vader der leugen waren. Als God in je gaat werken ga je naar de waarheid wandelen, zoals het is en erken je dat God heilig en goed is en wij zondig. Gaitema en Divine_will reageerden hierop 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sandingisaskill 181 Geplaatst 28 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2022 (bewerkt) 1 uur geleden zei Hermanos2: Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. (HSV) Wat is de wil van de Vader? Hoe doe je de wil van de Vader? Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend, ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt! (HSV) Wat is die wetteloosheid waarover Jezus hier spreekt? Waarom start je steeds een nieuw topic over hetzelfde onderwerp? Dit is gewoon vervuilen wat je doet. 28 maart 2022 bewerkt door sandingisaskill Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
010 80 Geplaatst 28 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2022 2 minuten geleden zei sandingisaskill: Waarom start je steeds een nieuw topic over hetzelfde onderwerp? Dit is gewoon vervuilen wat je doet. Wat een vriendelijkheid weer 😉 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sandingisaskill 181 Geplaatst 28 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2022 Zojuist zei 010: Wat een vriendelijkheid weer 😉 Dat heet constateren en benoemen. Heeft niets met voorkomen van doen. Ook jij bent nu vervuilend bezig met het strooien van subjectieve uitlatingen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 28 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2022 2 uur geleden zei Thinkfree: Dat is correct, toen we hem nog niet kenden was die erkenning er niet, omdat wij uit de vader der leugen waren. Als God in je gaat werken ga je naar de waarheid wandelen, zoals het is en erken je dat God heilig en goed is en wij zondig. Maar we worden niet zo door ons genoemd. Jezus zegt: "Je bent rein door het Woord wat Ik zeg". Hij ziet ons niet meer als zondig. Divine_will reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hermanos2 549 Geplaatst 28 maart 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2022 https://www.neverthirsty.org/bible-qa/qa-archives/question/what-is-the-will-of-the-father-in-matthew-721/ Bovenstaande link naar een mooi artikel dat de essentie weergeeft. Het belang van geloof stellen in de Naam van Zijn Zoon Jezus Christus en van elkaar houden. Zoals in Mattheus 7:12 Therefore, whatever you want men to do to you, do also to them, for this is the Law and the Prophets. (Het is goed dat Jezus de wet heeft bekrachtigd, anders was deze regel zomaar verdwenen). En zoals Jakobus stelt: Show me your faith without your works, and I will show you my faith by my works (2:18). Geen mens kan ook maar iets doen om zijn redding te bewerkstelligen. Het is puur door God's genade en liefde en door het werk van Jezus aan het kruis. Door oprecht geloof en berouw ondergaat de gelovige een gedragsverandering. Dit zou de omgeving op kunnen vallen. Een nieuw mens. Als dit nieuwe gedrag moeilijk is vol te houden dan komt het nog niet van binnenuit. Bijbellezen, gebed en goede omgang is daarom van belang voor iedere christen. Om te volharden tot het einde. Het is de wil van God dat iedereen door geloof gered wordt. Divine_will en Thinkfree reageerden hierop 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Wouter Philippaerts 87 Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 23 uur geleden zei Hermanos2: Wat is die wetteloosheid waarover Jezus hier spreekt? onwetendheid. De wil van de Vader is verborgen in de Schrift? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
010 80 Geplaatst 29 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2022 Op 28-3-2022 om 10:59 zei sandingisaskill: Dat heet constateren en benoemen. Heeft niets met voorkomen van doen. Ook jij bent nu vervuilend bezig met het strooien van subjectieve uitlatingen. Graag gedaan 😉 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten