Spring naar bijdragen

De enige waarheid Joh. 14:6


Aanbevolen berichten

6 Tot hem zei Jezus: "Ík ben de weg en de waarheid en het leven. Níemand komt bij de Vader tenzij door Mij. (NCV)

Als je heel het oude testament zou kennen en alles deed wat daarin stond zou je nog niet echt leven. Het is pas als we gaan lijken op Jezus dat we op het goede spoor zijn naar het eeuwige leven. Waarheid en leven gaan hier samen. Je kan geen waarheid vinden als die niet naar leven leidt. Offers brengen heeft dan ook geen zin als ze niet in de naam van Jezus gebracht zijn. Gelukkig kunnen we in Jezus geliefd worden door God.

Hoe komt het dat joden in Jezus niet de verwachte messias zagen?

Ref. Heb. 10:5, Mc. 1:11.

bewerkt door Wouter Philippaerts
joden met kleine letter
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

6 Tot hem zei Jezus: "Ík ben de weg en de waarheid en het leven. Níemand komt bij de Vader tenzij door Mij. (NCV)

Als je heel het oude testament zou kennen en alles deed wat daarin stond zou je nog niet echt leven. Het is pas als we gaan lijken op Jezus dat we op het goede spoor zijn naar het eeuwige leven. Waarheid en leven gaan hier samen. Je kan geen waarheid vinden als die niet naar leven leidt. Offers brengen heeft dan ook geen zin als ze niet in de naam van Jezus gebracht zijn. Gelukkig kunnen we in Jezus geliefd worden door God.

Hoe komt het dat joden in Jezus niet de verwachte messias zagen?

Ref. Heb. 10:5, Mc. 1:11.

Omdat God dat verhinderde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Hermanos2:

Omdat God dat verhinderde. 

Hun hart is ver van mij zei Jesaja al. Zalig de zuiveren van hart want zij zullen God zien. 

Doet de Kerk voldoende om mensen warm te maken voor de weg van Christus?

Ref. Mat. 15:8, Mat. 5:8.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

6 Tot hem zei Jezus: "Ík ben de weg en de waarheid en het leven. Níemand komt bij de Vader tenzij door Mij. (NCV)

Als je heel het oude testament zou kennen en alles deed wat daarin stond zou je nog niet echt leven. Het is pas als we gaan lijken op Jezus dat we op het goede spoor zijn naar het eeuwige leven. Waarheid en leven gaan hier samen. Je kan geen waarheid vinden als die niet naar leven leidt. Offers brengen heeft dan ook geen zin als ze niet in de naam van Jezus gebracht zijn. Gelukkig kunnen we in Jezus geliefd worden door God.

Hoe komt het dat joden in Jezus niet de verwachte messias zagen?

Ref. Heb. 10:5, Mc. 1:11.

Ja ik verbaas me daar ook over Jezus was joodser dan Joods. Maar ze zagen het niet en verwachten nog de Messias.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Hoe komt het dat joden in Jezus niet de verwachte messias zagen?

Die vraag is verkeerd. Hij hoort te zijn: hoe komt het dat sommige Joden in Jezus de Messias zagen,  terwijl hij afweek van de Messias verwachting die de Joden hadden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei sjako:

Ze verwachtten ook een andere Messias. Ze dachten dat de Messias ze zou bevrijden van de Romeinen en dat hij direct een koning over Israël zou zijn. Zelfs de discipelen dachten dat een hele tijd.

Op Palmzondag riepen ze 'David, David'. Toen nam Jezus, gezeten op een ezel ipv een paard, volgens hen een verkeerde afslag en ging de Tempel kooplui afrossen. Deze actie werd niet begrepen. Want de vijand zat toch verderop? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De messiasverwachting van de Joden is gelijk aan wat Jezus gaat doen als Hij terugkomt. Het Rijk van David herstellen. Vandaar dat zij Hem niet wilden. Verder is het maar de vraag of de gewone mensen wel doorhadden van de Joodse leiders deden. Dit gezien de massale bekering bij de preek van Petrus.

Op 31-1-2021 om 10:07 zei Hermanos2:

Op Palmzondag riepen ze 'David, David'. Toen nam Jezus, gezeten op een ezel ipv een paard, volgens hen een verkeerde afslag en ging de Tempel kooplui afrossen. Deze actie werd niet begrepen. Want de vijand zat toch verderop? 

Palmzondag is een RKK uitvinding en niet Joods. 

Wat bedoel jij met : De vijand zat toch verderop?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 31-1-2021 om 10:07 zei Hermanos2:

Op Palmzondag riepen ze 'David, David'.

Je bovengenoemde suggestie blijkt je eigen verzinsel te zijn; de term 'Palmzondag' komt namelijk niet voor in de 4 Evangeliën over Jezus (Matteüs t/m Johannes) en bovendien staat er in de 4 Evangeliën ook niet dat ze "David, David" riepen.

Op welke Bijbeltekst baseer jij je bovengenoemde suggestie?

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Je bovengenoemde suggestie blijkt je eigen verzinsel te zijn; de term 'Palmzondag' komt namelijk niet voor in de 4 Evangeliën over Jezus (Matteüs t/m Johannes) en bovendien staat er in de 4 Evangeliën ook niet dat ze "David, David" riepen.

Op welke Bijbeltekst baseer jij je bovengenoemde suggestie?

Als je mij op deze manier bejegend dan voelt geen enkele vezel in mijn lichaam een drang om te antwoorden. Blaas 'ns niet zo hoog van de toren man. Ben je nog altijd pissig omdat je broeders in de 3-1heid permanent verbannen zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Hermanos2:
57 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Je bovengenoemde suggestie blijkt je eigen verzinsel te zijn; de term 'Palmzondag' komt namelijk niet voor in de 4 Evangeliën over Jezus (Matteüs t/m Johannes) en bovendien staat er in de 4 Evangeliën ook niet dat ze "David, David" riepen.

Op welke Bijbeltekst baseer jij je bovengenoemde suggestie?

Als je mij op deze manier bejegend dan voelt geen enkele vezel in mijn lichaam een drang om te antwoorden. Blaas 'ns niet zo hoog van de toren man.

Ik dacht dat je serieus was met de Bijbel. Jij hebt toch meerdere malen benadrukt dat jij de Bijbel zo goed begreep, of was dat gebakken lucht?
 

39 minuten geleden zei Hermanos2:

Als je mij op deze manier bejegend dan voelt geen enkele vezel in mijn lichaam een drang om te antwoorden.
Ben je nog altijd pissig omdat je broeders in de 3-1heid permanent verbannen zijn? 

Met je bovengenoemde suggestie van "Ben je nog altijd pissig omdat je broeders in de 3-1heid permanent verbannen zijn?" kom je weer subjectief en ongenuanceerd over en daarmee ben jij zelf ook geen goed voorbeeld om jou op een vriendschappelijke manier te bejegenen.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je bovengenoemde suggestie blijkt je eigen verzinsel te zijn; de term 'Palmzondag' komt namelijk niet voor in de 4 Evangeliën over Jezus (Matteüs t/m Johannes) en bovendien staat er in de 4 Evangeliën ook niet dat ze "David, David" riepen.

Op welke Bijbeltekst baseer jij je bovengenoemde suggestie?

Dag Ricky, is de storm geluwd? Okee. 

Even terugkomen op gisteren. Jouw binnenkomer na een tijd van stilte stoorde mij. De post waar je op reageerde is al bijna antiek. 

Dan suggereer je dat het een VERZINSEL BLIJKT. Fijner was geweest als je gewoon had gevraagd hoe ik eraan kom. 

Daarna som je voor mij de evangeliën op. Denk je echt dat ik die niet ken?

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik dacht dat je serieus was met de Bijbel. Jij hebt toch meerdere malen benadrukt dat jij de Bijbel zo goed begreep, of was dat gebakken lucht?
 

Met je bovengenoemde suggestie van "Ben je nog altijd pissig omdat je broeders in de 3-1heid permanent verbannen zijn?" kom je weer subjectief en ongenuanceerd over en daarmee ben jij zelf ook geen goed voorbeeld om jou op een vriendschappelijke manier te bejegenen.

Toen Kaasje geband werd heb je duidelijk kenbaar gemaakt wie jij als broeder ziet en wie niet. Vond ik niet netjes van je. 

Ik zie Kaasje en jou gewoon als broeders in Christus. Ons verschil van inzicht accepteer ik als iets wat algemeen goed is onder christenen. Dat gaat wel goed komen. Echter, gedrag en uitingen naar elkaar toe, das iets heel anders. Daar moeten we allemaal nog veel leren. 

Fijne dag! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2021 om 16:41 zei Wouter Philippaerts:

6 Tot hem zei Jezus: "Ík ben de weg en de waarheid en het leven. Níemand komt bij de Vader tenzij door Mij. (NCV)

Deze tekst past prima bij de teksten die over Hem gaan, in de mens zelf.

Bijvoorbeeld deze laatste uit een ander topic;

1 Kor. 6

19 Of weet gij niet, dat ulieder lichaam een tempel is van den Heiligen Geest, Die in u is, Dien gij van God hebt, en dat gij uws zelfs niet zijt?

20 Want gij zijt duur gekocht: zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, welke Godes zijn.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2021 om 16:41 zei Wouter Philippaerts:

Als je heel het oude testament zou kennen en alles deed wat daarin stond zou je nog niet echt leven. Het is pas als we gaan lijken op Jezus dat we op het goede spoor zijn naar het eeuwige leven. Waarheid en leven gaan hier samen. Je kan geen waarheid vinden als die niet naar leven leidt.

Waarheid en leven gaan hier samen. Mooi geschreven.

En dat zegt de Zoon dan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid