De Hoorn 1 Geplaatst 1 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 3 minuten geleden zei Kaasjeskruid: 17 minuten geleden zei De Hoorn: Correct ik heb mijn verlossing aan Christus te danken, Sola Christi, Sola Deo Gloria, Sola Fide, Sola Gracia, Sola Scriptura. Maar wat te doen met die vijf kronen die te winnen of te verliezen zijn. Bent u bekend met de angst waar Paulus over schreef? Werken die beproefd worden door het vuur? Stro, Hout, Zilver, Goud. Wat denkt u? Kent u uw erfenis in het Koninkrijk, denkt u daar wel eens over? Wandelen in de werken die voor de grondlegging van de wereld voor ons zijn bereid? Wat denkt u? Loon naar werken. We zullen zien of de gerookte paling daarzo net zo lekker smaakt of wellicht nog beter... Waar ik mij iig niet druk over hoef te maken is de genadegave van het eeuwig leven. Die paling gaat u echt aan het hart merk ik. Ik snap het. Ik heb ook hobbies. Het Koninkrijk ingaan is genade en liefde van God. Dat dringt mij tot gehoorzaamheid. Niet werken naar de genade toe maar werken op de genade. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 21 minuten geleden zei De Hoorn: Ook het ontkennen van landsgrenzen en jezelf vervolgens uitroepen als wereldburger is tegen Zijn wil in. 22 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Ook met je eens. Daarom doe ik niet aan politiek en ben ik neutraal. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
De Hoorn 1 Geplaatst 1 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 26 minuten geleden zei Kaasjeskruid: 32 minuten geleden zei De Hoorn: Waarom de gelijkenis met een boedhist, boedha zei dat er geen god bestond toch? En een jood precies zo. Die ontkent ook God de Zoon. En ontkennen van 1 van de drie-ene God staat gelijk aan ontkennen van God. Een jood ben je door het onderhouden van de Thora en niet bij etniciteit. Bekeert een mens zich tot God, dan laat deze zijn eigen werken en vertrouwt volledig op het werk van Jezus. Zo een mens is dan een christen en laat varen elke identificatie met het verleden. Het waren joden die Christus beleden als Zoon van De Levende God. De bedekking die veel joden kennen wordt door God gewerkt, in faveure van de volkeren. De tijd komt dat mensen de tzitzit van een jood zullen grijpen en zeggen "Wij hebben gehoord dat God met u is". HalleluYAH, dank God voor Zijn trouw. Waar zou anders "de kerk" nu nog zijn als God niet trouw zou zijn? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 1 minuut geleden zei De Hoorn: Het waren joden die Christus beleden als Zoon van De Levende God. En daarmee waren ze dus jood-af en christen. Zoals het ook vandaag mogelijk is. Als volk ligt er een vloek op, maar persoonlijke bekering is ook voor de individuele jood gewoon mogelijk. Weg met wetticisme, welkom Jezus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
De Hoorn 1 Geplaatst 1 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 Zojuist zei Kaasjeskruid: 6 minuten geleden zei De Hoorn: Het waren joden die Christus beleden als Zoon van De Levende God. En daarmee waren ze dus jood-af en christen. Zoals het ook vandaag mogelijk is. Als volk ligt er een vloek op, maar persoonlijke bekering is ook voor de individuele jood gewoon mogelijk. Weg met wetticisme, welkom Jezus. Hangt u de vervangingstheologie aan? Zojuist zei De Hoorn: En daarmee waren ze dus jood-af en christen. Zoals het ook vandaag mogelijk is. Als volk ligt er een vloek op, maar persoonlijke bekering is ook voor de individuele jood gewoon mogelijk. Weg met wetticisme, welkom Jezus. Wat verstaat u onder wetticisme? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 Zojuist zei De Hoorn: Hangt u de vervangingstheologie aan? De kerk is een bedeling, geen vervanging. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
De Hoorn 1 Geplaatst 1 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: 3 minuten geleden zei De Hoorn: Hangt u de vervangingstheologie aan? De kerk is een bedeling, geen vervanging. Uhm ja, ziet u de kerk als een entiteit die los staat van Israel? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 (bewerkt) 10 minuten geleden zei De Hoorn: Wat verstaat u onder wetticisme? Goede werken doen om zalig te worden. 7 minuten geleden zei De Hoorn: Uhm ja, ziet u de kerk als een entiteit die los staat van Israel? In deze bedeling is het maar op een manier mogelijk voor een jood om met God verzoent te worden. En volgens mij blijft dat de enige manier. 1 juni 2020 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
De Hoorn 1 Geplaatst 1 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 5 minuten geleden zei Kaasjeskruid: 6 minuten geleden zei De Hoorn: Uhm ja, ziet u de kerk als een entiteit die los staat van Israel? In deze bedeling is het maar op een manier mogelijk voor een jood om met God verzoent te worden. Klopt, ...........ik durf het bijna niet te vragen. Ziet u de kerk als een entiteit die los staat van Israel? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 (bewerkt) Voor sommigen is 'de christen' een soort übermensch, niet beseffende dat het woord 'christen' slechts twee keer in de Bijbel voorkomt. De Heer gebruikte de term nooit. Paulus ook niet. Hand. 26:28 En Agrippa zeide tot Paulus: Gij beweegt mij bijna een Christen te worden. 1 Petr. 4:16 Maar indien iemand lijdt als een Christen, die schame zich niet, maar verheerlijke God in dezen dele. Handelingen werd door Lucas geschreven en 1 Petrus waarschijnlijk door ehm... Petrus. Ik gebruik zelf liever de omschrijvingen 'gelovige(n) uit de Joden' en 'gelovige(n) uit de heidenen'. In Christus is er geen onderscheid. Romeinen 2: 28 Want niet hij is een Jood, die het uiterlijk is, en niet dat is besnijdenis wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt, 29 Maar hij is een Jood, die het in het verborgen is, en de [ware] besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van God. 1 juni 2020 bewerkt door Bastiaan73 De Hoorn reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
De Hoorn 1 Geplaatst 1 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 5 minuten geleden zei Bastiaan73: Voor sommigen is 'de christen' een soort übermensch, niet beseffende dat het woord 'christen' slechts twee keer in de Bijbel voorkomt. De Heer gebruikte de term nooit. Paulus ook niet. Hand. 26:28 En Agrippa zeide tot Paulus: Gij beweegt mij bijna een Christen te worden. 1 Petr. 4:16 Maar indien iemand lijdt als een Christen, die schame zich niet, maar verheerlijke God in dezen dele. Handelingen werd door Lucas geschreven en 1 Petrus waarschijnlijk door ehm... Petrus. Ik gebruik zelf liever de omschrijvingen 'gelovige(n) uit de Joden' en 'gelovige(n) uit de heidenen'. In Christus is er geen onderscheid. Romeinen 2: 28 Want niet hij is een Jood, die het uiterlijk is, en niet dat is besnijdenis wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt, 29 Maar hij is een Jood, die het in het verborgen is, en de [ware] besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van God. Het is verbazingwekkend om steeds weer te worden geconfronteerd met het idee dat de jood moet worden geënt in de kerk. Althans zo lees ik de woorden die hier worden gebruikt. Ik kan het mis hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 1 minuut geleden zei De Hoorn: Klopt, ...........ik durf het bijna niet te vragen. Ziet u de kerk als een entiteit die los staat van Israel? Het grote verschil tussen Israël en de Gemeente is dat niet iedereen uit Israël gered zal worden, echter ieder lid van de Gemeente is gered. 2 minuten geleden zei De Hoorn: Het is verbazingwekkend om steeds weer te worden geconfronteerd met het idee dat de jood moet worden geënt in de kerk. Dat is onmogelijk. De joodse religie zal moeten worden opgegeven als men lid wil worden van de Kerk. Die twee gaan onmogelijk samen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
De Hoorn 1 Geplaatst 1 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 Zojuist zei Kaasjeskruid: Het grote verschil tussen Israël en de Gemeente is dat niet iedereen uit Israël gered zal worden, echter ieder lid van de Gemeente is gered. Dat zie ik graag onderbouwt met de Bijbel als fundament. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 (bewerkt) Galaten 3: 21 Is de wet dan in strijd met de beloften Gods? Volstrekt niet! Want indien er een wet gegeven was, die levend kon maken, dan zou inderdaad uit een wet de gerechtigheid voortgekomen zijn. 22 Neen, de Schrift heeft alles besloten onder de zonde, opdat ten gevolge van het geloof in Jezus Christus de belofte het deel zou worden van hen, die geloven. 23 Doch voordat dit geloof kwam, werden wij onder de wet in verzekerde bewaring gehouden met het oog op het geloof, dat geopenbaard zou worden. 24 De wet is dus een tuchtmeester voor ons geweest tot Christus, opdat wij uit geloof gerechtvaardigd zouden worden. 25 Nu echter het geloof gekomen is, zijn wij niet meer onder de tuchtmeester. 26 Want gij zijt allen zonen van God, door het geloof, in Christus Jezus. 27 Want gij allen, die in Christus gedoopt zijt, hebt u met Christus bekleed. 28 Hierbij is geen sprake van Jood of Griek, van slaaf of vrije, van mannelijk en vrouwelijk: gij allen zijt immers een in Christus Jezus. 29 Indien gij nu van Christus zijt, dan zijt gij zaad van Abraham, en naar de belofte erfgenamen. 'Christenen' die zich verheffen t.o.v. Joden hebben Romeinen 11 niet gelezen of wel gelezen maar niet begrepen. 13 Ik spreek nu tot degenen onder u die uit heidense volken komen. Zeker, ik ben een apostel voor de heidenen, maar ik schat mijn taak juist dáárom zo hoog 14 omdat ik hoop afgunst bij mijn volksgenoten op te wekken en een deel van hen te redden. 15 Als God de wereld met zich heeft verzoend toen hij hen verwierp, wat zal hij dan, wanneer hij hen opnieuw aanvaardt, anders teweegbrengen dan hun opstanding uit de dood? 16 Als een klein deel van het deeg aan God is gewijd, is al het andere deeg het ook; als de wortel aan God is gewijd, zijn de takken het ook. 17 En als nu sommige takken van de edele olijfboom zijn afgebroken en u, loten van een wilde olijfboom, tussen de overgebleven takken bent geënt en mag delen in de vruchtbaarheid van de wortel, 18 dan moet u zich niet boven de takken verheffen. Als u dat doet, moet u goed bedenken dat niet u de wortel draagt, maar de wortel u. 19 Maar nu zult u tegenwerpen: ‘Die takken zijn toch afgebroken zodat ik geënt kon worden?’ 20 Zeker, ze zijn afgebroken vanwege hun ongeloof en u dankt uw plaats aan uw geloof. Wees daarom echter niet hoogmoedig, maar heb ontzag voor God: 21 als hij de oorspronkelijke takken al niet heeft gespaard, zou hij u dan wel sparen? 22 Houd daarom voor ogen dat God niet alleen goed is, maar ook streng. Hij is streng voor wie gevallen zijn, maar goed voor u – als u tenminste trouw blijft aan zijn goedheid, want anders wordt ook u afgekapt. 23 En als de Israëlieten niet volharden in hun ongeloof, zullen ook zij worden geënt, want God is bij machte hen opnieuw te enten. 24 Immers, als u die van nature een tak van de wilde olijfboom bent, tegen de natuur in op de edele olijfboom bent geënt, hoeveel eerder zullen dan zij die er van nature bij horen, op die boom worden geënt! 25 Er is, broeders en zusters, een goddelijk geheim dat ik u niet wil onthouden, omdat ik wil voorkomen dat u op uw eigen inzicht afgaat. Slechts een deel van Israël werd onbuigzaam, en dat alleen tot het moment dat alle heidenen zijn toegetreden. 26 Dan zal heel Israël worden gered, zoals ook geschreven staat: ‘De redder zal uit Sion komen, en wentelt dan de schuld af van Jakobs nageslacht. 27 Dit is mijn verbond met hen, wanneer ik hun zonden wegneem.’ 28 Ze zijn Gods vijanden geworden opdat het evangelie aan u kon worden verkondigd, maar God blijft hen liefhebben omdat hij de aartsvaders heeft uitgekozen. 29 De genade die God schenkt neemt hij nooit terug, wanneer hij iemand roept maakt hij dat niet ongedaan. 30 Zoals u God eens ongehoorzaam was, maar door hun ongehoorzaamheid Gods barmhartigheid hebt ondervonden, 31 zo zijn zij nu ongehoorzaam om door de barmhartigheid die u ondervonden hebt, ook zelf barmhartigheid te ondervinden. 32 Want God heeft ieder mens uitgeleverd aan de ongehoorzaamheid, opdat hij voor ieder mens barmhartig kan zijn. 1 juni 2020 bewerkt door Bastiaan73 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
De Hoorn 1 Geplaatst 1 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 Lieve mensen, tot later. Ik ben effe weg. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 3 minuten geleden zei De Hoorn: Dat zie ik graag onderbouwt met de Bijbel als fundament. Ik zeg dit niet alsof het Woord van God vervallen is, want niet allen die uit Israël voortgekomen zijn, zijn Israël. (Rom.9:6, HSV) Toch blijft het vaste fundament van God staan, met dit zegel: De Heere kent wie van Hem zijn, en: Ieder die de Naam van Christus noemt, moet zich ver houden van de ongerechtigheid. (2Tim.2:19 , HSV) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 3 minuten geleden zei Kaasjeskruid: 14 minuten geleden zei De Hoorn: Dat zie ik graag onderbouwt met de Bijbel als fundament. Ik zeg dit niet alsof het Woord van God vervallen is, want niet allen die uit Israël voortgekomen zijn, zijn Israël. (Rom.9:6, HSV) Toch blijft het vaste fundament van God staan, met dit zegel: De Heere kent wie van Hem zijn, en: Ieder die de Naam van Christus noemt, moet zich ver houden van de ongerechtigheid. (2Tim.2:19 , HSV) Romeinen 11: 24 Want indien gij uit de wilde olijf, waartoe gij naar uw natuur behoort, weggekapt en tegen uw natuur op de edele olijf geent zijt, hoeveel te meer zullen dezen, naar hun natuur, op hun eigen olijf geent worden. 25 Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis; een gedeeltelijke verharding is over Israel gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat, 26 En aldus zal gans Israel behouden worden, gelijk geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen, Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 In deze vind ik Hebreeën 7:11 ev ook interessant Als via het Levitische priesterschap (een kenmerk van de wet die aan het volk was gegeven) volmaaktheid bereikt kon worden, waarom zou het dan nodig zijn dat er een andere priester opstaat, namelijk een priester zoals Melchize̱dek en niet zoals Aäron? 12 Omdat het priesterschap wordt veranderd, moet ook de wet worden veranderd. 13 Want degene over wie deze dingen worden gezegd, komt uit een andere stam, waarvan niemand dienst bij het altaar heeft gedaan. Het is duidelijk dat onze Heer van Juda afstamt, maar Mozes heeft nooit gezegd dat er priesters uit die stam zouden komen. 15 En dat wordt nog duidelijker als er een andere priester opstaat die als Melchize̱dek is, 16 die het niet is geworden op basis van de vleselijke afstamming die de wet vereist, maar op basis van de kracht van een onvernietigbaar leven. 17 Want over hem wordt getuigd: ‘Jij bent voor eeuwig een priester zoals Melchize̱dek.’ 18 Het eerdere gebod wordt dus afgeschaft omdat het zwak is en geen nut heeft. 19 Want de wet heeft niets volmaakt gemaakt maar het invoeren van een betere hoop wel, waardoor we dichter bij God komen. Hier wordt uitgelegd dat de Wet van Mozes veranderd is. Jezus wordt hier vergeleken met Melchizedek, een koning en priester tegelijk. De hogepriester kwam exclusief uit de Levitische stam. Maar Jezus kwam uit Juda en toch werd Hij ons Hogepriester, op de manier te vergelijke met Melchizedek, Koning en Priester. Om dat mogelijk te maken moest de Wet veranderd worden. De Wet van Mozes heeft niet geleid tot het dichterbij God komen, integendeel eigenlijk. De Wet van de Christus wel. Je kan het een beetje zien als een herbevestiging van de Wet in Christus, maar niet op steen, maar op harten. De Wet van de Christus is op harten geschreven en zijn eigenlijk allemaal beginselen. Ze gaan verder dan de Mozaische wet, maar zijn niet wettisch. De heilige Geest geeft die Wet in ons binnenste. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hermanos2 549 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 8 minuten geleden zei sjako: In deze vind ik Hebreeën 7:11 ev ook interessant Als via het Levitische priesterschap (een kenmerk van de wet die aan het volk was gegeven) volmaaktheid bereikt kon worden, waarom zou het dan nodig zijn dat er een andere priester opstaat, namelijk een priester zoals Melchize̱dek en niet zoals Aäron? 12 Omdat het priesterschap wordt veranderd, moet ook de wet worden veranderd. 13 Want degene over wie deze dingen worden gezegd, komt uit een andere stam, waarvan niemand dienst bij het altaar heeft gedaan. Het is duidelijk dat onze Heer van Juda afstamt, maar Mozes heeft nooit gezegd dat er priesters uit die stam zouden komen. 15 En dat wordt nog duidelijker als er een andere priester opstaat die als Melchize̱dek is, 16 die het niet is geworden op basis van de vleselijke afstamming die de wet vereist, maar op basis van de kracht van een onvernietigbaar leven. 17 Want over hem wordt getuigd: ‘Jij bent voor eeuwig een priester zoals Melchize̱dek.’ 18 Het eerdere gebod wordt dus afgeschaft omdat het zwak is en geen nut heeft. 19 Want de wet heeft niets volmaakt gemaakt maar het invoeren van een betere hoop wel, waardoor we dichter bij God komen. Hier wordt uitgelegd dat de Wet van Mozes veranderd is. Jezus wordt hier vergeleken met Melchizedek, een koning en priester tegelijk. De hogepriester kwam exclusief uit de Levitische stam. Maar Jezus kwam uit Juda en toch werd Hij ons Hogepriester, op de manier te vergelijke met Melchizedek, Koning en Priester. Om dat mogelijk te maken moest de Wet veranderd worden. De Wet van Mozes heeft niet geleid tot het dichterbij God komen, integendeel eigenlijk. De Wet van de Christus wel. Je kan het een beetje zien als een herbevestiging van de Wet in Christus, maar niet op steen, maar op harten. De Wet van de Christus is op harten geschreven en zijn eigenlijk allemaal beginselen. Ze gaan verder dan de Mozaische wet, maar zijn niet wettisch. De heilige Geest geeft die Wet in ons binnenste. De Wet is veranderd omdat de veranderde situatie dit noodzakelijk maakte. Maar er staat nergens dat de Wet afgeschaft werd. Dit zou ook volkomen onlogisch zijn. Wij worden gered door genade en niet door werken der Wet. Daar zijn we het denk ik allemaal over eens. Maar de bijbel schrijft wel voor dat we gehoorzaam moeten zijn. Ik denk aan een bootvluchteling die gered wordt. Vervolgens breng je hem naar een land waar regels gelden, waar wetten zijn waar de geredde vluchteling zich aan dient te houden. Wij doen er goed aan de Mozaische Wet nauwkeurig te bestuderen. Dan zie je inderdaad dat offerwetten veranderd zijn door het loskoopoffer van Christus. Tempelwetten gelden niet omdat er geen tempel is. Wetten die binnen de landsgrenzen van Israël gelden, zijn daarbuiten dus niet van toepassing. Jezus zegt: not an iota, not a dot, will pass from the Law until ALL is accomplished. En er zijn nog veel zaken die niet vervuld zijn. Kijk bijvoorbeeld naar Mattheus 24, enz, enz, enz... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 20 minuten geleden zei Hermanos2: Maar er staat nergens dat de Wet afgeschaft werd. Niet afgeschaft maar opgenomen in een nieuw verbond, de Wet van de Christus. De Wet van Mozes was exclusief voor de Joden. Het nieuwe Verbond geldt ook voor de ‘heidenen’ en gaat op veel punten verder, maar zijn niet wettisch. Beetje ingewikkeld, maar het gaat erom dat je leert denken in beginselen. Wat wel afgeschaft is zijn de wetten zoals een brandoffer moeten brengen, de jaarlijkse feesten etc, de ceremoniële wetten. Ik ben het wel met je eens dat je de oude wet goed bestuderen omdat er een hoop beginselen uit te halen zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hermanos2 549 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 25 minuten geleden zei sjako: Niet afgeschaft maar opgenomen in een nieuw verbond, de Wet van de Christus. De Wet van Mozes was exclusief voor de Joden. Het nieuwe Verbond geldt ook voor de ‘heidenen’ en gaat op veel punten verder, maar zijn niet wettisch. Beetje ingewikkeld, maar het gaat erom dat je leert denken in beginselen. Wat wel afgeschaft is zijn de wetten zoals een brandoffer moeten brengen, de jaarlijkse feesten etc, de ceremoniële wetten. Ik ben het wel met je eens dat je de oude wet goed bestuderen omdat er een hoop beginselen uit te halen zijn. In het nieuwe testament is geen afschaffing van de Sabbath zichtbaar. De feesten worden gevierd. Zachariah geeft in zijn toekomstvoorspelling meerdere malen aan 'to keep the Feasts of Booths'. Jesaja 24 zegt: 'they have transgressed the laws, violated the statutes, broken the everlasting covenant'. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 11 minuten geleden zei Hermanos2: In het nieuwe testament is geen afschaffing van de Sabbath zichtbaar. De feesten worden gevierd. Door Joodse Christenen ja. Voor heidenense Christenen geldt het niet meer. Kolos. 2:16 Laat niemand jullie oordelen om wat je eet en drinkt of om de viering van een feestdag of de nieuwemaan of een sabbat. 17 Die dingen zijn een schaduw van toekomstige dingen, maar de werkelijkheid is de Christus. Je mag ze wel vieren, maar het hoeft niet meer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hermanos2 549 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 4 minuten geleden zei sjako: Door Joodse Christenen ja. Voor heidenense Christenen geldt het niet meer. Kolos. 2:16 Laat niemand jullie oordelen om wat je eet en drinkt of om de viering van een feestdag of de nieuwemaan of een sabbat. 17 Die dingen zijn een schaduw van toekomstige dingen, maar de werkelijkheid is de Christus. Je mag ze wel vieren, maar het hoeft niet meer. Kolossenzen 2:8 geeft de context aan waarin 2:16 gelezen moet worden. Ik heb deze discussie al vele malen gevoerd. We komen hier niet dichter tot elkaar. Wijlen Ravi Zacharias zei het mooi: Unity does not require uniformity! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 4 uur geleden zei De Hoorn: 4 uur geleden zei Dat beloof ik: Het Nieuwe Testament bestaat voornamelijk uit messiasbelijdende Joden. Het schijnt ook dat de "Gemeente der uitgeroepen heiligen" begon met de roep aan Abraham en niet pas in Handelingen 2. Schijnt dat, of staat dat ergens. Ik heb werkelijk geen idee wat je hiermee bedoelt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 1 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2020 6 uur geleden zei De Hoorn: Het is verbazingwekkend om steeds weer te worden geconfronteerd met het idee dat de jood moet worden geënt in de kerk. Althans zo lees ik de woorden die hier worden gebruikt. Ik kan het mis hebben. Zowel joden als heidenen zijn uitgenodigd toe te treden tot de Kerk, het Lichaam van Christus. Niet langer bepaalt je natuurlijke geboorte of je tot Gods volk behoort of niet, maar enkel je bovennatuurlijke geboorte in Christus, ofwel de wedergeboorte, en de wil je roeping waar te maken. De Wijnrank waarover je spreekt is Christus. Op Hem moeten wij worden geënt, om zo het eeuwig leven te ontvangen. Een ieder heeft Christus nodig, een ieder moet zich bekeren en een ieder wordt door God bemind als zijn kind. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.