Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)


Aanbevolen berichten

25 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Helemaal niet. Mensen die in een psychose schieten moet je altijd gelijk geven, ook al strookt het niet met de werkelijkheid. Althans, dat is wat ik geleerd heb tijdens de cursus psychopathologie.

Ze zeggen zoveel in deze wereld, vraag gewoon eens een aantal de stellingen van Einstein nader te onderzoeken. Men begrijpt er allemaal maar weinig van, en toch is het allemaal logisch te verklaren. Jezus zou ook voor gek verklaard worden, was ook een afgezant van God, niet? 

28 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Althans, dat is wat ik geleerd heb tijdens de cursus psychopathologie.

Er is een verschil tussen wat tot een pathologie wordt en wat als begrijpelijke fenomenen beschouwd kan worden binnen dergelijke ontwakingsprocessen. Maar dat is hetzelfde zeggen dat begrotingstekorten werkelijk zijn terwijl iedereen op internet kan lezen waarom dat niet zo is, maar er bestaan geen valse religies. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Religies zijn geneigd hun levensbeschouwing  te associëren met activiteiten als bijbellezen, retraite, kerkgang en gezaghebbende geschriften. In reguliere (exoterische) religies wordt over het algemee

Congruent, het is een weg die we bewust of onbewust allemaal doorlopen, en net omwille van de subtiliteit en verschillende groeisnelheden een perfecte voedingsbodem voor conflict, oordeel en veroordel

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Posted Images

5 minuten geleden zei TTC:

Ze zeggen zoveel in deze wereld, vraag gewoon eens een aantal de stellingen van Einstein nader te onderzoeken. Men begrijpt er allemaal maar weinig van, en toch is het allemaal logisch te verklaren. Jezus zou ook voor gek verklaard worden, was ook een afgezant van God, niet?

Einstein? Is dat niet die man die deuren weet te openen en vervolgens wordt geconfronteerd met voor elke open deur tien gesloten deuren?

6 minuten geleden zei TTC:

Er is een verschil tussen wat tot een pathologie wordt en wat als begrijpelijke fenomenen beschouwd kan worden binnen dergelijke ontwakingsprocessen. Maar dat is hetzelfde zeggen dat begrotingstekorten werkelijk zijn terwijl iedereen op internet kan lezen waarom dat niet zo is, maar er bestaan geen valse religies. 

Volgens de cursus psychopathologie behoor ik je nu gelijk te geven. Maar dat doe ik niet en daarom ben ik ook maar kort werkzaam geweest binnen de psychiatrie met hun nonsens praatjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Einstein? Is dat niet die man die deuren weet te openen en vervolgens wordt geconfronteerd met voor elke open deur tien gesloten deuren?

Zo gaat het in deze wereld, en wie z'n stellingen zelfstandig onderzoekt gelooft amper z'n ogen nog. Einstein was net als Jezus non-dualist overigens, oeroude materie die we al lang vergeten zijn. Of beter misschien, niet begrijpen omdat het tijdloos is, net zoals God.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Zo gaat het in deze wereld, en wie z'n stellingen zelfstandig onderzoekt gelooft amper z'n ogen nog. Einstein was net als Jezus non-dualist overigens, het oeroude materie die we al lang vergeten zijn. Of beter misschien, niet begrijpen omdat het tijdloos is, net zoals God.

Dank voor je snelle reacties. Je bent een van de weinigen hier die dat voor elkaar weet te krijgen. Deze wereld bestaat uit en vaart enkel op schuld. Dat is alles wat ik er over te zeggen heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dank voor je snelle reacties. Je bent een van de weinigen hier die dat voor elkaar weet te krijgen. Deze wereld bestaat uit en vaart enkel op schuld. Dat is alles wat ik er over te zeggen heb.

Deze wereld wel, en aan wie hebben we die schuld te danken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Was je in slaap gevallen, of heb je lang moeten nadenken over je respons? De mens is verantwoordelijk voor deze schuld.

Dat is die berg waar we voor staan, in geldtermen bestaat die niet werkelijk omdat het een product is van een manier van denken. Vandaag zijn er dus mensen die voor de berg staan en mensen die achter die berg staan, het verschil onwaarschijnlijk, maar toch waar. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-11-2020 om 11:08 zei Jurriën Sr.:

We hadden de vorige keer samen een slechte start, TTC. En dat maakte me enigszins wantrouwig. Excuses daarvoor. 

Misschien dat mensen die contact hebben gemaakt met het collectief onbewuste en daar in de mate van het mogelijke tot resolutie zijn gekomen van hun innerlijke strijd, ook heel anders naar het leven kijken. Vandaar wellicht ook de stelling dat het geen zin heeft om in een potje te roeren waarin al geroerd werd, wat andersom misschien niet altijd een prettige gedachte is en tal van afweermechanismen activeert, en daarom ook veel stigma jegens andersdenkenden verklaart, maar onbegrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-11-2020 om 11:08 zei Jurriën Sr.:

Daarom geloof ik dat dit alleen maar van buitenaf kan komen. De liefde, bedoel ik.

Na verloop van tijd begint religie en bijhorende herstelopdrachten misschien op goochelen te lijken, het is als zeggen dat we de meest onmogelijke combinaties kunnen maken maar finaal toch altijd tot dezelfde slotsom komen, en dan niet meer weten hoe je daar nu precies toe gekomen bent, het is apart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei TTC:

Na verloop van tijd begint religie en bijhorende herstelopdrachten misschien op goochelen te lijken, het is als zeggen dat we de meest onmogelijke combinaties kunnen maken maar finaal toch altijd tot dezelfde slotsom komen, en dan niet meer weten hoe je daar nu precies toe gekomen bent, het is apart.

Religie en herstelopdrachten, is een onmogelijke combinatie. Herstel is enkel mogelijk als je begint met het opheffen van religie. Dan valt ook de vraag naar 'vals' of 'waar' definitief weg. 

1 uur geleden zei TTC:

Vandaar wellicht ook de stelling dat het geen zin heeft om in een potje te roeren waarin al geroerd werd,

... maar intussen het voorstel, eens een ander potje op het vuur te zetten, volkomen negeert. Begrijpelijk echter, als je beseft dat een ander potje als bedreigend kan worden ervaren. Hoe treurig is het niettemin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Religie en herstelopdrachten, is een onmogelijke combinatie. Herstel is enkel mogelijk als je begint met het opheffen van religie. Dan valt ook de vraag naar 'vals' of 'waar' definitief weg. 

Abstraheren als hersteltechniek herbergt iets mysterieus, dan ga je eerst allerhande overtolligheden stelselmatig loslaten waarna je vanuit die doordachte essentie enkele gerichte herstelvragen kan stellen, en iets later zit je terug in een overwoekerende complexiteit waarvan je nu net dacht het wel helder gepresenteerd te hebben zodat het transparanter zou zijn, een misvatting.

14 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

... maar intussen het voorstel, eens een ander potje op het vuur te zetten, volkomen negeert. Begrijpelijk echter, als je beseft dat een ander potje als bedreigend kan worden ervaren. Hoe treurig is het niettemin.

Dat van die berg is dan ook maar een simpel cognitief trucje, dermate eenvoudig dat het zelfs ongeloofwaardig is. Maar je kent het ondertussen, elke waarheid doorloopt drie fasen, gaat al eeuwen mee en zal wellicht ook nooit veranderen omwille van het leven. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

... maar intussen het voorstel, eens een ander potje op het vuur te zetten, volkomen negeert.

Het is en blijft verbazingwekkend hoe eenvoudige ideeën telkens opnieuw naar de zwijgspiraal verdreven worden, een goede manier is door ze te vermengen met andere ideeën. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Dan valt ook de vraag naar 'vals' of 'waar' definitief weg. 

Ben het ik volmondig mee eens, er moet immers eerst iets gecreëerd worden om pas dan naar de bron te kunnen zoeken, maar finaal is niets waar. Maar dat laatste 'niets is waar' is dan weer een ambiguïteit of een dubbelzinnige taalconstructie, en zo kunnen we weer een nieuwe rondje beginnen, wonderbaarlijk is het, gekkenwerk. 

Op 18-11-2020 om 17:14 zei Willempie:

Onbegrijpelijk voor normale mensen. Waarom ga je niet eens proberen je zodanig uit te drukken dat de gemiddelde mens er een touw aan vast kan knopen? Je overschat de lezers hier schromelijk.

Als zaadjes diverse inzichten zijn die eerst moeten rijpen alvorens ze gebaard kunnen worden zonder dat het halfslachtige of vertekende constructies worden, neem dan rustig je tijd.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Ben het ik volmondig mee eens, er moet immers eerst iets gecreëerd worden om pas dan naar de bron te kunnen zoeken, maar finaal is niets waar.

De bron is bekend bij degene die creëert, dus feitelijk hoef je niet naar de bron te zoeken als je de creator van dat ‘iets’ kent en kunt bevragen.

En als je ‘niets’ als entiteit opneemt in je denken, dan bevindt jouw onderwerp zich in ‘Theologie’ op de verkeerde plek. Je kunt het dan het beste overhevelen naar filosofie of iets dergelijks. Dan kun je naar hartelust experimenteren met abstracte denk-spelletjes; die worden hier niet geanticipeerd. Terecht, naar mijn mening.  

5 uur geleden zei TTC:

Abstraheren als hersteltechniek herbergt iets mysterieus, dan ga je eerst allerhande overtolligheden stelselmatig loslaten waarna je vanuit die doordachte essentie enkele gerichte herstelvragen kan stellen,

Dan is het vermogen om die overtolligheden te herkennen essentieel. Maar waarschijnlijk neemt dat herkennen meer dan een mensenleven in beslag. Dan is rigoureus opruimen waarschijnlijk efficienter.

Maar dan houd je niets over. Maar niets bestaat niet omdat dat weer met geen mogelijkheid te identificeren valt. Je blijft immers altijd met iets zitten. Je kunt dus zeggen, dat finaal niets bestaat, maar je zult er altijd over twijfelen of niets dan toch niet iets is.

bewerkt door Jurriën Sr.
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

De bron is bekend bij degene die creëert, dus feitelijk hoef je niet naar de bron te zoeken als je de creator van dat ‘iets’ kent en kunt bevragen.

Wat zegt die bron over die berg? 

23 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Dan is het vermogen om die overtolligheden te herkennen essentieel. Maar waarschijnlijk neemt dat herkennen meer dan een mensenleven in beslag.

Uiteraard Jurriën, wat op internet staat kunnen mensen niet lezen, daar is aandacht en interesse voor nodig. Je maakt het nu echt wel bont, maar het is wel amusant. 

23 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Dan is rigoureus opruimen waarschijnlijk efficienter.

En zo wordt weer alles netjes naar de zwijgspiraal verdreven. Maar door alles weg te ruimen is er ook geen probleem meer, niemand kan je daar ongelijk in geven. 

23 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Maar niets bestaat niet omdat dat weer met geen mogelijkheid te identificeren valt. Je blijft immers altijd met iets zitten.

Niet-iets dan, misschien gemakkelijk om te begrijpen, het is in ieder geval niet-manifest. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-11-2020 om 11:08 zei Jurriën Sr.:

Het is de leer achter de religie die waar of vals is. En mijn inziens is de beste leer, een leer die geen eisen stelt aan de gelovige hoe hij zich gedraagt, maar het gedrag in de bron (geest van je denken) verandert.

Beetje als de behoeftepiramide van Maslow? Hoeveel modellen ken je die naar hetzelfde proces verwijzen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-11-2020 om 15:15 zei WdG:

Maar, dat is natuurlijk niet de norm. Je kunt dan beter kiezen voor een een op een gesprek, achter gesloten deuren bijvoorbeeld. Hier is alles openbaar,

Hordenlopen in spreidstand is als een ladder op de grond leggen en denken dat elke sport een onoverwinnelijk obstakel is, en net daarom rustig in een vak blijven zitten en denken dat er geen andere meer zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2020 om 13:30 zei Jurriën Sr.:

Een vingerwijzing is geen handleiding. Een vingerwijzing legt de nadruk op iets dat je voor ogen hebt, maar je (nog) niet opvalt.

Apart is dat een aantal spreekt over re-voluerende zielen in plaats van strikt evoluerend, hiermee met de ‘re’ versterkend dat het om een zich herhalend proces gaat dat voortschrijdt in de tijd en verschillende contextuele kaders. En als we morgen als mensheid de kosmos verder gaan exploreren, wordt het misschien Star Trek, aan fantasie geen gebrek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

Inmiddels weer wat meer gelezen, over die 144.000 wordt gezegd dat ze geboren zijn zonder erfzonde waardoor ze ook niet tot deze of gene strekking kunnen gerekend worden, of naargelang perceptie nu net tot alle strekkingen waarin het verzoenende element gevonden kan worden. 

Op 19-11-2020 om 15:12 zei WdG:

Geldt dat voor alle mensen?

Aanvankelijk kan er misschien enige weerstand of ongeloof opgewekt worden jegens dat wat systeemwetenschappers ons fluweelzacht trachten te vertellen, we kunnen echter niet zeggen dat er geen deskundige informatie over teruggevonden kan worden. Maar dat is een keuze die ieder voor zich maakt, het interesseert je, of het interesseert je niet, hoopvol is het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-11-2020 om 15:24 zei sjako:

Het is MIJN relatie met God, niet met het WTG.

Als duizenden hetzelfde al eens gezegd hebben maar ieder op hun manier, ben je misschien langer bezig om te ontcijferen wat ze ieder afzonderlijk nu precies proberen te zeggen dan dat je beseft dat het steeds om hetzelfde gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-11-2020 om 15:08 zei sjako:

Dat is waar, maar als de oogappel van God wordt aangeraakt, zijn ware volgelingen, zal Hij gaan ingrijpen.

Moest ik het al altijd geweten hebben dan zou ik nooit kunnen te weten komen hoe het nu precies komt dat ik het ooit vergeten kon, en nu twijfel ik of het echt wel zo eenvoudig kan zijn, maar ik zoek verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-11-2020 om 15:36 zei Jurriën Sr.:

Je begint het in te zien.

De wet van bipolariteit in combinatie met inductieve herkadering en grensverleggend denken mocht voor een aantal dan wel een schot in de roos zijn en heel wat hoop in het innerlijke opwekken, het is echter in de weerstand dat ze nog veel meer ontdekten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2020 om 13:16 zei Jurriën Sr.:

Het is dus niet correct om elkaar te vervolgen op grond van religieus handelen. En het waar of onwaar zijn van een leer is als zodanig niet veel meer dan een mening. Iedereen is vrij in het hebben van een (afwijkende) mening.

Als pioniers eerst jaren allerhande weerstanden trotseren en daar al doende zorgvuldig registratie van maken om hun betoog deskundig te onderbouwen, eindigen ze misschien met niet meer dan een kladje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid