Spring naar bijdragen

Anti semitisme in Nederland.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 137
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe ga je ermee om dat jezus van zijn volgelingen vraagt israel te zegenen in tegenstelling van de wens tot uitroeiing?

Er staat dat God sprak, maar dat klopt niet.Mensen voelden dat zo aan. Aha. En waarom weet je zo zeker dat dit hier het geval is? Volgens mij is de term  'Judea- christelijke waarden' een uit

moderatie: Het topic gaat dicht op verzoek van topicstarter Fundamenteel. Wie vindt dat er iets onbelicht is gebleven of verder moet worden uitgewerkt kan daar een nieuw topic voor openen.

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als westerling voel ik me iets te ontwikkeld voor sharia maar dat ben ik.

Dit gaat alleen op voor Israel als grondwet binnen zijngrenzen zoals het in de thora staat. Als westerling heb je er weinig last van als Israel een theocratie zalzijn. Kan wel zozijn dat andere landen het zouden willen opvolgen als ze de resultaten zien

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, als je stenen gaat vervangen door plastic flesjes... zo ken ik er nog wel een paar.

Ik denk niet dat er dan nog letterlijk gestenigd zal worden. Maar overspel bijv zal dan wel tegen de wet zijn. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik denk niet dat er dan nog letterlijk gestenigd zal worden. Maar overspel bijv zal dan wel tegen de wet zijn. 

En als consequent Thora fanaticus pak je dan stenen op en begint te smijten. Goed hard en raak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

Uitzetting bijvoorbeeld. Want er staat "doe al het kwaad weg van jullie"

Heel goed, gewoon de zaken omdraaien en gaan gooien met het object dat gestenigd moet worden. Heel hard weggooien richting verweggistan en de persoon daar zo hard laten neervallen dat deze morsdood klapt. Maar dat lijkt mij nog steeds een lijfstraf...

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Heel goed, gewoon de zaken omdraaien en gaan gooien met het object dat gestenigd moet worden. Heel hard weggooien richting verweggistan en de persoon daar zo hard laten neervallen dat deze morsdood klapt. Maar dat lijkt mij nog steeds een lijfstraf...

Ik wist niet dat uitzetting afwerpen betekende. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Hoe zie jij dat dan voor je: uitzetting met de dood tot gevolg?

Uitzetten buiten Israël. Want er staat "breng het kwaad buiten u kamp" en, "doe het kwaad weg van jullie". Maar dit is mijn persoonlijke benadering hoe de messias het eventueel zal doen. Alles met dood tot gevolg moet uitgezet worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Wat een gekonkel. De Thora zegt dat alles wat zondigt dood moet. Je komt steeds met een slap aftreksel aanzetten.

Als je zo graag mijn persoonlijke benadering wilt bespreken. De conclusie van de in de thora doodstraf is om het kwaad uit te roeien/weg te doen van Israel. Niet omdat wat zondigt dood moet, maar omdat wat kwaad is niet mag bestaan in een heilige natie. Vandaar is mijn benadering simpelweg uitzetting

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

Als je zo graag mijn persoonlijke benadering wilt bespreken. De conclusie van de in de thora doodstraf is om het kwaad uit te roeien/weg te doen van Israel. Niet omdat wat zondigt dood moet, maar omdat wat kwaad is niet mag bestaan in een heilige natie. Vandaar is mijn benadering simpelweg uitzetting

Met veel andere woorden komt het dus op hetzelfde neer: dood aan iedereen die zondigt. Sterf maar ergens in het buitenland. Beetje jammer en een degradatie van de werkelijkheid waar de dood zo spoedig mogelijk diende te worden bewerkstelligd. Wat zullen die joden destijds een hoge ogen gescoord hebben tijdens het klootschieten, mocht dat toen bestaan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Met veel andere woorden komt het dus op hetzelfde neer: dood aan iedereen die zondigt. Sterf maar ergens in het buitenland. Beetje jammer en een degradatie van de werkelijkheid waar de dood zo spoedig mogelijk diende te worden bewerkstelligd. Wat zullen die joden destijds een hoge ogen gescoord hebben tijdens het klootschieten, mocht dat toen bestaan hebben.

Het heeft ook bestaan, toen kleine gemeenschappen in tenten woonde en een vroeger stadia en er geen moderne wereld was. Het gaat erom dat de natie heilig is binnenzijn grenzen en geen kwaad heeft wat fout is in de thora in de gemeenschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

Het heeft ook bestaan, toen kleine gemeenschappen in tenten woonde en een vroeger stadia en er geen moderne wereld was. Het gaat erom dat de natie heilig is binnenzijn grenzen en geen kwaad heeft wat fout is in de thora in de gemeenschap.

Best hoor, geloof jij maar in slappe aftreksels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar als ze bekennen mede verantwoordelijk te zijn voor een aanslag waarvan ze bewust alle intel negeerde; mogen we toch een ontslag en excuus verwachten?

Fatsoen was ooit jullie ding, toch? Ik vind dit alle fatsoen ontgaan.

Ze bekent tenminste. 
Dat heeft jouw Koning Leopold nooit gedaan en die had toch echt meer doden op zijn geweten in Congo. Dat ontgaat ook alle fatsoen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Ze bekent tenminste. 
Dat heeft jouw Koning Leopold nooit gedaan en die had toch echt meer doden op zijn geweten in Congo. Dat ontgaat ook alle fatsoen.

Ze bekent tenminste....

Wij veroordelen de genocide van de monarchie. Niemand alhier betuigde ooit medeleven met het slachtoffer en nabestaanden of veroordeelde haar daden. Voor haar bekentenis werd ze zelfs vurig verdedigd.

Walgelijke vergelijking. What's next? Dutroux? Kleuterniveau.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:
5 uur geleden zei leren_schoen:

Voor mij niet. Ik ben net zoveel moslim als dat ik joods of christelijk ben. Qua geloof, ik ben simpelweg monotheist.

Dat is echt onmogelijk te rijmen.

Of wel erken je de Zoon en ben je christen of wel loochen je de Zoon en ben je geen christen.

Natuurlijk is dat wel te rijmen. Deze religies zijn allemaal terug te leiden op dezelfde Joodse oorlogsgod.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ze bekent tenminste....

Wij veroordelen de genocide van de monarchie. Niemand alhier betuigde ooit medeleven met het slachtoffer en nabestaanden of veroordeelde haar daden. Voor haar bekentenis werd ze zelfs vurig verdedigd.

Walgelijke vergelijking. What's next? Dutroux? Kleuterniveau.

Uiteraard werd ze verdedigd. Het Palestijns- Joodse conflict kent nu eenmaal twee zijden. Waarom alleen dat van de Joodse kant aanhoren ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Uiteraard werd ze verdedigd. Het Palestijns- Joodse conflict kent nu eenmaal twee zijden. Waarom alleen dat van de Joodse kant aanhoren ? 

Je bent oliedom en voert discussies boven uw niveau.

Er is een tweestatenoplossing maar die terroristen weigeren omdat ze Israël niet willen erkennen, rijker worden van de oorlog en dus het conflict lopende willen houden.

Zal ik wel bij de Joden gaan staan in de geschiedenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Natuurlijk is dat wel te rijmen. Deze religies zijn allemaal terug te leiden op dezelfde Joodse oorlogsgod.

Dus omdat er een Leopald was moeten we wegkijken met Sigrid?

Dan mag ze Nederlands belastingsgeld doorsluizen naar terroristen?

Logica?

Dat is niet wat ik schreef. Wat ik schreef is: omdat er een Leopold was, koning der Belgen, past het jou als Belg een toontje lager te zingen als gaat het om het gebruik van termen als 'fatsoen' bij conflicten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid