Spring naar bijdragen

Verzoek om gebed om een 'missie' te blijven uitvoeren


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Thinkfree:

Als het geen engel is wie is er dan in het vlees gekomen?

Al wie niet gelooft dat Jezus in het vlees gekomen is uit de antichrist.

Jezus was altijd bij God. Als geestelijk wezen. Hij werd naar de aarde gestuurd en werd geboren uit een maagd. Hij vervulde de taak onze Messias te zijn. En tevens onze Koning. Hij vraagt aan God: herstel de glorie die ik had bij U. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kunnen jullie voor mij bidden? Al jaren verspreid ik christelijke metal doormiddel van Facebook en Instagram, vooral door het delen van muziek en album covers etc, onder de noemer Christian metal

Tuurlijk.

Dank!

2 minuten geleden zei Hermanos2:

Jezus was altijd bij God. Als geestelijk wezen. Hij werd naar de aarde gestuurd en werd geboren uit een maagd. Hij vervulde de taak onze Messias te zijn. En tevens onze Koning. Hij vraagt aan God: herstel de glorie die ik had bij U. 

is Jezus eeuwig? Dus hij kan zeggen ik ben die ik ben? Die is die was en die komen zal?

Je geeft hem goddelijke eigenschappen maar weigert hem God te noemen ik vind dat vreemd het woord dwingt tot die positie en toch weiger je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

is Jezus eeuwig? Dus hij kan zeggen ik ben die ik ben? Die is die was en die komen zal?

Je geeft hem goddelijke eigenschappen maar weigert hem God te noemen ik vind dat vreemd het woord dwingt tot die positie en toch weiger je.

Ik kan Jezus niet God noemen. God zegt in de Torah duidelijk dat er maar één God is. Jezus spreekt in de evangeliën over God als Zijn Vader. Hij bidt tot Hem en roept Hem aan terwijl Hij de kruisdood sterft. 

Jezus is niet God. Hij is de Zoon van God. Toch beschouw ik Jezus als Goddelijk. Omdat Hij rechtstreeks uit God is. Ik denk hier diep over na. Probeer dit in mijn gedachten vorm te geven. 

Jezus zegt nergens dat Hij God is. Het kan niet. Dat zou betekenen dat God zichzelf offert aan zichzelf. Dat is niet uit te leggen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hermanos2:

Jezus is niet God. Hij is de Zoon van God. Toch beschouw ik Jezus als Goddelijk

Dit is een contradictie, dan dien je twee goden.

Tenzij je gelooft dat die beide één zijn in wezen zoals Jezus zegt weet gij dan niet dat ik in de Vader ben en de Vader in mij dat is gesproken naar de Goddelijkheid.

Die ene almachtig God duld geen andere goden naast hem, dat probleem creër je wel als je Jezus los van de Vader ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Dit is een contradictie, dan dien je twee goden.

Tenzij je gelooft dat die beide één zijn in wezen zoals Jezus zegt weet gij dan niet dat ik in de Vader ben en de Vader in mij dat is gesproken naar de Goddelijkheid.

Die ene almachtig God duld geen andere goden naast hem, dat probleem creër je wel als je Jezus los van de Vader ziet.

De discussie spitst zich toe op de 3-1heid. Daarin gaan wij niet dichter tot elkaar komen. Jezus beweert nergens dat Hij God is. Door Jezus te vereren als God krenk je God de Vader. 

De bijbel noemt Jezus, His only begotten Son. 

Jezus is de enige die rechtstreeks uit God is. Er bestaat niets anders dat rechtstreeks uit God is. Want God schept alles door Jezus. 

Ik beschouw Jezus als goddelijk maar niet als God. Ik ga ervan uit dat ik dit mysterie pas begrijpen zal na Zijn wederkomst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hermanos2:

Jezus beweert nergens dat Hij God is. Door Jezus te vereren als God krenk je God de Vader. 

Ook hier ben je weer anti bezig.

Johannes 5

22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven;

23 Opdat zij allen den Zoon eren, gelijk zij den Vader eren. Die den Zoon niet eert, eert den Vader niet, Die Hem gezonden heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Ook hier ben je weer anti bezig.

Johannes 5

22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven;

23 Opdat zij allen den Zoon eren, gelijk zij den Vader eren. Die den Zoon niet eert, eert den Vader niet, Die Hem gezonden heeft.

Uit deze verzen blijkt overduidelijk dat het om twee afzonderlijke wezens gaat. 

De Vader oordeelt niet, maar de Zoon. 

Eer de Zoon zoals de Vader. 

De Vader heeft de Zoon gezonden. 

Mag ik nog aan toe voegen dat ik het op prijs zou stellen als je op normale toon met mij samen zoekt naar gemeenschappelijke grond. Als je dat niet kunt en het als jouw missie ziet om mij op m'n nummer proberen te zetten, dan laat maar liever zitten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-3-2021 om 10:33 zei Hermanos2:

Ik heb op YouTube de zoekterm christian metal horde ingetypt en heb wat liedjes geluisterd. Ervan uitgaande dat dit is waar jij over praat. 

Ik kan er echt niet voor bidden. Ik vind het afschuwelijk. 

Niet om je te beledigen. Helemaal niet. Ik gun jouw je muziek. Maar na het beluisteren moest ik dit ff kwijt. 

Christian metal Horde is geen band, ik beheer een facebook pagina en een Instagram pagina onder de noemer Christian metal Horde.

https://www.facebook.com/ChristianmetalHorde/

https://www.instagram.com/christianmetalhorde/?hl=nl

Even een klein beetje achtergrond.
Horde staat natuurlijk voor groep, maar Horde was een band die begin jaren 90 als een protest tegen de satanische en anti christelijke scene die er ontstond in Noorwegen. De oprichter van de band noemde het to share some light in the darkness, hij wou een christelijke alternatief aanbieden. En dat is niet zonder succes geweest, want na die tijd zijn er nog veel meer christelijke metal bands ontstaan. 
In eerste instantie was het de bedoeling om meetings te organiseren, dat is ook een aantal keren gebeurd maar er is in Nederland te weinig animo voor.
Mijn bedoeling nu ermee is om christelijke metal bands te promoten, en natuurlijk hoop ik dat niet gelovige metalheads mensen God vinden hierdoor.
Daarnaast schrijf ik inmiddels ook reviews voor een Amerikaanse pagina, alleen voor christelijke metal artiesten.


Dat je het afschuwelijk vind kan ik goed mee leven hoor. Toch vind ik het soms wel eens lastig, want juist onder de broeders en zusters is er vaak sprake van veroordeling over het feit dat ik christelijke metal luister. Wat meer begrip zou ik ook blij van worden. Denk dat ik ook wel kan zeggen dat Jezus dat ook van ons verlangt om elkaar te tolereren hierin.
Persoonlijk vind ik dat je met alle muziek genres God kunt prijzen op een bepaalde manier.

Bid dan voor mij persoonlijk en mijn geloof

 

Op 13-3-2021 om 09:36 zei Modestus:

🕊️ Christus zegene je! 🕊️

Ik respecteer jouw levenswijze, maar heb geen goede mening over rock-muziek. Daarbij hoorde ik ook een verhaal van iemands buitenlichamelijke ervaring waarbij ze van een engel een begeleidende tour kreeg door zowel hel als de hemel. Ze is formeel een lid van een pinkstergemeenschap. En ze zag in hel hoe de demonen mensen pijnigden onder de ritme van de rock muziek. Het komt dus uit de hel van demonen. Sorry voor het meningsverschil.

Het spijt mij dat u dat zo ervaart met rock-muziek. Ik heb zoals je begrijpt hier een heel ander beeld over. En wat je hier aangeeft komt op mij wel wat vreemd over.
Maar goed als rock/metal dit soort gevoelens of gedachten en of andere zaken oproept dan zou ik er ver vandaan blijven.

bewerkt door Progton
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 13-3-2021 om 19:07 zei Hermanos2:

Uit deze verzen blijkt overduidelijk dat het om twee afzonderlijke wezens gaat. 

De Vader oordeelt niet, maar de Zoon. 

Eer de Zoon zoals de Vader. 

De Vader heeft de Zoon gezonden. 

Mag ik nog aan toe voegen dat ik het op prijs zou stellen als je op normale toon met mij samen zoekt naar gemeenschappelijke grond. Als je dat niet kunt en het als jouw missie ziet om mij op m'n nummer proberen te zetten, dan laat maar liever zitten. 

De Vader en de Zoon zijn twee verschillende wezens. De Vader de Zoon en de Heilige Geest zijn drie afzonderlijk wezens. Ik begrijp de mystiek rond de drie-eenheid niet. Het is simpel. De bijbel spreekt voortdurend over één zijn. Wij zijn één in Christus. Nochthans zijn alle christenen afzonderlijke wezens. Zo moet het dus ook bij de drie-eenheid zijn. De eenheid betekent één in harmonie en samenwerking. Dus ook de Vader en de Zoon en de Heilige Geest zijn één door een perfecte harmonie.

Ik begrijp jouw probleem met Jezus als God niet. De bijbel spreekt toch duidelijk dat Jezus God is. Hij is de Zoon en Hij is ook God. Hij is alleen niet als enige God. De Vader is God, de Zoon is God en de Heilige Geest is God. Zij zijn samen God. 1+1+1=1 God is meer dan wiskunde. Woorden werken anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Barnabas:

Ik begrijp jouw probleem met Jezus als God niet. De bijbel spreekt toch duidelijk dat Jezus God is. Hij is de Zoon en Hij is ook God. Hij is alleen niet als enige God. De Vader is God, de Zoon is God en de Heilige Geest is God. Zij zijn samen God. 1+1+1=1 God is meer dan wiskunde. Woorden werken anders.

Je spreekt jezelf hier een beetje tegen. Je zegt zelf dat de Vader en de Zoon afzonderlijke wezens zijn. De Bijbel spreekt nergens uit de Jezus God is. Er is één God, de Vader. Jezus is de Zoon van die ene God. Jezus is wel goddelijk, maar niet de Almachtige God. Jezus zegt dat de Vader groter dan Hij is. Jezus is onze Heer of Koning. Maar ook Jezus heeft Zijn Vader als God boven zich (1Petrus 1:3 ; Alle eer aan de God en Vader van onze Heer Jezus Christus! Want door Jezus Christus uit de dood op te wekken, heeft hij ons in zijn grote barmhartigheid een nieuwe geboorte gegeven met een levende hoop,  ..)

De Almachtige God kan nooit een God boven zich hebben en dat is wel het geval. In Johannes 20:17 kan je het uit Jezus eigen mond horen. ‘Jezus zeide tot haar: Houd Mij niet vast, want Ik ben nog niet opgevaren naar de Vader; maar ga naar mijn broeders en zeg hun: Ik vaar op naar mijn Vader en uw Vader, naar mijn God en uw God.’
‭‭Johannes‬ ‭20:17‬ ‭NBG51‬‬
https://www.bible.com/328/jhn.20.17.nbg51

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Je spreekt jezelf hier een beetje tegen. Je zegt zelf dat de Vader en de Zoon afzonderlijke wezens zijn. De Bijbel spreekt nergens uit de Jezus God is. Er is één God, de Vader. Jezus is de Zoon van die ene God. Jezus is wel goddelijk, maar niet de Almachtige God. Jezus zegt dat de Vader groter dan Hij is. Jezus is onze Heer of Koning. Maar ook Jezus heeft Zijn Vader als God boven zich (1Petrus 1:3 ; Alle eer aan de God en Vader van onze Heer Jezus Christus! Want door Jezus Christus uit de dood op te wekken, heeft hij ons in zijn grote barmhartigheid een nieuwe geboorte gegeven met een levende hoop,  ..)

De Almachtige God kan nooit een God boven zich hebben en dat is wel het geval. In Johannes 20:17 kan je het uit Jezus eigen mond horen. ‘Jezus zeide tot haar: Houd Mij niet vast, want Ik ben nog niet opgevaren naar de Vader; maar ga naar mijn broeders en zeg hun: Ik vaar op naar mijn Vader en uw Vader, naar mijn God en uw God.’
‭‭Johannes‬ ‭20:17‬ ‭NBG51‬‬
https://www.bible.com/328/jhn.20.17.nbg51

Hoe die samenwerking er precies uit ziet weet ik ook niet. Maar ik accepteer de teksten en dan ga ik er van uit dat God weet wat hij doet.

Dat probleem heb je met Jehovah ook. Wie is Jehovah?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-4-2021 om 15:09 zei Barnabas:

Dat probleem heb je met Jehovah ook. Wie is Jehovah?

Jehovah is de Almachtige God de Vader van Jezus. Hij is de bron van de hele schepping en samen met Jezus, die als Meesterwerker naast God stond, hebben ze samen alles gemaakt. Jezus is als eerste voortgebracht volgens de Bijbel. Daarom is Hij Gods Zoon en goddelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-5-2021 om 19:32 zei sjako:

Jehovah is de Almachtige God de Vader van Jezus. Hij is de bron van de hele schepping en samen met Jezus, die als Meesterwerker naast God stond, hebben ze samen alles gemaakt. Jezus is als eerste voortgebracht volgens de Bijbel. Daarom is Hij Gods Zoon en goddelijk.

Ik vraag me wel eens af waar het idee vandaan komt dat hij als eerste is voortgebracht volgens de Bijbel, en dan ook nog als zoon en hoe dat dan is gegaan. Op dag 1 werden de hemel, aarde en het licht gemaakt volgens Genesis, over een zoon geen woord. Daarnaast: om een zoon te krijgen, heb je een moeder nodig,  hoe is dat gegaan dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik vraag me wel eens af waar het idee vandaan komt dat hij als eerste is voortgebracht volgens de Bijbel, en dan ook nog als zoon en hoe dat dan is gegaan. Op dag 1 werden de hemel, aarde en het licht gemaakt volgens Genesis, over een zoon geen woord. Daarnaast: om een zoon te krijgen, heb je een moeder nodig,  hoe is dat gegaan dan? 

Psalm 2:7 zegt dat de Zoon is gegenereerd uit de Vader 

Ik zal van het besluit verhalen: de HEERE heeft tot Mij gezegd: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd. (zie ook Hebreeën 1:5 en 5:5) (SV)

Omdat Jezus als enige is voortgebracht door God zelf wordt Hij Zijn Zoon genoemd en is Hij ook goddelijk. Jezus heeft vervolgens als Meesterwerker naast God gestaan om alles tot bestaan te brengen. (Spreuken 8:30)

Kolosenzen 1:15 zegt dat Jezus het beeld is van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping.

In Openbaring 3:14 noemt Jezus zich het begin van de schepping door God. 

De schepping zoals die in de Bijbel staat vind plaats nadat Jezus tot bestaan is gekomen. Jezus krijgt Geest van Zijn Vader om dat te kunnen doen. Uiteindelijk komt dus alles vanuit God.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-5-2021 om 19:32 zei sjako:

Jehovah is de Almachtige God de Vader van Jezus. Hij is de bron van de hele schepping en samen met Jezus, die als Meesterwerker naast God stond, hebben ze samen alles gemaakt. Jezus is als eerste voortgebracht volgens de Bijbel. Daarom is Hij Gods Zoon en goddelijk.

Ik geloof ook dat Jezus mede schepper is. Mijns inziens is Jehovah de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Zo worden ze in het nieuwe testament genoemd. Maar hoe dat op het oude testament te baseren is weet ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Barnabas:

Ik geloof ook dat Jezus mede schepper is. Mijns inziens is Jehovah de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Zo worden ze in het nieuwe testament genoemd. Maar hoe dat op het oude testament te baseren is weet ik niet.

Jehovah is zowel de Vader als de heilige Geest. De Zoon is onderscheiden van God. Jeshoea betekent Jehovah is verlossing. Hij bad tot Zijn Vader dus Hij kan niet de Vader zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei sjako:
23 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik vraag me wel eens af waar het idee vandaan komt dat hij als eerste is voortgebracht volgens de Bijbel, en dan ook nog als zoon en hoe dat dan is gegaan. Op dag 1 werden de hemel, aarde en het licht gemaakt volgens Genesis, over een zoon geen woord. Daarnaast: om een zoon te krijgen, heb je een moeder nodig,  hoe is dat gegaan dan? 

Psalm 2:7 zegt dat de Zoon is gegenereerd uit de Vader 

Ik zal van het besluit verhalen: de HEERE heeft tot Mij gezegd: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd. (zie ook Hebreeën 1:5 en 5:5) (SV)

Maar ik vroeg al: wie was dan de moeder,  aangezien je spreekt van eerstgeborene? Aangezien bij is geboren,  moet er een moeder zijn en klopt het dus niet dat hij als eerste is voortgebracht.

17 uur geleden zei sjako:

Omdat Jezus als enige is voortgebracht door God zelf wordt Hij Zijn Zoon genoemd en is Hij ook goddelijk

Enige?  Adam en Eva niet mee gerekend dan zeker? 

17 uur geleden zei sjako:

In Openbaring 3:14 noemt Jezus zich het begin van de schepping door God. 

Nee hoor,  Jezus was niet de schrijver van Openbaringen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 9-5-2021 om 08:21 zei Dat beloof ik:

Enige?  Adam en Eva niet mee gerekend dan zeker? 

Op 8-5-2021 om 14:41 zei sjako:

De enige inderdaad. Alles is tot stand gekomen door Jezus. De kracht, de heilige Geest, komt van Zijn Vader, waardoor gezegd kan worden dat God de uiteindelijke schepper is. Jezus stond als een Meesterwerker naast God.

Op 9-5-2021 om 08:21 zei Dat beloof ik:

Nee hoor,  Jezus was niet de schrijver van Openbaringen.

Hij inspireerde Johannes wat hij moest schrijven. Jezus kreeg de informatie weer van God. 

Vers 1:1 zegt ook: Een openbaring door Jezus Christus, die God hem gegeven heeft om aan zijn slaven te laten zien wat er binnenkort moet gebeuren. Hij heeft zijn engel gestuurd en deze openbaring via hem in symbolen* meegedeeld aan zijn slaaf Johannes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid