Spring naar bijdragen

haat tegen moslims


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 22 november 2004 00:10:36 schreef Ambertjuh het volgende:

[...]

alsof er geen kerken zijn die homo haat verspreiden.....of die zeggen dat de vrouw onderdanig moet zijn aan de man.....

Keur ik ook af, maar we hebben het hier over moslimterrorisme dat zich uit in aanslagen en zelfs moordpartijen zoals we gezien hebben met van Gogh. Er zijn excessen binnen de islam die vele malen gevaarlijker zijn dan we die vinden binnen het christendom. De alarmfase mag vanaf nu wel worden ingeluid. Christenen zeggen ook weleens wat dat klopt, maar ik heb nog nooit gehoord dat Christenen homo's vermoorden, of oproepen deze van de 10e verdieping naar beneden gooien. Is een wezenlijk verschil.

Ik beschouw het moslimextremisme op dit moment als 1 van de grootste bedreigingen in de wereld als ik zo naar de wereld van nu kijk. Veel conflicten hebben direct of indirect te maken met de extremistische uitwassen van de Islam. Tijd om daar wat aan te doen en met z'n allen wakker te worden denk ik zo. Het christendom is wat dat betreft niet te vergelijken met de Islam. Er gaat weldegelijk meer dreiging uit van de extremistische islam. Kijk om je heen wat er in de wereld gebeurd.

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie dat christenextremisme wat Amerika is, toch als een grotere bedreiging, they tick everybody off, gelukkig is de haat tegen die dwaalleer van een Chaney en Bush net zo groot als tegen eventuele Islamitische terroristen (die voor een gemiddeld burger in de wereld toch wel een stuk minder gevaarlijk zijn als Bin Bush en Bin Chaney) Wereldmanipulatie, eigen volk laten uithongereren, eigen volk voor niets laten afslachten, oude soldaten uit hun burgerbestaan plukken en laten afslachten, burgers afslachten, embargo's opwerkpen tegen de tegenstanders van jou heilige oorlogje

Nee geef mij maar militante moslims, die zijn in iedergeval eerlijk en zeggen dat ze mij verrachten ipv een in de naam van god schreeuwende mongool die in de slaapkamer de hele wereld uitlacht onder het genot van een paar gram wit en een cubaanse sigaar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Nee geef mij maar militante moslims, die zijn in iedergeval eerlijk en zeggen dat ze mij verrachten ipv een in de naam van god schreeuwende mongool die in de slaapkamer de hele wereld uitlacht onder het genot van een paar gram wit en een cubaanse sigaar

Ik denk dat je daar snel op terugkomt vooral als je ziet wat deze militante moslims met in hun ogen ongelovige verwerpelijke westerlingen doen. Ik wil je de beelden besparen van westerlingen die op een gruwelijke wijze onthoofd worden(rituele slachting)Ik praat over zulke excessen en uitwassen vd Islam. Deze vorm van extremisme komt nu ook voor in Nederland, ik denk dat we daar wat aan moeten doen, we hebben de afgelopen jaren geslapen en onze ogen dicht gedaan. Als men eindelijk wat aan de uitwassen vd Extremistisch Islam deed,zou dat een positieve werking hebben op de wereldvrede, ook voor de moslims die helemaal niet met deze vormen van extremisme te maken willen hebben. Ook moslims zijn mensen die in vrijheid willen leven helaas is dat in veel van die landen nog steeds onmogelijk. Moslims lief hebben is ook ervoor zorgen dat deze regimes verdwijnen en groeperingen met extremistische uitingen hard aangepakt worden. Zonder invloed vh westen zal er ben ik bang weinig maar bitter weinig gebeuren in dit soort landen, en men zal in deze vicieuze cirkel blijven ronddraaien. Ik ben het er wel mee eens dat men goede intenties moet hebben en geen oliebelangen zoals Amerika dat ben ik met je eens, maar zonder invloed vanuit het westen zal er weinig van de grond komen.

mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

oliedrift kan me gestolen worden, de belangen ook, ik ben eerder bang voor de kolonisatiedrift. En vrijheid is een heel erg naar begrip, je moet naar standplaats-gebondenheid kijken.

En natuurlijk zijn die rituele moorden op westerse vredestichters (proest...er zitter er veel tussen die gewoon zo veel mogelijk geld willen verdienen door nu al een vinger in de pap krijgen door zich op te stellen als vredelievend mens en zo als straks de westerse way of life ingaat ze heeeeel veeeeeeel geld verdienen...... natuurlijk zitter er ook hulpverleners tussen...moord is moord, altijd slecht) Maar de moslims sturen hun "rituele" moorden op, ben benieuwd wat er in het geheim gebeurd met al die gevangenen van de amerikanen, bespotten is ons enige feit op dit moment. ....

Ik denk dat elk land een overheid krijgt die hij verdiend. ZIjn ze er niet blij mee moeten ze maar in opstand komen, doen wij ook.,,, Maar dit leed komt meer van 2 kanten dan op eerste gezicht te zien is (ga maar eens rond bloggen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 november 2004 14:13:43 schreef benji_p het volgende:

oliedrift kan me gestolen worden, de belangen ook, ik ben eerder bang voor de kolonisatiedrift. En vrijheid is een heel erg naar begrip, je moet naar standplaats-gebondenheid kijken.

En natuurlijk zijn die rituele moorden op westerse vredestichters (proest...er zitter er veel tussen die gewoon zo veel mogelijk geld willen verdienen door nu al een vinger in de pap krijgen door zich op te stellen als vredelievend mens en zo als straks de westerse way of life ingaat ze heeeeel veeeeeeel geld verdienen...... natuurlijk zitter er ook hulpverleners tussen...moord is moord, altijd slecht) Maar de moslims sturen hun "rituele" moorden op, ben benieuwd wat er in het geheim gebeurd met al die gevangenen van de amerikanen, bespotten is ons enige feit op dit moment. ....

Ik denk dat elk land een overheid krijgt die hij verdiend. ZIjn ze er niet blij mee moeten ze maar in opstand komen, doen wij ook.,,, Maar dit leed komt meer van 2 kanten dan op eerste gezicht te zien is (ga maar eens rond bloggen)

Beste Benji,

Ik zie het probleem veel grootschaliger niet alleen Irak, maar ook in andere landen begint het moslimextremisme vaste voet in aarde te krijgen. Ook Europa is doelwit.

De omvang van dit probleem is veel groter dan we denken, al is niet alles wat de Amerikanen doen goed te praten ze spelen wel een belangrijke rol om in deze landen vrijheid te brengen al doen ze dit niet altijd op de goede manier en spelen ook eigen belangen een grote rol en dat is fout.

Los daarvan zie ik op de wereld grote conflicten waar Islamitische ideologieeën achter steken, ik denk dat je dit niet moet onderschatten en we daar met z'n allen nuchter naar moeten kijken zonder altijd politiek correct te willen zijn. Wat bijvoorbeeld Geert Wilders doet en zegt daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen, maar dat durft niet iedereen, en terrecht want men word bedreigd als men al wat zegt( het moslims extremisme is al zover gevorderd, dat men dus al niks meer mag zeggen, en als we niks doen zal dit alleen maar erger en extremer worden)

We moeten onze westerese kern-normen en waarden met hand en tand verdedigen. Moslims die onze democratie in het Westen wel weten te waarderen zullen het dan ook met me eens zijn.

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 november 2004 14:35:31 schreef benji_p het volgende:

waarom dnek je dat overal extremisme groter word dan???? kun jij mij de reden geven dat ze kwaad zijn???? misschien voelen ze zich wel onderdrukt en vernederd.

Dit omdat moslims zich voor die tijd al al onderdrukt en vernederd voelden. Het westen heeft een technologische en culturele voorsprong op Islamitische landen. Vroeger maakten Islamitische landen ook een dergelijke ontwikkeling mee, helaas is deze ontwikkeling op een gegeven moment gestaakt. Terwijl in Europa sprake was van verlichting en vooruitgang was er in de islamitische wereld op een gegeven moment sprake van stilstand en zelfs achteruitgang.

Moslims weten dit en zien dit.

Daarnaast zie je in conflicten op oa Indonesie/Soedan/Irak/Israel/ India, dat de Islam vannuit hun ideologie veel moeite heeft met andere culturen en geloofsgemeenschappen. De islam in combinatie met een ander geloof of andere cultuur, schijnt op de 1 of andere manier toch te leiden tot conflict, en dat heeft ook een godsdienstige achtergrond waarbij de Islam zichzelf verheft boven elke andere Godsdienst(in ieder geval voor hen die een extremistisch gedachtegoed zijn toegedaan), vandaar dat men in die landen nauwelijks godsdienst vrijheid kent(hooguit gedoogd waarbij je het als andersdenkende zeker niet makkelijk hebt)

Extremisme word groter omdat veel moslims met zulke ideeen, nog steeds makkelijk hun weg weten te vinden in Europa, de huidige wetgeving kan nog te weinig(open grenzen ivm economische belangen) Ook extremisten maken hier gebruik van waardoor extremisme zich kan verbreiden, ik vond het ook niet gek dat ik laatst hoorde dat moslims in Nederland gerecruteerd worden tot terroristen. Dieptepunt is wel de moord op Theo van Gogh, maar nog steeds zijn er mensen die hun ogen er voor sluiten, en dat beangstigd mij.

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt tot op een bepaalde hoogte wel gelijk Danny. Je vergeet echter uit te leggen hoe het komt dat de vooruiting van de Islamitische wereld gestaakt is. De moslims kregen te maken met westelijk kolonisme, uitbuiting en imperialisme. De schuld ligt dus uiteindelijk bij het westen. Dat is ook de reden dat de situatie nu uit de hand loopt. Toen Europa en Amerika in de duistere periode zaten hebben we ook geen hulp van buitenaf gekregen en toch is het goed gekomen. De moslims werden en worden echter door andere landen in verschillende richtingen gestuurd (bijv. in de Koude Oorlog toen de VS en de SU zich overal met de binnenlandse politiek bemoeide om bevriende politici aan de macht te krijgen, vaak ten kosten van de Islam) en dat heeft voor problemen gezorgd die nu tot de jihad hebben geleid. Ik denk niet dat het westen het probleem van het oosten op kan lossen, ik denk niet dat er een oplossing is die door mensen bewerkstelligd kan worden. En zeker niet door westerlingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 november 2004 15:02:20 schreef Tom het volgende:

Je hebt tot op een bepaalde hoogte wel gelijk Danny. Je vergeet echter uit te leggen hoe het komt dat de vooruiting van de Islamitische wereld gestaakt is. De moslims kregen te maken met westelijk kolonisme, uitbuiting en imperialisme. De schuld ligt dus uiteindelijk bij het westen. Dat is ook de reden dat de situatie nu uit de hand loopt. Toen Europa en Amerika in de duistere periode zaten hebben we ook geen hulp van buitenaf gekregen en toch is het goed gekomen. De moslims werden en worden echter door andere landen in verschillende richtingen gestuurd (bijv. in de Koude Oorlog toen de VS en de SU zich overal met de binnenlandse politiek bemoeide om bevriende politici aan de macht te krijgen, vaak ten kosten van de Islam) en dat heeft voor problemen gezorgd die nu tot de jihad hebben geleid. Ik denk niet dat het westen het probleem van het oosten op kan lossen, ik denk niet dat er een oplossing is die door mensen bewerkstelligd kan worden. En zeker niet door westerlingen.

Beste Tom,

Ik denken niet dat we heden ten dage ons moeten blijven vasthouden aan ons moderne schuldcomplex. Ik ben het eens dat deze kolonisatie ook deels te wijten valt aan onze voorlopers van de moderniteit, onze voorvaderen dus, maar toch kunnen de moslims ook de handen in eigen boezem steken. Ik kijk oa naar de slavenhandel in die tijd. Deze slavernij kon nooit ontstaan zonder de medewerking van de tussenhandel, en dat waren bijna altijd arabieren.

Deze arabieren leverden de slaven weer uit aan aan ons: blanken. En toch als je het hebt over deze periode blijven ook hier de arabieren buiten het schuldplaatje vreemd! Het is inderdaad ook voor ons een zwarte blz uit onze geschiedenis en we zouden dit soort praktijken niet zomaar weer kunnen beginnen, hoewel de arabieren er in iet wat moderenere vorm toch mee doorgaan. Ik zie dan ook geen reden dat we als westerlingen ons daar dus eeuwig schuldig voor moeten blijven voelen. Net zoals een dochter de daden van haar vader niet mag worden aangerekent.

Moslims verwijzen mij iets te makkelijk naar het verleden maar vergeten dat ze zelf nog steeds bezig zijn met het zich verzetten tegen ontwikkelingen die hun welvaart en status kunnen verbeteren, maar zolang ze dit als een bedreiging blijven zien en niet als verbetering veranderd er weinig. Het is een hele ommekeer van denken die men moet maken.

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Groot onderzoek naar terreurfinanciering Nederland      

Er is een grootscheeps onderzoek gaande naar de financiering van terroristische organisaties in Nederland. Dat gebeurt door het Financieel Expertise Centrum.

      

Misbruik

Het onderzoek zou zich richten op geldstromen binnen charitatieve instellingen met een religieuze achtergrond,
zowel christelijk als islamitisch
. Op deze instellingen is nauwelijks toezicht. Dat kan makkelijk leiden tot misbruik.

Ze zijn geselecteerd uit een totaal aantal van 3500 religieuze stichtingen. Nagegaan wordt of er sprake is van financiële banden met terreurnetwerken.

AIVD

Het Financieel Expertise Centrum is een samenwerkingsverband van onder andere inlichtingendienst AIVD, beurswaakhond AFM, de financiële opsporingsdienst FIOD/ECD en de Belastingdienst.

Source

Blijkbaar hebben sommige mensen daar ergens 'aan de top' last van de WOII-trauma. Waarom nou weer alleen Christelijk en Islamitisch? Als je op de agressiviteit van een ideologie/godsdienst afgaat zouden ze het jodendom er zeker bij moeten nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

de grootste terrorist heet geen Osama bin Laden en is ook geen moslim, het is meneer George W Bush, die zich christen noemt.....moslim extremsisme krijgt heir mer misschien n voet, maar Nederland wordt al jaren lang bestuurd doro Amerika.....

overigens kan je beter als homo vermoord worden dan dat bijna al je rechten als mens worden afgenomen omdat een of andere gek denkt da je minder bent!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 november 2004 16:17:41 schreef Ambertjuh het volgende:

de grootste terrorist heet geen Osama bin Laden en is ook geen moslim, het is meneer George W Bush, die zich christen noemt.....moslim extremsisme krijgt heir mer misschien n voet, maar Nederland wordt al jaren lang bestuurd doro Amerika.....

overigens kan je beter als homo vermoord worden dan dat bijna al je rechten als mens worden afgenomen omdat een of andere gek denkt da je minder bent!

Ben het gedeeltelijk mee eens, maar ik weet zeker dat je niet in aghanistan zou willen wonen, vooral niet als vrouw, geloof me dat is een verschrikking.

mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 november 2004 16:17:41 schreef Ambertjuh het volgende:

de grootste terrorist heet geen Osama bin Laden en is ook geen moslim, het is meneer George W Bush, die zich christen noemt.....moslim extremsisme krijgt heir mer misschien n voet, maar Nederland wordt al jaren lang bestuurd doro Amerika.....

Gelukkig werd Nederland (en heel West-Europa) in bescherming genomen door de VS na de WOII. Anders zouden de tentakels van het communisme zich veel verder uit kunnen breiden dan Oost-Europa.

De Amerikaanse invloed is na bijna 60 jaar aan het afnemen. Desalniettemin zijn we militair en economisch in elkaar verweven.

Quote:
overigens kan je beter als homo vermoord worden dan dat bijna al je rechten als mens worden afgenomen omdat een of andere gek denkt da je minder bent!

Dus je vind beter dat je gedood word op grond van je seksuele geaardheid door een moslim (dit bedoel je toch?) dan dat al je rechten worden afgenomen door een islamitisch regime. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

als je lichamelijk dood bent, voel je ook nisks meer...als bijna alle rechten (zoals ook bsuh doet als "christen" zijnde doet) worden ontnomen, is je leven n lijdensweg....

overigens is Nederland zown beetje de 53ste staat van Amerika...kijk maar eens hoe Balkt ellende in de reet van Bush kruipt of de invloed van amerika in Nederland......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 november 2004 16:39:05 schreef Ambertjuh het volgende:

als je lichamelijk dood bent, voel je ook nisks meer...

Hoe weet je dit? Ooit dood geweest?

Quote:
als bijna alle rechten (zoals ook bsuh doet als "christen" zijnde doet) worden ontnomen, is je leven n lijdensweg....

Welke rechten worden er ontnomen en bij wie?

Quote:
overigens is Nederland zown beetje de 53ste staat van Amerika...kijk maar eens hoe Balkt ellende in de reet van Bush kruipt of de invloed van amerika in Nederland......

Het zou politiek zelfmoord zijn als Nederland een eigen koers zou varen. Kleine landen zoeken nou eenmaal toenadering tot wereld/regionale machten. En aangezien Nederland en hele goede relatie heeft met de VS, is er geen reden om die relatie te verbreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 november 2004 16:39:05 schreef Ambertjuh het volgende:

als je lichamelijk dood bent, voel je ook nisks meer...als bijna alle rechten (zoals ook bsuh doet als "christen" zijnde doet) worden ontnomen, is je leven n lijdensweg....

Welke rechten bedoel je?

Quote:
overigens is Nederland zown beetje de 53ste staat van Amerika...kijk maar eens hoe Balkt ellende in de reet van Bush kruipt of de invloed van amerika in Nederland......

De vraag is of jij het zo slecht hebt hier in Nederland in vergelijking met andere landen zoals oa in islamitische landen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het altijd een beetje flauw om met 'kolonisatie' als argument te komen.

Perioden dat landen, of werelddelen onderworpen werden aan andere mogendheden, zijn ook 'ons Europa' in de geschiedenis niet bespaard gebleven.

Romeinse Kolonisatie

Islamitische Kolonisatie

Islamitische kolonisatie 2

Duitse Kolonisatie

Dus hoewel de verschillende werelddelen elkaar amper iets te verwijten hebben op dat gebied, zijn er toch aanmerkelijke verschillen in ontwikkeling vast te stellen.

De Islamitische wereld zou eens uit haar slachtoffer-rol moeten kruipen en zelf de handen uit de mouwen steken. De kern van het probleem draagt het islamisme in zichzelf. Namelijk: het gebrek aan vrijheid en het uitblijven van een nieuwe periode van verlichting.

Want pas dan zal er ook een doorbraak gerealiseerd kunnen worden in de beklemmende en onderwerpende machtsstrukturen van de Islamitische landen. Waar een kleine (geestelijke) minderheid een grote meerderheid onderdrukt, afschermt van nieuwe ontwikkelingen en daarbij elke vorm van inspraak, eigen initiatief en (technologische) vooruitgang blokkeert. Een kleine minderheid die zich verrijkt tenkoste van een verstikkende overheersing met het geloof als hulpmiddel om die overheersing en verrijking af te dwingen.

Waarom zou het de bevolking van verschillende gebieden in de wereld wel gelukt zijn (of gaan lukken) terwijl er in de (vooral) islamitische landen maar geen vooruitgang lijkt te worden geboekt?

Naast Europa, is Australië is ook gekoloniseerd (geweest), Zuid-Amerika, Noord Amerika ......., delen van Afrika, waarbij de islamisering zich vanuit Noord-Afrika steeds verder uitbreidt richting Midden-Afrika. Gebieden waar juist de prilst ontluikende economische groei, met de uitbreiding van die islamisering lijkt te verdwijnen.

Zou het wellicht toch iets met de al-dan-niet verlichte heersende godsdiensten en individuele vrijheden van mensen te maken kunnen hebben in bepaalde gebieden van de wereld?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 november 2004 17:18:16 schreef Karel het volgende:

Ik vind het altijd een beetje flauw om met 'kolonisatie' als argument te komen.

Perioden dat landen, of werelddelen onderworpen werden aan andere mogendheden, zijn ook 'ons Europa' in de geschiedenis niet bespaard gebleven.

Dus hoewel de verschillende werelddelen elkaar amper iets te verwijten hebben op dat gebied, zijn er toch aanmerkelijke verschillen in ontwikkeling vast te stellen.

De Islamitische wereld zou eens uit haar slachtoffer-rol moeten kruipen en zelf de handen uit de mouwen steken. De kern van het probleem draagt het islamisme in zichzelf. Namelijk: het gebrek aan vrijheid en het uitblijven van een nieuwe periode van verlichting.

Want pas dan zal er ook een doorbraak gerealiseerd kunnen worden in de beklemmende en onderwerpende machtsstrukturen van de Islamitische landen. Waar een kleine (geestelijke) minderheid een grote meerderheid onderdrukt, afschermt van nieuwe ontwikkelingen en daarbij elke vorm van inspraak, eigen initiatief en (technologische) vooruitgang blokkeert. Een kleine minderheid die zich verrijkt tenkoste van een verstikkende overheersing met het geloof als hulpmiddel om die overheersing en verrijking af te dwingen.

Waarom zou het de bevolking van verschillende gebieden in de wereld wel gelukt zijn (of gaan lukken) terwijl er in de (vooral) islamitische landen maar geen vooruitgang lijkt te worden geboekt?

Naast Europa, is Australië is ook gekoloniseerd (geweest), Zuid-Amerika, Noord Amerika ......., delen van Afrika, waarbij de islamisering zich vanuit Noord-Afrika steeds verder uitbreidt richting Midden-Afrika. Gebieden waar juist de prilst ontluikende economische groei, met de uitbreiding van die islamisering lijkt te verdwijnen.

Zou het wellicht toch iets met de al-dan-niet verlichte heersende godsdiensten en individuele vrijheden van mensen te maken kunnen hebben in bepaalde gebieden van de wereld?

Beste Karel,

Ben ik 100% met je eens, kan me er helemaal in vinden.

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 november 2004 17:18:16 schreef Karel het volgende:

Ik vind het altijd een beetje flauw om met 'kolonisatie' als argument te komen.

Perioden dat landen, of werelddelen onderworpen werden aan andere mogendheden, zijn ook 'ons Europa' in de geschiedenis niet bespaard gebleven.

Dus hoewel de verschillende werelddelen elkaar amper iets te verwijten hebben op dat gebied, zijn er toch aanmerkelijke verschillen in ontwikkeling vast te stellen.

De Islamitische wereld zou eens uit haar slachtoffer-rol moeten kruipen en zelf de handen uit de mouwen steken. De kern van het probleem draagt het islamisme in zichzelf. Namelijk: het gebrek aan vrijheid en het uitblijven van een nieuwe periode van verlichting.

Want pas dan zal er ook een doorbraak gerealiseerd kunnen worden in de beklemmende en onderwerpende machtsstrukturen van de Islamitische landen. Waar een kleine (geestelijke) minderheid een grote meerderheid onderdrukt, afschermt van nieuwe ontwikkelingen en daarbij elke vorm van inspraak, eigen initiatief en (technologische) vooruitgang blokkeert. Een kleine minderheid die zich verrijkt tenkoste van een verstikkende overheersing met het geloof als hulpmiddel om die overheersing en verrijking af te dwingen.

Waarom zou het de bevolking van verschillende gebieden in de wereld wel gelukt zijn (of gaan lukken) terwijl er in de (vooral) islamitische landen maar geen vooruitgang lijkt te worden geboekt?

Naast Europa, is Australië is ook gekoloniseerd (geweest), Zuid-Amerika, Noord Amerika ......., delen van Afrika, waarbij de islamisering zich vanuit Noord-Afrika steeds verder uitbreidt richting Midden-Afrika. Gebieden waar juist de prilst ontluikende economische groei, met de uitbreiding van die islamisering lijkt te verdwijnen.

Zou het wellicht toch iets met de al-dan-niet verlichte heersende godsdiensten en individuele vrijheden van mensen te maken kunnen hebben in bepaalde gebieden van de wereld?

Je hebt gelijk dat ze hun machtsstructuur moeten veranderen om progressie te tonen want op dit moment wordt de meerderheid vd bevolking uitgebuit.

Maar wat versta jij onder vooruitgang? Economisch vooruitgang is wel degelijk te zien in Dubai waar het toerisme sector ontzettend ontwikkeld is en daar heerst ook het Wahabisme.

Technologisch vooruitgang kan wel degelijk plaatsvinden onder een streng islamitisch bewind, maar dan blijven wel een aantal gebied on-onderzocht.

Of bedoel je dat ze 'onze' losbandigheid moeten importeren om 'westers' te worden? Want dat is de laatste tijd de maatstaf voor een 'ontwikkeld land'. Laat zoveel mogelijk bloot zien op de TV, laat de kinderen zoveel mogelijk MTV kijken en voila. Je bent gepromoveerd tot 'vooruitstrevend'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Of bedoel je dat ze 'onze' losbandigheid moeten importeren om 'westers' te worden? Want dat is de laatste tijd de maatstaf voor een 'ontwikkeld land'. Laat zoveel mogelijk bloot zien op de TV, laat de kinderen zoveel mogelijk MTV kijken en voila. Je bent gepromoveerd tot 'vooruitstrevend'.

Beste silent,

Dit argument word ook door veel moslims gebruikt. Westers associeert men het men deze dingen die jij noemt, dat is denk ik een beeld dat moslims hebben van ons vrije westen. Alles mag en kan hier maar, terwijl de Islam er zeer hoogstaande normen en waarden op nahoud wat zedelijkheid en fatsoen betreft. Ook hier zitten natuurlijk wel haken en ogen aan, maar in beide visies zit een kern van waarheid. Ik als westerling vind ook dat men wel heel verkeerd omgaat met bepaalde fatsoensnormen en zedelijkheid in het vrije westen. Dat zijn bepaalde verkeerde neveneffecten van onze verworven vrijheden, maar die ik wel afkeur als christenzijnde. Als ook het christendom kent deze fatsoennormen net als de moslims. Het nadeel is dat de fatsoensnormen in de Islamitische wereld vaak omslaat in onderdrukking van de vrouw..het slaat tever door, terwijl de westerse vrijheden in het westen weet teveel doorslaan in wetteloosheid en normverval.

Wat ik versta onder westerse vrijheden dan noem ik godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting. Het is een kwestie van balans vinden hierin.

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid