Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 Zojuist zei Nicky O: Waarom bedreigd? Vanwege de agressie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 1 minuut geleden zei Gaitema: Wat bracht jou bij de evangelist en hoe luidde jouw nood? Welk Godsbeeld had je toen? Een man waar ik toen net een relatie mee had vertelde me over het begeleiden tot de dood van zijn gelovige vader. Ik hoorde dingen echt voor het eerst. Ik realiseerde me hoe onwetend ik was. Ik was ongelovig opgevoed. Ik had wel altijd van jongs af aan een rotsvast vertrouwen in 'het leven'. Zo noemde ik dat toen. Ik was ook altijd erg dankbaar en positief. Maar God.. nee zo noemde ik het niet. Jezus kende ik helemaal niet. Gaitema reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 (bewerkt) 4 minuten geleden zei Gaitema: Wat is een haptonoom? Ik vermoed dat je deze vraag aan Nicky wil stellen, maar hier een antwoord: https://nl.wikipedia.org/wiki/Haptonomie 25 juni 2019 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 (bewerkt) 29 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Ik vermoed dat je deze vraag aan Nicky wil stellen, maar hier een antwoord: https://nl.wikipedia.org/wiki/Haptonomie Belangrijker is dat mijn hart open stond door de tranen te laten vloeien. God heeft een ingang gevonden en heeft deze man op mijn pad gestuurd om me te vertellen over Hem. Ik luisterde uren naar de verhalen over God, over het hiernamaals, de vergeving van de zonden, enz. Ik ging lezen in de Bijbel. Mijn verlangen om gedoopt te worden groeide met de seconde. Ik heb de deken lastig gevallen en ik heb de verplichte voorbereiding zo goed als overgeslagen, want ik kon niet langer wachten.. 25 juni 2019 bewerkt door Nicky O Gaitema reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 (bewerkt) 22 minuten geleden zei Nicky O: Belangrijker is dat mijn hart open stond door de tranen te laten vloeien. God heeft een ingang gevonden en heeft deze man op mijn pad gestuurd om me te vertellen over Hem. Ik luisterde uren naar de verhalen over God, over het hiernamaals, de vergeving van de zonden, enz. Mijn verlangen om gedoopt te worden groeide met de seconde. Ik heb de deken lastig gevallen en ik heb de verplichte voorbereiding zo goed als overgeslagen, want ik kon niet langer wachten.. Aha, ik begrijp dat de haptotherapeut een Christen is? 25 juni 2019 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: Aha, ik begrijp dat de haptotherapeut een Christen is? Ik zou het echt niet weten. God heeft in de periode erná een ingang gevonden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 1 minuut geleden zei Nicky O: Ik zou het echt niet weten. God heeft in de periode erná een ingang gevonden. Maar je zegt immers dat deze man op jou pad is gestuurd en jou over Jezus heeft vertelt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 Zojuist zei Kaasjeskruid: Maar je zegt immers dat deze man op jou pad is gestuurd en jou over Jezus heeft vertelt? Ja (de haptonoom is een vrouw) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 Zojuist zei Nicky O: Ja (de haptonoom is een vrouw) Ik ben een ouderwetse wat dat betreft en schrijf therapeute als het een vrouw betreft. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 Zojuist zei Kaasjeskruid: Ik ben een ouderwetse wat dat betreft en schrijf therapeute als het een vrouw betreft. Goed van jou! Gelijk ook.. Mijn ex-vriend is degene geweest die mij voor het eerst over God vertelde. Excuus voor de verwarring. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 (bewerkt) 39 minuten geleden zei Nicky O: Goed van jou! Gelijk ook.. Mijn ex-vriend is degene geweest die mij voor het eerst over God vertelde. Excuus voor de verwarring. Tja, ik vind het lastig om te geloven dat iemand door hulpverleners geholpen kan worden. Maar dat is wellicht meer mijn probleem dan die van een ander. Ik mag me eigen niet gaan projecteren op jou. 25 juni 2019 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 (bewerkt) 19 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Tja, ik vind het lastig om te geloven dat iemand door hulpverleners geholpen kunnen worden. Maar dat is meer mijn probleem dan die van een ander. Ik mag me eigen niet gaan projecteren op jou. De tranen deden me goed, maar je hebt volledig gelijk! De genezing begon pas vanaf het moment van bekering. Toen kon ik Liefde gaan ontvangen. Voor het eerst... 25 juni 2019 bewerkt door Nicky O Gaitema reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 2 minuten geleden zei Nicky O: De tranen deden me goed, maar je hebt volledig gelijk. De genezing begon pas vanaf het moment van bekering. Toen kon ik Liefde gaan ontvangen. Voor het eerst... Dat bedoel ik. Ik heb niet veel gehuild, bij mij uitte het zich in agressie. Wellicht ook een vorm van huilen, in ieder geval een manier van omgaan met verdriet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 7 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Dat bedoel ik. Ik heb niet veel gehuild, bij mij uitte het zich in agressie. Wellicht ook een vorm van huilen, in ieder geval een manier van omgaan met verdriet. Dat kan, na agressie breek ik vaak en huil dan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 3 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Dat bedoel ik. Ik heb niet veel gehuild, bij mij uitte het zich in agressie. Wellicht ook een vorm van huilen, in ieder geval een manier van omgaan met verdriet. De tranen kwamen omdat ik de pijn doorleefde en onderging. (Eigenlijk is dat de weg die Jezus ook gegaan is, dat wist ik toen nog niet) In die maanden lag ik 's avonds op de bank. Stilte. Geen t.v. geen telefoon, en lag ik na te denken over mijn pijn. Ik weet niet hoe dat zit met aggressie.. Gaitema reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 Zojuist zei Gaitema: Dat kan, na agressie breek ik vaak en huil dan. Na de agressie was er altijd veel kapot. Maar ik liet er vaak geen traan om. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 (bewerkt) 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: Na de agressie was er altijd veel kapot. Maar ik liet er vaak geen traan om. De ene vecht en de ander vlucht.. ik was van het vluchten. Maar Jezus zegt: Kijk niet om! Wat een opluchting is dat.. 25 juni 2019 bewerkt door Nicky O Gaitema reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 Zojuist zei Kaasjeskruid: Na de agressie was er altijd veel kapot. Maar ik liet er vaak geen traan om. Als ik dan de schade zie, raak ik in paniek. Trek ik wit weg en dan breek ik. Daarna volgen er weken van schaamte en een zoeken naar God. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 (bewerkt) 36 minuten geleden zei Nicky O: De tranen kwamen omdat ik de pijn doorleefde en onderging. (Eigenlijk is dat de weg die Jezus ook gegaan is, dat wist ik toen nog niet) In die maanden lag ik 's avonds op de bank. Stilte. Geen t.v. geen telefoon, en lag ik na te denken over mijn pijn. Ik weet niet hoe dat zit met aggressie.. Bij mij ook geen tv, geen telefoon, een wc met een deur die altijd op slot was en een 20 cm stenen verhoging met een dun matrasje en een dekentje dat net groot genoeg was en meestal te dun. Traangas die me scrotum in brand zette na eventjes te hebben mogen douchen enz... oftewel: de cel. En die sloopte ik vaak ook, wat dan resulteerde in 6 man met stokken en schilden die de cel in kwamen stormen. 25 juni 2019 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 4 minuten geleden zei Nicky O: De tranen kwamen omdat ik de pijn doorleefde en onderging. (Eigenlijk is dat de weg die Jezus ook gegaan is, dat wist ik toen nog niet) In die maanden lag ik 's avonds op de bank. Stilte. Geen t.v. geen telefoon, en lag ik na te denken over mijn pijn. Ik weet niet hoe dat zit met aggressie.. Agressie komt bij mij voort uit paniek. Dan ben ik een kat in het nauw. Maar dat is anders dan bij hem. 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: Bij mij ook geen tv, geen telefoon, een wc met een deur die altijd op slot was en een 20 cm stenen verhoging met een dun matrasje en een dekentje dat net groot genoeg was en meestal te dun. Traangas die me kloten in brand zette na eventjes te hebben mogen douchen enz... oftewel: de cel. Zo zo.. Je bent me er eentje. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 (bewerkt) 3 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Bij mij ook geen tv, geen telefoon, een wc met een deur die altijd op slot was en een 20 cm stenen verhoging met een dun matrasje en een dekentje dat net groot genoeg was en meestal te dun. Traangas die me kloten in brand zette na eventjes te hebben mogen douchen enz... oftewel: de cel. ? Wordt dat niet steeds minder die aggressie in Hem? 25 juni 2019 bewerkt door Nicky O Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 Jezus heeft het allemaal weg gedragen aan het kruis. Nicky O reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 2 minuten geleden zei Gaitema: Zo zo.. Je bent me er eentje. Nee. Die Sjors ken jij niet en dat is maar goed ook. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 Zojuist zei Kaasjeskruid: Nee. Die Sjors ken jij niet en dat is maar goed ook. Ach, op het forum kan je me ook moeilijk een knal verkopen ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 (bewerkt) 4 minuten geleden zei Nicky O: ? Wordt dat niet steeds minder die aggressie in Hem? Jazekers. Maar dat is een proces; sterven aan oude gewoontes. Daarom ben ik ook in orde met de tijd die ik hier heb gehad alleen, alleen in de zin van geen mensen om me heen. 25 juni 2019 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten