Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nee hoor. Ik heb het gewoon uit een kookboek. Twee teentjes knoflook i minuut in hete olijfolie. Daarna een glaasje rode wijn, een glas water, een blokje kipbouillon en vijf minuten laten koken. Dan e

Ik zou voor een schietmasker, villen, slachten, marineren (een behoorlijke tijd) en dan in de oven garen gaan.

Ik zou de mond gebruiken.

18 minuten geleden zei Willempie:

Jawel. Dat staat ook in jouw eigen Bijbel. Het was niet zo vanaf het begin maar vanaf een zeker moment in de geschiedenis wel degelijk.

Daar staat dat God het toestaat, met als uitzondering vlees met zijn bloed. God stelt ons verantwoordelijk denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Ik denk dat de mens vanaf dat moment gewoon vlees nodig had om gezond te blijven. Er was iets drastisch veranderd in de natuur.

Ja, zo drastisch dat we een zoenoffer nodig hebben. Dat vlees eten staat m.i. voor leven ten koste van de dood van een ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Plume:

De pestbacterie wacht daar  niet op hoor. Maar je zou het hem vriendelijk kunnen vragen.

Dan kunt ge evengoed die beesten als huisdier verbieden he. Ik weet niet hoe gij trouwens leeft, maar dat is hier proper en zulle uitwerpselen zouden nooit lang blijven liggen.

Die Chinezen eten zulke knaagdieren levend op, zelfs rioolratten. Daar breken die ziektes uit he, bij die vetzakken in het oosten.

16 uur geleden zei sjako:

Vind het wel een beetje zielig. Het zijn leuke beestjes. 

Ik denk dat een cavia makkelijker (stressloos, pijnloos) te slachten is dan een rund of varken hoor. Ik eet al geen paardenvlees, dat compenseert. Belgen en hun paardensteak of paardje gerookt is als lam en rozemarijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Bloedworst dan maar?

 

Het is al besproken. Er komen alleen dieren om lief te hebben in huis, niet om op te eten. Ik had al een plan om cavias in een kot met meerdere verdiepen te houden. :)

terug veganist dan maar. Vlees uit massaproductie of de zee is simpelweg not done voor milieubewuste mensen. 

Notenmelk is overigens makkelijk te maken. Noten nachtje in water soaken en dan blenden met dubbel zoveel water dan de noten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is al besproken. Er komen alleen dieren om lief te hebben in huis, niet om op te eten. Ik had al een plan om cavias in een kot met meerdere verdiepen te houden. :)

terug veganist dan maar. Vlees uit massaproductie of de zee is simpelweg not done voor milieubewuste mensen. 

Notenmelk is overigens makkelijk te maken. Noten nachtje in water soaken en dan blenden met dubbel zoveel water dan de noten. 

?? jij stuitert ook maar wat rond zonder de gevolgen te realiseren van wat je zegt he. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

?? jij stuitert ook maar wat rond zonder de gevolgen te realiseren van wat je zegt he. 

Ik ben niet aan het stuiteren, maar aan het zoeken wat de beste manier van consumeren is. Na een half jaartje oefenen own ik nu broodtechnieken om u tegen te zeggen. Ik kan een broodje bakken op 8min met lekker krokant korstje en heerlijk mals vanbinnen. 100% koosjer. Kiembrood.

Ik heb al vegetariër geweest, meermaals. Maar dat mislukt telkens. Daarom dacht ik aan cavias, maar ik maak de beslissingen niet alleen ;) Husbands love your wife as Christ loved the Church.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik zou de mond gebruiken.

Het gaat verder. Wat kijk ik op tv? Welke lectuur lees ik? Welke inkt zit er op mijn kledij? Waar komt ze vandaan?

Ik blijf op rotzooi botsen dat ergens made in een land is waar de loonkost erbarmelijk laag is. Wat ik niet anders dan moderne slavernij kan noemen. Kunnen wij nu echt geen kledij etc kopen dat in ons eigen land gemaakt is? Hetzelfde met webshops. Ik moet 90% in Nederland bestellen omdat Belziek gewoon achterhuppelt qua service en aanbod. 

Nationalisme zou veel meer jobs bereiken en veel milieubewuster zijn. Ik bestel geen bal op Aliexpres en wat ik lokaal kan kopen haal ik tevoet. Maar het interne aanbod zou veel ruimer kunnen, maar de prioriteiten liggen helaas elders.

Een fruistoort uit een ander land is bv meer aanwezig dan fruit uit eigen land. Waarom zouden wij dat niet van eigen boeren eten en meegaan met de seizoenen? Waarom krijgen boeren geen ruimte tot innovatie maar worden ze kapot bestuurd? Eens we onder led onze gewassen telen zal het aabod expansioneel omhoog gaan. En allen made in eigen land he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik bestel geen bal op Aliexpres en wat ik lokaal kan kopen haal ik tevoet.

Grenzeloze stupiditeit. Er wordt in uw land geen bal meer gemaakt, uitgezonderd enkele voedselproducten en bier, bier, bier. Alle ballen die U koopt komen uit dezelfde landen. Als U die bij uw Delhaize haalt in plaats van AliExpress, zijn er enkel meer tussenhandelaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik moet 90% in Nederland bestellen omdat Belziek gewoon achterhuppelt qua service en aanbod.

Ik haal veel uit Engeland, zelfs Amerika indien nodig. Met name bulk. Maar goed, je kunt ook obsessief met eten bezig zijn en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Als je goed kijkt valt er ook bij producten uit eigen land wel iets te ontdekken dat niet klopt. Ga je de producten boycotten waar kinderarbeid aan te pas komt, dan stoot je ook iemands brood uit de mond. Ga je ze dan wel geld geven maar mogen ze het product houden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Grenzeloze stupiditeit. Er wordt in uw land geen bal meer gemaakt, uitgezonderd enkele voedselproducten en bier, bier, bier. Alle ballen die U koopt komen uit dezelfde landen. Als U die bij uw Delhaize haalt in plaats van AliExpress, zijn er enkel meer tussenhandelaren.

Dat is niet mijn stupiditeit he. Als het mij belieft was het gros dat ik kocht “Made in Flanders”. Zelfs de export van ons bier is niet meer wat het was. De ambacht van brouwen is na enkele eeuwen niet meer zo exclusief. 

Ik bedoel dat wat op Aliexpres soms 1 euro kost, kost hier lokaal 10 euro. Toch koop ik dat lokaal.

7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik haal veel uit Engeland, zelfs Amerika indien nodig. Met name bulk. Maar goed, je kunt ook obsessief met eten bezig zijn en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Als je goed kijkt valt er ook bij producten uit eigen land wel iets te ontdekken dat niet klopt. Ga je de producten boycotten waar kinderarbeid aan te pas komt, dan stoot je ook iemands brood uit de mond. Ga je ze dan wel geld geven maar mogen ze het product houden?

Wat andere landen doen gaat me pas aan als ik daar gebruik van maak. Het is niet een kwestie van obsessief ermee omgaan, maar er bewuster mee pogen omgaan. Het is er de periode voor ook. Vorig jaar goed begonnen, slecht geëindigd, hopelijk nu andersom lol.

Wat ik graag wil en wat 100% realistisch is, is ervoor zorgen dat het meeste van mijn aankopen van lokale bronnen komt. Waarvan ik dan het meeste nog eens zelf verwerk om de verpakkingen te vermijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat ik graag wil en wat 100% realistisch is, is ervoor zorgen dat het meeste van mijn aankopen van lokale bronnen komt. Waarvan ik dan het meeste nog eens zelf verwerk om de verpakkingen te vermijden.

Boodschappen doen bij de boeren en buren. Geen siertuinen meer, maar moestuinen. Met de seizoenen mee eten. Zelf conserveren van voeding dmv wecken en vriezen. Klinkt leuk, maar intensief. Heb je een baan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Boodschappen doen bij de boeren en buren. Geen siertuinen meer, maar moestuinen. Met de seizoenen mee eten. Zelf conserveren van voeding dmv wecken en vriezen. Klinkt leuk, maar intensief. Heb je een baan?

Maar dat is net niet intensief. Conserveren is gewoon een techniek die je even moet nalezen. Dat is nog geen 10min werk. Zelfs toen ik meer dan 70h per week werkte vond ik nog tijd in de keuken. Ik werk niet vast neen.

Mijn brood bv, kan met granen en water vullen, nacht laten trekken, mixen, kneden, bakken. De daadwerkelijke arbeid die daarbij komt kijken is wederom nog geen 10min. 

Of mayo maken? 1 min werk. Toch kopen mensen dat in een potje, alsof het mosterd is? Wat trouwens ook makkelijk zelf te maken is.

En door die sauzen zelf te maken kan je gezondere olie nemen waardoor je dus nodige amino- en vetzuren binnenkrijgt. Hoewel mosterd enkel azijn en een beetje water vraagt, met Hoegaarden bier ook een voltreffer.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik werk niet vast neen.

Dat d8 ik al. Zou het niet beter voor de wereld zijn als jij al dat gelul hier achterwege laat en je tijd spendeert aan het verbeteren van de wereld in RL? Of blijft het bij blaffen achter een schermpje?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat d8 ik al. Zou het niet beter voor de wereld zijn als jij al dat gelul hier achterwege laat en je tijd spendeert aan het verbeteren van de wereld in RL? Of blijft het bij blaffen achter een schermpje?

Ik denk dat ik hier minder tijd besteed dan het gemiddelde? Smorgens 2h en s avonds een half uurtje? Soms helemaal niet. Soms tussendoor met gsm en ja soms ganse dag door.

Ik verbeter de wereld niet, ik verbeter eigen consumptie. Groot verschil. Eerder dan mij tips te geven, dood de misantroop in u ventje :)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Eerder dan mij tips te geven, dood de misantroop in u ventje

Er is geen misantroop aanwezig in mij. Die beschuldiging wordt vaak gedaan door mensen die realisme als gevaarlijk beschouwen. Liever sluiten deze mensen zich op in hun eigen bubbeltje. Als ik die dan aan het prikken ben worden ze zelf vaak gewaar van hun eigen misantropie die ze dan maar projecteren op de realist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Er is geen misantroop aanwezig in mij. Die beschuldiging wordt vaak gedaan door mensen die realisme als gevaarlijk beschouwen. Liever sluiten deze mensen zich op in hun eigen bubbeltje. Als ik die dan aan het prikken ben worden ze zelf vaak gewaar van hun eigen misantropie die ze dan maar projecteren op de realist.

Kerel, ik verdien waarschijnlijk op 2h waarvoor gij een week moet werken. Maar ik zal vooral de loonslaaf van de verenigde nazi’s gaan spelen? There is no way in hell.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

He he he, en dan gaan mekkeren over oneerlijke kinderarbeid...

Ik mekker daar niet zozeer over. Ik stel me de vraag waarom er zo weinig kledij en voeding uit de winkels niet van eigen bodem komt.

En zo heb ik eens gezien naar kledij uit hennep, makkelijke stof dus zou goedkoop moeten zijn? Nope. Maar het komt wel zo ver dat ik die richting uitga.

Primark komt overigens goed uit in de ratings. Niet 100% goed, maar het is daar goedkoper wegens besparing op reclame en efficiënt beleid. Niet dat ik er veel koop, maar ik dacht anders eerst and I was wrong.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is al besproken. Er komen alleen dieren om lief te hebben in huis, niet om op te eten.

terug veganist dan maar. Vlees uit massaproductie of de zee is simpelweg not done voor milieubewuste mensen. 

Prima, ik help je wel een handje door de dieren op te eten die al je groenvoer bedreigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid