Spring naar bijdragen

Mededeling 24-12-2020


Aanbevolen berichten

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er problemen op Credible zijn.

Of die op te lossen zijn zal in de komende tijd moeten blijken.

Wat betreft de moderatie kan ik zeggen: @sjako legt (mogelijk voorlopig) zijn taak hier bij Credible neer. Hij neemt in ieder geval een tijd afstand van het forum. Ikzelf zal de meest in het oog springende zaken qua moderatie doen.

Bedenk dat meer fundamentele zaken betreffende het forum op dit moment niet mogelijk zijn omdat het contact met de eigenaar, @Rommel, helaas weer geheel stil ligt. Bijvoorbeeld het zeer noodzakelijke bijwerken van de regels is daardoor niet mogelijk. Ik hoop de komende weken het contact op gang te krijgen zodat er echt wat gebeuren kan. 

Ik verzoek jullie ondertussen zelf te bedenken of iets toch echt wel voor moderatie in aanmerking komt of dat het niet oké is maar toch ook niet zo ernstig fout dat er moet worden ingegrepen. In het eerste geval graag melden. Ik zal namelijk primair kijken naar wat er aan meldingen staat.

Bedenk dat het christelijk veld verdeeld is en dat wat de één lasterlijk vindt, door de ander soms niet als zodanig wordt ervaren. Meld daarom niet echt snel als je iets wat een ander vindt als mogelijk een lasteren ervaart. (Dat betekent natuurlijk niet dat ik het nu vrij geef aan eenieder om hier razend en vloekend te keer te gaan.)

Hopelijk komen we de komende tijd er met het forum door zonder al te veel strubbelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor je mededeling, @Trajecto.

Het lijkt me een goed idee dat er net als bij Geloofsgesprek afgesplitste subforums/rubrieken komen zoals; bijvoorbeeld het "Christelijke leven en geloofsleer", het "Open geloofsforum" en "Levensbeschouwing, mens en maatschappij", met een herziening van de algemene regels en dat elk subforum z'n eigen aanvullende richtlijnen heeft.

Zoals ik het ervoer was Sjako in bepaalde opzichten onvoldoende tolerant en schoot hij soms tekort in het objectief beoordelen bij de discussies over corona, vaccinaties, alsmede dat informatie en actualiteiten uit bepaalde hoeken volgens sommigen forummers te snel en onterecht door Sjako als desinformatie werd beschouwd en afgekeurd, wat vervolgens weer modbreaks en irritatie (door een te snelle ban) teweeg bracht, met een diskwalificerende houding van forummers tot gevolg.

Het lijkt me goed dat er over de rubriek "Levensbeschouwing, mens en maatschappij" (incl. nieuws en actualiteiten) er een aparte hoofdverantwoordelijke moderator wordt aangesteld (die dát gedeelte van Sjako overneemt), die in staat is om daarover objectief te kunnen beoordelen en te discussiëren, zodat het ongenoegen wordt weggenomen bij de forummers die volgens hun beleving te weinig ruimte kregen van Sjako om zich te kunnen ventileren op dit forum, over actualiteiten en de dagelijkse gang van zaken. Dan kan Sjako zich meer richten op de de subforums voor geloof en valt er voor de rubriek "Levensbeschouwing, mens en maatschappij" (incl. nieuws en actualiteiten) een last af van zijn schouders.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid